Landsholdsfodbold

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af zqa »

vs. Sverige i em playoff. Interessant!
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af emo »

Yes, vi er ikke chanceløse da!
Allez...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af zqa »

Jeg ser Danmark og Sverige som lige dårlige. Så nej.
Sverige har dog Zlatan. Men ok, Danmark har Durmisi!
#jesuisSheep

kklaus
Indlæg: 9747
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af kklaus »

zqa skrev:Jeg ser Danmark og Sverige som lige dårlige. Så nej.
Sverige har dog Zlatan. Men ok, Danmark har Durmisi!
Og Bendtner.
Giv mig min sko tilbage, røv!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af JonasV »


emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af emo »

epp Blatter in hospital. The BBC understands #FIFA president suffered what has been described as a “small breakdown” and “nervous shock”.
Allez...

kklaus
Indlæg: 9747
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af kklaus »

http://www.theguardian.com/football/201 ... aldo-messi
Sid Lowe interview med Vicente del Bosque. Glimrende læsning.

Et lille uddrag:
When you think about Messi arriving in Spain aged 13 do you think: “Damn, we should have nationalised him”?

There was an attempt to do so but he decided to stick with the country of his birth; he remained steadfast. That’s a phenomenon that we cannot turn our back on or pretend doesn’t exist. We don’t know where the next Messi or the next Ronaldo is going to come from: it could be one of those who arrives here from another country looking to make a better life.

So, anyway, did having players in England help?

It helped. It’s been good for us that players went abroad to play, without doubt; that’s one of the most important factors. It opened our minds, a major advance, I have no doubt about that. When you have Cesc Fàbregas aged 19 and he’s Arsenal captain, that’s good for us. That said, sometimes I complain that I would like to base the squad on one or two clubs and [our players] are more dispersed now: some at Arsenal, Manchester City, United, Chelsea … Nearly all the countries who’ve won international tournaments have done so basing themselves on one particular club side, be that Bayern Munich or Juventus or whoever ...

Or Barcelona.

Yes, although I don’t want to leave Madrid out because we had four or five from Madrid and although we had seven or eight from Barcelona we didn’t play like them, but with two deep midfielders together: Busquets and Alonso were questioned but were fundamental. We also had five players from Liverpool at one point, for example: Reina, Arbeloa, Xabi, Torres, Luis García. A block is useful but now it’s more dispersed. That said, we’ve got four from Chelsea: Costa, Cesc, Azpilicueta, Pedro. You can take things from that. We have very few days, so it makes sense. It’s not that you copy what players do at club level, it’s that you would be stupid not to.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Storken »

And when you hear people say: ‘This coach is a winner’ because he shouts a lot, when that’s how he’s defined, it’s ridiculous. A lie. It gets repeated over and over and so everyone says: ‘Ah this coach is a winner’. Joder, I don’t know any coach, anyone in the world, who likes to lose. I’m not claiming to be an example [but] I believe that a coach should make an effort to know how to win and how to lose, to behave. I wouldn’t like to see myself making a fool of myself on the touchline. But there are coaches that do it.

Some say that helps the team …

It’s theatrical; a dramatic, outward expression of something that has no real value: it doesn’t work. People say: ‘Look how passionate he is, how emotionally involved he is in the game, how he lives it!’ But who really believes that every other coach isn’t going through those same emotions? Really? It’s impossible not to with the tension, the state of your nerves. ‘Ah, but he transmits so much energy.’ Hahaha! Joder tío, the real transmission of energy to your players is in the way you have prepared them for the game, your knowledge, the work.
Det er meget godt sagt. Ideen om at træneren overfører energi til spillerne gennem armbevægelser på sidelinjen er lidt søgt. Alligevel bliver det fortalt om og om igen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Idéen er søgt men i visse tilfælde tror jeg nu at den er god nok. Se på Pep og Cholo. Deres hold spiller med vanvittig intensitet og ligner altid hold der vil vinde mere end modstanderen. En stor del af forklaringen ligger helt sikkert i forberedelserne og det taktiske, men jeg tror altså også at det engagement de udviser smitter af på spillerne. Jeg tror det lettere at løbe de ekstra meter, hvis du har en træner der virkelig viser at han går op i det, end hvis du har en træner der bare sidder og stirrer ud i luften. Som sagt er det langt fra altid at det er tilfældet, men for trænere som Pep, Cholo og Sir Alex tror jeg nu at der er lidt om snakken.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:Idéen er søgt men i visse tilfælde tror jeg nu at den er god nok. Se på Pep og Cholo. Deres hold spiller med vanvittig intensitet og ligner altid hold der vil vinde mere end modstanderen. En stor del af forklaringen ligger helt sikkert i forberedelserne og det taktiske, men jeg tror altså også at det engagement de udviser smitter af på spillerne. Jeg tror det lettere at løbe de ekstra meter, hvis du har en træner der virkelig viser at han går op i det, end hvis du har en træner der bare sidder og stirrer ud i luften. Som sagt er det langt fra altid at det er tilfældet, men for trænere som Pep, Cholo og Sir Alex tror jeg nu at der er lidt om snakken.

Præcis, og det går også den anden vej. Hvis du har en træner som står og er panisk og urolig, så smitter det også af på spillerne.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Piquénbauer »

Tror sgu at spillerne er for optaget af at udføre deres arbejde på banen til at de render rundt og kigger ud mod træneren. Altså medmindre han direkte råber dem op.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Storken »

Jeg tror passionen på sidelinjen er vigtigere for os fans end spillerne. Jeg hader selv at se på en træner, der stener, mens holdet sejler på banen. Jeg tvivler dog på, at hoppen og dansen gør spillerne bedre.

De gode trænere foretager de rette indskiftninger og ændrer taktikken, hvis det er nødvendigt. Derudover er det nok ikke andet end spil for galleriet.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Skydefinten »

Spin af DBU
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af JonasV »

Ungarns keeper spiller i joggingbukser? Han ligner en håndboldmålmand. Hvem i alverden har lyst til at ligne en håndboldmålmand?

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af JonasV »

I øvrigt scorede Dølle hattrick for Spaniens U21-landshold her til aften. Havde vist også en assist.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 88 gæster