Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

j´♥ le foot skrev:Kigger man på statistikken over korte fordeling i England og Spanien i denne season, kan man få den opfattelse af, at Barça spiller beskidt fodbold!
Det synes jeg nu overhovedet ikke. Der er slet ikke nogen tvivl om at det er et problem at linjen er så vidt forskellige fra liga til liga, men det tror jeg absolut også at de fleste ved, så når folk kigger på en sådan statistik tror jeg godt at de er klar over at det kun er relevant at sammenligne os med de andre spanske hold, og ikke engelske eller for den sags skyld irske eller kinesiske hold. Kigger man så på statistikken og sammenligner os med de andre spanske hold får man trods alt et billede af at vi spiller alt andet end beskidt fodbold.

Jbninc

Re: Champions league

Indlæg af Jbninc »

# 23 skrev:Det er helt sygt, at folk herinde kan blive ved med at betvivle Cristiano Ronaldo. Hvad skal han gøre for at vise Jer, at han er en klassespiller?
Det kan han ikke. Spyflue-hæren anført af Visca el Barca har besluttet sig for, at alt, der omhandler Real Madrid, Mourinho - og specielt Ronaldo - pr. definiton skal tolkes negativt og fordrejes. Det tragiske er, at det oftest er de personer, der selv griner af samme mangel på virkelighedssans på Madridista.dk.

Ta' det som det er - morsomt.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

@ #23, Suarez får en del ord med på vejen fra din side af. Er det ikke okay at Cristiano får lidt af samme behandling fra nogle bruger herinde, eller ?
Allez...

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Champions league

Indlæg af JonasV »

Ok, nu har jeg ikke læst hvert eneste indlæg der er skrevet om Ronaldo her på forum - men det er da mit indtryk at langt, langt de fleste netop anser ham for at være en fremragende fodboldspiller? Jeg kan selvfølgelig reelt ikke tale for andre end mig selv, men hvis folk ikke nævner så ofte at han er klassespiller, er det så ikke fordi det er underforstået at han er en af verdens absolut bedste?

Jeg synes oftest det har handlet om attitude og mentalitet i de diskussioner jeg er stødt på, og her kan jeg godt forstå at Ronaldo er et - skal vi kalde det: samtaleemne. Ganske som spillere som Alves formentlig er det på Madridista og andre fanfora for andre klubber.

Jeg har absolut ingen problemer med at melde ud, at jeg synes CR er en spiller af ypperste klasse, og i øvrigt synes han har langt færre attitudeproblemer end tidligere. Det har jeg også set andre skrive.

Når det kommer til Mourinho... her er det vel ikke overraskende at de fleste passionerede fans af FC Barcelona bliver rødglødende over hans evigt tilbagevendende provokationer (direkte eller indirekte) og kontroversielle handlinger?

Det kan godt være jeg er helt gal på den med ovenstående, det er bare den opfattelse jeg har fået af at skimme de små ti millioner indlæg der omhandler de to nævnte personer.
Senest rettet af JonasV ons apr 18, 2012 4:43 pm, rettet i alt 2 gange.

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Champions league

Indlæg af Madbassen »

emo skrev:@ #23, Suarez får en del ord med på vejen fra din side af. Er det ikke okay at Cristiano får lidt af samme behandling fra nogle bruger herinde, eller ?
Billede

NEJ
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Champions league

Indlæg af JonasV »

Ham der ( :op: ) ligner en der har drukket øl hele natten hos Onkel Dan på Viby Kro...

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Champions league

Indlæg af Madbassen »

Jeg har kun været på Kroen ganske få gange så skal ikke kunne sige det. Og de gange lukkede de ved 1-tiden tror jeg :glad:
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Jbninc skrev:
# 23 skrev:Det er helt sygt, at folk herinde kan blive ved med at betvivle Cristiano Ronaldo. Hvad skal han gøre for at vise Jer, at han er en klassespiller?
Det kan han ikke. Spyflue-hæren anført af Visca el Barca har besluttet sig for, at alt, der omhandler Real Madrid, Mourinho - og specielt Ronaldo - pr. definiton skal tolkes negativt og fordrejes. Det tragiske er, at det oftest er de personer, der selv griner af samme mangel på virkelighedssans på Madridista.dk.

Ta' det som det er - morsomt.
Åh, hold nu op med jeres interne bitchfights. Tag den dog over PB, så vi andre er fri for at se på det.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Champions league

Indlæg af Guardiola »

Fuldstændig enig Jonas, du rammer, efter min mening, hovedet på sømmet.

Af ren og skær nysgerrighed vil jeg gerne vide, hvor der bliver skrevet (og ikke i åbenlys ironi) at Ronaldo ikke er en klassespiller? Det er ikke ment sarkastisk, er oprigtig interesseret i at blive anvist hvor det skrives.

Der er forskellige meninger om Ronaldo - både som fodboldspiller, og som væsen (attituden). Jeg forventer på ingen måde at vi bliver enige, men jeg forventer at man accepterer at der er forskellige holdninger. Og fat nu, alle som en, at bitchfights ikke hører hjemme herinde. Hvis der er nogle, der vil have en uddybning, så sender de en PB til mig. Hold jer frie af at koble holdninger sammen med negativ angivelse af tilhørende intelligens eller lignende. Og i øvrigt - tråden her handler om CL, ikke Ronaldo. Diskussionen om ham skal foregå i hans tråd. Vilkårene her er de samme, og den vil blive låst på samme måde, hvis man blot søger at omgås linjen trukket i Ronaldos tråd.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Champions league

Indlæg af Guardiola »

Blaugrana92 skrev:
j´♥ le foot skrev:Kigger man på statistikken over korte fordeling i England og Spanien i denne season, kan man få den opfattelse af, at Barça spiller beskidt fodbold!
Det synes jeg nu overhovedet ikke. Der er slet ikke nogen tvivl om at det er et problem at linjen er så vidt forskellige fra liga til liga, men det tror jeg absolut også at de fleste ved, så når folk kigger på en sådan statistik tror jeg godt at de er klar over at det kun er relevant at sammenligne os med de andre spanske hold, og ikke engelske eller for den sags skyld irske eller kinesiske hold. Kigger man så på statistikken og sammenligner os med de andre spanske hold får man trods alt et billede af at vi spiller alt andet end beskidt fodbold.
Nu kan det godt være, at jeg tager fejl - men jeg tror netop, at det var pointen Blau. :)
At vise, hvor forskellig linje dommere i de forskellige lande har. Og hvordan det uvilkårligt må have indflydelse på CL og hvordan der bliver dømt her.

Meget meget sigende tal der bliver præsenteret. Barca fremstår at spillere "hårdere" end selv det hårdest spillende hold i England, samtidig med, at PL vel af alle er at regne som en liga med væsensligt flere voldsomme tacklinger.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Det ved jeg godt, men med det in mente synes jeg lige netop heller ikke at man kan få en opfattelse af, at vi spiller beskidt fodbold. ;-)

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Champions league

Indlæg af Guardiola »

Nej præcis (dejligt selvmodsigende konstruktion af to ord, i øvrigt) :) Jamen vi er helt enige, vi gik bare lidt en forskellig vej til målet så. Men det kan selvfølgelig godt være, at vi blandt menigmand er vurderet lidt anderledes nu, hvor vi ikke har elegantieren Petit på holdet længere.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Det tror jeg du har helt ret i. Fraværet af de lange, lyse lokker har utvivlsomt skabt et billede af os, blandt den gængse fodboldfan, som et hårdt og kontant spillende hold, uden de helt store teknikere på holdet. Hvad jeg dog ikke ville gøre for at få Manu tilbage!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

michaelk94

Re: Champions league

Indlæg af michaelk94 »

Piquénbauer skrev:http://www.sporten.dk/fodbold/dansk-top ... ke-offside... Og så er den lukket!
En kendelse der kan afgøre en CL semifinale, lukker ikke bare fordi Claus Bo Larsen har en mening.

Ifølge reglerne, er der offside hvis en spiller generer målmandens udsyn. Her står der 4-5 spillere der generer Casillas' udsyn. De fleste af dem, er også Real Madrid spillere, hvor det endda er Pepe der rammer den. Men af alle disse spillere, er det en Bayern spiller der står forrest og dermed i offside. Så skal den da dømmes, i hvert fald, hvis man gerne vil følge fodbold reglerne, hvilket plejer at være en meget god idé.

Det er en fejlkendelse, ikke en af de store, men den koster et mål, hvilket i gidefald kan koste finalepladsen, så at du bare lukker den sådan, det er sgu meget flot.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 75 gæster