Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, jeg lader sammenligningen stå (næsten) for sig selv. Men hold du bare fast i den. Ja, eller uddyb den lidt. Det er altid fedt, når modparten samler bolden op med hænderne og losser den direkte ind i sit eget mål.

Du forstår i øvrigt stadigvæk ikke den væsentlige pointe. Det er meget muligt, at United bliver afvist af spillere hist og her. Men det bør ikke chokere. Det afgørende er, at man så kan finde andre gode spillere. For spillerne, som kan forstærke United, er derude, og de vil gerne til United. Du kan kalde det lappeløsninger, men det er jo sådan det fungerer. Da United blev afvist af Ronaldinho, Shearer og Kluivert, så fandt man i stedet Ronaldo, Solskjær og Yorke. Det er det United skal kunne nu. I stedet for, at det ender som i sommers, hvor United blev afvist af Fabregas, og de så hentede Fellaini, selvom der formentlig var bedre muligheder (f.eks. og f.eks.).

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Det er dig der laver selvmålet. Du ignorerer det faktum at United ikke kan tilbyde CL. De er slet ikke kvalificeret til Europa mig bekendt.

Jeg forstår godt hvad du skriver. Men det er immervæk længe siden United har stået i denne situation. Allerede sidste år havde de problemer med at lokke spillere til. Thiago fik de ikke engang, selvom rygterne gik på længe. Cesc var også på tale, selvom der ingen mening var i det dengang. Man endte med Fellaini, en spiller der netop var en lappeløsning. Mest til at tilfredsstille fans lod det til.

Jeg ser samme mønster i dette transfervindue. Jeg skal nok poste de afvisninger jeg ser, herinde. Men du ser dem nok før mig, så måske kan du selv poste dem? ;)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: RE: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca skrev:Visca, Paris oplever det fordi de er seneste skud på stammen af et Chelsea inspireret hold, et rigmands eventyr. De byder på alt muligt. Alligevel har de på papiret en hel del attraktive spillere. Alle købt indenfor for de senere år. De spiller CL.

Jeg tror United får en bedre plads i ligaen i år og kan friste mere til næste sommer. I år må de forsøge at hente noget de kan bygge videre på i fremtiden. Skrækeksemplet kan de se i Milan, som lige nu ser helt fortabt ud.
PSG kan tilbyde C.L og en hulens masse penge, samtidig er de villige til at give den overpris, som den sælgende klub forlanger. Det har du ret i. Det kan være tiltalende og lokkende.

Men ligesom Paris projekt kan lokke spillere til, har Man Utd en historie, en institution som er en af de absolut største i ikke kun fodboldens verden, men indenfor sport.generelt. De kan samtidig tilbyde masser af penge, alt det organisatoriske er på plads, alt fungerer i bedste velgående.

Jeg synes du undervurderer disse ting ret så kraftigt, der findes store spillere, som vægter det fodbold historiske højere end C.L i en enkelt sæson.

Du skriver selv, intet tyder på at Man Utd er kommet i en ond cirkel der betyder, at de ikke kommer tilbage og blander sig i topstriden. De får sikkert en bedre placering i den kommende sæson. Samtidig har de en respekteret træner i folden, plus det virker som et spændende projekt at skulle køre Man Utd på rette spor efter Sad og hans mislykket afløser. Jeg tror der er mange topspillere, folk der kan forstærke holdet markant, finder det mindst ligeså interessant som Arsenal projekt, eller PSG, Chelsea, City, Barca osv.

Hvid Man Utd ikke formår at ende på en C.L givende plads næste sæson, vil de selvfølgelig have sværere ved det, men efter en enkelt dårlig sæson tror jeg ikke, det er aktuelt.

Med det sagt, vil der selvfølgelig være spillere som foretrækker et skifte til et andet hold end Man Utd, men det samme vil ske i Barca, Real, City m.fl. Årsagerne kan være mange.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Elbarca skrev:Det er dig der laver selvmålet. Du ignorerer det faktum at United ikke kan tilbyde CL. De er slet ikke kvalificeret til Europa mig bekendt.
Nej, jeg ignorerer ikke den dårlige sæson. Jeg tror bare ikke, at det er det, der er Uniteds problem. I mit allerførste indlæg i debatten skrev jeg, at der skal mere end ét dårligt år til før United mister sin tiltrækningskraft, og efterfølgende skrev jeg, at "én svale gør ingen sommer".

Barca var jo også stadigvæk attraktive i 2003, selvom de ikke kunne tilbyde Champions League-fodbold. De kunne trods alt købe Ronaldinho for næsen af de engelske mestre United. Hvis man ser på nogle af de bedste spillere i Premier League i de seneste par sæsoner - Kompany, Suarez, Silva og Bale - så kunne deres respektive klubber heller ikke tilbyde Champions League-fodbold, da de blev købt.

Nej, Uniteds problem er ikke klubbens dårlige sæson, status eller økonomi. Problemet er, at Woodward er en rookie, at træneren er optaget af VM i den næste måneds tid, og at sidste sommer var en spektakulær fiasko, fordi United ikke kunne identificere de rette spillere. Det er dér den kan gå galt igen.
Elbarca skrev:Jeg ser samme mønster i dette transfervindue. Jeg skal nok poste de afvisninger jeg ser, herinde. Men du ser dem nok før mig, så måske kan du selv poste dem? ;)
Nej, jeg synes, at du skal bruge din sommer på at gennemtrawle internettet for United-rygter, som du kan poste på et dansk Barca-forum. Det er slet ikke obsessed.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Obsessed? Lol, siger den der har flere indlæg end mig på et Barca forum.

Barca vil altid tiltale en brasilianer mere end United. Specielt når holdet skal opbygges med dem som stjernen. Derfor fik vi Dinho.

Det handler ikke blot om at identificere spillere. Det er en sjov fortolkning af tingene. De spillere der kædes sammen med United, ser ikke ud til at ville til klubben. Sidste sommer var noget af det mest pinlige jeg har set for en topklub. Det er ikke enlige svaler. Jeg kan seriøst ikke se hvem de skal lokke til, som virkelig kan forstærke dem. Det er derfor jeg spørger dig om navne. Men du taler stadig om at klubben skal identificere navne. Hos Barca har vi aldrig et problem med at identificere mulige forstærkninger. Dét at United har dette problem, er måske endnu værre. Hvem kan de hente denne sommer?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Elbarca skrev:Jeg kan seriøst ikke se hvem de skal lokke til, som virkelig kan forstærke dem.
Tror du helt alvorligt, at der ikke er eneste spillere derude, der gerne vil til United, som kan forstærke holdet? Eller er det bare endnu en bizar, ugennemtænkt påstand til samlingen?

For øvrigt skrev du for ikke så længe siden:
Elbarca skrev:Der skal heller så meget til at forstærke dem, hvis du spørger mig. Ud fra den tankegang må der være en del mulige forstærkninger derude.
Godt, du er enig med dig selv, i hvert fald.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Og jo, Barca bruger også meget tid på at finde de rigtige forstærkninger, og jo, Barca laver også fejlkøb. Det farlige for United er, at de står i en situation, hvor der ikke rigtig er råd til den slags fejl.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Flax_Generous skrev:Og jo, Barca bruger også meget tid på at finde de rigtige forstærkninger, og jo, Barca laver også fejlkøb. Det farlige for United er, at de står i en situation, hvor der ikke rigtig er råd til den slags fejl.
Barca laver masser af fejlkøb, men jeg taler ikke om fejlkøb. Jeg taler om ikke at kunne lokke spillere til.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Seriøst, ved du slet ikke, hvad du selv skriver?
Elbarca skrev:Hos Barca har vi aldrig et problem med at identificere mulige forstærkninger.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Flax_Generous skrev:
Elbarca skrev:Jeg kan seriøst ikke se hvem de skal lokke til, som virkelig kan forstærke dem.
Tror du helt alvorligt, at der ikke er eneste spillere derude, der gerne vil til United, som kan forstærke holdet? Eller er det bare endnu en bizar, ugennemtænkt påstand til samlingen?

For øvrigt skrev du for ikke så længe siden:
Elbarca skrev:Der skal heller så meget til at forstærke dem, hvis du spørger mig. Ud fra den tankegang må der være en del mulige forstærkninger derude.
Godt, du er enig med dig selv, i hvert fald.
Du læser det du gerne vil læse. I mit sidste indlæg skriver jeg "som VIRKELIG kan forstærke dem". Der er også forskel på bare at hente en mindre god spiller og så til at hente store stjerner. De kan jo hente en CB (eller to) for eksempel nu hvor Vidic og Ferdinand er væk. Men denne CB behøver ikke være en superstar for at forstærke holdet, som allerede er svækket på CB pladsen. Hentede de Kompany, så var det en anden sag. Så havde de VIRKELIG forstærket holdet.
Senest rettet af Elbarca søn jun 01, 2014 1:46 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Flax_Generous skrev:Seriøst, ved du slet ikke, hvad du selv skriver?
Elbarca skrev:Hos Barca har vi aldrig et problem med at identificere mulige forstærkninger.
Jo men troede du forstod det danske sprog. Identificere mulige forstærkninger. Et er at identificere dem og mene de kan forstærke holdet. Noget andet er at de efter et køb kan ende som flop. Man kan jo ikke købe spillere med garanti om succes. Eller hvad?

Så igen, har United ikke udset sig nogle spillere som man mener kan forstærke dem?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Elbarca skrev:Du læser det du gerne vil læse. I mit sidste indlæg skriver jeg "som VIRKELIG kan forstærke dem". Der er også forskel på bare at hente en mindre god spiller og så til at hente store stjerner. De kan jo hente en CB (eller to) for eksempel nu hvor Vidic og Ferdinand er væk. Men denne CB behøver ikke være en superstar for at forstærke holdet, som allerede er svækket på CB pladsen. Hentede de Kompany, så var det en anden sag. Så havde de VIRKELIG forstærket holdet.
Sikke noget fordrukkent ordgejl. Er din pointe så bare, at United ikke kommer til at købe en superstjerne som Kompany? Tja, det er da sikkert sandt, men det er jo også ligegyldigt. Vidic, Evra og Ronaldo var ikke superstjerner, da de blev købt, men det blev de (det samme kan i øvrigt siges om Kompany). Det er den slags klassespillere United skal finde, for de kan nemlig gøre en kolossal forskel for Uniteds fremtid.
Elbarca skrev:Jo men troede du forstod det danske sprog. Identificere mulige forstærkninger. Et er at identificere dem og mene de kan forstærke holdet. Noget andet er at de efter et køb kan ende som flop. Man kan jo ikke købe spillere med garanti om succes. Eller hvad?
Vrøvl. De to ting hænger sammen. Hvis man identificerer den rette spiller, så vil han højst sandsynligt også blive en reel forstærkning på banen. Det er selvfølgelig ikke den eneste parameter for succes på transfermarkedet, men den er da bestemt vigtig. Ellers ville talentspejdere jo være ligegyldige.
Elbarca skrev:Så igen, har United ikke udset sig nogle spillere som man mener kan forstærke dem?
Det har de helt sikkert. De har f.eks. budt på Luke Shaw. De har med garanti også andre i kikkerten. Spørgsmålet er så om de ser rigtigt eller ej - ikke om de kan lokke dem til klubben eller ej.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Denne debat er røget på et lavt niveau.

At du kan misforstå betydningen af "identificere mulige forstærkninger" er på egen regning. Luke Shaw er et eksempel. Men om han er den rette kan først vise sig efter han er købt. Eller hvad? I din verden tager talentspejdere vist ikke fejl. Dette er dog ligegyldigt for min pointe.

Min pointe er, som gentaget i uendeligheder, at United må nøjes med mindre navne og ikke superstjerner. Jeg mener de vil blive afvist af flere spillere end normalt. Så de må nøjes med noget lavere prioriterer på deres ønskelister. De må arbejde med lavere prioriterer end andre topklubber. Hvor svært kan det være at forstå dette? Har gentaget mig i uendeligheder.

Det er så sidste indlæg i denne omgang fra min side.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Din pointe er svær at forstå, fordi du roder rundt, modsiger dig selv og pludselig skriver sådan noget vås her:
Elbarca skrev:Jeg kan seriøst ikke se hvem de skal lokke til, som virkelig kan forstærke dem.
Men ja, United må måske "nøjes" med lavere prioriteter. Ligesom da de måtte nøjes med Yorke i stedet Kluivert, Ronaldo i stedet for Ronaldinho og Solskjær i stedet for Shearer. De får måske ikke de store navne (som Mata). Det afgørende, som er min pointe, er derfor om de mindre navne er nye Evra'er og Vidic'er eller nye Fellaini'er.

Og nu har jeg også gentaget pointen så mange gange, at selv dig på bagerste række bør have forstået den.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Det er dig som bliver pigefornærmet og trækker debatten ned på et lavt niveau. Selv når jeg forklarer en misforståelse, holder du fast i at jeg modsiger mig selv. Ren børnehave og har set det før i dine diskussioner med mig.

Du giver mig ret i dit sidste indlæg i at de nok henter mindre navne. At du så sætter dit lid til at United gør nogle kup med de mindre navne, er det håb du må klynge dig til.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 56 gæster