Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

drømmefodbold
Indlæg: 113
Tilmeldt: lør aug 20, 2011 4:37 pm
Har takket: 16 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Champions league

Indlæg af drømmefodbold »

Visca El Barca skrev:Det er sjovt og samtidig enorm underligt, at folk nærmest forventer Bayern skal køre Real over, på Bernabeu, fordi de hedder Bayern München og trænes af Pep. Bayern har alle chancer for at gå videre. Med hjemme fans i ryggen, skal det nok blive spændende. Hvis jeg var Real fan, ville jeg da undre mig gevaldigt over hvorfor træneren ikke gik benhårdt efter mål nummer to, men istedet lavede defensiv udskiftninger.
Jeg er meget enig i dit indlæg. På mit arbejde er jeg omgivet af Barca hatere og folk der sviner Tiki-Taka til og alle har elsket Barcas svingende sæson. De samme mennesker er nu fremme i skoene i dag og svine Pep til og siger han har ødelagt Bayern mv. Jeg håber indeligt at Bayern vender returen, og sker det ikke og finalen bliver Real-Chelsea, så tillykke til fans fra de hold, men jeg vil til enhver tid hellere undvære et par titler (vi har vist fået vores andel de sidste år) og holde fast i det koncept der er hele vejen fra ungdomsafdelingen og opefter.
Der er intet fedt i at se et hold som Chelsea. Real angriber lidt mere, men giver stadig køb på deres spillestil for sejren. Nogle vil mene at det er sjovere at stå med titlerne, men fuck hvor er det dog kedeligt at se sådan engnang fodbold.

Kunne de så samtidig få skræmt Pep tilbage til Barca vil det heller ikke gøre mig noget :)

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Lige præcis i går var Real Madrid noget mere underholdende end Bayern, der tydeligvis havde en offday og bare trillede bold uden at true. Forhåbentlig er de bedre på Allianz, for de fortjener ikke at ryge ud på baggrund af den slags sløve præstationer, når man tænker på, hvor imponerende de har været igennem hele sæsonen.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Champions league

Indlæg af zqa »

En finale mellem Real og Chelsea ville være hæmorideudviklende og aidsaktiverende nederen at se på.

Bayern går bananas på Allianz, håber jeg. Müller fra start, og så med lidt mere gang i Schweini, Kroos og Ribéry.
#jesuisSheep

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Champions league

Indlæg af Skydefinten »

http://heltnormalt.dk/vildtsporty/2014/04/24/085500
Bayern dropper angreb for at undgå Real-kontra
Som modsvar på Real Madrids meget stærke kontraløb har Bayern München valgt helt at droppe angrebet i returkampen på tirsdag.
“Real er meget stærke i deres kontraspil, men hvordan vil de bruge det våben, hvis vi ALDRIG befinder os i angrebet”, spørger træner Guardiola.

Guardiola sammenligner taktikken med at tømme krudtet ud af et romerlys.

“Det du har tilbage er et tomt hylster - og så selvfølgeligt krudt på gulvtæppet, men det krudt er færdigt med at give dig succesoplevelser. Højst en mindre ukontrolleret ildebrænd” forklarer træneren.

Bayerns problemer er dog som bekendt ikke løst ved at holde kassen målfri. Der skal også scores i modsatte ende.

“Jeg håber meget på et selvmål eller en Robben kan sætte en tåhyler fra midtercirklen, men jeg har da også tænkt på, at vi måske kan score på målspark, hvis vi er heldige” siger den optimistiske træner.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Champions league

Indlæg af Luis Enrique »

Flax_Generous skrev:Lige præcis i går var Real Madrid noget mere underholdende end Bayern, der tydeligvis havde en offday og bare trillede bold uden at true. Forhåbentlig er de bedre på Allianz, for de fortjener ikke at ryge ud på baggrund af den slags sløve præstationer, når man tænker på, hvor imponerende de har været igennem hele sæsonen.
Den vurdering er jeg temmelig enig i. Jeg mener også, at Real i hvert fald spillede mere underholdende end Bayern, omend kampen som helhed var ret trist. På sigt kan det godt vise sig at blive et problem for Bayern, at Robben og særligt Ribéry begynder at vise træthedstegn. Ribéry er efterhånden 31 og har spillet med på allerhøjeste niveau i efterhånden en del år. Ingen af dem har en specielt stærk fysik.

Jeg tror dog ikke Bayern tør fare for hårdt frem i returen. Et mål til Real vil jo automatisk udløse krav om tre scoringer i den anden ende, men på den anden side har Bayern jo ikke noget valg. De skal frem.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Michman skrev:
Kubala skrev:Heldigvis ser jeg ikke sådan på det. Der er en masse problematikker med de andre spillestile også. At Bayern ikke kunne slå Real, betyder ikke, at Tiki-taka ikke længere kan fungere osv.
Synes bare det er blevet bevist for tit at det ikke fungere når hold som Atlético parkere bussen. Der eftersøger jeg en anden taktik hvor man kan få låst det skide forsvar op.
Det er jo lidt sjovt, at det alene er Tiki-taka, der er blevet læst, mens omstillingsspil/kontraspil ikke er blevet læst eller kan blive læst. Når Mourinhos hold ikke kan åbne et holds forsvar op, så snakker ingen om det. Det samme er tilfældet, når Klopp taber kampe. Det er virkelig mærkeligt. For mit vedkommende må man gerne prøve med noget nyt. Jeg tror bare, at man bliver skuffet i sidste ende, da jeg tror, at man ville løbe ind i samme problemer med tiden.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Champions league

Indlæg af Journalisten »

Kubala og Piquenbauer

Først og fremmest skal vi blive enige om en ting. Kontrabold er ikke blot lig fight. De omstillinger som Real Madrid mestrer er øjeblikke, hvor alt går op i en højere enhed. På samme måde, som når i tika-taka'er jer gennem et forsvar. Personligt synes jeg de flotteste mål er omstillingsmål.

Jeg synes i misser en essentiel pointe. Man spiller jo ikke Bayern eller for den sags skyld Barcelona på denne måde, fordi man ikke tror på egne evner. Man gør det, fordi man spiller dem bedst sådan her. Det er jo heller ikke sammenligneligt med Chelsea, der i 11/12 slår jer ud efter, at i har brændt kæmpe chancer + et straffespark. Både mod jer i onsdags og mod Bayern i går er vi jo decideret overlegne på antal af chancer og heldigvis også mål. Og hvad er så vigtigst, boldbesiddelse eller chancer skabs?

Jeg synes, man i nogle tilfælde fik sparket bolden lige lovligt meget væk fra bagerste kæde i går, men ellers synes jeg Real Madrid spillede en aldeles flot kamp. At et hold, som Bayern med 63 procent af boldbesiddelse ikke kommer til nogle helt åbne chancer udover en foræring fra Real Madrid, er vel også Real Madrids fortjeneste?

Jeg vil gentage mig selv. Sammenlign ikke Real Madrids tilbagetrukne omstillings-strategi med Chelseas destruktive bus-strategi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Men det vil jeg nu alligevel gøre. Kontrabold er den mest simple taktik overhovedet. Og den som man tyr til når man er overmatchet. Det er derfor den bliver praktiseret af dårlige hold når de møder topholdene. Den handler i bund og grund om disciplin og arbejdsiver (det hjælper dog at have hurtige offensive spillere som jer) noget som (forhåbentligt) de fleste pro spillere besidder. Der bliver ikke taget noget intiativ udover at bolden bliver slået frem i banen og hvis man ikke kommer til chancer inden for de første 3-5 afleveringer så er det tilbage i forsvaret igen. Kort sagt så handler det ikke om at spille bold med udnytte fejl. Og det har IMO intet med fodbold at gøre. Ja i kom frem til mange chancer men det var fordi der var et hold på banen der prøvede at skabe en kamp. Det efterlader plads som et kontrahold kan udnytte. Gør det jer til det mest offensive hold? Eller det som helst ville frem ad banen? Nej!

Derfor fatter jeg simpelthen ikke at i fans klapper i hænderne over det. Jeg kan forstå hvis et hold som er overmatchet vælger denne taktik. Men real hjemme på bernabeu? Nej! I har et af verdens bedste hold og stadig kan i ikke spille jeres spil (har i overhovedet et system som man kan kalde jeres?). I henter den ene træner efter den anden og de bedste spillere på jorden men når det brænder på så er det alle mand i forsvaret. Få nu banket et system ind i det hold. Og her snakker jeg ikke tiki taka. Man kan spille god bold på mange andre måder. Og lad nu være med at påstå at man kun kan slå tiki takaen ved kontrabold. Hvordan slog bayern barca sidste år?

Der er simpelthen ingen undskyldning for at i spillede på den måde og det eneste der kan forklare jeres forsvar af taktikken er jeres liderlighed over at vinde cl for 10. gang.

Her til sidst vil jeg godt slå et slag for tiki taka som konstant bliver beskyldt for at være kedeligt. Hvorfor kigger man ikke på de hold som barca, bayern spiller mod? Det er sgu ikke tiki takaen som ødelægger kampene. Det er de 11 mænd i feltet som modtanderen stiller med. Ufatteligt at man skal høre på "godt kæmpet" og "god defensiv disciplin" når det er kæmpe hold som real og chelsea der spiller på den måde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

@ Journalisten

Jeg vil ikke være smagsdommer over, hvilken fodboldfilosofi, der er mest attraktiv at se på; kedeligt eller spændende, da vi allesammen har forskellige meninger og holdninger omkring det. For mit vedkommende er Tiki-taka den smukkeste fodboldfilosofi, for dig er den ikke, som sagt, vi er forskellige. Det er også korrekt, at fodbold handler om at skabe chancer, og gør man ikke det, så er boldbesiddelse lige meget; i øvrigt noget Pep faktisk også har snakket om. I går skabte Real flest chancer; store chancer, men måden det skete på, ville jeg ikke have, at Barca skulle praktisere, da jeg ikke kan lide den. Det er også rigtigt, at det ikke var a la Chelsea anno 2012, men det var stadig den defensive organisation, der var årsagen til sejren.

Hvad jeg prøver at sige, er, at jeg godt kan forstå Ancelottis tilgang til kampen, men jeg vil ikke have, at Barca skal have en sådan tilgang til spillet.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15194
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Det værste som kan ske:
Puta vinder CL i år og næste år som første hold nogensinde og Gustav bliver igen kåret til den bedste i verden.

Please Messi, save me from this nightmare. :razz:
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Det jeg frygtede, kan meget vel blive en realitet.
Frygter lidt at det bliver Real mod Chelsea i finalen, men håber på Bayern og Atleti i finalen.
Real skal derimod udnytte Bayerns høje forsvarslinje. Dante og Boateng sover i timen, og kan ikke trække offside(eller sådan har det virket både mod Arsenal og i højere grad mod United, hvor Welbeck og Rooney skabte ravage).
Bayern er gået en del ned i niveau. G. Neville, Jamie Carragher og G. Souness snakkede om den tidlige ligatitel, som har en effekt på motivationen; spillerne begynder at slappe mere af.
Sjovt, at man snakker om at spare spillere. Det kunne også være en ulempe, da man ryger ud af rytme.
Jeg tror, at Atleti ville have det svært mod et hold, der ligner dem

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Champions league

Indlæg af Journalisten »

Lopezzz skrev:Det værste som kan ske:
Puta vinder CL i år og næste år som første hold nogensinde og Gustav bliver igen kåret til den bedste i verden.

Please Messi, save me from this nightmare. :razz:
Man kunne argumentere for, at du skulle stoppe med at kalde ham Gustav. Det er frygtelig barnligt.

Til kampen. Jeg tror desværre, at semifinalerne bliver endestationen for Real Madrid. Hvis Bayern München får et mål inden for 20 minutter, så tror jeg der var blive lagt et så massivt pres, at det ikke kan holdes af Real Madrid. Får vi tvært i mod gang i omstillingsfasen og har BBC en god dag på kontoret, kan det falde til vores fordel.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8385
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 639 gange

Re: Champions league

Indlæg af Michman »

Journalisten skrev:
Lopezzz skrev:Det værste som kan ske:
Puta vinder CL i år og næste år som første hold nogensinde og Gustav bliver igen kåret til den bedste i verden.

Please Messi, save me from this nightmare. :razz:
Man kunne argumentere for, at du skulle stoppe med at kalde ham Gustav. Det er frygtelig barnligt.

Til kampen. Jeg tror desværre, at semifinalerne bliver endestationen for Real Madrid. Hvis Bayern München får et mål inden for 20 minutter, så tror jeg der var blive lagt et så massivt pres, at det ikke kan holdes af Real Madrid. Får vi tvært i mod gang i omstillingsfasen og har BBC en god dag på kontoret, kan det falde til vores fordel.
Well vi kalder ham Gustav herinde da han minder utroligt meget om ham? Hvis du ikke kan tåle det så er du måske på det forkerte forum. I kalder også Messi alt muligt lort.. Så hvordan siger man det her pænt?.. Cry me a river..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Champions league

Indlæg af Quaresma »

Hvem er "I"?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8385
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 639 gange

Re: Champions league

Indlæg af Michman »

Quaresma skrev:Hvem er "I"?
Real fans
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 64 gæster