Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Har valgt at rykke et indlæg der handler om Masch over til hans tråd. Diskussionen passer bedre ind der, end den gør herinde.
Senest rettet af Visca El Barca søn jan 02, 2011 10:56 pm, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Le Roi Soleil

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Le Roi Soleil »

Visca El Barca skrev:Jeg kan ærlig talt heller ikke forstå dem, der mener at Masch er et prestigekøb, eller at han ikke passer ind i klubbens spilkoncept eller spilfilosofi.

Lad os lige starte med spilleren Masch. Manden blev betragtet som en af P.Ls bedste, nogle mente endda den bedste, defensiv midtbane spiller i P.L. Han er anfører og fast mand på det argentinske landshold, og desuden var mange andre topklubber udover Barca interesserede i ham, så helt talentløs er han vel ikke? Og man snakker om hans manglende teknik og jeg skal komme efter dig. Grunden til at man ikke så lækre afleveringer fra hans side i Liverpool, har intet med Masch at gøre. Træneren ønskede at han skulle spille på en helt anden måde. Han har nemlig i sin tid i Brasilien, Argentina og på det argentinske landshold vist, at han er i stand til mistre den del af spillet også.

Jeg husker også at Pep sagde noget i samme stil. Han mente at Masch var den perfekte balancespiller for Barca, da han tilføjer spillet en ekstra dimension i pasningsspillet. Pep mente at grunden til Masch endnu ikke har vist pasningsspil af højeste klasse i Liverpool var, at han ikke blev bedt om det, det vil han blive i Barca. Han har efter nogle startvanskeligheder vist sig at være i stand til at deltage i spillet, også pasningsspillet og tilføre holdet noget kvalitet. Så sent som i kampen i aften, var han forrygende.

Man skal også huske på, at Pep lagde vægt på at Masch er købt til klubben, med tanke på at han kan slå de diagonale afleveringer, noget man har manglet fra den def. midts side, lige siden Marquez spillede positionen. Bussi slå næsten aldrig de lange afleveringer, og hvis man følger Barca tæt, så vil man lægge mærke til, at Masch tit gør det. Dette er med til at åbne spillet endnu mere op, og gøre banen bred, igen en kvalitet som man undervurderer. De mange gule kort er efterhånden også en dårlig undskyldning, da han stille og roligt er ved at finde sig til rette i Spanien, og han får ikke de dumme kort mere.

Og udover det har Pep været ude efter Masch i to år, et eller andet må han kunne, siden vores trænerteam har været efter ham? Jeg tror ikke det er et prestigekøb. Han har jo heller ikke sådan star quality i form af p.r og merchandise, at man kan betegne ham som et prestigekøb. Nej, han er blevet købt, fordi trænerteamet har vurderet at holdet har brug for en spiller af hans type. Og desuden er det jo heller ikke nok at have kun en decideret defensiv midt i klubben?

Jeg kan ganske enkelt ikke forstå kritikken af Mascherano. Han har alle kvaliteterne til at blive et hit hos os.
+
Dog en lille kort uddybning. Man kan da sagtens kritisere ham fra et subjektivt synspunkt af, saerligt hvis man er Man u fan og manden er tidligere Liverpool spiller (en upopulaer en af slagsen i de kredse), men at stille spoersgmaalstegn ved noedvendigheden af ham og kalde ham prestigekoeb giver absolut ingen mening, ikke at det overrasker.'

Havde det eksempelvis vaeret boldmongolen Gibson man havde hentet for det dobbelte (42 mio euro), saa kunne jeg godt forstaa kritikken, men saa skulle man dog bruge et andet udtryk, hvor ordet prestige ikke indgaar. :lol:

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Hører den her diskussion ikke til i Mascherano-tråden?

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:Hører den her diskussion ikke til i Mascherano-tråden?
Ja det gør den egentlig også, måske burde man flytte den. Er det kun moderatorer der kan gøre det?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Daluigi »

Endnu engang fejler topholdene fælt...
Forumlegende

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af zqa »

Jep. Super runde for United! Dejligt.

Frygteligt, at se at City kun spiller for ikke at tabe - i øvrigt det samme som mod United tidligere på sæsonen.
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af JonasV »

Det piner mig stadig at se Toure i den lyseblå trøje. Ærgerligt at Arsenal havde (endnu?) en stolpe-ud-aften.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

zqa skrev:Jep. Super runde for United! Dejligt.

Frygteligt, at se at City kun spiller for ikke at tabe - i øvrigt det samme som mod United tidligere på sæsonen.
Ja, det var en fantastisk runde set med United-briller.

Jeg tror, at grunden til at City spiller så forfærdeligt defensivt er, at de sikrer sig adgang til CL til næste år. De spiller ikke om mesterskabet. Eller, det er ikke hvertfald ikke deres primære mål til næste sæson. De vil have den Champions League deltagelse i hus først. Mancini ved, at hvis han failer billetten til CL næste år, så er det bye bye til ham. Sidste år spillede han en anelse mere offensivt, og det kostede CL. Med CL vil City være mere i stand til at tiltrække flere spillere.

Men det er decideret ulækkert, hvor kedeligt de spillede mod Arsenal og United. De vil ikke spille fodbold, hvilket også underbygges af Manicinis seneste udtalelser:

Link til nedadstående beskrivelse af Mancinis filosofi:
Manchester City-manager Roberto Mancini ville hellere have resultater end spille flot fodbold, hvilket onsdagens kamp mod Arsenal var et vidne om.

Arsenal var i første halvleg af onsdagens opgør mod Manchester City klart overlegne, og det fik City til at trække sig langt tilbage. I anden halvleg blev det bedre for City, men stadig leverede de ikke den flotteste fodboldkamp.

Det har manager Roberto Mancini det fint med, han fik 0-0 med sig fra Emirates, og det er han tilfreds med.

- I foretrækker at få et point og blive buh'et fra banen, end at tabe og blive klappet fra banen. Vi ville gerne vinde, men når det andet hold spiller bedre end dit hold, så handler det om ikke at tabe, siger Mancini til BBC.

Mancini tilskriver dels den dårlige præstation at man måtte undvære profilerne David Silva, Mario Balotelli og Aleksandar Kolarov, der alle sad ude med skader".
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

Så har City også lige sikret sig Edin Dzeko. Efterhånden svært at gætte deres offensiv og de har alt for mange spillere.

Et bud kunne være.

Hart
Boateng/Richards - Kolo Toure - Kompany - Kolarov
De Jong - Yaya Toure
Silva - Tevez - Balotelli
Dzeko

Giftigt hold på papiret.

Men jeg brækker mig lidt af Dzekos udtalelser. Er vi ikke enige om, at manden flere gange sagde, at han kun ville spille for Juventus, og det var hans drømmeklub siden han blev født og bla bla bla? Ja, jeg ved godt, at man ikke skal lægge så meget i det, men jeg synes bare det er mærkeligt, når han sagde det her i dag:

Edin Dzeko: "Det har stået på længe. Jeg har været kædet sammen med klubben siden sommer, men Wolfsburg har ikke ønsket at sælge mig før nu. Min førsteprioritet var at skifte til City".
Jeg ved godt, at der er en god portion udfordring i United i at vifte storbror United af tronen og komme ind i topelitefodbolden, hvor det sner, men for mig virker det som om, at det er kun pga. pengene, at han har valgt City og ikke hjertet, som han flere gange mente tilhørte Juventus.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Le Roi Soleil

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Le Roi Soleil »

Ja, og i sommeren 2008 var hans droemmeklub Milan. Jeg tror ikke (som saedvanligt) at man skal tage disse udtalelser serioest, saerligt naar det kommer fra spillere, der ikke er italienske/britiske. Money talks og fair nok. Faar City en absolut toptraener (jeg kan ellers godt lide Mancini), saa har de hvert fald lagt et godt fundament for en dominans. Deres trup er paa papiret den bedste i ligaen og gennemsnitsalderen er meget lav. Ballotelli, Tevez, Silva, Kolarov, Boateng, Kompany, Hart, De Jong, Yaya, Dzeko, Johnson, Milner, Richards mfl. er stadig meget unge. Der er kaempe potentielle i det hold, isaer offensivt. Og derfor er det hoebloest at se, at Mancinis defensive tilgang med 3 defensive midtbanespillere har kostet saa mange point. City kunne med stoerre taktisk snilde og en mere offensiv tilgang godt have ligget nr. 1 nu.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af zqa »

Jeg havde virkelig glædet mig til at Dzeko skifte Wolfs ud med Juve. Øv...

Er der nogen der på stående fod har et bud på hvad City's månedligt løn udgifter ligger på?
#jesuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af zqa »

Så røg Hodgson søreme ud hos Fools. He he. Bring back Benitez!
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

zqa skrev:Så røg Hodgson søreme ud hos Fools. He he. Bring back Benitez!
Haha, kunne da lige forestille mig det - altså at de hentede Benítez ind igen! :D
Men det bliver jo nok ikke til noget, nu når Dalglish har fået en tvivlsomme ære af at skulle rydde op i den klub, som han selv var med til for alvor at få sat på landkortet. Det er faktisk næsten synd for ham! :P

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af zqa »

Det ville være episk. Jeg ville måske droppe lidt af mit had til Liverpool hvis det skulle ske..

Nu må vi se.. Det er et længere arbejde at få Fools tilbage.

Leeds! Yes!
#jesuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Mander »

zqa skrev:Så røg Hodgson søreme ud hos Fools. He he. Bring back Benitez!
Ærgerligt for alle os, der gerne så Fools rykke ned. Woy gjorde et godt arbejde.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster