Europa League

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15143
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Europa League

Indlæg af Lopezzz »

Vanvittigt god præstation af Bilbao.
Jeg håber de går hele vejen.

Godnat people ;-)
MDCCCXCIX

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Europa League

Indlæg af Skydefinten »

God kamp af Bilbao. De har sgu fået sig et stærkt hold - og ikke mindst har de en rød tråd i deres spil.
Man U spillerne skal have en skideballe og trækkes i løn.

Godnat!
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Europa League

Indlæg af Blach »

Hvis Bilbao score et mål på San Mames, skal United op og score 3... En overkommelig opgave på San Mames?

Al ære, respekt og kærlighed fra mig til Athletic Bilbao <3

Ps: Simao scorede mod Atl. Madrid, lidt ironisk! ;-)
Senest rettet af Blach fre mar 09, 2012 12:01 am, rettet i alt 1 gang.
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Europa League

Indlæg af Elbarca »

Engelsk fodbold flopper totalt i år i Europa. Det virker som om niveauet er dalende i England mens det går den anden vej i serie a og Bundesligaen.

Lidt mærkelig straffe United fik til sidst. Det var tydeligt udenfor feltet

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Europa League

Indlæg af Visca El Barca »

Shit en kamp, og respekt til Bilbao, de spillede godt. Athletic var faktisk det bedste hold, hele kampen igennem. Det kan der vist ikke være nogen tvivl om.

Jeg tror simpelthen heller ikke på at det er manglende motivation som er skyld i Man Utds nederlag i dag. De har bare en midtbane, som ikke er god nok, det har man set mange eksempler på. Jeg siger ikke at Man Utds hold er dårligere end Bilbao, men det hold Man Utd har lige nu, er ikke i stand til at dominere europæiske modstandere, hverken ude eller hjemme. De har så heller ikke helt individualisterne, der kan afgøre kampene for dem, selvom de er presset i bund.

Hvorfor jeg ikke tror det er manglende motivation som er skyld i nederlaget?. Det er simpekthen på grudn af det spil, de viste i anden halvleg. De blev jo til tider ydmyget, og det tror jeg altså ikke Sir Alex Ferguson ville tillade, især ikke på hjemmebane!. Jeg tror de var godt motiverede, det så vi jo også i anden halvleg især, hvor de virkelig prøvede at komme igennem, men de kunne bare ikke i dag. Ja konklusionen må være, at Athletic i aften var det bedste hold, og det er ikke på grund af Man Utds manglende motivation, mere på grund af Athletics klasse.

Nårh jo, og så æder jeg mine ord!. Athletic kunne godt vinde på Old Trafford.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Europa League

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca skrev:Engelsk fodbold flopper totalt i år i Europa. Det virker som om niveauet er dalende i England mens det går den anden vej i serie a og Bundesligaen.

Lidt mærkelig straffe United fik til sidst. Det var tydeligt udenfor feltet

Ja det er rigtig nok, det var udenfor feltet, men til gengæld fik Athletic også et offside mål, så det udligner sig tilsidst.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Europa League

Indlæg af Pieyanthikos »

En af de bedste performances jeg har set fra et modstanderhold på Old Trafford i meget lang tid - Bilbao var forrygende, og resultatet var helt fair. Et eller andet sted er jeg overhovedet ikke overrasket, - ikke for at lyde bagklog, men med Bilbaos opadgående formkurve over de seneste måneder og Uniteds tydelige manglende motivation ang. EL, så var dette resultat på en måde ventet.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20897
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Europa League

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Interessant læsning på bold.dk..

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Europa League

Indlæg af Bager »

Fedt at Athletic vinder over Manchester! Må indrømme at Athletics midtbane var utrolig let at spille sig igennem. Jeg så kun anden halvleg. Der var virkelig meget plads på midtbanen hvilket resulterede i en omgang indianerbold. Dog var det superfedt at se Bilbao spille sig ud af Manchester presspil i bedste Barca-stil. Bilbao har osse en række spændende spillere i Llorente, Javi Martinez, De Marcos, Muniain og Ander Herrera. Det er en fornøjelse at se en hold med så meget tænding og løbevillighed. De kæmpede røven ud af bukserne og sejren var fuldt fortjent. Fedt at se Bielsa stå og være nærmest lige så meget med i kampen på sidelinjen som spillerne selv. Jeg krydser fingre for at de kan holde den i returen.
Visca el Barca

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Europa League

Indlæg af Pieyanthikos »

I kommentarerne? Jeg vil vove den påstand, at 80% af brugerne på bold.dk ikke har forstand på fodbold. There, I said it - debatkulturen derinde er så lousy og pinagtig, at det er til at græde over, og slet ikke værd at bruge sin tid på.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Europa League

Indlæg af Visca El Barca »

Pieyanthikos skrev:En af de bedste performances jeg har set fra et modstanderhold på Old Trafford i meget lang tid - Bilbao var forrygende, og resultatet var helt fair. Et eller andet sted er jeg overhovedet ikke overrasket, - ikke for at lyde bagklog, men med Bilbaos opadgående formkurve over de seneste måneder og Uniteds tydelige manglende motivation ang. EL, så var dette resultat på en måde ventet.
Jeg forstår ærlig talt ikke denne her holdning. I C.L var holdning arrogant, i E.L mangler motivationen?. Det er den forklaring man får altid, men måske er det på tide at indse, at der må stikke noget dybere end det. Det kan jo ikke være rigtigt at grunden til Benfica spiller lige op med Man Utd er, at Man Utds spillere har en arrogant tilgang til tingene, især med deres situation taget i betragtning, eller at de bliver udpsillet af Bilbao i aften.

Måske skulle man bare indse, at Sir Alex er i gang med at opbygge et nyt hold, og hvis man er tvunget til at tvinge en 37 årig ud af pension, så er det et tegn på at man er i dybe problemer og mangler kvalitet.

Som sagt, kig på deres midtbane, nogle af dem er gode, andre er bare middelmådige, men ingen af deres midtbanespillere er blandt verdens bedste. De har til gengæld to virkelige gode kantspillere, mens de to andre kæmper for at genfinde formen. Derudover har de kæmpe problemer på back pladserne, begge, men mest i venstre siden, tilsæt det med usikkerhed omkring målmandsposition, og så er det ikke overraskende at man bliver matchet nogen gange. Det er trods alt tit mesterhold man møder, især i C.L.

Det kan da godt være at niveauet de respektive ligaer som de hold kommer fra, ikke er højt, men til gengæld hersker der altid en vindermentalitet hos mesterhold, og hvis de kan lugte bold, så gå de efter den. Vi ved også at der i moderne fodbold ikke længere findes nogle decideret elendige hold, især ikke i C.L.

Som sagt, jeg køber simpelthen ikke den der manglende motivation plus arrogance forklaring, når problemerne er så tydelige.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20897
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Europa League

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Pieyanthikos skrev:I kommentarerne? Jeg vil vove den påstand, at 80% af brugerne på bold.dk ikke har forstand på fodbold. There, I said it - debatkulturen derinde er så lousy og pinagtig, at det er til at græde over, og slet ikke værd at bruge sin tid på.
Jeg bruger heller ikke så meget tid på bold mere, som du selv siger så er det pinligt hvad der foregår derinde. Men hvis jeg vil have et godt grin engang imellem, slår jeg lige et smut forbi bold.dk, gerne hvis et af de store hold har fejlet.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20897
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Europa League

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Zonal Markings kampanalyse skal nok blive spændende at læse.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Europa League

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Jeg tror simpelthen heller ikke på at det er manglende motivation som er skyld i Man Utds nederlag i dag. De har bare en midtbane, som ikke er god nok, det har man set mange eksempler på.
Alle United-fans vil give dig ret i, at Uniteds centrale midtbane er truppens akilleshæl. De fleste United-fans kunne nok også have forudsagt, at kombinationen Jones-Giggs ville få det umådelig svært mod et hold som Bilbao. Det har derfor næppe overrasket særlig mange United-fans, at det først var da United smed Carrick og Anderson ind på den centrale midtbane sammen med Giggs samt brugte hårdtarbejdende Rooney og Young på kanterne (noget som eksperterne Werge & Mølby helt overså), at United fik en lille smule kontrol over kampen.

Men hvorfor skulle ovenstående dog være den eneste forklaring på Uniteds nederlag? En svag central midtbane og manglende motivation udelukker jo ikke hinanden. Jeg er altså ret sikker på, at hvis kampen havde handlet om tre vigtige Premier League-point, så havde man set både en anden holdopstilling og en helt anden kampgejst og koncentration (det sidste mål, wtf?). Det er trods alt et United-hold, der har fået 4 sejre og 1 uafgjort mod City, Arsenal, Chelsea, Liverpool og Tottenham i de seneste par måneder.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Europa League

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:
Visca El Barca skrev:Jeg tror simpelthen heller ikke på at det er manglende motivation som er skyld i Man Utds nederlag i dag. De har bare en midtbane, som ikke er god nok, det har man set mange eksempler på.
Alle United-fans vil give dig ret i, at Uniteds centrale midtbane er truppens akilleshæl. De fleste United-fans kunne nok også have forudsagt, at kombinationen Jones-Giggs ville få det umådelig svært mod et hold som Bilbao. Det har derfor næppe overrasket særlig mange United-fans, at det først var da United smed Carrick og Anderson ind på den centrale midtbane sammen med Giggs samt brugte hårdtarbejdende Rooney og Young på kanterne (noget som eksperterne Werge & Mølby helt overså), at United fik en lille smule kontrol over kampen.

Men hvorfor skulle ovenstående dog være den eneste forklaring på Uniteds nederlag? En svag central midtbane og manglende motivation udelukker jo ikke hinanden. Jeg er altså ret sikker på, at hvis kampen havde handlet om tre vigtige Premier League-point, så havde man set både en anden holdopstilling og en helt anden kampgejst og koncentration (det sidste mål, wtf?). Det er trods alt et United-hold, der har fået 4 sejre og 1 uafgjort mod City, Arsenal, Chelsea, Liverpool og Tottenham i de seneste par måneder.
Manglende motivation kan man bruge som en forklaring så længe man har en anden træner end Sir Alex Ferguson. Det giver altså ikke særlig meget mening, at motivations mester kan have et hold, der gang på gang på gang viser manglende vilje på den front. Det tror jeg nemlig ikke på.

Hvis man vitterlig ikke var interesserede i E.L, så havde man bare tabt tilstrækkelig meget på udebane mod Ajax, så man ikke var kommet videre. Jeg nægter at tro, at spillerene kan tillade sig at være umotiverede på hjemmebane i en grad, så de bliver nærmest kørt over!. Jeg tror de ved, at hvis det sker, så er man fortid, især når man har en træner, som ikke er bange for at smide store stjerne ad H til. Det er vel at mærke en træner, som kræver vilje og en mand som brænder for fodbold som ingen andre, han lever og ånder fodbold, derfor har jeg meget svært at tro, at hans spillere kan have den helt modsatte tilgang til spillet.

Som sagt, før i tiden har Man Utd også stillet med et reservemandskab, men forskellen dengang har været, at man stadig har haft 2-3 verdensstjerner i startopstilling, folk som tilhører eliten, og det har været nok til at vinde kampene. I år og egentlig også sidste år er det bare sådan, at dette Man Utd hold har mange svagheder. Midtbanen er åbenlys, som du selv skriver, men derudover er der problemer på backs.

Helt ærligt, Evra er ved at udvikle sig til en kæmpe joke, før var han bare en joke, men nu er han bare latterlig pinlig ringe. Jeg har ikke tal på, hvor mange gange Athletic fik spillet sig igennem i Man Utds venstreside ( men det var mange!). Evra var konstant langt fra sin mand, og der var konstant oceaner af plads i Man Utds venstre forsvarsside. Derudover faldt udligning også efter opspil i venstresiden. Problemer på venstrebackspladsen, ingen klar højreback og usikkerhed på den plads også, samt en meget usikker målmandssituationen gør ( dE Gea har dog spillet sig op, og i dag kan de vil takke ham for, at de kun taber 2-3), at Man Utd bare har rigtig mange mangler. Mangler som et top europæisk hold ikke må have. Med andre ord, de har for få verdensklassespillere ( taget klubbens størrelse i betragtning), nogle gode spillere, men rigtig mange middelmådige spillere. Der er så også nogle spændende talenter, men det er, som vi ved, oftest ikke nok.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 79 gæster