Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af OliverDK »

hahahaha


phpBB [video]

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

emo skrev:

Klopp on transfers: "There are no problems between FSG & me. Nobody sells a player I want to work with; no-one signs without me saying yes"

Det er jo til en vis grad sund fornuft, hvis træneren er en langsigtet løsning. Jeg er bare modstander af, at trænerne træffer beslutningen om hvem der skal købes. Rodgers havde eftersigende insisteret på Benteke, hvilket var et dumt køb i mine øjne.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5534
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 573 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

OliverDK skrev:hahahaha


phpBB [video]

Hold da op hvor han ligner den rigtige Klopp!!!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Jesni »

ladislau skrev:Det jeg hører fra Liverpool fans, er ellers, at det er ledelsen/komiteen/"eksperter" der har styret handlerne de senere transfer vinduer. Hvilket giver mening, for man har virkelig tænkt økonomi istedet for fodbold. Hold da kæft, hvor har de købt de næst bedste af de næst bedste.
Virker som en god ide at en gruppe af mennesker afgører et evt. køb. Men jeg håber da så sandeligt, det er i tæt samarbejde med træneren. Ellers giver det jo absolut ingen mening.

ladislau
Indlæg: 1272
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af ladislau »

Synes nu ikke det er verdens bedste artikel. At give hele ansvaret til en mand, når spillerne er udvalgt af en komite. Det virker lidt besynderligt. Enten virker komite arbejdet åbenlyst ikke, eller også så er analysen lige vinklet nok. Måske lidt midt imellem.

Mit indtryk er, at man både vil være storhold igen, men samtidig køre en stram indkøbspolitik. Det er svært at gøre begge dele samtidig.
Med Klopp kan de måske bygge et stort hold op til fornuftige penge, og komme i CL igen i et par år.
At være på toppen mere eller mindre kontinuerligt, der kommer strategien nok til kort i en liga som PL, og det er nok der fansenes syn på Liverpool kolliderer med ledelsen.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Jesni »

ladislau skrev:Synes nu ikke det er verdens bedste artikel. At give hele ansvaret til en mand, når spillerne er udvalgt af en komite.
Ja, lige præcis. Hvordan kan det være Rodgers skyld, hvis det netop er en komitte, der skal træffe beslutningen?

EDIT: Yes, okay. Forfatteren er endnu en "jeg har set Moneyball, så nu skal vi købe fodboldspillere ind via en formel gundlagt på latterlige antagelser, definitioner og udeladelser af ting, der ikke kan måles". Så ved vi, hvad vi har at arbejde med igen. Og det er vel Storken, der har linket til den tumpe?
Senest rettet af Jesni fre okt 09, 2015 11:19 am, rettet i alt 6 gange.

ladislau
Indlæg: 1272
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af ladislau »

Undskyld Jesni, mit indlæg var rettet til Storken. Ellers er jeg meget enig med dig.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Jesni »

ladislau skrev:Undskyld Jesni, mit indlæg var rettet til Storken. Ellers er jeg meget enig med dig.
Yes yes, den fangede jeg godt :)

kklaus
Indlæg: 9743
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af kklaus »

Klopp asked about Mourinho labelling himself as 'The Special One': "I'm a totally normal guy. I'm 'The Normal One' if you will." #LFC
Klopp: "Everyone told me about the British press. So it is up to you . . to show me they are all liars."
:-)
Giv mig min sko tilbage, røv!

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af OliverDK »

Jeg kan godt lide den mand.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

ladislau skrev:Synes nu ikke det er verdens bedste artikel. At give hele ansvaret til en mand, når spillerne er udvalgt af en komite. Det virker lidt besynderligt. Enten virker komite arbejdet åbenlyst ikke, eller også så er analysen lige vinklet nok. Måske lidt midt imellem.
Komiteen bestod af Rodgers, to scouts, en analytiker, sportdirektøren og præsidenten af FSG. Rodgers var flere gange løbet mod en mur, når han ønskede en bestemt spiller. Derudover blev visse spillere trukket ned over hovedet på ham, eksempelvis Sturridge. Han havde dog insisteret på visse spillere, hvilket inkluderer Benteke.

Jeg synes dog det er åbenlyst, at Rodgers var den eneste person, der havde svært ved at transfers var overladt til komiteen. Jeg synes hele ideen med en komite er ret god, men det kræver at alle parter er med på det. Forhåbentlig er Klopp lidt mere samarbejdsvillig på det punkt.

ladislau skrev:Mit indtryk er, at man både vil være storhold igen, men samtidig køre en stram indkøbspolitik. Det er svært at gøre begge dele samtidig.
Med Klopp kan de måske bygge et stort hold op til fornuftige penge, og komme i CL igen i et par år.
At være på toppen mere eller mindre kontinuerligt, der kommer strategien nok til kort i en liga som PL, og det er nok der fansenes syn på Liverpool kolliderer med ledelsen.
Penge vinder fodboldkampe. Hvis Liverpool ønsker at være en titelkandidat sæson efter sæson, så skal der langt flere penge på bordet. Jeg tror dog sagtens Klopp kan hæve dem til niveauet omkring Champions League deltagelse. De skal bare slå en af de fire store for at komme i Champions League, hvilket ikke er umuligt.

ladislau
Indlæg: 1272
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af ladislau »

Ja, sådan er det sjovt nok altid. Uagtet om organisationen er er politisk, erhverv, forvaltning, ngo eller sport.
Det er altid den fyrede, som er ansvarlig for alle problemerne. Så det bliver smooth sailing fremover.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

ladislau skrev:Ja, sådan er det sjovt nok altid. Uagtet om organisationen er er politisk, erhverv, forvaltning, ngo eller sport.
Det er altid den fyrede, som er ansvarlig for alle problemerne. Så det bliver smooth sailing fremover.
Vi kan jo ikke vide, hvordan processen er forløbet. Det lader dog til, at Rodgers ikke har været tilhænger af ideen med en transfer komité. Hvis man i Liverpool synes det er en god ide, så må man jo skille sig af med Rodgers.

Jeg synes ærlig talt det lyder ret fornuftigt at inddrage forskellige synspunkter, når der skal købes spillere. Man har folk fra forskellige felter, der har hver sin ekspertise. Jeg har svært ved at se, hvordan en træner skal kunne træffe bedre beslutninger på egen hånd, når han samtidig skal få holdet til at fungere til dagligt.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Storken skrev:Jeg synes ærlig talt det lyder ret fornuftigt at inddrage forskellige synspunkter, når der skal købes spillere. Man har folk fra forskellige felter, der har hver sin ekspertise. Jeg har svært ved at se, hvordan en træner skal kunne træffe bedre beslutninger på egen hånd, når han samtidig skal få holdet til at fungere til dagligt.
Manageren får jo højst sandsynligt masser af rådgivning, så han træffer næppe bare beslutninger på egen hånd. Spørgsmålet er om han skal det sidste ord. Om han har mulighed for at godkende og afvise handler, eller om han kan blive overtrumfet.

Jeg har i øvrigt ingen idé om hvilken løsning der er den bedste. Det skifter nok fra klub til klub.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Flax_Generous skrev:
Storken skrev:Jeg synes ærlig talt det lyder ret fornuftigt at inddrage forskellige synspunkter, når der skal købes spillere. Man har folk fra forskellige felter, der har hver sin ekspertise. Jeg har svært ved at se, hvordan en træner skal kunne træffe bedre beslutninger på egen hånd, når han samtidig skal få holdet til at fungere til dagligt.
Manageren får jo højst sandsynligt masser af rådgivning, så han træffer næppe bare beslutninger på egen hånd. Spørgsmålet er om han skal det sidste ord. Om han har mulighed for at godkende og afvise handler, eller om han kan blive overtrumfet.

Jeg har i øvrigt ingen idé om hvilken løsning der er den bedste. Det skifter nok fra klub til klub.
Managerne er jo meget forskellige, hvorfor de lytter til forskellige synspunkter. Eksempelvis vil Sam Allardyce lytte til analytikerne (læs: statsnørderne), hvor andre managers måske synes det er ubrugeligt. I en komité tvinger man alle de forskellige synspunkter frem i lyset, hvilket jeg synes er en styrke. Og min holdning bunder ikke i, at jeg vil have mere moneyball i fodbold. Scouting er eksempelvis ret vigtigt, når man skal identificere unge spillere, hvor stats måske er mindre anvendeligt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 25 gæster