Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

PuyolErGud skrev:
Flax_Generous skrev:Det er derfor, at Moyes' job hænger i en tynd tråd. Nederlag til Swansea (som United lige er blevet slået af) og Chelsea (som United med garanti bliver slået af) i de næste to kampe, og så er der potentielt 11 point op til fjerdepladsen. Det henter Moyes' United ikke, og så kan han lige så godt blive fyret nu fremfor til sommer.
Hvis han skulle blive fyret, hvem er så favorit til, at overtage posten, hvis der overhovedet er nogle favoritter?
Tough one. Hos Paddy Power hedder favoritterne (i rækkefølge): Sir Alex, Pep, Klopp, Giggs, Mourinho, Solskjær, Conte, Phil Neville, Capello, Ancelotti, Gary Neville, Simeone, Martinez, Laudrup, AVB og Blanc. De mest interessante navne er urealistiske, og de realistiske er ikke specielt interessante.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Skydefinten »

Tag Jan Mølby. Han lyder til at vide en del om fodbold, når han kommenterer. Måske Faxe.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af zqa »

Flax, tror du på en fyring? Jeg tror ikke på det.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:Flax, tror du på en fyring? Jeg tror ikke på det.
Jeg ved det ikke. Hvis United fortsætter med den nuværende midterholdsform, så håber jeg på en fyring. Det er det eneste rimelige. Men det er bestemt muligt, at Sir Alex, Sir Bobby, Glazer-familien og resten af bestyrelsen er stædige og vil fastholde Moyes uanset hvordan sæsonen udspiller sig. Det er trods alt dem som har udpeget ham, og de har gentagne gange fremhævet vigtigheden af tålmodighed, tillid og tid.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af zqa »

Flax_Generous skrev:
zqa skrev:Flax, tror du på en fyring? Jeg tror ikke på det.
Jeg ved det ikke. Hvis United fortsætter med den nuværende midterholdsform, så håber jeg på en fyring. Det er det eneste rimelige. Men det er bestemt muligt, at Sir Alex, Sir Bobby, Glazer-familien og resten af bestyrelsen er stædige og vil fastholde Moyes uanset hvordan sæsonen udspiller sig. Det er trods alt dem som har udpeget ham, og de har gentagne gange fremhævet vigtigheden af tålmodighed, tillid og tid.
Tja. Det er noget af en arv han skal løfte, og så med temmelig sløjt spillermateriale. Jo jo, det var det samme som Ferguson havde, men den mand kunne altså noget særligt, og kunne få en middelmådig spiller til at ligne en stjerne.
Ja, det er også det jeg tænker. Jeg tror næppe, at de går i panik og afskediger Moyes, på trods af en dårlig sæson... Men det kommer vel an på hvor langt ned de synker.
Der kommer forhåbentligt en forstærkning eller to i dette vindue, og så skal der ellers et generationsskifte til i sommerpausen.
#jesuisSheep

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Her er nogle spillere, som United burde købe. Jeg mener, at de har brug for tre spiller; en def.midt, offensiv midt(Iniesta type, som skaber rum og assisterer) og en kant, som udfordrer og scorer mål, samt også assisterer.


DM
Nogle mindre navne, der kunne være interessante:

Morgan Schneiderlin - def.midt/central midt - har virkelig imponeret, og en af grundene til at Southampton har præsteret så godt. Kender desuden ligaen.

Jorginho - def. midt, central midt og offensiv midt - har imponeret for Verona, og også en af grundene til Verona har gjort det så godt i denne sæson indtil videre.


Grzegorz Krychowiak - imponerer i Ligue 1 for Reims.



Lidt mere kendte navne:

Sven Bender - er meget alsidig og har vist et højt niveau over en længere periode.

Luiz Gustavo - gør det virkelig godt for Wolfsburg; var også god for Bayern.


Gündogan - er meget alsidig og en klassespiller.

Koke - er ligeledes meget alsidig. Kan stort set spille alle positioner på midten og besidder høj klasse i en meget ung alder.

Der er sikkert flere, men jeg tog bare nogle stykker, som jeg tror, man kan hente.


AM

Muniain - Han er ung, talentfuld og er igen begyndt at vise sit værd. I en alder af bare 21, har han spillet 192 kampe for Bilbao. Minder mig om Ini; har samme flow i sit spil.

Adam Lallana - har virkelig taget ligaen med storm, og United skulle være interesseret i ham.

Ross Barkley - Virker meget lovende og interessen er der ligeledes her også.

