Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Iniesta007
Indlæg: 578
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 84 gange

Re: Champions league

Indlæg af Iniesta007 »

Alias-A skrev:
tors apr 18, 2024 11:30 am
Folk ser fodbold af forskellige årsager.

Jeg ser det for at blive underholdt. Derfor bliver jeg aldrig fan af et hold som spiller pragmatisk og kedeligt, uanset hvor mange titler de vinder.

“Fodbold handler kun om at vinde” er hverken mere rigtigt eller forkert end at “Real spiller antifodbold”. Det er to forskellige ideologier og de har begge en berettigelse, ellers ville de ikke eksistere.
Ja desværre vandt fodbolden ikke, men City flytter også bolden for mange gange uden at blive farlig :sick:
3 hadehold og et( Dortmund) som jeg sætter pris på er tilbage.
Så den ene semifinale bliver pest eller colera, men hælder trods alt til at Bayern smider Puta ud :angel:
Frygter bare at Puta og PSG står i finalen, det bliver en frygtelig aften for alle os der elsker fodbold :thumbdown:

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: Champions league

Indlæg af Alias-A »

Iniesta007 skrev:
tors apr 18, 2024 11:40 am
Alias-A skrev:
tors apr 18, 2024 11:30 am
Folk ser fodbold af forskellige årsager.

Jeg ser det for at blive underholdt. Derfor bliver jeg aldrig fan af et hold som spiller pragmatisk og kedeligt, uanset hvor mange titler de vinder.

“Fodbold handler kun om at vinde” er hverken mere rigtigt eller forkert end at “Real spiller antifodbold”. Det er to forskellige ideologier og de har begge en berettigelse, ellers ville de ikke eksistere.
Ja desværre vandt fodbolden ikke, men City flytter også bolden for mange gange uden at blive farlig :sick:
3 hadehold og et( Dortmund) som jeg sætter pris på er tilbage.
Så den ene semifinale bliver pest eller colera, men hælder trods alt til at Bayern smider Puta ud :angel:
Frygter bare at Puta og PSG står i finalen, det bliver en frygtelig aften for alle os der elsker fodbold :thumbdown:
Real-PSG er skrækscenariet.

Real synes jeg spiller ekstremt uinspirerende, og så er de vores evige rivaler. Omvendt kan jeg ikke fordrage PSG som institution.

Såh… Visca Dortmund :lol:
93' Iniesta

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Alias-A skrev:
tors apr 18, 2024 11:30 am
Folk ser fodbold af forskellige årsager.

Jeg ser det for at blive underholdt. Derfor bliver jeg aldrig fan af et hold som spiller pragmatisk og kedeligt, uanset hvor mange titler de vinder.

“Fodbold handler kun om at vinde” er hverken mere rigtigt eller forkert end at “Real spiller antifodbold”. Det er to forskellige ideologier og de har begge en berettigelse, ellers ville de ikke eksistere.
Jeg tror ikke der findes mange der føler sig underholdt af den pragmatiske stil som feks. Real praktiserende i går, ej heller er decideret "fan" af det.., jeg siger blot at som Barca fan ville jeg være ok med at gå på kompromis med Barca-stil nu og da for at opnå et resultat.

Real spiller jo heller ikke udelukkende pragmatisk foldbold, men de er omstillingsparat til at spille den taktik der er nødvendig for at vinde, og de har kompetencerne til at gøre det.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Ikigai
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors feb 16, 2023 8:43 pm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Re: Champions league

Indlæg af Ikigai »

Interview med Valverde ( Real Madrid )

Selvfølgelig altid nemt at lyde klog når det gik godt men Real Madrid er bare dygtige til hvad de kan og de egentlig meget ærlige omkring at spillet var lidt anti-bold . Har efterhånden svært ved andet en bare at være misundelig .

Madrid midfielder Federico Valverde even went one step further and admitted City were the better side on the night.
"Madrid is always there," Valverde told Movistar+. "Obviously, the opponent was better and played better football, but we are Real Madrid.
"We have shown our face, without playing in the best way, but fighting. We did the job that we planned until the goal, but mentally, you get behind it and it's f****d up.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15029
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1688 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Man er skuffet og der findes ikke ord der kan forklare det. Heldigvis er vi vant til mange nedture. Vi er vant til at de afgørende kampe går ikke vores vej uanset hvor meget vi kæmper for det.
Vi skal bare acceptere at RM har alle Guderne på deres side. De vinder, uanset hvordan men de vinder og bliver mestre. De er selv ret sikre på at de vinder pokaler hver eneste sæson.
Jeg ved godt at der er 3 kampe tilbage men de øvrige hold er små fisk for Real. Deres største forhindring var Manchester City og den har de klaret.
De får 86 millioner euro som CL vinder.
I Clasico på søndag kommer de til at dominerer fra start til slut og vores eneste måde at stoppe dem er at spille kujonbold som de gjorde i aftes.
Det er den eneste måde vi kan undgå ydmygelsen.
De skal sikre sig mesterskabet på søndag så de kan stille og roligt spille de resterende 3 kampe i Champions League.

En ting mere:
Spil jeres penge på Real men stop aldrig med at hade dem. ;-)

Visca Barca for evigt!! ❤️💙
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Lopezzz skrev:
tors apr 18, 2024 1:33 pm
Man er skuffet og der findes ikke ord der kan forklare det. Heldigvis er vi vant til mange nedture. Vi er vant til at de afgørende kampe går ikke vores vej uanset hvor meget vi kæmper for det.
Vi skal bare acceptere at RM har alle Guderne på deres side. De vinder, uanset hvordan men de vinder og bliver mestre. De er selv ret sikre på at de vinder pokaler hver eneste sæson.
Jeg ved godt at der er 3 kampe tilbage men de øvrige hold er små fisk for Real. Deres største forhindring var Manchester City og den har de klaret.
De får 86 millioner euro som CL vinder.
I Clasico på søndag kommer de til at dominerer fra start til slut og vores eneste måde at stoppe dem er at spille kujonbold som de gjorde i aftes.
Det er den eneste måde vi kan undgå ydmygelsen.
De skal sikre sig mesterskabet på søndag så de kan stille og roligt spille de resterende 3 kampe i Champions League.

En ting mere:
Spil jeres penge på Real men stop aldrig med at hade dem. ;-)

Visca Barca for evigt!! ❤️💙
Jeg har det sådan at det ikke er held eller at guderne er på deres side, etc.. det er jo dygtighed og erfaringen og meget kompetente spillere og en træner der forstår hvad der kræves i disse kampe.. det er en kombination af alle disse ting, der gør at de historisk er med afstand den klub der har vundet denne turnering flest gange.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15029
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1688 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

SpillerSomMESSI skrev:
tors apr 18, 2024 1:36 pm
Lopezzz skrev:
tors apr 18, 2024 1:33 pm
Man er skuffet og der findes ikke ord der kan forklare det. Heldigvis er vi vant til mange nedture. Vi er vant til at de afgørende kampe går ikke vores vej uanset hvor meget vi kæmper for det.
Vi skal bare acceptere at RM har alle Guderne på deres side. De vinder, uanset hvordan men de vinder og bliver mestre. De er selv ret sikre på at de vinder pokaler hver eneste sæson.
Jeg ved godt at der er 3 kampe tilbage men de øvrige hold er små fisk for Real. Deres største forhindring var Manchester City og den har de klaret.
De får 86 millioner euro som CL vinder.
I Clasico på søndag kommer de til at dominerer fra start til slut og vores eneste måde at stoppe dem er at spille kujonbold som de gjorde i aftes.
Det er den eneste måde vi kan undgå ydmygelsen.
De skal sikre sig mesterskabet på søndag så de kan stille og roligt spille de resterende 3 kampe i Champions League.

En ting mere:
Spil jeres penge på Real men stop aldrig med at hade dem. ;-)

Visca Barca for evigt!! ❤️💙
Jeg har det sådan at det ikke er held eller at guderne er på deres side, etc.. det er jo dygtighed og erfaringen og meget kompetente spillere og en træner der forstår hvad der kræves i disse kampe.. det er en kombination af alle disse ting, der gør at de historisk er med afstand den klub der har vundet denne turnering flest gange.
Enig men når vi snakker om heldet så er jeg uenig. Stolpe, overliggeren, helt ufattelige målmand redninger osv... Om modstanderen skyder på et tomt mål bolden ville være rettet af på målstregen fordi en flagermus fløj forbi og ramte bolden :lol:
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9252
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 931 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

emo skrev:
tors apr 18, 2024 10:05 am
Antimadridista skrev:
tors apr 18, 2024 9:13 am

Vil vi alle bare ha sejre og succes, så kan vi lukke denne hjemmeside ned og melde os under de hvides faner. Der er man garanteret succes, men ikke garanteret smukt, beundringsværdigt og legendarisk fodbold.
Nu er jeg jo ikke fan af Barca på grund af spillestilen, der har ikke været meget tiki-taka over os i de seneste år. Jeg er hellere ikke fan af et fobboldhold på grund af success. Der er så meget mere i det at holde af nogen en spillestil og success.

Hvis Madrid kunne, ville de nok have gjort mere i går, de var pressede og stolede på deres defensiv. Jeg ser ikke mange af deres kampe og endnu færre i CHL, men det ville da være sjovt at se i hvor mange af kampene de seneste 10 sæsoner du nævner, at boldbesiddelsen var 35 procent til Real.
Ved ikke hvor ofte den har ligget på 35%, men de har ofte været det primært pressede og defensive hold imod Bayern, City, Liverpool, PSG mfl, hvor chancer og skudstatistikken har været klart i mod dem!

Men ja de er eminente til det de gør og iskolde…

Antimadridista
Indlæg: 9252
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 931 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
tors apr 18, 2024 10:42 am
Antimadridista skrev:
tors apr 18, 2024 9:13 am
Kubala skrev:
tors apr 18, 2024 12:07 am
Filten skrev:
tors apr 18, 2024 12:06 am
Kubala skrev:
tors apr 18, 2024 12:05 am
Filten skrev:
tors apr 18, 2024 12:02 am
Kubala skrev:
tors apr 18, 2024 12:00 am
Filten skrev:
ons apr 17, 2024 11:58 pm


Det er kujonbold jo, de spiller ikke fodbold.
De spiller fodbold og de vinder. Barca taber.
Ok så er Citys måde at spille fodbold på "anti fodbold" godt der er forskellighed synspunkter i verden.
Alt det der anti, manti halløj er bare fjollet. Barca spillede også kujonbold, hvis man skal bruge dine termer, men de røg ud. Real gik videre. Sådan er det. I sport handler det om at vinde. Det er sådan det er.
Hvor spillede vi Kujon bold? da vi vandt 3-2 ude? eller da vi var i undertal efter 30 minutter? uddyb gerne
I begge kampe. Barca levede på omstillinger i begge kampe.
Størsteparten af Barcas fanbase har jo været pænt forloren omkring Xavis måde at spille på, fordi vi ikke dominerer.

Valverde blev også beskammet fordi han var “Real agtig” pragmatisk i sin tilgang. Noget der næsten gav os en CL titel og en ubesejret La liga sæson. Men han var upopulær pga stilen.
Nu med Xavi ville mange have været glade og tilfredse med avancement mod PSG trods den defensive stil, FORDI vi trænger til succes og sejre, IKKE fordi vi brød os om stilen.

Forskellen ligger i at Real specifikt ALTID spiller sådan der i mod ligestillede hold. Der er et hav af eksempler gennem alle deres CL sejre de sidste 10 år, mens vi higer og håber på at vi kan finde tiki taka eller lignende frem igen og voldbolle vores modstandere via dominans!

Vi ønsker ikke deres/reals stil som en fast del, det gør Real. Det er de unikke i. At stå perfekt og lave hurtige omstillinger.

Vil vi alle bare ha sejre og succes, så kan vi lukke denne hjemmeside ned og melde os under de hvides faner. Der er man garanteret succes, men ikke garanteret smukt, beundringsværdigt og legendarisk fodbold.

Bayern tror jeg bliver kørt ud med 2 x 3-1. Dog et lille håb om at Kane kan et eller andet…
I fodbolden handler det om at vinde. Hvordan man gør det, er underordnet. Nogen synes Barcas stil er kedeligt, mens andre synes Reals er. I går, da Real havde bolden, kunne de ikke gøre så meget med den, lige med undtagen deres mål. Skal man så være idealistiske og spille lige op med verdens pt. bedste hold og ryge ud, men sige, jamen vi spillede jo bold med dem. Hvad kan man bruge det til i sidste ende. Faktisk ingenting, hvis du spørger mig. Jeg vil også have resultater, for det er det, der tæller.

Og alt det der anti-fodbold er bare noget fjollet noget. Også det der farmers league halløj.
Hvordan startede dit Barca forhold, hvis du kun mener det handler om at vinde, whatever it takes..?

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
tors apr 18, 2024 10:50 pm
Kubala skrev:
tors apr 18, 2024 10:42 am
Antimadridista skrev:
tors apr 18, 2024 9:13 am
Kubala skrev:
tors apr 18, 2024 12:07 am
Filten skrev:
tors apr 18, 2024 12:06 am
Kubala skrev:
tors apr 18, 2024 12:05 am
Filten skrev:
tors apr 18, 2024 12:02 am
Kubala skrev:
tors apr 18, 2024 12:00 am


De spiller fodbold og de vinder. Barca taber.
Ok så er Citys måde at spille fodbold på "anti fodbold" godt der er forskellighed synspunkter i verden.
Alt det der anti, manti halløj er bare fjollet. Barca spillede også kujonbold, hvis man skal bruge dine termer, men de røg ud. Real gik videre. Sådan er det. I sport handler det om at vinde. Det er sådan det er.
Hvor spillede vi Kujon bold? da vi vandt 3-2 ude? eller da vi var i undertal efter 30 minutter? uddyb gerne
I begge kampe. Barca levede på omstillinger i begge kampe.
Størsteparten af Barcas fanbase har jo været pænt forloren omkring Xavis måde at spille på, fordi vi ikke dominerer.

Valverde blev også beskammet fordi han var “Real agtig” pragmatisk i sin tilgang. Noget der næsten gav os en CL titel og en ubesejret La liga sæson. Men han var upopulær pga stilen.
Nu med Xavi ville mange have været glade og tilfredse med avancement mod PSG trods den defensive stil, FORDI vi trænger til succes og sejre, IKKE fordi vi brød os om stilen.

Forskellen ligger i at Real specifikt ALTID spiller sådan der i mod ligestillede hold. Der er et hav af eksempler gennem alle deres CL sejre de sidste 10 år, mens vi higer og håber på at vi kan finde tiki taka eller lignende frem igen og voldbolle vores modstandere via dominans!

Vi ønsker ikke deres/reals stil som en fast del, det gør Real. Det er de unikke i. At stå perfekt og lave hurtige omstillinger.

Vil vi alle bare ha sejre og succes, så kan vi lukke denne hjemmeside ned og melde os under de hvides faner. Der er man garanteret succes, men ikke garanteret smukt, beundringsværdigt og legendarisk fodbold.

Bayern tror jeg bliver kørt ud med 2 x 3-1. Dog et lille håb om at Kane kan et eller andet…
I fodbolden handler det om at vinde. Hvordan man gør det, er underordnet. Nogen synes Barcas stil er kedeligt, mens andre synes Reals er. I går, da Real havde bolden, kunne de ikke gøre så meget med den, lige med undtagen deres mål. Skal man så være idealistiske og spille lige op med verdens pt. bedste hold og ryge ud, men sige, jamen vi spillede jo bold med dem. Hvad kan man bruge det til i sidste ende. Faktisk ingenting, hvis du spørger mig. Jeg vil også have resultater, for det er det, der tæller.

Og alt det der anti-fodbold er bare noget fjollet noget. Også det der farmers league halløj.
Hvordan startede dit Barca forhold, hvis du kun mener det handler om at vinde, whatever it takes..?
Jeg var en lille dreng, da jeg blev fan af Barca. Man er idealistisk, når man er ung. Nu er jeg pragmatisk, derfor er det at vinde vigtigere.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:
tors apr 18, 2024 12:01 am
Daluigi skrev:
ons apr 17, 2024 11:57 pm
emo skrev:
ons apr 17, 2024 11:52 pm
Filten skrev:
ons apr 17, 2024 11:51 pm
emo skrev:
ons apr 17, 2024 11:49 pm
Filten skrev:
ons apr 17, 2024 11:48 pm
Hvor er det trist Fodbolden taber i dag, til den værste omgang kujon fodbold, der længe er set.
Hvad mener du? City kunne bare ikke finde hullet... Real spillede sygt efter bogen.
Hvad jeg mener??? kalder du det fodbold? det ligner jo et bundhold, der er forbi etihad stadium? det er jo pinligt at se på.
Man spiller for at gå videre. Du havde jubler var vi gået videre på den måde. De spiller edte hvad de kan i sådan en kamp. Syns City ikke kan udnytte det. Havde de alle muligheder for. De skulle bare finde pasningen.
Det er ikke en sejr at spille fodbold på den måde, som de lykkes med i dag. Flot/heldig kynisme. Tarvelig underholdning.

Mon ikke Bayern vinder nu hvor der er VAR indført.
De gik videre. Deres plan virkede. De fik en sejr. At vi synes det er trist fordi det er Real er noget andet. Men jeg er sikker på at de fleste af os ville have haft det helt fint med at vi pakkede os ligeså godt (vi prøvede, var bare hullede som fanden) imod PSG og gik videre.

Jeg synes det det med fodbolden har tabt, kujon bold, ikke en sejr er sq for fluffy og outdated. Man spiller for at gå videre i de store og afgørende kampe. Klart de ikke skal spille sådan i gruppespillet men når du ved at du er over matchet, på udebane, og du har et hold der kan forsvar så er det det du gør.

Alt er subjektivt!
Det må du gerne mene, emo. Jeg er blot lodret uenig. Alt er subjektivt - Korrekt.
Forumlegende

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20600
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1105 gange

Re: Champions league

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Et af de mål jeg aldrig glemmer. Den lille mand blev den største.

Billede

Iniesta007
Indlæg: 578
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 84 gange

Re: Champions league

Indlæg af Iniesta007 »

Bayern er en af mine hadeklubber, holder mere med forstadsklubber som Dortmund og Brøndby :angel:
Men men men nu de spiller mod Puta så håber jeg lidt de spiller dem ned under græstæppet :crazy:
Ved så også godt at Bayern spiller og spiller og desværre ikke scorer på deres chancer, og så laver Puta 2 kontraangreb og fører 2-0 :sick:
Men håber jeg tager fejl. :clap:

Antimadridista
Indlæg: 9252
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 931 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Iniesta007 skrev:
tirs apr 30, 2024 2:16 pm
Bayern er en af mine hadeklubber, holder mere med forstadsklubber som Dortmund og Brøndby :angel:
Men men men nu de spiller mod Puta så håber jeg lidt de spiller dem ned under græstæppet :crazy:
Ved så også godt at Bayern spiller og spiller og desværre ikke scorer på deres chancer, og så laver Puta 2 kontraangreb og fører 2-0 :sick:
Men håber jeg tager fejl. :clap:
Lidt stats: I nyere tid har de indbyrdes i CL, 9 sejre hver siden år 2000. Heraf hele 9 indbyrdes knockout møder, hvoraf Real samlet har vundet de 6, selvfølgelig.! De formår at eksekvere når det er krævet…

Plejer aldrig at se Real i CL, men overvejer at se kampen lidt med et halvt øje, måske det bringer lidt held….om ikke andet så indtil første Vini scoring efter en hurtig omstilling :lol:

Filten
Indlæg: 1961
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 209 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: Champions league

Indlæg af Filten »

Utroligt man skal sidde og holde med Bayern og se mullers grimme smil, hvis Bayern scorer
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 38 gæster