EM 2016

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Piquénbauer »

Arnason (Malmo): "Ronaldo says we parked the bus? He's asore loser. He expects us to play like Barça..? He fannies about and dives around."
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Luis Enrique »

Jesni skrev:Det er ikke meget kredit du giver Island, må man sige. Derudover har vi jo set andre hold til det her EM, der heller ikke har kunnet dirke velorganiserede hold op, så jeg er ret uenig i din udlægning der.
Jeg har mig bekendt kun skrevet antydninger om Island. De spillede da bestemt deres kort godt. Æstetisk set spillede de ikke min foretrukne form for fodbold, det er så en anden sag.

Jeg forsøgte at anskue tingene ud fra Portugals synsvinkel; "hvad Fernando Santos bør tænke". Det er vel ikke en gangbar undskyldning, at et hold kan anbringe en masse spillere på egen banehalvdel og så lukke af og i princippet spille på 0-0 og 1 point. Det skal et anstændigt, offensivt indstillet hold kunne imødegå.

I en vis forstand kan samme overvejelser overføres til Belgien og Marc Wilmots. Dem gik det endda endnu værre for, men det er også fordi Italien er bedre end Island.
Jesni skrev: Du skal have nogle høje tanker om dig selv, hvis du mener du er mere kvalificeret end diverse trænere, der bliver brugt, men det må stå for dit ego.
Der er som regel flere begavede analyser her på dette forum end på dansk tv - det gælder også for f.eks. Champions League. På dansk tv kunne man også invitere Asker Hedegaard Boye, Søren Frank eller Bo Kampmann Walther i studiet, men i manges øjne ville det være intellektualisering (et fyord), københavnersmart eller noget endnu værre. I Danmark har man uendelig meget respekt for såkaldt praksiserfaring, dvs. man være dygtig til at udlægge fodbold, hvis man - som nævnt - har spillet fodboldkampe for Silkeborg, Glasgow Rangers, AB, Celtic eller Oviedo. Det er i øvrigt oså temmelig åbenlyst, hvorfor Tina Müller er i studiet; hvilken kvalifikation hun medbringer.

I øvrigt vedkender jeg mig gerne, at mine bedømmelser af dansk tv's dækning baserer sig på de to gange, hvor jeg desværre har befundet mig i et selskab, der foretrak denne.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Jesni »

Luis Enrique skrev:Der er som regel flere begavede analyser her på dette forum end på dansk tv - det gælder også for f.eks. Champions League. På dansk tv kunne man også invitere Asker Hedegaard Boye, Søren Frank eller Bo Kampmann Walther i studiet, men i manges øjne ville det være intellektualisering (et fyord), københavnersmart eller noget endnu værre. I Danmark har man uendelig meget respekt for såkaldt praksiserfaring, dvs. man være dygtig til at udlægge fodbold, hvis man - som nævnt - har spillet fodboldkampe for Silkeborg, Glasgow Rangers, AB, Celtic eller Oviedo. Det er i øvrigt oså temmelig åbenlyst, hvorfor Tina Müller er i studiet; hvilken kvalifikation hun medbringer.
Hvis du sætter analyserne herinde op mod Preben Elkjær, Carsten Werge og Peter Schmeichel, så ja. Men så stopper den også der. Trænere som Thomas Frank, Morten Olsen og f.eks. Peter Sørensen er klart mere kompetente end alle andre herinde. At de så måske fordummer det ned til mainstream tv, ja, det er jo gamet i medierne anno 2016. Storken skal jo også være istand til at følge med ;)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Piquénbauer »

DR1s dækning er imo rigtig god. Det er virkelig klogt at hente drengene fra 6'eren.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: EM 2016

Indlæg af emo »

De har den bedste dækning af dem og TV2.
Allez...

kklaus
Indlæg: 9735
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: EM 2016

Indlæg af kklaus »

Conte yelling "I will kill you, I will kill you " to Italy players after Lukaku's Chance.


:glad:
Giv mig min sko tilbage, røv!

gygfo

Re: EM 2016

Indlæg af gygfo »

Køb hamsik med det samme! Køligt sparket ind

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

kklaus
Indlæg: 9735
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: EM 2016

Indlæg af kklaus »

Damn. Kasse.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Luis Enrique »

Russerne behøver ikke deres fans hjælp. De udelukker dem selv.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Storken »

gygfo skrev:Køb hamsik med det samme! Køligt sparket ind
Florentino Perez har lige smidt et bud på €80 mio.

kklaus
Indlæg: 9735
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: EM 2016

Indlæg af kklaus »

Billede

Go Island!
Giv mig min sko tilbage, røv!

gygfo

Re: EM 2016

Indlæg af gygfo »

Storken skrev:
gygfo skrev:Køb hamsik med det samme! Køligt sparket ind
Florentino Perez har lige smidt et bud på €80 mio.
Haha selvfølgelig [THUMBS UP SIGN]

ulrich
Indlæg: 1709
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: EM 2016

Indlæg af ulrich »

Ronaldo er på rundens hold. How?

Sendt fra min LG-H960 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Piquénbauer »

Og iniesta er ikke...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9735
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: EM 2016

Indlæg af kklaus »

This is Russia's 13th defeat in EUROs history, only one shy of record holders Denmark (14). #RUS #SVK #EURO2016
Haha Rus-... Oh.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 49 gæster