Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Hvorfor er Liverpool sværere end Manchester United? Der skulle et Steven Gerrard-dive i overtiden til mod Atletico Madrid på Anfield for, at de kunne redde en 1-1-hjem og de har til tider været direkte elendige i Premier League (de tabte f.eks. 2-0 til Middlesbrough mellem de to Real-kampe). De spillede strålende mod Real Madrid, men det gør ikke lige pludselig spillere som Arbeloa, Kuyt, Benayoun, Skrtel, Aurelio, Dessena, Lucas, Ngog, El-Zhar eller Babel til verdensklassespillere. Nævnte spillere har jo ikke engang kvaliteten til for alvor at udfordre Stoke City i Premier League (2 x gange 0-0), hvorfor kan de så lige pludselig blive verdensklassespillere i to kampe mod Barca? Taktik og gejst gør selvfølgelig en forskel, men Liverpools manglende kvalitet vil blive udstillet, hvis de møder Barca i denne sæson. Det er jeg overbevist om. De er simpelthen overvurderede. Chelsea og Manchester United vil skabe større problemer for Barca end Liverpool.

Når det så er sagt, så håber jeg på, at Barca (eller United) trækker Liverpool, så 'Pool kan komme lidt ned på jorden. Hvis ikke Barca-Liverpool, så kunne Barca-Arsenal blive to underholdende kampe. Arsenal i topform er et særdeles seværdigt hold med en meget stærk offensiv. Et slags mini-Barca. Bort set fra, at Arsenal så meget sjældent er i topform.

EDIT: Jeg hader Liverpool.

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: Champions league

Indlæg af Goldenbaum »

Flax hvis du tager United brillerne af.... jeg tvivler ikke et sekund på, at Man U er et stærkere hold. Men Liverpool har et godt tag på Champions League og har en tendens til at nå langt. De dur ikke i Premier League. De er taktisk kloge, og på hjemmebane kan de slå enhver. Ja selvfølgelig kan united skabe problemer for et barca forsvar (ligesom Lyon gjorde det) men jeg tror ikke at united har styrken eller nosserne til at angribe over to kampe. Liverpool var også meget offensive mod Barca på Anfield sidst de mødtes i modsætning til United.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Liverpool kan slå enhver på hjemmebane? Hvorfor gør de det så ikke? Du er godt klar over, at Liverpool har tabt point mod Stoke (0-0), Fulham (0-0), West Ham (0-0), Hull (2-2), Everton (1-1) og Manchester City (1-1) på Anfield, right? Derudover spillede de 1-1 mod Atletico Madrid og 0-0 mod Standard Liege (vandt i overtiden) i Champions League og 0-0 mod Everton i FA Cup. Det er altså ikke en fantastisk statistik.

Til sammenligning har Manchester United haft tre uafgjorte på Old Trafford i alle kampe i den her sæson (den ene mod AaB, hvor United ikke ligefrem var særlig antændte - lidt á la Barca-Basel eller Barca-Shakhtar Donetsk). United har desuden vundet alle hjemmebanekampe siden 10. december 2008. Endvidere fører United Premier League med 7 point (og en kamp mindre) ned til Liverpool og Chelsea, har vundet Carling Cuppen, er i FA Cup-semifinalen, har ikke tabt i 21 Champions League-kampe i træk og har netop slået de italienske mestre. Nå ja, og så er de forsvarende mestre i Champions League.

Liverpool har klaret sig flot i Champions League i de seneste 4-5 sæsoner, men de har så sandelig også haft heldet med sig (mod Barca, Inter og Chelsea, f.eks.). De var strålende mod Real Madrid og de spiller med en ganske særlig gejst i de store europæiske kampe, men det gør dem altså ikke til det farligste hold i Champions League. Real Madrid har jo ikke ligefrem været en stormagt i turneringen i ganske lang tid. Deres nederlag til Roma, Bayern, Arsenal, Juventus og Monaco burde have slået det fast. Stærkere er Real Madrid altså ikke. Der kommer desuden også et tidspunkt hvor Liverpools gejst stopper med at kunne dække over deres manglende kvalitet og de begynder at vise deres normale spil. Jeg kunne sagtens forestille mig, at de kunne ryge ud til f.eks. Porto.

Som jeg ser det er Barca og United de klart stærkeste hold tilbage i turneringen. Det ene hold har verdens bedste angreb, mens det andet hold har verdens bedste forsvar, men der er alligevel kvalitet i hele truppen hos de to hold, hvilket ingen andre klubber han præstere. Jeg kan slet ikke forstå, at nogle mener, at Liverpool skulle være sværere eller bedre.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

I øvrigt har det ikke rigtig noget med United at gøre. Det har noget med Liverpool at gøre. Jeg synes, at der er en tendens til at overvurdere dem håbløst meget. De er ofte rigtig gode på de store og glorværdige tidspunkter (ligesom deres fans i øvrigt), men på et eller andet tidspunkt stopper det altså og så kommer det normale Liverpool frem (medmindre de er heldige som mod Arsenal, Inter, Barca og Chelsea).

Gejst, Gerrard og Torres er i mine øjne simpelthen ikke nok til at true Barca (som er på et helt andet niveau end Real).

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

Liverpool er klart det værste hold for barca at trække i CL. Deres presspil over hele banen vil give os enorme problemer. Vi kan godt slå dem, men vil blive svært. Tror ikke chelsea vil give os de store problemer. United kan være svære at score imod, men de spiller ikke flot eller agressiv fodbold, altså skal vi bare være tændte fra start, og holde øje med deres dødbolde. Messi ville desuden, i modsætning til sidste år, være 100% frisk og klar til at bolle Man U's forsvar.

Ved godt det må være hårdt for en United fan (Flax) at høre liverpool skulle være bedre... men i CL er de simpelthen mere agressive, og hvis ikke andet, så praktiserede de et fantastisk presspil mod real, hvilket ville give alle spanske hold problemer, incl barca. Det er i dene fase liverpool er stærke.... bare giv os et af de andre hold, så er vi så godt som videre :wink:
Forumlegende

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Liverpool har et aggressivt pres? Og det baserer I på de to 1-1 kampe mod Atletico Madrid i denne sæson? Eller de to sejre over Real Madrid? Det er en meget selektiv hukommelse hvad angår Liverpool. De kan på dagen være gode, men det er bestemt ikke garanteret. Sidste år var de f.eks. ganske middelmådige mod både Inter og Arsenal (og i gruppespillet hvor de havde store problemer mod Porto og Marseille). Inter slog de først til allersidst med et afrettet Dirk Kuyt-skud 5 minutter før tid efter, at Inter havde spillet med 10 mand næsten hele kampen. I returkampen fik Inter også en mand udvist på en billig baggrund. I den efterfølgende runde mod Arsenal burde de have tabt, da Arsenal på hjemmebane blev snydt for et klokkeklart straffe til Hleb, mens Liverpool på Anfield først vandt kampen på et sløset straffe på Babel 5 minutter før tid. Liverpool spillede hverken godt eller leverede et imponerende presspil, men de var til gengæld svineheldige. Det held løb ud mod Chelsea og så røg de ganske fortjent ud. Ja, de var fremragende mod Real Madrid, men deres normale niveau er lavere (og Real Madrid er i øvrigt afsindigt overvurderede). Ellers var de vel forsvarende mestre i Champions League og ubesejrede i 21 kampe i træk.

Man kan umuligt se særlig mange Liverpool-kampe, hvis man mener, at de som udgangspunkt er bedre eller sværere end f.eks. Manchester United. Det er ikke tilfældigt, at Rafa Benitez efterhånden har gjort det til en tradition at være under pres for en fyring op til hver knockout-runde i Champions League.

Liverpool er selvfølgelig stærke når de rammer dagen, som mod Real Madrid, men det er Bayern, Chelsea, United og Arsenal altså også. Ja, selv Porto og Villarreal kan være farlige på deres bedste dage. Desuden rammer Liverpool altså ikke så ofte dagen som mange fejlagtigt tror.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

tag nu lige de United briller af. Du kalder alt positivt de laver for tilfældigt, come on. Kan godt være at Liverpool er mindre stabile end United. Men Uniteds top-nveau er ikke højt nok til at gøre noget mod et sprudlende barca hold... det er Liverpools derimod, og derfor ville da være tåbeligt at håbe på liverpool rammer en dårlig dag :p United kan ikke overraske os, men det kan liverpool.
Forumlegende

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Champions league

Indlæg af Elbarca »

Liverpool er klart stærkere end United i Champions Leauge. I Premier Leauge er situationen en anden. Jeg vil meget hellere trække United, så vi kan sætte dem på plads efter deres kujon agtige taktik mod os sidste år. Liverpool spiller også meget taktisk, men i det mindste kan man forstå hvorfor de gør det. Manchester har spillerne til mere, men de tør ikke. Barca er ret ligeglade med hvordan Liverpool klarer sig mod Stoke. Barca bemærker hvordan Liverpool slår det ene tophold ud efter den anden i europæisk fodbold. Manchester mødte kun små hold i CL sidste år indtil semifinalen, hvor de med defensiv taktik slog et smådeprimeret Barca hold ud. Derfor vil Barca foretrække Manchester U. Arsenal kunne også være et godt bud, hvis det skulle være engelsk. Så får vi garanti for teknisk og flot fodbold.

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: Champions league

Indlæg af Goldenbaum »

Nu har de så også lige slået Manchester United på Old Trafford med hele 4-1. Flax du kan hade Liverpool ligeså meget du vil, men der er ingen tvivl om, at de kan et eller andet siden de gang på gang klarer sig som de gør i CL, ihvert fald i de senere år. Du nævner alle de små marginaler, som de vandt på, men er det ikke netop marginalerne man vinder på i de store kampe? Bare tænk på Uniteds ene sejrsmål mod Barca i sidste sæson... et langtskud som man kun rammer 1/10 af gangene. Derudover vandt de finalen på straffespark efter at Terry var ukoncentreret, så man kan også sige at Man U har været "heldige" hvis det skal være på den måde.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg er på ingen måde enig med jer. Jeg håber, at Barca trækker Liverpool, for så vil I se, at jeg har ret. Barca er langt stærkere end Liverpool.

XaviHernandez

Re: Champions league

Indlæg af XaviHernandez »

Flax, den må sgu gøre ondt...

Men i det hele taget, stinker Liverpool i PL og stråler i CL.

XaviHernandez

Re: Champions league

Indlæg af XaviHernandez »

Flax_Generous skrev:Jeg er på ingen måde enig med jer. Jeg håber, at Barca trækker Liverpool, for så vil I se, at jeg har ret. Barca er langt stærkere end Liverpool.
Her må jeg erklære mig enig. Vi er stærkere end Pool, sidste gang røg vi jo ud pga. udebanemål og dumme fejl. Vi slog dem desuden også på Anfield, og det kunne sagtens have blevet 2-0, hvis bare Dinho var lidt skarpere.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Champions league

Indlæg af Brombi »

liverpool bankede lige manu 1-3 idag på f*cking trafford.. jeg har ikk lyst til at møde liverpool..

XaviHernandez

Re: Champions league

Indlæg af XaviHernandez »

Brombi skrev:liverpool bankede lige manu 1-3 idag på f*cking trafford.. jeg har ikk lyst til at møde liverpool..
1-4 og de scorede kun på forsvarsfejl.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Goldenbaum skrev:Du nævner alle de små marginaler, som de vandt på, men er det ikke netop marginalerne man vinder på i de store kampe?
Tjo, det har du måske ret i...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 46 gæster