Landsholdsfodbold

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Kubala »

Det er fint nok, at Argentina slog Brasilien, men var det ikke mod et lidt amputeret brasiliansk hold? Så ved ikke, hvor flot det var. Jeg håber, Sampaoli kan være svaret, men jeg tvivler.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Storken »

MessiPogba skrev:Det er seriøst en skandale, at Deschamp er fransk landstræner, når de har så mange gode spillere. Han spiller med fucking Moussa Sissoko inde, når du har Oussane Dembele, Kylian Mbappé og sågar Lacazette på bænken.

Deschamp er en fransk udgave af Tata Martino. En mand, der slet ikke fatter omfanget af det talent, han har til rådighed.

EDIT: Og nu, mens de jagter en sejr mod Sverige, skifter han både Payet og Griezmann ud. Du jagter en mål man og så skifter du dem, der kan skaffe dig et mål, men beholder Sissoko inde.

Under EM 16 var han heldig, at Griezmann var så god, elelrs synes jeg klart man så en træner, der ikke helt ved, hvad han laver.
Det er virkelig skræmmende. Deschamps må være komplet idiot, hvis han spiller Sissoko i stedet for Dembele eller Mbappe. Det er samtidig en tvivlsom beslutning at starte med Giroud fremfor Lacazette på toppen.

Jeg kan til gengæld godt lide, at han starter med Matuidi fremfor Kante. Sidstnævnte er virkelig overvurderet. Det er nærmest en joke, at han blev kåret til Premier Leagues bedste spiller her forleden. Der er måske 20 spillere i den liga, der har større betydning for deres hold.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af MessiPogba »

Storken skrev:
MessiPogba skrev:Det er seriøst en skandale, at Deschamp er fransk landstræner, når de har så mange gode spillere. Han spiller med fucking Moussa Sissoko inde, når du har Oussane Dembele, Kylian Mbappé og sågar Lacazette på bænken.

Deschamp er en fransk udgave af Tata Martino. En mand, der slet ikke fatter omfanget af det talent, han har til rådighed.

EDIT: Og nu, mens de jagter en sejr mod Sverige, skifter han både Payet og Griezmann ud. Du jagter en mål man og så skifter du dem, der kan skaffe dig et mål, men beholder Sissoko inde.

Under EM 16 var han heldig, at Griezmann var så god, elelrs synes jeg klart man så en træner, der ikke helt ved, hvad han laver.
Det er virkelig skræmmende. Deschamps må være komplet idiot, hvis han spiller Sissoko i stedet for Dembele eller Mbappe. Det er samtidig en tvivlsom beslutning at starte med Giroud fremfor Lacazette på toppen.

Jeg kan til gengæld godt lide, at han starter med Matuidi fremfor Kante. Sidstnævnte er virkelig overvurderet. Det er nærmest en joke, at han blev kåret til Premier Leagues bedste spiller her forleden. Der er måske 20 spillere i den liga, der har større betydning for deres hold.
Det er ærlig talt til at blive idiot af. Jeg tror aldrig, jeg har set et land som Frankrig i skrivende stund, hvor der er så meget talent som lige nu. Ikke engang Spanien anno 2008 til 2014 har haft så meget talent. Der var det mere, at de havde 5-6 fuldkommen absurde gode spillere, der trak læsset og resten var på, mens Frankrig har mere eller mindre 4 gode spillere til hver position (Det er vel kun målmandsposten, der er lidt la la).

Det er helt i skoven, at Deschamp får lov til at varetage landets fodboldinteresse, når han flere gange virker som en spejlblank træner. Igen i dag mod Sverige (Så kun 2. halvleg), så man endnu engang et hold uden gameplan, og intet sammespil eller forståelse, hvad der skal ske. Pogba lavede den ene hovedløse lange aflevering efter den anden, Payet prøvede på egen hånd, Griezmann løb hele tiden i lommerne, men fik ikke bolden, og Giroud var helt væk, selvom han scorede. Og så ja, Sissoko spillede alle 90 minutter .....

Det er virkelig en skandale. Det pisser mig af, at når du har så meget vanvittig talent, som Frankrig har, at du har en idiot som træner.

Kante er en dygtig spilelr til at bryde og rydde op efter stjernerne. Der er han sublim, men helt enig. Hans spil på bolden er ikke noget stort. Der er han en meget, meget, meget ordinær spiller, og så har jeg vist været flink. Men jeg synes, at hans arbejde uden bold er virkelig godt, men det er lidt for 00'er-agtigt, at du har en spiller på banen, der er bedst uden bold.

Men ja, helt enig, at det er godt, at Matuidi får chancen fremfor Kante. Men det er vist også det eneste sted, at Deschamp har formået at vise bare lidt viden om fodbold.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Storken »

Hvis jeg skal give Deschamps lidt ros, så spillede Frankrig faktisk glimrende til VM i 2014. De tabte godt nok til Tyskland i kvartfinalen, men de gjorde en god figur. Jeg kan i hvert fald huske, at jeg tænkte de ville blive en mundfuld for de andre hold til EM på hjemmebane to år efter.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Storken »

Vi er heldige med, at dommeren er bestukket til vores fordel.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af emo »

Storken skrev:Vi er heldige med, at dommeren er bestukket til vores fordel.
Hvordan? Albue i hovedet eller?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Storken »

emo skrev:
Storken skrev:Vi er heldige med, at dommeren er bestukket til vores fordel.
Hvordan? Albue i hovedet eller?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Han har nærmest ikke dømt noget, der ikke var til vores fordel. Hans eneste problem er, at linjedommerne ikke er med på fixet :glad:

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Storken »

Hvis man kigger på expected goals i forhold til faktiske mål, så er Braithwaite en af de mest uskarpe spillere i de fem store ligaer (set over hans fire sæsoner i Toulouse).

Jesus Navas er den mest uskarpe, hvis man ser på spillere med et vis antal afslutninger.

PuyolErGud
Indlæg: 10786
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af PuyolErGud »

Det er jo også til grin, at han ikke scorer på den chance der. Og så lukker vi Kazakhstan ind i kampen igen...

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af emo »

Offside?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Storken »

Haha Simon Kjær prøver at tale Kasakhstan op. De har vitterligt ikke en eneste spiller, der kunne gøre sig nogle steder.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af A$AP »

Mbappe og Dembele.. De gør jo hvad der passer dem lige nu mod England, de to klart bedste spillere i deres aldersgruppe. Frankrig driver totalt gæk med England, med hvad der næsten er et 10-mands u-23 hold lige nu, med det røde kort. Super kamp af Pogba også.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

U23-hold??
qepd

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Skydefinten »

A$AP skrev:Mbappe og Dembele.. De gør jo hvad der passer dem lige nu mod England, de to klart bedste spillere i deres aldersgruppe. Frankrig driver totalt gæk med England, med hvad der næsten er et 10-mands u-23 hold lige nu, med det røde kort. Super kamp af Pogba også.
God bredde...
Billede

Dembele er dog ikke den skarpeste (til engelsk) :lol: :lol:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 931
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 152 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af !Option »

Skydefinten skrev:
A$AP skrev:Mbappe og Dembele.. De gør jo hvad der passer dem lige nu mod England, de to klart bedste spillere i deres aldersgruppe. Frankrig driver totalt gæk med England, med hvad der næsten er et 10-mands u-23 hold lige nu, med det røde kort. Super kamp af Pogba også.
God bredde...
Billede
De har en fuldstændig absurd talentmasse på det hold! Mange af spillerne er jo ikke engang et sted i deres karriere hvor de skal peake nu. De kan virkelig blive dominerende de næste mange år inden for landsholdsfodbold, forudsat deres træner magter opgaven selvfølgelig... :lol:

Nogen grund til at Giroud ikke er med på det billede der egentlig? Ikke at jeg nødvendigvis ville skifte ham med nogen af de 5 spidser... :grin:
Rey Abi!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster