Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Du mener simpelthen, at det blot er det taktiske-system som får Rudiger og Thiago Silva til at se bedre ud end Pique og Lenglet? Du kan simpelthen ikke se, at de to førstenævnte har bedre defensive kvaliteter ift.: tacklinger, markeringer, aggressivitet, dueller, positioneringer, koncentration m.m.? Jeg tror de fleste Scouts vil være uenig med dig. Ja Pique og Lenglet er bedre med fødderne - men det er storset også det.
Ja det gør jeg. Som skrevet så var chelsea decideret elendige defensivt før tuchel kom til. At vinde cl er en kæmpe bedrift for tuchel men det er næsten en ligeså stor bedrift at få deres cb'er til at se gode ud. Jeg kender i hvert fald en del chelseafans der havde samme forhold til deres cb'er som du har til vores.
Bottomline er, at det IKKE kun er det taktiske system som giver bedre vilkår til Rudiger og Thiago Silva. At Chelsea vinder CL er ikke kun Tuchel og hans defensive taktiske-systems fortjeneste, men også cb'ernes forjeneste - altså dét at de har gode defensive kvaliteter. Jeg er absolut sikker på, at Tuchel ikke havde vundet CL med cb'er som Lenglet, Pique og Mingueza, og det uanset hvilket defensive system (og kollektivitet) han så brugte.
Selvfølgelig er det deres fortjeneste i den forstand at det er dem der skal spille kampene. Men uden tuchel var de nævnte spillere ikke fem potter pis værd.

Jeg er desuden også sikker på at tuchel ikke havde vundet cl med vores trup men det er ikke fordi cb'erne ikke ville kunne fungere i et system der var sammensat omkring en stærk defensiv. En spiller som pique ville være fuldstændig dominerende hvis han bare skulle fokusere på at vinde dueller fremfor at skulle løbe og lukke huller. Det samme ville araujo. Og så længe at ac kan så kan lenglet sgu egentlig også. De to laver stort set samme antal fejl (ac før tuchel).
Men er det nok? Nej! Altså ja, det vil naturligvis blive bedre når der er balance og alle folk bidrager mere. Men vi må samtidig bare konstatere at cb'erne på holdet langt fra har Barca-niveau. Pique er alt for langsom og rusten i sine bevægelser, hvilket gør at han er nem at sætte af. Mingueza mangler meget rutine; selvom han har potentiellet, er der stadig lang vej endnu. Også så har vi min hade-spiller nr. 1, nemlig Lenglet. Tror jeg kunne skrive en hel bog om ham. I forhold til hvor mange dumme fejl han har lavet i løbet af 20/21 sæsonen, hvilket har kostet utallige point. Skal jeg grave dem alle sammen frem (via youtube)??
Det er svært at sige før vi begynder at spille som Barca. Jeg er overbevist om at ALLE cb'er ville se katastrofale ud i vores system. Kombinationen af en høj backkæde og ingen støtte er gift for cb'er.
Ud fra alt hvad du har skrevet kan jeg forstå, at du mener, at Barca skal fortsætte med at købe cb'er som "passer til systemet", dvs. passer til tiki taka fodbold, hvilket vil sige, at cb'erne skal være "gode med fødderne". Samtidig mener du, at cb'er som Barca har købt, har ofte været elendige, alene fordi at der mangler kollektivitet, samt fordi offensive-spillere ikke bidrager nok i det defensive arbejd.
Jep. Og selvfølgelig skal vi købe spillere der passer ind. Alt andet ville være idiotisk. Men det vigtigste er systemet. Det er chelsea som sagt et strålende eksempel på.
Derfor - og nu kommer hele min pointe fra mit allerførste indlæg, som udløste vores debat - bør Barca bruge penge på mere kvalitets cb'er, i stedet for HELE TIDEN (hver sommer) bruge transferbudgettet på ekstremdyre offensive-spillere
Og min pointe er at Barca skal stoppe med at bruge penge på andet end en træner der kan bygge dette hold op. Vi kan købe kvalitet på samtlige pladser på banen men uden et godt system er det fuldstændig ligemeget. System og så (gode/kvalitets) spillere der passer til det. Og det gerne i samtlige kæder.

Og så er der ikke så meget mere at sige til det ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Norbit skrev:
man maj 31, 2021 12:22 am
Det magter man ikke at læse. Alt for langhåret.
Så lad være? Underlig kommentar.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Champions league

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Billede

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Champions league

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Champions league

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

FCBarcelonaChr skrev:
tors jun 24, 2021 3:32 pm
Endelig men jeg forstår det ikke helt. Hvis vi vinder hjemme 2:0 og taber ude 2:1 er vi så videre?
MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kvoller »

Lopezzz skrev:
tors jun 24, 2021 6:26 pm
FCBarcelonaChr skrev:
tors jun 24, 2021 3:32 pm
Endelig men jeg forstår det ikke helt. Hvis vi vinder hjemme 2:0 og taber ude 2:1 er vi så videre?
Ja, så fører du jo sammenlagt 3-2

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Lopezzz skrev:
tors jun 24, 2021 6:26 pm
FCBarcelonaChr skrev:
tors jun 24, 2021 3:32 pm
Endelig men jeg forstår det ikke helt. Hvis vi vinder hjemme 2:0 og taber ude 2:1 er vi så videre?
Laver du fis??

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
tors jun 24, 2021 8:17 pm
Lopezzz skrev:
tors jun 24, 2021 6:26 pm
FCBarcelonaChr skrev:
tors jun 24, 2021 3:32 pm
Endelig men jeg forstår det ikke helt. Hvis vi vinder hjemme 2:0 og taber ude 2:1 er vi så videre?
Laver du fis??
:lol:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Champions league

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Under en time til kickoff mellem Chelsea & Villarreal. Jeg glæder mig sgu. Sæsonens første store kamp.

Billede

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Champions league

Indlæg af A$AP »

Ziyech watch.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kvoller »

Når Chelsea får Lukaku, så har de sgu et ok farligt hold.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Champions league

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Ja de er sgu ret stærke. Lukaku landede vidst i London tidligere i dag.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Champions league

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Kom så, Villarreal!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Champions league

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Æv! Så fik Ziyech scoret...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster