Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:Det er bare virkelig, virkelig skidt, at første kamp er hjemme, både i kvart-og semifinalen..
Ja, jeg tror, at mange undervurderer dette. Det har virkelig stor betydning. F.eks. har United ikke vundet de seneste fire Champions League-opgør, hvor de har startet på hjemmebane (i øvrigt skal United også være hjemme først i både kvart- og semifinale). Det er klart et handicap.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

emo skrev:Men spændende kampe.
Enig. Porto-United, Arsenal-Villarreal og Liverpool-Chelsea har alle en dramatisk fortid i de seneste 4-5 sæsoner, mens Bayern-Barca jo bare er en klassekamp.

Jeg vil dog ikke ligefrem sige, at nogle klubber er sikre på at være i finalen. Alt kan ske. Porto og Monaco var i finalen for blot et par år siden.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Champions league

Indlæg af zqa »

Flax_Generous skrev:
zqa skrev:Det er bare virkelig, virkelig skidt, at første kamp er hjemme, både i kvart-og semifinalen..
Ja, jeg tror, at mange undervurderer dette. Det har virkelig stor betydning. F.eks. har United ikke vundet de seneste fire Champions League-opgør, hvor de har startet på hjemmebane (i øvrigt skal United også være hjemme først i både kvart- og semifinale). Det er klart et handicap.
Det tror jeg som sådan ikke der er. Jeg kender i hvert fald ikke nogen der mener at det at have første kamp hjemme er særlig godt.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Nej, selvfølgelig ikke, men jeg tror, at mange ikke helt ved helt hvor stor effekt det egentlig har. Jeg tror f.eks. ikke, at United havde slået Barca og Lyon i sidste sæsons Champions League, hvis de ikke havde haft hjemmebane til sidst.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Champions league

Indlæg af zqa »

Det kan du nok have ret i. Det er næsten afgørende at være hjemme sidst, ellers skal man være betydeligt bedre end de andre hold, hvis man skal klare det igennem.. Dermed også sagt, at der skal held til at vinde ChL... (Udover Barca i 2006).
#jesuisSheep

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Hvis vi vinder over Bayern så vinder vi Champions League.
Synes at kampen mod Bayern bliver utrolig svært. Det bliver en mini finale for os.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Champions league

Indlæg af Jamial »

Vil da mene, at hvis man er i stand til at holde nullet på hjemmebane - hvilket er nemmere i første kamp end i anden (burde det..), så er det altså ikke verdens undergang at starte hjemme.

Hvis det lykkes vil en fokuseret defensiv, med kontraspil være uhyggeligt giftigt i sidste kamp på udebane. Kræver selvfølgelig et hold med kæmpe erfaring, gode spillere og gode taktiske evner, men på det her stadie af turneringen burde alle hold besidde de egenskaber.

Edit: God lodtrækning iøvrigt, i hvert fald hvis man også hælder lidt til de røde djævle. Barcelona - Man U i finalen ville være som en drøm for mig. Ville bare nyde det. :)

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Champions league

Indlæg af zqa »

Jeg tror ikke helt du har forstået pointen i det..
#jesuisSheep

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: Champions league

Indlæg af Goldenbaum »

Jeg ærger mig over, at vi har trukket Bayern, som jeg synes er et godt hold. Jeg håbede ellers, at de ville holde lidt længere. Nu ryger et hold, som jeg godt kan lide (enten barca eller bayern). Håber selvfølgelig at Barca vinder overbevisende. Men jeg frygter af en eller anden grund mere Bayern med deres tyske vindermentalitet fremfor engelske tonsere. Giv os Liverpool i næste kamp pleaaase :D

Brugeravatar
GiovaniDosBentzen
Indlæg: 273
Tilmeldt: tors mar 13, 2008 11:59 pm
Geografisk sted: Århus !
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Champions league

Indlæg af GiovaniDosBentzen »

Lopezzz skrev:Hvis vi vinder over Bayern så vinder vi Champions League.
Synes at kampen mod Bayern bliver utrolig svært. Det bliver en mini finale for os.
gooood shit ! :D længe leve dig og dine spådomme :D
the story of life is quicker than the wink of an eye. the story of love is hello and goodbye, until we meet again - jimi hendrix

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Champions league

Indlæg af zqa »

Lopezzz skrev:Hvis vi vinder over Bayern så vinder vi Champions League.
Synes at kampen mod Bayern bliver utrolig svært. Det bliver en mini finale for os.
Det må du altså lige uddybe.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

zqa skrev:
Lopezzz skrev:Hvis vi vinder over Bayern så vinder vi Champions League.
Synes at kampen mod Bayern bliver utrolig svært. Det bliver en mini finale for os.
Det må du altså lige uddybe.
Sådan som vi spiller lige for tiden så er vi meget stærkere end de engelske hold.
Villareal og Porto kan kun være heldige hvis de opnår noget i denne runde.
Så er der Bayern tilbage som jeg mener er den stærkeste modstander vi kunne trække denne gang.
Det er fordi de ønsker at vinde CL mere end alt andet og når de er kommet så langt og er tyskere :lol:
så er der ingen der kan forudsige hvad der ville ske.
Derfor mener jeg at hvis vi slår Bayern så kan vi slå allesammen :wink:
For at være ærlig så håbede jeg at vi vil ikke trække Bayern så vi kunne nemt komme videre til semifinalen.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Champions league

Indlæg af Diabolito »

Du skriver meget, men bruger ikke et eneste ord på at kommentere den eventuelle semifinale imod Chelsea/Liverpool, som om det er en walk over...
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Champions league

Indlæg af zqa »

Det er jeg så slet ikke enig i, men okay.
#jesuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Champions league

Indlæg af zqa »

Tjek det her, som jeg lige har fået opsnappet:
last time Real won the CL was 2002
in 2003 Real lost to Juve in the Semi-Final, Milan beat Juve in the final & won
in 2004 Real lost to Monaco in the QF, Monaco lost to Porto in the final who won the CL
2005 Real lost to Juve in the 16th round, Liverpool defeated Juve (think in the QF ) and went on to win the CL
2006 Real lost to Arsenal in the 16th round, Barca beat Arsenal in the final and won the CL
2007 Real lost to B Munich in the 16th round, Milan defeated Bayern in the QF and went to win the CL
2008 Real lost to Roma in the 16th round, Roma lost to Man U in the QF and went to win the CL

.... 2009 Real lost to Liverpool in the 16 round, Liverpool lost to ---INSERT TEAM NAME--- and ended up winning the CL
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Antimadridista, Google [Bot] og 50 gæster