Javier Pastore - er gået lidt i stå i PSG, men besidder en masse, og muligvis en spiller, som PSG kan være villige til at lade gå.



Kant

Griezmann - forbedrer sig sæson for sæson. Er i gang med den bedste sæson indtil videre i karrieren.


Julian Draxler - også en ung spiller, der imponerer og skal tage det næste skridt i karrieren.


Reus - besidder virkelig høj klasse. Den spiller, som kan gå direkte ind og styre midten; ift. de to andre, som er noget yngre, og ikke har spillet internationale topkampe på kontinuerligt basis.
Senest rettet af Kubala ons jan 08, 2014 7:06 pm, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:Tja. Det er noget af en arv han skal løfte, og så med temmelig sløjt spillermateriale. Jo jo, det var det samme som Ferguson havde, men den mand kunne altså noget særligt, og kunne få en middelmådig spiller til at ligne en stjerne.
Ja, det er også det jeg tænker. Jeg tror næppe, at de går i panik og afskediger Moyes, på trods af en dårlig sæson... Men det kommer vel an på hvor langt ned de synker.
Der kommer forhåbentligt en forstærkning eller to i dette vindue, og så skal der ellers et generationsskifte til i sommerpausen.
Selvfølgelig er det en kæmpe opgave at efterfølge Sir Alex, og ja, Uniteds trup har visse mangler. Det er derfor, at de fleste United-fans nok var villige til at opgive at være med i mesterskabskampen, som vi ellers har været vant til, og uden indsigelser acceptere den dårligste sæson i de seneste 20 år, hvis det i det mindste blot betød Champions League-deltagelse i den efterfølgende sæson og lidt perspektiv i spillet.

Men det er jo ikke, hvad der er sket. Vi er i januar, og United er ude af FA Cup og tæt på at være ude af kampen om Champions League-deltagelse. Og ikke nok med det, men spillet er det værste, jeg nogensinde har set fra et United-hold. Det er ikke bare de forventede vanskeligheder, men en decideret fadæse. Fra at være suveræne mestre sidste sæson, 20 sekunder fra mesterskabet forrige sæson, mestre igen sæsonen forinden, til nu at ligge og kæmpe med Southampton og Newcastle om en syvendeplads. Det er altså i sidste ende Moyes' ansvar, at han får så ekstremt lidt ud af truppen, og derfor nærmer han sig i mine øjne en fyreseddel.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af zqa »

Flax_Generous skrev:
zqa skrev:Tja. Det er noget af en arv han skal løfte, og så med temmelig sløjt spillermateriale. Jo jo, det var det samme som Ferguson havde, men den mand kunne altså noget særligt, og kunne få en middelmådig spiller til at ligne en stjerne.
Ja, det er også det jeg tænker. Jeg tror næppe, at de går i panik og afskediger Moyes, på trods af en dårlig sæson... Men det kommer vel an på hvor langt ned de synker.
Der kommer forhåbentligt en forstærkning eller to i dette vindue, og så skal der ellers et generationsskifte til i sommerpausen.
Selvfølgelig er det en kæmpe opgave at efterfølge Sir Alex, og ja, Uniteds trup har visse mangler. Det er derfor, at de fleste United-fans nok var villige til at opgive at være med i mesterskabskampen, som vi ellers har været vant til, og uden indsigelser acceptere den dårligste sæson i de seneste 20 år, hvis det i det mindste blot betød Champions League-deltagelse i den efterfølgende sæson og lidt perspektiv i spillet.

Men det er jo ikke, hvad der er sket. Vi er i januar, og United er ude af FA Cup og tæt på at være ude af kampen om Champions League-deltagelse. Og ikke nok med det, men spillet er det værste, jeg nogensinde har set fra et United-hold. Det er ikke bare de forventede vanskeligheder, men en decideret fadæse. Fra at være suveræne mestre sidste sæson, 20 sekunder fra mesterskabet forrige sæson, mestre igen sæsonen forinden, til nu at ligge og kæmpe med Southampton og Newcastle om en syvendeplads. Det er altså i sidste ende Moyes' ansvar, at han får så ekstremt lidt ud af truppen, og derfor nærmer han sig i mine øjne en fyreseddel.
Det er selvfølgelig rigtigt. Den totale mangel på koncept i spillet er helt sikkert foruroligende. At der så måske er bedre hold end United pt., er jo så en realitet som kunne sluges, hvis man kunne se spor af udvikling i spillet - men det er der ikke, jeg har i hvert fald ikke set det. Det falder selvfølgelig tilbage på Moyes, ja.
Jeg var nu heller aldrig rigtig hooked på Moyes, må jeg indrømme.
Jeg ved det sku' ikke. Det er virkelig en svær beslutning at skulle træffe, især fordi at han har fået en SÅ lang kontrakt som han har. Men det kan selvfølgelig ikke fortsætte sådan her, så dumper United blot længere ned i tabellen.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Hvis United bare var blevet overhalet af City og Chelsea og måske endda Arsenal, som alle har forstærket sig markant i sommers, og der var fremgang at spore i spillet, så ville det helt sikkert være til at acceptere. Men Liverpool, Everton og Spurs, som endda lige har fyret deres træner (!), har også overhalet United, selvom de endte næsten 30 point efter United sidste sæson. Og spillet, ja det bliver bare værre og værre for hver kamp.

Men ja, en fyring er en ekstremt svær beslutning at træffe. Særligt for en klub som slet ikke har erfaringer med trænerfyringer og rigtige nedture. Jeg håber da også, at resultaterne og spillet vender, og Moyes viser sig at være den rigtige. Kubala nævnte Rijkaard, der gik fra en 12. til en 2. plads på et par måneder. Sådan noget kan gå hurtigt i fodbold, og Moyes har stadig tid til at vende skuden. Men altså ikke meget tid, hvis det står til mig.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Jamie Redknapp:
It's not ideal to have that many new arrivals at once but they need to act.

When I used to go to Old Trafford as a player, you'd stand in the tunnel and think 'wow, they've got players who can win this game here. Not just one, not just two but five or six.'

That's the difference. I don't look at United now and see five or six options that can beat you.
I don't think Moyes' job is under threat at the moment, although if this time next year they're still struggling and not buying big players then there will be a problem.

People say Man United aren't a club that sack managers but the reason why they haven't been a club to sack managers is because they've had the best manager for the past 27 years. They haven't had to sack anyone.



If they didn't have Ferguson in charge they'd probably be like any other team in that, when things go wrong, they'd look elsewhere.

I wouldn't rule United out of making the top four - I absolutely think they can achieve that - while they can turn around their Capital One Cup semi-final first leg deficit, too.

http://www1.skysports.com/football/news ... e-redknapp

BarçaDK

Re: Premier League Tråden

Indlæg af BarçaDK »

De kunne også godt bruge Rode fra Frankfurt, men han tager vel også til Bayern ligesom alle de andre gode i Bundesligaen... :roll:

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Alcantara »

Nu har jeg kigget lidt rundt inde på RedCafe.net for at læse fansenes reaktioner om Moyes, og det lader til, at Ferguson valgte ham som sin afløser på et virkelig tyndt grundlag - hans nationalitet. Følgende skulle efter sigende stå i hans selvbiografi:
"...They wanted a new man in place within days.

A lot of Scots have a dourness about them: a strong will. When they leave Scotland it tends to be for one reason only. To be successful. Scots don’t leave to escape the past. They move away to better themselves. You see it all over the world, in America and Canada especially. Leaving the homeland creates a certain resolution. It’s not a mask; it’s a determination to get things done. The Scottish dourness others talk about sometimes applied to me as well.

The Scotsman abroad doesn’t lack humour. David Moyes is not short of wit. In their jobs, though, the Scots are serious about their labours, an invaluable quality. People often said to me, ‘I never see you smile during a game.’ I would reply, ‘I’m not there to smile, I’m there to win the match.’

David had some of these traits. I knew his family background. His father was a coach at Drumchapel, where I played as a lad. David Moyes senior. They have a good family feel about them. I’m not saying that’s a reason to hire someone but you like to see good foundations in someone appointed to such high office. I left Drumchapel in 1957 when David senior would have been a young boy, so there was no direct crossover, but I knew their story."

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Sir Alex skriver godt nok direkte "I’m not saying that’s a reason to hire someone," men det er helt klart muligt, at Sir Alex faktisk ikke er dygtig til at identificere, hvad der er nødvendigt for at få succes som hans efterfølger. Det er jo ikke ligefrem, fordi han har meget erfaring med at finde og ansætte trænere. Sidst han gik med tanker om pension, var anbefalingen vist Sven Göran Eriksson, hvilket jo fremstår en anelse latterligt i dag.

Det værste ville være, hvis Moyes er det forkerte valg, men bestyrelsen beholder ham i flere år ud fra en eller anden misforstået og stædig forestilling om loyalitet. Så kan det ende som med Liverpool.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Brombi »

Ohh shit, Yaya Toure skadet mod West Ham..

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Brombi »

Negredo kommer til at gøre det onde mod Barca..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster