Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

UEFA has approved the Champions League reform from 2024, which would see:

- 36 teams
- League format instead of groups
- More games and hence, increased revenues. [dw sports]
Hvad har det her med cl at gøre? Er det federe at se flere kampe mellem mod BATE, Rangers osv. Nej.

Flere kampe = flere penge til UEFA. Og så må klubberne bare gøre hvad der bliver sagt. Fuck det. Det har intet med cl at gøre og jeg vil LANGT hellere se en evt super league.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 12:07 pm
UEFA has approved the Champions League reform from 2024, which would see:

- 36 teams
- League format instead of groups
- More games and hence, increased revenues. [dw sports]
Hvad har det her med cl at gøre? Er det federe at se flere kampe mellem mod BATE, Rangers osv. Nej.

Flere kampe = flere penge til UEFA. Og så må klubberne bare gøre hvad der bliver sagt. Fuck det. Det har intet med cl at gøre og jeg vil LANGT hellere se en evt super league.
Vil du virkelig langt hellere se Barca mod Juve og United 3-4 gange årligt i al evighed og samtidig stå udenfor Copa, La liga. Plus få devalueret slutrunder pga udelukkelse af spillere.? De traditioner der er rundt omkring vil forsvinde. Alle mulige mindre hold, vil ikke længere kunne få mægtige Barca, Real, United, Liverpool forbi. Millioner af fans vil komme til at hade det projekt.

Forstår godt argumentet omkring korruption hos UEFA, FIFA etc, men imo er dette ikke alene nok til at vælte en hel struktur.

Man må kunne lave nogle forbund klubberne imellem, hvor FIFA, UEFA presses tilstrækkelig til at kunne dele guldkalvene, uden at splitte det hele ad.
Senest rettet af Antimadridista man apr 19, 2021 12:22 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Champions league

Indlæg af Dytrax »

FC Barcelona officially announced as Founding Club of the new Superleague.

UEFA have just signed off on plans to change the Champions League format from 2024, which would reportedly involve 36 teams and add 100 fixtures per season.

Founding members of the Super League have warned FIFA & UEFA that they have filed motions in multiple courts to stymie any efforts to block their plans.

Borussia Dortmund have also announced that they’re not joining the Superleague, alongside Bayern and PSG.

Manchester United have resigned from the European Club Association (ECA) and Ed Woodward has stood down from his role at UEFA.

José Mourinho has been sacked from Tottenham Hotspur.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kvoller »

Men er ESL ikke bare en eksklusiv klub, der gør de rigeste endnu rigere? Der er en minimal chance for andre hold kommer med, og man kommer til at se langt færre succeser til mindre hold, som fx dengang Malaga nåede kvartfinalen.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
man apr 19, 2021 12:20 pm
FC Barcelona officially announced as Founding Club of the new Superleague.

UEFA have just signed off on plans to change the Champions League format from 2024, which would reportedly involve 36 teams and add 100 fixtures per season.

Founding members of the Super League have warned FIFA & UEFA that they have filed motions in multiple courts to stymie any efforts to block their plans.

Borussia Dortmund have also announced that they’re not joining the Superleague, alongside Bayern and PSG.

Manchester United have resigned from the European Club Association (ECA) and Ed Woodward has stood down from his role at UEFA.

José Mourinho has been sacked from Tottenham Hotspur.
:sick: :wtf: :crazy:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Champions league

Indlæg af Dytrax »

Og hvad sker der med de resterende kampe i CL? Og er vi ude af ligaen?

Strategisk set, er det godt spillet af ESL bestyrelsen, at melde ud nu, de presser FIFA/UEFA til forhandlingsbordet.

Er virkelig ked af den udvikling. De, der reelt taber her, er fansene.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Vil du virkelig langt hellere se Barca mod Juve og United 3-4 gange årligt i al evighed og samtidig stå udenfor Copa, La liga. Plus få devalueret slutrunder pga udelukkelse af spillere.?
Der er meget "hård-snak" lige pt fra de organisationer der føler sig truet (på pengepungen). Men planen fra ESL er jo lige netop at holdene skal spille de samme nationale turneringer/cups som før. Og det tror jeg også de vil ende med. Det ville være at katastrofe for ligaerne at miste disse hold.
De traditioner der er rundt omkring vil forsvinde. Alle mulige mindre hold, vil ikke længere kunne få mægtige Barca, Real, United, Liverpool forbi. Millioner af fans vil komme til at hade det projekt.
Jamen så må de jo kvalificere sig til ESL? Der vil stadig være 5 hold pr år der får muligheden for at komme med.

Forskellen vil være at i stedet for at UEFA sælger drømme om de små mod de store og malker disse drømme for en masse penge (der er alt for mange ligegyldige hold med i cl og der vil kun komme flere med den nye struktur) så vil vi nu se et mindre antal og de kampe vil komme de store hold til gode. Det vil altså komme de hold til gode der "bærer" branden og ikke UEFA.
Forstår godt argumentet omkring korruption hos UEFA, FIFA etc, men imo er dette ikke alene nok til at vælte en hel struktur.
Det er vitterligt det eneste de forstår. UEFA/FIFA er fuldstændig ligeglade med hvad der er blevet gjort indtil videre. Det ENESTE de tænker på er deres pengepung. Hvorfor skulle landsholdene ellers spille nations league? Hvorfor skal cl udvides?
Man må kunne lave nogle forbund klubberne imellem, hvor FIFA, UEFA presses tilstrækkelig til at kunne dele guldkalvene, uden at splitte det hele ad.


Det tror jeg ikke. Jeg har langt større tiltro til at ESL vil sende penge ud i ligaerne og til de mindre hold end jeg har til at UEFA vil gøre det. Og det siger jeg ikke fordi jeg har stor tiltro til klubberne - jeg siger det fordi jeg ingen tiltro har til UEFA.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Kvoller skrev:
man apr 19, 2021 12:22 pm
Men er ESL ikke bare en eksklusiv klub, der gør de rigeste endnu rigere? Der er en minimal chance for andre hold kommer med, og man kommer til at se langt færre succeser til mindre hold, som fx dengang Malaga nåede kvartfinalen.
Eller også er det klubberne der tager "magten" tilbage. UEFA vinder pt mere på CL end klubberne gør (det kan vi se på de økonomiske aftaler ESL har) så hvorfor skal Barca ud og spille mod BATE og andre ligegyldige klubber? UEFA vil sige det er pga "drømmen", det er det romantiske, men det handler jo bare om penge. Til UEFA.

Om man vil det eller ej så bliver CL afgjort mellem de hold der vil stifte ESL. De mindre hold spiller ingen rolle andet end de giver UEFA flere kampe de kan sælge.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kvoller »

Og det giver de mindre hold fyldte stations til CL kampene. ESL giver jo kun fyldte stadions til de store hold. Det er jo ikke pointen hvem der vinder CL, det bliver jo 9 ud af 10 en af de store.
ESL giver jo ikke chancen til de mindre. Det er da fedt, at FC Midtjylland skal spille mod Liverpool i Herning.

Alting handler om penge, det er da åbenlyst. Det kan du ikke rigtig bruge som argument for at ESL er en god ide. De rigeste får flere penge, uanset om det er CL eller ESL. UEFA eller de største klubber.
I mine øjne er det de mindre klubber og klubbernes fans der bliver de store tabere.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Champions league

Indlæg af Madameskrald »

Antimadridista skrev:
man apr 19, 2021 12:20 pm
Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 12:07 pm
UEFA has approved the Champions League reform from 2024, which would see:

- 36 teams
- League format instead of groups
- More games and hence, increased revenues. [dw sports]
Hvad har det her med cl at gøre? Er det federe at se flere kampe mellem mod BATE, Rangers osv. Nej.

Flere kampe = flere penge til UEFA. Og så må klubberne bare gøre hvad der bliver sagt. Fuck det. Det har intet med cl at gøre og jeg vil LANGT hellere se en evt super league.
Vil du virkelig langt hellere se Barca mod Juve og United 3-4 gange årligt i al evighed og samtidig stå udenfor Copa, La liga. Plus få devalueret slutrunder pga udelukkelse af spillere.? De traditioner der er rundt omkring vil forsvinde. Alle mulige mindre hold, vil ikke længere kunne få mægtige Barca, Real, United, Liverpool forbi. Millioner af fans vil komme til at hade det projekt.

Forstår godt argumentet omkring korruption hos UEFA, FIFA etc, men imo er dette ikke alene nok til at vælte en hel struktur.

Man må kunne lave nogle forbund klubberne imellem, hvor FIFA, UEFA presses tilstrækkelig til at kunne dele guldkalvene, uden at splitte det hele ad.
Helt enig... det er på ingen måde en løsning at lave en endnu mere skævvreden fordeling af midlerne. Omend UEFAs nye CL plan på ingen måde er optimal, så garanterer den da en bredere fordeling af midlerne, hvilket til alle tider må være en foretrukken model.

Klubber som Atalanta, Lille, Porto, Ajax vil aldrig have mulighed for at prøve kræfter med de bedste i CL med den dertilhørende mytiske og inspirerende klubfortælling.

Jeg kan simpelthen ikke se noget positivt i en superleague - men det er måske godt det samme. Klubben har længe været på vej væk fra de tidligere idealer - så hvorfor ikke blot skabe en endnu mere monstrøs størrelse.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Champions league

Indlæg af Michman »

Barca skulle fucking skamme sig..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Champions league

Indlæg af ladislau »

Hvis det her handlede om korruption i UEFA og FIFA, så er jeg sikker på opbakningen var massiv. Den kamp er vi mange, der støtter op om.

At 12 klubber vil have flere milliarder fordi de har formøblet dem væk i forvejen, og kaster sindssyge beløb væk på lønninger og transfers. Det er umuligt at bakke op om.
Jeg kommer ihvertfald ikke til at tage til Barcelona, for at se en historie løs kamp, eller betale tv abonnement til det.
Jeg køber nemlig de ting pga drømmene, som du siger UEFA sælger.
Udover vores egne sejre, så vinder fodbold og sport, hver gang en underdog slår en favorit.

Vil hellere følge mit eget aktie udbytte end superleague

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Champions league

Indlæg af DeanCassady »

Hvis det kun er det medstifterne, der spiller med om Champions League er det påfaldende, at Bayern er turneringens regerende mestre.

Opgøret med UEFA og FIFA gør mig i grunden ikke noget, men faktum er, at de ikke kun er de nuværende organisatører, der bliver tabere af udbruddet. Det er en syngende lussing til samtlige mindre klubber i Europa.
Robert Zimmerman

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Champions league

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 12:34 pm
Eller også er det klubberne der tager "magten" tilbage.
Men så kunn/skulle de da sikre et meget bredere fundament - superleague er der på alle tænkelige måder en 'malen af egen mel' for de store klubber.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Men det er præcis det du argumenterer for ved at støtte status quo. Det nye CL format er fjollet - vil du også strejke når det træder i kraft?

Man kan ligeså godt sige at det er 12 klubber der vil have en fair betaling for deres arbejde. CL er intet uden de klubber. Nu får de så lov til at spille flere kampe mod små hold (længe leve drømmen og romantikken når Barca skal til hviderusland en tirsdag) - tak for det.

ESL skal finde en solidarisk måde at lade penge kommer ud til de mindre hold og ligaer. Når det kommer på plads mens muligheden for at kvalificere sig til ESL stadig er til stede så er intet der taler for stadig at støtte CL.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster