Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

For nu at være helt lavpraktisk. Blev han tilset på noget tidspunkt under kampen?? Hvis ikke, har det vel ikke hæmmet ham særligt i løbet af kampen.

Hvis han havde meget ondt, synsforstyrrelser eller andet i løbet af kampen, så havde han vel ladet sig tilse!!??

Ramos ramte ham, sikkert med fuldt overlæg, det gjorde sikkert nas, men jeg hælder til at Liverpool forsøger at hjælpe den stakkels mand lidt.

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »


ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Champions league

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Blaugrana92
Det er sandt, at hospitalet bortset fra "den ene sætning" skriver noget, der, hvis man lægger to og to sammen, klart indikerer, at det var delvis pga. hjernerystelsen, Karius lavede de fejl. Men det er jo netop der, forskellen på "spin" og "ikke spin" ligger. Uden "den sætning" havde det ikke skabt nær så mange overskrifter med det klare budskab. Så den lille ændring, det lille spin, har gjort en enorm forskel.
qepd

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:1) Ja, with Karius' permission. Altså Karisu har sikkert bedt dem om i en eller anden omfang at udgive det for at kunne retfærdiggøre hans uheldige præstation.
Ja, eller også kan vi lade være med at gætte til højre og venstre, og rent faktisk forholde os til, hvad der står i pressemeddelelsen. Hospitalet har tilsyneladende modtaget rigtig mange henvendelser, velsagtens fra journalister der havde fået nys om den foretagne undersøgelse. Så er det klart at det er langt nemmere for dem, at melde klart ud, i stedet for at besvare den ene henvendelse efter den anden. Dels for at skære ned på en forfærdelig masse unødvendigt arbejde, dels for at undgå misforståelser og misinformation.
MessiPogba skrev:2) Jeg er udmærket klar over, at hjernerystelse på ingen måde er noget, man skal tage let på. Når jeg snakker om alvorligere hændelser, tænker jeg på spillere, der er besvimet på banen, fået hjertestop eller kraniebrud. Når de hændelser er sket, har jeg aldrig stødt ind i en meddelse fra et sygehus, men derimod klubben.
Men hvorfor er nogle af delene overhovedet relevant? Hvad betyder det for denne sag, at der har været mere alvorlige tilfælde i en fodboldkamp end lige præcis den her hjernerystelse? Mener du at Massachusetts General Hospital er en mindre pålidelig kilde end en fodboldklub?
MessiPogba skrev:Derfor virker det som damage-control af Karius/Liverpool.
Måske, måske ikke. Hvis det er, kan man så overhovedet brokke sig over eller fortænke sig i det? Manden havde den værste kamp i sin professionelle karriere, og har efterfølgende modtaget trusler på livet. Nu foreligger der ret tydelige beviser for, at hans hjerne rent faktisk ikke fungerede ordentligt, da han begik de to store fejl. Fejl sker og folk finder nogle gange på undskylder for, hvorfor de sker. Her er der bare en neurologisk forklaring på, hvorfor han ikke kunne se, hvor tæt på Benzema rent faktisk var, eller hvorfor han ikke kunne gribe eller parere en relativt simpel bold.
MessiPogba skrev:3) Jeg havde ikke lige tænkt over, at Liverpool er Boston-ejet, så det kan godt give god mening der. Men stadigvæk ser jeg det her som et krav af Karisu, at denne meddelelse skal ud, så han kan forsvare sig selv.
Det er ren spekulation og gætværk fra din side, der endda er direkte i modstrid med de oplysninger der er givet i pressemeddelelsen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Blaugrana92
Det er sandt, at hospitalet bortset fra "den ene sætning" skriver noget, der, hvis man lægger to og to sammen, klart indikerer, at det var delvis pga. hjernerystelsen, Karius lavede de fejl. Men det er jo netop der, forskellen på "spin" og "ikke spin" ligger. Uden "den sætning" havde det ikke skabt nær så mange overskrifter med det klare budskab. Så den lille ændring, det lille spin, har gjort en enorm forskel.
Hvorfor tror du ikke det? Jeg har som udgangspunkt ikke voldsomt stor tiltro til journalister, særligt ikke engelske sportsjournalister, men de kan for fanden da altså godt regne ud - eller slå op - hvad visual spatial dysfunction, der er det absolutte nøglebegreb her, betyder.

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Karius skulle bare have reageret med det samme hvis hans syn var forværet. Man må tænke på klubben men også sig selv. Det havde gavnet dem begge at blive skiftet ud.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Champions league

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Blaugrana92 skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Blaugrana92
Det er sandt, at hospitalet bortset fra "den ene sætning" skriver noget, der, hvis man lægger to og to sammen, klart indikerer, at det var delvis pga. hjernerystelsen, Karius lavede de fejl. Men det er jo netop der, forskellen på "spin" og "ikke spin" ligger. Uden "den sætning" havde det ikke skabt nær så mange overskrifter med det klare budskab. Så den lille ændring, det lille spin, har gjort en enorm forskel.
Hvorfor tror du ikke det? Jeg har som udgangspunkt ikke voldsomt stor tiltro til journalister, særligt ikke engelske sportsjournalister, men de kan for fanden da altså godt regne ud - eller slå op - hvad visual spatial dysfunction, der er det absolutte nøglebegreb her, betyder.
Jeg er enig i, at der havde været mange, selvom det ikke var udspecificeret nærmere end "visual spatial dysfunction", men selvfølgelig havde der været flere, hvis journalisterne får overskriften serveret direkte. Sådan er det i 2018.

Men du diskuterer som regel for at få ret, ikke for at vi alle skal blive lidt klogere, så jeg spilder måske mine kræfter.
qepd

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

SpillerSomMESSI skrev:Det synes jeg er forkert stillet op. Det er jo en helt igennem plausibel forklaring på hans tydelige fejl. Jeg synes at det burde give Ramos lidt soveproblemer i stedet for.
Jeg har på intet tidspunkt sagt, at fejlene ikke kan skyldes hjernerystelsen. Det er da meget muligt. Jeg har blot sagt, at det er damage control fra Liverpools side at få et hospital til at lave en pressemeddelelse som retrospektivt vurderer Karius' evne til at spille fodbold.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

MessiPogba skrev:Som Flax siger, så skriger det her på, at en PR-kampagne, der skal redde Karius' skind i Liverpool, efter art han er blevet truet på livet.
Det er vel også en ganske god grund til at lave lidt damage control.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Ja, eller også kan vi lade være med at gætte til højre og venstre, og rent faktisk forholde os til, hvad der står i pressemeddelelsen. Hospitalet har tilsyneladende modtaget rigtig mange henvendelser, velsagtens fra journalister der havde fået nys om den foretagne undersøgelse. Så er det klart at det er langt nemmere for dem, at melde klart ud, i stedet for at besvare den ene henvendelse efter den anden. Dels for at skære ned på en forfærdelig masse unødvendigt arbejde, dels for at undgå misforståelser og misinformation.
Det er næppe et problem for et af de største og mest kendte hospitaler i USA at afvise en håndfuld journalister, og ellers kunne de jo henvise til Karius' agent eller Liverpools presseafdeling. Det er mit klare indtryk, at det er sådan det normalt foregår med sportsskader.

Derudover er pressemeddelelsen jo ikke bare en meget sen diagnose af, at Karius har fået en hjernerystelse. Der bliver også spekuleret på symptomerne under selve finalen, og uanset hvor plausibelt det er eller ej, så er det en ganske besynderlig og unormal udmelding, som i min optik gør det mest sandsynligt, at det ikke er hospitalet som har fået idéen til pressemeddelelsen.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5476
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Right from the horse’s mouth:

http://www.marca.com/en/world-cup/2018/ ... b462a.html

Salah siger implicit at Ramos er en idiot.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

ulrich
Indlæg: 1705
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Champions league

Indlæg af ulrich »

phpBB [video]


Ej, hvor uheldigt hans albue lige rammer Karius i hovedet.

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: Champions league

Indlæg af soul_pitcher »

Karius kan da bare lade være med at give Ramos' albue en skalle.
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Champions league

Indlæg af Tello »

Imagine CHL.

Mats.
Roberto. Piqué. Umtiti. Alba.
Rakitic. Busquets. Arthur.
Messi. Suarez. Coutinho.

Cillesen.
Semedo. Lenglet. Vermaelen. Cucurella.
Rafinha. Alena. Denis.
Malcom. Munir. Dembouz.

Uf, det bliver noget heeeelt andet!

Tror ikke at Paco, Mina, Gomes, Marlon og Samper er med i planerne for næste år.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Det eneste jeg ønsker ift CL i år, er et knockout møde med Real.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster