Den Danske Superliga

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Toure

Den Danske Superliga

Indlæg af Toure »

Jeg må sige at jeg ikke følger super meget med i dansk fodbold. Men de sidste års præstationer må siges at have overrasket mig. Især FCKs præstationer i Europa har været outstanding med især sejr over Ajax og Manchester United som absolutte højdepunkt. Det sidste år har især AaB blandet sig, og også leveret flotte resultater.

Nu ser jeg så at AaB skal møde Deportivo La Coruña i UEFA Cuppen. Så sidder jeg og tvivler lidt over hvor gode de danske hold er? Vil hold som AaB og FCK kunne spille med i La Liga, og hvor ville de ligge ca. i tabellen hvis de gjorde?

Oprettede ligesom denne tråd, sådan at vi også kunne diskutere dansk fodbold - både i nationale og internationale sammenhænge :wink:
Senest rettet af Toure lør maj 01, 2010 6:02 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Superligaen - National og internationalt

Indlæg af Daluigi »

synes niveauet i den danske liga er så lavt at jeg simpelthen ikke magter at se på det. Jeg er barca fan fordi jeg værdsætter god fodbold, og selv om jeg da holder med AGF (er fra århus ;)) så spiller de ikke flot bold, og sys jeg heller ikk de andre hold gør. Hepper på vores danske klubber når de er med i udlandet i diverse turneringer og ser da også onside til tider. Men mere bliver det ikke til ganske enkelt fordi jeg ikke magter at se al det losseri.

Selvfølgelig er dette med den groveste kontrast til barcas flydende spil, så er da også fordi jeg er kræsen, da jeg selv "blot" spiller jyllandsserie :P Men det skal dog siges at der sker en positiv udvikling i DK for tiden, og synes niveauet stiger en smule år efter år.
Forumlegende

Toure

Re: Superligaen - National og internationalt

Indlæg af Toure »

Er helt enig med dig :lol: . Er selv fra Århus Syd, og holder derfor med "de hvie" fra AGF :wink: . Men du har sgu ret, når man har set Barca spille, så er Superligaen bare ikke interessant længere... Men selvfølgelig holder man da med danske hold i udlandet osv...

Toure

Re: Superligaen - National og internationalt

Indlæg af Toure »

AaB 3-0 Deportivo

Flot resultat! :D

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Superligaen - National og internationalt

Indlæg af emo »

Utrolig flot. De var endan ikke engang heldige, de fortjente de tre mål og kunne have scoret flere, blev aldrig overspillet af Depor.. Skræmmende at et Primera hold der ligger på 8 pladsen er så ringe mod et dansk hold.

Flot af Aalborg.
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Superligaen - National og internationalt

Indlæg af Daluigi »

kom også meget bag på mig, men man skal ikke undervurderer Aab.. de spiller en fin kamp, dog vil jeg mene at det var et skræmmende ringe depor hold de mødte.. har ikke set dem spille så skidt før..
Forumlegende

Toure

Re: Superligaen - National og internationalt

Indlæg af Toure »

Ja det var faktisk virkeligt skræmmende dårligt af Depor. Samtidig spillede AaB fantastisk, med mål nr.2 som absolut topklasse. Chapeau!

Toure

Re: Superligaen - National og internationalt

Indlæg af Toure »

Nu er det vist et faktum at AaB er Nordens Barca. Fantastisk resultat, og skandaløst af Depor.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Superligaen - National og internationalt

Indlæg af emo »

Ja, AAB har spillet flot og uinponeret med to flotte hovedstødmål samt god kontrol på kampen. Depor har været vildt elendige over de to kampe her, og ufatteligt at de ligger så højt som de gør i den spanske liga med det hold her. Flot af AAB, men tror nu for alvor at de for problemer mo Man City.

Fck spillede vildt ringe og skabte intet.
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Superligaen - National og internationalt

Indlæg af Daluigi »

Men på trods af det scorede de 3 mål mod Man city over de to kampe.. Aab har rigtige gode chancer med det spil de har vist indtil videre
Forumlegende

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Superligaen - National og internationalt

Indlæg af Lopezzz »

Milan og Valencia er ude af UEFA Cup haha pinligt
MDCCCXCIX

Toure

Re: Superligaen - National og internationalt

Indlæg af Toure »

Lopezzz skrev:Milan og Valencia er ude af UEFA Cup haha pinligt
Det er virkeligt skandaløst ja :lol:

Men ja, AaB er rigtig gode, og tror faktisk også at de har en god chance for at komme videre mod et overvurderet Manchester City-hold.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Superligaen - National og internationalt

Indlæg af zqa »

Zinker skrev:
Lopezzz skrev:Milan og Valencia er ude af UEFA Cup haha pinligt
Det er virkeligt skandaløst ja :lol:

Men ja, AaB er rigtig gode, og tror faktisk også at de har en god chance for at komme videre mod et overvurderet Manchester City-hold.
Hvorfor er de overvurderet? De er da præcis ligeså ringe som deres PrL plads siger.
#jesuisSheep

Toure

Re: Superligaen - National og internationalt

Indlæg af Toure »

Mange siger bare "Uha, de har nogle sindssygt gode spillere osv.," men de kan jo ikke spille sammen. Men navne som Robinho osv. gør dem jo til storfavoritter, mens jeg synes at AaB er bedst.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Superligaen - National og internationalt

Indlæg af Brombi »

Det er nok bare min holdning men SAS ligaen er til at sove til.. syns virkelig det er kedeligt.. det kunne være spændende hvis de udvidede ligaen fx.. efter min mening spiller fcn noget af det flotteste fodbold men de er bare ikke effektive nok..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster