Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Cavani takker nej til United-skifte

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Hvad er pointen, Elbarca?

Klubber vil altid opleve afvisninger. F.eks. fik United også afvisninger af Gascoigne, Shearer, Kluivert og Ronaldinho engang hvor klubben ellers sad tungt på tronen i England. Lucas Moura, Ramsey, Hazard og Benzema har også afvist United i de sidste succesfulde år under Ferguson. Og Fabregas sidste sæson, som I nok husker. Sådan har der været så meget. Men det har aldrig betydet, at United var en uattraktiv destination generelt set. Og det vil klubben heller ikke være til sommer, også selvom der selvfølgelig ikke er frit valg på alle hylder.

Desuden kan jeg slet ikke se, hvorfor United overhovedet skulle være interesseret i Cavani...

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Tror jeg efterhånden har fået sat tyk streg på min pointe. United er ikke en attraktiv klub denne sommer. Ikke sportsligt, når der for de bedste spillere er så mange destinationer, hvor de kan kæmpe med om de store titler. Hvorfor skulle de vælge United, med al den usikkerhed som der er nu?

Alle klubber oplever at få et nej. Sådan har det altid været. Men det ændrer bare ikke ved at sandsynligheden for at United vil skulle nøjes denne sommer er kæmpe stor.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Quaresma »

At United skulle nøjes ville naturligvis være tilfældet, såfremt Moyes stadig var i klubben, men med van Gaal ved roret er situationen indiskutabelt en anden. Og nu har de tilmed pengekapaciteten til at lege med PSG, City osv.

Overordnet set skulle de fleste af de spillere, der ikke er interesserede lige være dem, der allerede har delt omklædningsrum med den kære Louis.

At United ikke kan lokke Cavani, siger ikke nødvendigvis det store - vi ville formentlig også selv have overordentligt svært ved det.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

De har fået et godt træner navn. Men det er ikke nok denne sommer. Spillermaterialet er ikke det vilde, sammenlignet med de andre. De står nærmest i samme situation som City, da de først ville lokke stjerner til med den store pengepung. City fik hentet spillere som Robinho og Jo. Det bliver nok ikke meget anderledes for United.

Mener du seriøst at Barca ikke ville kunne lokke Cavani? Så længe transfersummen var accepteret og betalt, var der ingen problemer med at hente ham. Cavani udtrykker utilfredshed i PSG. United har pengene, men de får svært ved at overbevise spillere.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Så United anno 2014 er sammenlignelig med City anno 2008? :lol:

På trods af, at United er et af verdens største sportsbrands, en af verdens rigeste klubber, har flere verdensklassespillere i truppen, en meget anerkendt manager og for 12 måneder siden var engelske mestre?

Og på trods af, at City i 2008 kun havde tilbragt 7 ud af de foregående 12 sæsoner i Premier League, den højeste ligaplacering i de sæsoner var en 8. plads, manageren var Mark Hughes og deres bedste spiller (ifølge fansene) var Stephen Ireland?

Selvfølgelig er United langt mere attraktiv end City dengang. Den eneste lighed er, at begge klubber kan bruge mange penge. Men det kan de fleste storklubber. Så hvis du endelig skal finde en sammenligning, så er Barca i 2003 f.eks. mere nærliggende. En stor klub med en elendig sæson i bagagen. Ingen Champions League, ny manager og brug for nyt blod i truppen. Det er samme udfordring United står overfor. De starter tydeligvis ikke fra scratch som City, hverken hvad angår truppen eller omdømme.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Elbarca skrev:Alle klubber oplever at få et nej. Sådan har det altid været. Men det ændrer bare ikke ved at sandsynligheden for at United vil skulle nøjes denne sommer er kæmpe stor.
United skulle også "nøjes" med Dwight Yorke da de ikke fik Kluivert. Og Cristiano Ronaldo i stedet for Ronaldinho. Og Rooney i stedet for Robben. Men det gik jo meget fint.

Selvom der sikkert vil komme afvisninger, ligesom altid, så er United stadigvæk tilstrækkelig attraktiv til at kunne hente spillere, der kan forstærke holdet. Og det er det vigtige. Spørgsmålet er altså snarere om United kan identificere disse spillere, eller om de ligesom sidste sommer ender med at brænde penge af på ingenting.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca skrev:De har fået et godt træner navn. Men det er ikke nok denne sommer. Spillermaterialet er ikke det vilde, sammenlignet med de andre. De står nærmest i samme situation som City, da de først ville lokke stjerner til med den store pengepung. City fik hentet spillere som Robinho og Jo. Det bliver nok ikke meget anderledes for United.

Mener du seriøst at Barca ikke ville kunne lokke Cavani? Så længe transfersummen var accepteret og betalt, var der ingen problemer med at hente ham. Cavani udtrykker utilfredshed i PSG. United har pengene, men de får svært ved at overbevise spillere.
Barca kunne ikke lokke Thiago Silva, hvad årsagen var kan vi kun gætte os frem til. Så sent som igår fik Barca afvisning fra Kone, som udelukker et skifte. Betyder det at Barca pludselig er gået hen og blevet uattraktivt? At bringe enkelte spillere på banen, giver ikke et helheds billede af, hvordan tingene er.

Jeg mener ikke Man Utd er blevet mindre attraktiv, blot på grund af en sæson. Jeg vil mene de stadig har den tiltrækningskraft, som de altid har haft. Det har de gjort sig fortjent til efter mange års professionel hårdt arbejde. Klubben er en af verdens største sports institutioner, ligger i top tre, har masser af penge, en rigtig god træner, professionel ledelse, organisation er fremragende, faciliteter i absolut topklasse.

Jeg tror simpelthen ikke, at denne ene sæson vil ændre så markant på alt dette. Det virker meget overdrevet, at påstå det, synes jeg.

At enkelte spillere kommer til at afvise dem og kommer til at vælge en anden klub istedet er ikke anderledes end det, Barca, Real, City, Chelsea, PSG osv oplever næsten hver sommer.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Flax_Generous skrev:
Elbarca skrev:Alle klubber oplever at få et nej. Sådan har det altid været. Men det ændrer bare ikke ved at sandsynligheden for at United vil skulle nøjes denne sommer er kæmpe stor.
United skulle også "nøjes" med Dwight Yorke da de ikke fik Kluivert. Og Cristiano Ronaldo i stedet for Ronaldinho. Og Rooney i stedet for Robben. Men det gik jo meget fint.

Selvom der sikkert vil komme afvisninger, ligesom altid, så er United stadigvæk tilstrækkelig attraktiv til at kunne hente spillere, der kan forstærke holdet. Og det er det vigtige. Spørgsmålet er altså snarere om United kan identificere disse spillere, eller om de ligesom sidste sommer ender med at brænde penge af på ingenting.
Der skal heller så meget til at forstærke dem, hvis du spørger mig. Ud fra den tankegang må der være en del mulige forstærkninger derude. De skulle jo have kassen til spillerkøb. Men det som jeg igen og igen understreger, er at de denne sommer får det svært, som aldrig før, at tiltrække de bedste spillere. Man skal være fan eller unægtelig stædig for at påstå at de har samme chancer på markedet som altid.

Jeg tror netop de ligesom sidste sommer vil brænde penge af, måske ikke på ingenting, men kan forestille mig de køber spillere, som måske kun var 4. eller 5. prioritet. På trods af at man havde penge, men blev afvist.

Vi bliver ikke enige, men det må være sundt at se et andet syn på tingene. Inde på Man U fora er man nok lidt mere optimistiske.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, der er formentlig en del spillere, der kan forstærke United. Det svære er at identificere dem.

Men hvem er "de bedste spillere" som ikke gider til United? Hvem er det du forestiller dig, at United skal have fat i, som de ikke kan få? Lutter verdensstjerner? For dem køber United altså stort set aldrig.

Langt størstedelen af Uniteds succesfulde indkøb i de seneste mange, mange sæsoner - spillere som van der Sar, Vidic, Evra, Rafael, Carrick, Ronaldo, Rooney, Chicharito, Jones, Nani og Valencia - var ikke etablerede verdensstjerner. Tror du den slags spillere lige pludselig ikke gider skifte til United?

United har sikkert også pengene til at købe et stort navn - ligesom van Persie, Veron, Berbatov eller Mata - og måske vil de forsøge, men den slags handler har altid været sjældne i United og meget svære at få i hus. Sådan er det også i Barca, der jo som bekendt ikke fik fat i Thiago Silva. Eller Beckham i sin tid. Og så videre.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Mener du i øvrigt stadigvæk, at United anno 2014 og City anno 2008 står i samme situation?

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: RE: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Jep, alle de spillere du nævner kom til United, fordi de så store muligheder for succes. Jeg ser mulighederne for succes omtrent lige store for United næste sæson, som jeg havde det med City i 2008, hvor det var subtoppen, der kunne lokkes til.

Rooney var eftertragtet som et ungt super talent. Det var dengang United kunne købe dem de pegede på i PL. Senere blev de begrænset af city og chelsea. Nu er det Liverpool og Arsenal også. Ferguson er væk. Fornyelse er ikke længere noget der sker nærmest automatisk. Måske er opgaven for svær, nu hvor det virker svært at identificere spillere.

Men hvad er det for nogle navne du forestiller dig United henter til sommer. Bare giv nogle eksempler. Der må være nogle der rygtes til.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: RE: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Visca, Paris oplever det fordi de er seneste skud på stammen af et Chelsea inspireret hold, et rigmands eventyr. De byder på alt muligt. Alligevel har de på papiret en hel del attraktive spillere. Alle købt indenfor for de senere år. De spiller CL.

Jeg tror United får en bedre plads i ligaen i år og kan friste mere til næste sommer. I år må de forsøge at hente noget de kan bygge videre på i fremtiden. Skrækeksemplet kan de se i Milan, som lige nu ser helt fortabt ud.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: RE: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Det er direkte vrøvl at sammenligne United med City i 2008. Jeg tror bare, jeg lader den stå (næsten) for sig selv.

Og så fastholder jeg, at United selvfølgelig er attraktive nok til at kunne hente spillere, der kan forstærke holdet markant og mærkbart. Ja, der vil sikkert også komme afvisninger, men det sker hver evig eneste år, også da United var den eneste magtfaktor i engelsk fodbold, og det sker for alle topklubber, også Barca. Den slags afvisninger er ikke et problem. Problemet er derimod, hvis United - ligesom sidste sommer - ikke kan finde de rette alternativer, men i stedet laver en Liverpool-i-90'erne og bruger en masse penge på noget møg.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: RE: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Flax_Generous skrev:Det er direkte vrøvl at sammenligne United med City i 2008. Jeg tror bare, jeg lader den stå (næsten) for sig selv.

Og så fastholder jeg, at United selvfølgelig er attraktive nok til at kunne hente spillere, der kan forstærke holdet markant og mærkbart. Ja, der vil sikkert også komme afvisninger, men det sker hver evig eneste år, også da United var den eneste magtfaktor i engelsk fodbold, og det sker for alle topklubber, også Barca. Den slags afvisninger er ikke et problem. Problemet er derimod, hvis United - ligesom sidste sommer - ikke kan finde de rette alternativer, men i stedet laver en Liverpool-i-90'erne og bruger en masse penge på noget møg.
Haha, lader den stå for sig selv? United blev nummer 7. Du skriver City blev nummer 8 de år. United skal ikke spille i Europa. Vågn dog op. Du skyder dig selv i foden. Skriv hellere hvem du ser United kan lokke til. Så kan jeg bedre vurdere om du dagdrømmer eller bare har ondt i røven af det jeg skriver.

Ikke kan finde de rette alternativer er det jeg forventer. Ingen vil til United. De kommer til at hente lappeløsninger.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 65 gæster