Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Jamial skrev:Det er vel lige så bekymrende, at Ramos falder med albuen først ind i hovedet på ham. Never change, Ramos.
Jo jo, men nu tænker jeg mest på det helbredsmæssige. Hvis han havde fået en blodsamling og faldet om alene hjemme dagen efter, kunne det have været livstruende. Hjernerystelser er alvorlige.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

MessiPogba skrev:Er det Liverpool, der lige bruger medierne til at dække over Karius' elendighed på og finde en undskyldning, så han ikke bliver flået mere levende?

Jeg skal virkelig på ingen måder kunne afvise, det er virkelig sket, for Ramos' skulder i tindingen kan nemt give sådan en hjernerystelse, men det virker mærkeligt, den kommer så meget efter.
Det var fremme allerede aftenen de spillede finalen... endda i Marca dagen efter...

Selvfølgelig ikke hjernerystelsen.. for det er først bagefter de blev bekymrede for det...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

kklaus
Indlæg: 9727
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Champions league

Indlæg af kklaus »

MessiPogba skrev:Er det Liverpool, der lige bruger medierne til at dække over Karius' elendighed på og finde en undskyldning, så han ikke bliver flået mere levende?

Jeg skal virkelig på ingen måder kunne afvise, det er virkelig sket, for Ramos' skulder i tindingen kan nemt give sådan en hjernerystelse, men det virker mærkeligt, den kommer så meget efter.
https://www.massgeneral.org/News/newsar ... px?id=6792
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg tvivler på, at Liverpool kan presse en læge til at lyve eller misinformere om Karius' hjernerystelse, men det er ret gennemskuelig spin, at de får hospitalet til at udsende en pressemeddelelse som specifikt nævner, at Karius' fejl måske kan skyldes skaden. Men hvis det kan hjælpe Karius med at sove bedre om natten, så fred være med det.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Omvendt er det vel også lige ud ad landevejen korrekt at hvis han fik en hjernerystelse ville det øge hans odds for fejl markant!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

SpillerSomMESSI skrev:Omvendt er det vel også lige ud ad landevejen korrekt at hvis han fik en hjernerystelse ville det øge hans odds for fejl markant!
Formentlig, men det er ikke normalt, at hospitaler laver den slags spekulative pressemeddelelser. Tydeligvis PR. Men hvis det hjælper Karius med at komme sig over fejlene, så er det jo fint.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Flax_Generous skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Omvendt er det vel også lige ud ad landevejen korrekt at hvis han fik en hjernerystelse ville det øge hans odds for fejl markant!
Formentlig, men det er ikke normalt, at hospitaler laver den slags spekulative pressemeddelelser. Tydeligvis PR. Men hvis det hjælper Karius med at komme sig over fejlene, så er det jo fint.

Det synes jeg er forkert stillet op. Det er jo en helt igennem plausibel forklaring på hans tydelige fejl. Jeg synes at det burde give Ramos lidt soveproblemer i stedet for.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Champions league

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

SpillerSomMESSI skrev:
Flax_Generous skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Omvendt er det vel også lige ud ad landevejen korrekt at hvis han fik en hjernerystelse ville det øge hans odds for fejl markant!
Formentlig, men det er ikke normalt, at hospitaler laver den slags spekulative pressemeddelelser. Tydeligvis PR. Men hvis det hjælper Karius med at komme sig over fejlene, så er det jo fint.
Det synes jeg er forkert stillet op. Det er jo en helt igennem plausibel forklaring på hans tydelige fejl. Jeg synes at det burde give Ramos lidt soveproblemer i stedet for.
Plausibel forklaring, ja.

Men Flax_Generous har jo ret i, at det er usædvanligt, at et hospital offentligt melder ud, hvordan de analyserer hans fodboldevner. (Som jeg forstår det - jeg har ikke læst pressemeddelelsen)
qepd

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Champions league

Indlæg af A$AP »


Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Flax_Generous skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Omvendt er det vel også lige ud ad landevejen korrekt at hvis han fik en hjernerystelse ville det øge hans odds for fejl markant!
Formentlig, men det er ikke normalt, at hospitaler laver den slags spekulative pressemeddelelser. Tydeligvis PR. Men hvis det hjælper Karius med at komme sig over fejlene, så er det jo fint.
Det synes jeg er forkert stillet op. Det er jo en helt igennem plausibel forklaring på hans tydelige fejl. Jeg synes at det burde give Ramos lidt soveproblemer i stedet for.
Plausibel forklaring, ja.

Men Flax_Generous har jo ret i, at det er usædvanligt, at et hospital offentligt melder ud, hvordan de analyserer hans fodboldevner. (Som jeg forstår det - jeg har ikke læst pressemeddelelsen)

Men alle vidste jo at han lavede 2 vanvittige fejl, inkl hospitalet da han blev bragt til undersøgelse.. de giver blot en plausibel forklaring på fejlene...

Ligesom hvis en fodbold spiller skyder lang ved siden af på et straffe ... og bagefter bliver scannet og man ser han ben er brækket... vil man jo sandsynligvis også sige at det kunne være derfor han brændte så fæl.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Champions league

Indlæg af Jamial »

Det er både fucking sjovt og fucking sørgeligt. Så længe han ikke bliver straffet for de her ting, så bliver han jo ved. Jeg håber fandme ikke han laver de her numre for Spanien til VM.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Altså, spin mig her og spin mig der. Hvis man piller den ene sætning der referes til ud, ser pressemeddelselsen sådan her ud:
"We have received numerous calls today regarding the health status of Liverpool goalkeeper Loris Karius. With Mr. Karius’s permission, we are providing information about his medical situation in an effort to prevent, where possible, the dissemination of incomplete or erroneous information.

On May 31, 2018 Mr. Karius underwent a comprehensive examination by Dr. Ross Zafonte and Dr. Lenore Herget in Boston at Massachusetts General Hospital and Spaulding Rehabilitation Hospital.

After carefully reviewing game film and integrating a detailed history – including his reported present and immediate post-contact subjective symptoms – physical examination and objective metrics, we have concluded that Mr. Karius sustained a concussion during the match May 26, 2018.

At the time of our evaluation, Mr. Karius’s principal residual symptoms and objective signs suggested that visual spatial dysfunction existed and likely occurred immediately following the event. Additional symptomatic and objectively noted areas of dysfunction also persisted.

We also note that Mr. Karius has reported significant and steady improvement since the concussive event, and we expect him to make a full recovery based on the results of the examination. We expect that with treatment and by following prescribed activity protocols he will continue to improve. We have encouraged vigilance and an emphasis on safety in his eventual return to full activity.

This is the only comment we will be making in relation to this matter. All future media inquiries should be directed to the Liverpool FC Press Office.

Dr. Ross Zafonte"
Så kan man vel ret nemt selv lægge to og to sammen, særligt med det markerede afsnit in mente. At lægen så har tilføjet det, kan man vel kalde hvad man vil, men at det har påvirket Karius' præstation er der velsagtens slet ingen tvivl om, når et af de primære symptomer var visual spatial dysfunction.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Champions league

Indlæg af MessiPogba »

Jeg har aldrig nogensinde hørt et hospital komme med en erklæring på en spiller. Og der har endda været langt mere alvorlige tilfælde end Karius' hjernerystelse.

Som Flax siger, så skriger det her på, at en PR-kampagne, der skal redde Karius' skind i Liverpool, efter art han er blevet truet på livet.

Dernæst, er jeg den eneste, der finder det mærkeligt, at Karius tager til Boston for at få undersøgt en hjernerystelse? Det er jo ikke raketvidenskab at undersøge sådan noget. Hvorfor ikke i Liverpool dagen efter, hvorfor bliver han først undersøgt 5 dage efter? Med de adgange profesionelle fodboldspillere har til alverdens medikanter, lægehjælp, og jeg ved ikke hvad, så er det da skide plausibelt, at Karius skal hele vejen over Atlanterhavet til en prominent lægested for at få sendt et PR-besked ud itl omverdenen.

Som nævnt, skriger af PR-arbejde det her.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:Jeg har aldrig nogensinde hørt et hospital komme med en erklæring på en spiller.
Har du overhovedet læst pressemeddelelsen?

"We have received numerous calls today regarding the health status of Liverpool goalkeeper Loris Karius. With Mr. Karius’s permission, we are providing information about his medical situation in an effort to prevent, where possible, the dissemination of incomplete or erroneous information."
MessiPogba skrev:Og der har endda været langt mere alvorlige tilfælde end Karius' hjernerystelse.
Det ved du jo sådan set ikke noget som helst om. Du kan ikke se med det blotte øje, hvor alvorlig en hjernerystelse er. 26 ud af 30 foretagne tests var positive, og han oplevede stadig symptomer da han blev undersøgt, hvilket som bekendt var fem dage efter uheldet. En hjernerystelse kan være ekstremt alvorligt, og du finder kun ud af hvor alvorlig den er, ved at blive grundigt undersøgt. Ikke ved at kigge på noget video, og så gætte på hvor slemt det gik udover det pågældende hjerne.
MessiPogba skrev:Dernæst, er jeg den eneste, der finder det mærkeligt, at Karius tager til Boston for at få undersøgt en hjernerystelse? Det er jo ikke raketvidenskab at undersøge sådan noget. Hvorfor ikke i Liverpool dagen efter, hvorfor bliver han først undersøgt 5 dage efter? Med de adgange profesionelle fodboldspillere har til alverdens medikanter, lægehjælp, og jeg ved ikke hvad, så er det da skide plausibelt, at Karius skal hele vejen over Atlanterhavet til en prominent lægested for at få sendt et PR-besked ud itl omverdenen.
Fordi Karius rejste til USA på ferie. Det er vel et spørgsmål om, at han har haft nogle symptomer, han ikke burde have, og som resultat er blevet sendt på hospitalet i Boston, hvor klubben jo har sit ejerskab.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Champions league

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:Jeg har aldrig nogensinde hørt et hospital komme med en erklæring på en spiller.
Har du overhovedet læst pressemeddelelsen?

"We have received numerous calls today regarding the health status of Liverpool goalkeeper Loris Karius. With Mr. Karius’s permission, we are providing information about his medical situation in an effort to prevent, where possible, the dissemination of incomplete or erroneous information."
MessiPogba skrev:Og der har endda været langt mere alvorlige tilfælde end Karius' hjernerystelse.
Det ved du jo sådan set ikke noget som helst om. Du kan ikke se med det blotte øje, hvor alvorlig en hjernerystelse er. 26 ud af 30 foretagne tests var positive, og han oplevede stadig symptomer da han blev undersøgt, hvilket som bekendt var fem dage efter uheldet. En hjernerystelse kan være ekstremt alvorligt, og du finder kun ud af hvor alvorlig den er, ved at blive grundigt undersøgt. Ikke ved at kigge på noget video, og så gætte på hvor slemt det gik udover det pågældende hjerne.
MessiPogba skrev:Dernæst, er jeg den eneste, der finder det mærkeligt, at Karius tager til Boston for at få undersøgt en hjernerystelse? Det er jo ikke raketvidenskab at undersøge sådan noget. Hvorfor ikke i Liverpool dagen efter, hvorfor bliver han først undersøgt 5 dage efter? Med de adgange profesionelle fodboldspillere har til alverdens medikanter, lægehjælp, og jeg ved ikke hvad, så er det da skide plausibelt, at Karius skal hele vejen over Atlanterhavet til en prominent lægested for at få sendt et PR-besked ud itl omverdenen.
Fordi Karius rejste til USA på ferie. Det er vel et spørgsmål om, at han har haft nogle symptomer, han ikke burde have, og som resultat er blevet sendt på hospitalet i Boston, hvor klubben jo har sit ejerskab.
1) Ja, with Karius' permission. Altså Karisu har sikkert bedt dem om i en eller anden omfang at udgive det for at kunne retfærdiggøre hans uheldige præstation.

2) Jeg er udmærket klar over, at hjernerystelse på ingen måde er noget, man skal tage let på. Når jeg snakker om alvorligere hændelser, tænker jeg på spillere, der er besvimet på banen, fået hjertestop eller kraniebrud. Når de hændelser er sket, har jeg aldrig stødt ind i en meddelse fra et sygehus, men derimod klubben.

Derfor virker det som damage-control af Karius/Liverpool.

3) Jeg havde ikke lige tænkt over, at Liverpool er Boston-ejet, så det kan godt give god mening der. Men stadigvæk ser jeg det her som et krav af Karisu, at denne meddelelse skal ud, så han kan forsvare sig selv.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 53 gæster