Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Champions league

Indlæg af A$AP »

Real har vel haft den klart hårdeste vej til finalen. Liverpool har mødt Villarreal, Benfica og Inter. City har mødt Sporting, Atletico og nu Real. Og det er heller ikke fordi, at Real er blevet spillet under græsset i hver kamp. Dette + at langt de færreste i starten af sæsonen havde spået Real i finalen med en trup der ikke er på niveau med PSG, City, Liverpool eller Bayerns, så kan man simpelthen ikke kalde det andet end fortjent.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Alias-A skrev:
tors maj 05, 2022 9:50 am
Man må tage hatten af for RM’s mentale overskud og tro på sejren. Men personligt synes jeg ikke deres finaleplads er specielt imponerende eller overbevisende.

De har vaklet mod alle modstandere og været langt nede i sækken indtil sidste øjeblik. De har på intet tidspunkt spillet bedst over 2 opgør eller været overlegne. Og når man kigger på kampens forløb igår, så er det også marginaler der gør at kampen ikke er lukket med +2 mål inden de kommer tilbage.

Fodbold handler om resultater, men for mig handler det sgu også om måden man vinder på. Ellers var jeg konverteret til real fan for længst :lol:
Fuldstændig enig.

Intet andet hold havde overlevet de kamp forløb Real har været igennem. Nu har jeg fulgt CL i mange år og jeg kan simpelthen ikke huske et finalehold der har haft lignende medgang på nærmest alle marginaler. Real lavede selv lidt noget lignende i 18 og til dels i 16 (Wolfsburg) og 17 (BM), men slet ikke i samme omfang.
Porto husker jeg havde en del medgang i 04. Milan i finalen i 07. Vi var heldige mod Chelsea i 09. Primært var det dog enkelte kampe.

Tidligere ku’ jeg slet ikke holde det ud. Men på et tidspunkt må man bare kapitulere. Real har de der ting indbygget. Deres hold har pt har et mentalt ekstra superredskab, som bare ikke kan marginaliseres eller for den sags skyld efterlignes. Selvfølgelig har de også kvalitet og for at opnå denne mentale styrke skal de også i første omgang opnå noget ud fra deres rene kvaliteter. Det gjorde de i 14 (plus lidt finale medgang). I 16 byggede de på med comebacket mod Wolfsburg. Siden har det været en blanding af kvalitet og mental styrke.

Altså havde vi/Barca samme styrke på det område, havde Peps hold vundet 4 år i træk.

Generelt undervurderes det mentale aspekt en del i topsport. I tennis har Nadal vundet tæt på 2 sæt før han går ind på Roland garros. Djokovic vinder langt flere breakbolde end han taber.

Tyson vandt længe udover vild agressivitet, i høj grad på frygt!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Champions league

Indlæg af Dytrax »

Tyson vandt længe udover vild agressivitet, i høj grad på frygt!

Kampen mod Spinks er et glimrende eksempel på hvordan en kamp tabes mentalt. Spinks var udset til at være manden, bokseren, der qua teknik og fysik, skulle pille pynten af Tyson.

Kampen varede 91 sekunder. Spinks var låst og han lignede en mand, der hellere ville sidde på månen fremfor at stå i ringen. Udelukkende fordi han havde hørt - i omklædningsrummet - at Tyson skulle have slået hul i en væg, fordi han var så vred.

"Like a hammer to a lightbulb," blev det afgørende slag beskrevet som. Spinks havde aldrig været i brædderne før den aften.

Det store spørgsmål ift. vores hold; Hvordan får vi fyldt noget cement i gummibenene?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Det store spørgsmål ift. vores hold; Hvordan får vi fyldt noget cement i gummibenene?
Man kan starte med at se på kulturen omkring klubben. Hvordan reagerer fansene på modgang? Hvordan var snakken feks omkring vores hold efter man blev sendt ud af EL? Efter man havde et par dårlige kampe på campen?

Barca er konstant et dårligt resultat fra komplet kaos. Se på hvordan der bliver snakket om real her i tråden (de kommer altid tilbage) mens der omvendt ikke er tro på Barca. Det var nærmest et mirakel at vi kunne slå Mallorca. Vi var jo helt færdige osv.

Der skal støttes og bygges op. Med så mange unge spillere er det en katastrofe at hvert resultat bliver blæst op (de læser selv med på sociale medier). Det gør dem bange for at spille og hvis der er noget man ikke må være så er det bange for vores system kræver nosser.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: Champions league

Indlæg af VicValde »

Champione skrev:
tors maj 05, 2022 8:59 am
VicValde skrev:
tors maj 05, 2022 7:26 am
Champione skrev:
tors maj 05, 2022 7:11 am
Seriøst, hvad er det Real kan? Jeg kan ikke begribe det.
De har i alle runder efter gruppespillet været dårligst i 3 ud af 4 halvlege - og alligevel går de videre.
Hvad er det for et psykologisk pres de får lagt ned over modstanderen?

Modstanderne har alle mulighederne for at lukke opgørene. City vælter sig i chancer i første opgør og har også chancen for dødsstødet igår - men det går seriøst som det altid gør.

Jeg kan simpelthen ikke fatte hvordan modstanderens koncept, og verdensklassespillere fryser til is, og glemmer alt om hvad fodbold overhovedet er.

Real har alt det, som Barca ikke har i sin europæiske kampagne - og de formår at hænge på, når presset er størst - og her knækker vi ALTID.
De har et lorte hold, lorte trup og spiller intetsigende. Men de har et eller mentalt overskud, og de formår at bringe modstanderen ud af fatning, selvom de ved hvad der venter. :roll:

Jeg kan simpelthen ikke have hvis de vinder titlen. Vurderet på alle opgør efter gruppespil ville det alligevel være det vildeste tyveri i historien :wtf:

Der er ikke noget, der hedder tyveri - Real har ikke spillet pænest, men de har scoret mest. Det er bare sådan det er. Det er altså en trist mentalitet a lá når Real altid skyder Barca “but we had possession”-flosklen i skoene. Spillet bliver ikke vundet på statistik - de bliver tydeligvis vundet på den mentalitet, de formår gang på gang at finde frem. Anerkend det dog. Indtil 1-0 i går spillede Real da også klart bedst mod City, som ret beset ikke havde meget at komme med.

Alt det her med at de har et elendigt hold, osv når de vinder ligaen så komfortabelt og står i en CL finale efter at have slået nogle af de dygtigste (og rigeste) klubber ud vidner om noget helt specielt. At kalde det tyveri er simpelthen det mest bitre, der er blevet skrevet i denne tråd.

Tillykke til dem. Jeg er ret sikker på, at Barca også spiller med til det sidste næste år.
Tja - der er vel plads til forskellige meninger. Jeg mener ikke Real har en særlig konkurrencedygtig trup og er ikke imponeret af deres spanske mesterskab, hvor de vinder titlen i konkurrenternes frafald. Den spanske top i år er helt off.
Jeg fremhæver hverken statistik eller andet - men kan konstatere, at modstanderne mangler det sidste held/dygtighed i alle 3 finalerunder. Grealish har to kæmpe chancer - og redning på målstregen igår.
Chelsea har Madrid helt nede i sækken på Bernabeu og det er under at de på deres 29 afslutninger ikke lukker opgøret - og PSG kører dem rundt indtil en verdensklassekeeper på mærkværdig vis forærer Benzema et mål og sætter dem igang.

Og det er lige så fakta, som dine fakta om flest scorede mål samlet set.

Men Real er videre - og jeg anerkender, at de har et mentalt overskud og en udefinerbar tro på tingene, selvom når tingene er mørkest. Det er sådan set også det, som jeg starter med fremhæve i mit oprindelige indlæg.

Og jeg tillader mig at melde et tyveri på turneringen - de har en mærkværdig evne til at gå videre i den turnering - for hvor har de dog gået videre som næstbedst i ufatteligt mange kampe på deres mange CL-titler.

Der sker mærkværdige ting i deres kampagner, mærkværdige målmandsfejl især, gigantiske fejl hos modstander, dommertække - men ja - det ændrer ikke på deres titelraid.

Ja - jeg er freaking bitter - vores største rival suser derudaf - og ved du hvad? Jeg kan sagtens anerkende når modstanderhold er bedre - selv de største rivaler. Og ikke nødvendigvis på samme dyder som Barca - anerkender man kan være dygtig til forskellige ting - men Real er bare oftest klart næstbedst - men har noget udefinerbart i kampene, hvor presset på modstanderne tilsyneladende sætter sig. Vanvittigt dygtige hold og spillere ryger helt ud af tangenten og kan ikke sætte to afleveringer sammen når det opstår. Det er selvfølgelig en styrke - specielt når de gør det igen og igen.
MEN - at kalde de er bedst fordi de scorer flest mål - og så må det jo være fortjent - er simpelthen for lavt og unuanceret.
Naturligvis kan du ikke sætte fakta ud for hverken din eller min argumentation, det er jo det, vi har et forum til. Men du nævner nogle situationer, der sætter RM
“igang”. Det er jo mærkeligt, at PSG går i stykker efter 1-1 på Bernabeu ved en målmandsfejl, når de stadig lå til at vinde? Du prøver at bagatallisere noget, fordi du ikke kan forklare det. Og det er på sin vis fint, jeg kan heller ikke forklare det. Men stemningen omkring at holdet er ih og åh så dårligt, bliver bare lettere patetisk, for du vinder jo ikke de kampe uden genialiteter, og dem leverer RM altså bare.

Jeg vil også helst se flot fodbold, og her bliver det enormt subjektivt. Jeg har aldrig været en af dem, der fandt det særlig spændende at se bolden blive flyttet formålsløst fra side til side, som City på kedelig vis excellerer i. Derimod kan det få mig op ad stolen, når Barca bryder igennem en modstanders felt med førstegangs afleveringer, eller RM laver nogle helt vanvittige ting mens de er helt nede i sækken. Dét er flot fodbold for mig.

Faktum er dog - for at blive i den boldgade - at om 20-30 år er der ingen der sidder og kigger på, hvordan kampene blev vundet eller hvor mange skudforsøg holdene havde på mål. Der bliver kigget på, hvem der vandt.
Og i den kontekst virker dine indlæg blot bitre, for som en anden bruger påpeger, havde tonen herinde været en helt anden, hvis Barca havde formået at gøre det samme.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Champions league

Indlæg af nosslo15 »

Nu så jeg ikke kampen igår, men jeg vil ønske Lopez og Daluigi tillykke med de mange penge, da det er lidt for svært for mig at ønske Real tillykke.

Men man må jo desværre konstatere at Ancelotti og Madrid fik vist, at de skam sagtens kan, når de gamle, rutinerede ikke er med. Kampen blev afgjort med Rodrygo, Camavinga og Asensio - istedet for Kroos, Modric og Casemiro.

Med hensyn til Real Madrids comebacks, så har jeg intet svar på det. Jeg synes simpelthen det er for underligt, at det kan ske 3 gange i træk, til at det kan forklares med noget som helst.

Håber på Liverpool i finalen nu da Ramos ikke IGEN kan brække Salahs skulder og slippe ustraffet for det.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Nøjagtig som fodboldnørder, romantikere og tosser i dag, husker store dele af karakteren af fortidige hold, deres sejre, helte, comebacks og udraderinger, spillestil etc, så vil man også i fremtiden huske nutidens hold. Litteraturen vil også være behjælpelig for de der glemmer.


Piq@

Du har ret. Kulturen er virkelig slem på mange fronter omkring Barca. Det pres der bliver lagt og de forventninger der ligges. Det har jo egentlig været et pres der var der længe før Barca for alvor begyndte at præstere. Her efter de vilde år, startende i midt 00’erne, er forventningerne blot skruet endnu mere op. Og de blev deroppe selvom holdet ikke rigtig var der til at indfri dem. Pres på pres.

Men samtidig har vi i Barca ikke den romantiserede historie omkring storhed og CL’ bedste som Real har. Vi har ikke den fight i vores kultur som Real har. Det skal partout være smukt og dominerende, så må sejrene komme derefter. I Real skal sejrene komme først og derefter det smukke spil, som de selvfølgelig også praktiserer i perioder, da de jo køber excellente spillere!

Kulturen er bare meget forskellig (og historien) og det er ikke noget man sådan lige ændrer. Der er også lidt en grund til at vi tænker som vi gør herinde eksempelvis omkring comebacks, nedsmeltninger etc. Vi har haft lidt for mange af de sidste og for få af de første…

Men enig i at nogle ting helst skal ændres omkring kulturen etc. Det vil dog tage tid og ved ikke helt om jeg tror på det.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
tors maj 05, 2022 11:03 am
Tyson vandt længe udover vild agressivitet, i høj grad på frygt!

Kampen mod Spinks er et glimrende eksempel på hvordan en kamp tabes mentalt. Spinks var udset til at være manden, bokseren, der qua teknik og fysik, skulle pille pynten af Tyson.

Kampen varede 91 sekunder. Spinks var låst og han lignede en mand, der hellere ville sidde på månen fremfor at stå i ringen. Udelukkende fordi han havde hørt - i omklædningsrummet - at Tyson skulle have slået hul i en væg, fordi han var så vred.

"Like a hammer to a lightbulb," blev det afgørende slag beskrevet som. Spinks havde aldrig været i brædderne før den aften.

Det store spørgsmål ift. vores hold; Hvordan får vi fyldt noget cement i gummibenene?
Jeg var ikke så gammel, men dog vågen hele natten for det show. ! Spinks hørte man ikke rigtig mere til, som jeg husker det, han skulle være blevet i sin vægtklasse :grin:

Iniesta007
Indlæg: 527
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Champions league

Indlæg af Iniesta007 »

Jeg holder normalt ikke med Leverpølle :sick: , men kan ikke klare at Puta vinder Pokalen iaften. :sad:
Så jeg tager en drink og hepper på de røde.
Take care Culers.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Champions league

Indlæg af Isageren »

Iniesta007 skrev:
lør maj 28, 2022 11:00 am
Jeg holder normalt ikke med Leverpølle :sick: , men kan ikke klare at Puta vinder Pokalen iaften. :sad:
Så jeg tager en drink og hepper på de røde.
Take care Culers.
Det var dig som var Brøndby fan ik? Som jeg sagde “fy” til og så svarede du, at du kunne ikke holde med et hold som spiller i hvidt. Jeg vil bare lige sige at jeg holder bestemt ikke med FCK. Jeg afskyr bare Brøndby, ikke klubben, men deres fans som er voldelige og burde forbydes at rejse ud i landet. Er blevet overfaldet af en Brøndby fan på grund af jeg tog op for at se mit lokale hold som vandt over dem. De er for mig bunden af at være en fodboldfan, og det er forfærdeligt hvordan man skal frygte for sit liv når man ser en fyr i en gul trøje.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Iniesta007
Indlæg: 527
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Champions league

Indlæg af Iniesta007 »

Isageren skrev:
lør maj 28, 2022 2:08 pm
Iniesta007 skrev:
lør maj 28, 2022 11:00 am
Jeg holder normalt ikke med Leverpølle :sick: , men kan ikke klare at Puta vinder Pokalen iaften. :sad:
Så jeg tager en drink og hepper på de røde.
Take care Culers.
Det var dig som var Brøndby fan ik? Som jeg sagde “fy” til og så svarede du, at du kunne ikke holde med et hold som spiller i hvidt. Jeg vil bare lige sige at jeg holder bestemt ikke med FCK. Jeg afskyr bare Brøndby, ikke klubben, men deres fans som er voldelige og burde forbydes at rejse ud i landet. Er blevet overfaldet af en Brøndby fan på grund af jeg tog op for at se mit lokale hold som vandt over dem. De er for mig bunden af at være en fodboldfan, og det er forfærdeligt hvordan man skal frygte for sit liv når man ser en fyr i en gul trøje.
Jo jeg holder med Brøndby. Bor nu ikke i byen ja ikke engang på Sjælland. Hader Puta...F(u)CK og Bayern, er mere til "arbejderklubber" som Dortmund og Brøndby :thumbup: Kan faktisk heller ikke se hvad det har med aftenens Champions League finale at gøre. .smiler.
Men tror der er voldelige fans i alle klubber...desværre.
Håber nu ikke det skal starte en lang smøre hvem man holder med herinde...ud over BARCA selvfølgelig.
Det er jo det skønne ved fodbold, tror der er flere herinde der har favoritklubber i de andre Ligaer.
Nok om det tror det bliver en fed kamp iaften,desværre uden BARCA. Er glad for jeg var i Berlin og så de vandt i 2015 :thumbup: .

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Champions league

Indlæg af Isageren »

Iniesta007 skrev:
lør maj 28, 2022 2:28 pm
Isageren skrev:
lør maj 28, 2022 2:08 pm
Iniesta007 skrev:
lør maj 28, 2022 11:00 am
Jeg holder normalt ikke med Leverpølle :sick: , men kan ikke klare at Puta vinder Pokalen iaften. :sad:
Så jeg tager en drink og hepper på de røde.
Take care Culers.
Det var dig som var Brøndby fan ik? Som jeg sagde “fy” til og så svarede du, at du kunne ikke holde med et hold som spiller i hvidt. Jeg vil bare lige sige at jeg holder bestemt ikke med FCK. Jeg afskyr bare Brøndby, ikke klubben, men deres fans som er voldelige og burde forbydes at rejse ud i landet. Er blevet overfaldet af en Brøndby fan på grund af jeg tog op for at se mit lokale hold som vandt over dem. De er for mig bunden af at være en fodboldfan, og det er forfærdeligt hvordan man skal frygte for sit liv når man ser en fyr i en gul trøje.
Jo jeg holder med Brøndby. Bor nu ikke i byen ja ikke engang på Sjælland. Hader Puta...F(u)CK og Bayern, er mere til "arbejderklubber" som Dortmund og Brøndby :thumbup: Kan faktisk heller ikke se hvad det har med aftenens Champions League finale at gøre. .smiler.
Men tror der er voldelige fans i alle klubber...desværre.
Håber nu ikke det skal starte en lang smøre hvem man holder med herinde...ud over BARCA selvfølgelig.
Det er jo det skønne ved fodbold, tror der er flere herinde der har favoritklubber i de andre Ligaer.
Nok om det tror det bliver en fed kamp iaften,desværre uden BARCA. Er glad for jeg var i Berlin og så de vandt i 2015 :thumbup: .
Det forstår jeg også fint. Ville bare lige afslutte vores samtale med at sige at jeg bestemt ikke er FCK fan. I forhold til at andre klubber også har voldelige fan, så jo, men Brøndby er nu kendt for at sprede uro alle steder de tager hen. Den slags fankultur bryder jeg mig slet ikke om.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kvoller »

I dag er vi vel alle Liverpool fans? :mrgreen:

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Champions league

Indlæg af nosslo15 »

Glæder mig til aftenens kamp og håber selvfølgelig på en revanche fra 18. Helst en stor en.

Hvad med dig Lopez, har du indløst dit væddemål eller satser du hele vejen?

Iniesta007
Indlæg: 527
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Champions league

Indlæg af Iniesta007 »

Isageren skrev:
lør maj 28, 2022 3:17 pm
Iniesta007 skrev:
lør maj 28, 2022 2:28 pm
Isageren skrev:
lør maj 28, 2022 2:08 pm
Iniesta007 skrev:
lør maj 28, 2022 11:00 am
Jeg holder normalt ikke med Leverpølle :sick: , men kan ikke klare at Puta vinder Pokalen iaften. :sad:
Så jeg tager en drink og hepper på de røde.
Take care Culers.
Det var dig som var Brøndby fan ik? Som jeg sagde “fy” til og så svarede du, at du kunne ikke holde med et hold som spiller i hvidt. Jeg vil bare lige sige at jeg holder bestemt ikke med FCK. Jeg afskyr bare Brøndby, ikke klubben, men deres fans som er voldelige og burde forbydes at rejse ud i landet. Er blevet overfaldet af en Brøndby fan på grund af jeg tog op for at se mit lokale hold som vandt over dem. De er for mig bunden af at være en fodboldfan, og det er forfærdeligt hvordan man skal frygte for sit liv når man ser en fyr i en gul trøje.
Jo jeg holder med Brøndby. Bor nu ikke i byen ja ikke engang på Sjælland. Hader Puta...F(u)CK og Bayern, er mere til "arbejderklubber" som Dortmund og Brøndby :thumbup: Kan faktisk heller ikke se hvad det har med aftenens Champions League finale at gøre. .smiler.
Men tror der er voldelige fans i alle klubber...desværre.
Håber nu ikke det skal starte en lang smøre hvem man holder med herinde...ud over BARCA selvfølgelig.
Det er jo det skønne ved fodbold, tror der er flere herinde der har favoritklubber i de andre Ligaer.
Nok om det tror det bliver en fed kamp iaften,desværre uden BARCA. Er glad for jeg var i Berlin og så de vandt i 2015 :thumbup: .
Det forstår jeg også fint. Ville bare lige afslutte vores samtale med at sige at jeg bestemt ikke er FCK fan. I forhold til at andre klubber også har voldelige fan, så jo, men Brøndby er nu kendt for at sprede uro alle steder de tager hen. Den slags fankultur bryder jeg mig slet ikke om.
Bare ok Isag, det bedste er jo at vi alle herinde er Barca fans :thumbup:. Som en skriver: Iaften er vi vel alle lidt Liverpool fan. :smile: God kamp senere, lad Puta tabe. :grin:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster