Den Danske Superliga

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Blaugrana92 »

Jbninc skrev:Nu hvor emnet bliver debbateret. Er jeg den eneste der bliver forarget over at se en Mike Jensen næste stå og forsvare de mennesker, der ødelage for adskillige hundretusinde kroner? Han vil ikke gå imod hans egne "fans", men hvor meget fan er du, når du kun er ude på at ødelægge modstanderens stadium?

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor man ikke kan tage afstand, når man står live med en journalist, og bliver spurgt til sådan en episode. For mig lignede det lidt, at han egentlig syntes det var lidt sjovt.
Det er langt fra første gang at jeg synes Mike Jensen fremtår som værende snot hamrende dum og decideret ubegavet.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Jønde »

Gud hvor den her diskussion om Brøndby fans er helt ude i hampen særligt fra de fck fans/sympatisører der kan få det til at lyde som om ballade og vold er et brøndby problem. Som eks. Rivaldo siger her inde hvad kan man forvendte fra en klub er høre til i brøndby. Den slags fordummende kommentarer er bare helt ude i hampen og 100% malplaceret. Jeg er pisse træt af at blive sat i bås eller at min klub bliver sat i bås blot fordi den høre til på vestegnen der blandt københavner snobber har et grimt ry(er selv københavner), sikke noget fis. Er mennesker fra brøndby dummere end mennesker andre steder fra? Syntes sku det lugter af indlandsracisme som ganske enkelt ikke høre til nogen steder...
Nu hænger ballade på tribunen som oftest sammen med dårlige resultater på banen, måske det også er en forklaring på at brøndby fans i disse tider lave meget mere ballade end fck fans.
Desuden er problemets kerne at vi lever i et land hvor samfundet som helhed de sidste mange år bliver mere og mere rådt og hårdt og det gælder både i københavn, brøndby, århus, randers og ringsted...
Det er det faktum som fodbold verden skal tilpasse sig. Det koster penge, mange penge. Et af de største problemer er at kontrølløere er for dårlige (hvordan) kommer der gang på gang bang bang krudt og romerlys ind på stadion? Det må ikke ske. Det kan vel ikke komme bag på nogen at det er en realitet at nogen vil forsøge at tage noget med.
Regeringen har i nu alt for mange år, fralagt sig et ansvar for at bruge lovgivning som et middel til at dæmme op for den udvikling vi har set i nu mange år.
Jeg tror det kunne hjælpe meget hvis man lavet et superliga kontrolør korps som er ansvarlig for alle kampe på alle stadions, dette korps skal være 100% professionelt og uafhængigt af klubberne. Desuden bør man lave en landsdækkende nul tolerence, altså bliver du snuppet for at lave lort i den et sted må du ikke komme nogen steder i DK, dette skal også gælde for folk der forsøger at smugle noget med ind på stadion, bliver de opdaget skal de have landsdækkende karentæne.
Der kan ikke være to meninger om at de folk der ødelægger god stemning på den måde er tosser, dumme og alt muligt andet grimt. Men lad nu være med at gøre det til et Brøndby problem, det sku for lavt, for dumt og løser ingen ting.

Rivaldo10

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Rivaldo10 »

Det er stadig et faktum, at de mest hjernedøde fans findes hos brøndby. Der spiller demografien helt sikkert ind. Derudover er Brøndby ofte favoritholdet i udkantsdanmark, hvor mange herboende unge af ren kedsomhed bliver rabiate på lægterne. Det er efterhånden noget jeg hyppigt hører fra Brøndby fans.

De forslag du kommer med er jo fine nok, men det ser ikke ud til at brøndbys ledelse er særlig modtagelige. Det der skete i Parken var hvert fald en skandale og det var langt fra første gang at skræmmende mange bif fans blamere sig.

men igen, ærgeligt for dem som kan opføre sig ordentlig.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Blaugrana92 »

Rivaldo10 skrev:... udkantsdanmark, hvor mange herboende unge af ren kedsomhed bliver rabiate på lægterne.
Arh, det er måske lige groft nok. Så meget mener jeg heller ikke at du kan generalisere. Jeg kender mange fra 'udkanten' af Danmark og der er absolut ingen af dem der på nogen måde er voldelige, destruktive eller aggressive i deres adfærd, tværtimod.

Rivaldo10

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Rivaldo10 »

Jeg skrev mange, ikke alle. Det er mit klare indtryk af FCK's mere rabiate tilhængerskare, nemlig at en stor del af dem kommer fra udkantsdanmark.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Mander »

Hvad dælen betyder udkantsdanmark? Hvis man kigger på et kort, så ligger København lige op ad Sverige, men det gør det vel ikke til udkanten af Danmark? Newspeak fra medierne, som sædvanlig.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Rivaldo10 »

Kald det provins, landet, ydre danmark you name it.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Mander »

Defineret som hvad? Alt, der ligger under en bestemt befolkningsstørrelse?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Jønde »

Du er helt gal på den her Rivaldo. FCK`s nazi fan gruppe (ultras) er fra København og amager, ved det da jeg er stødt på et par af de seriøse tosser et par gange i mit liv. Desuden er hele din logik helt ude i hampen, det er slet ikke til at tage seriøst. Tænk at du er så snobbet at du mener at københavnere er mere dannede mennesker end folk fra andre steder i DK...
Kan kan slet slet ikke udvise respekt for den slags holdninger, så nedladende, så usande og alt i alt bare en stor dum fordom.

"Det er stadig et faktum, at de mest hjernedøde fans findes hos brøndby."

En seriøs hjernedød kommentar. Ifølge din egen logik bør du være den vildeste Brøndby fan.
Et faktum ligefrem, okay Rivaldo har patent på sandheden så hans meninger bliver til faktum.

Kunne vi ikke bare være enige om at fodbold racister, hooligans, fodbold tosser er hjernedøde (for nu at bruge din retorik) uanset om de er fra Brøndby, københavn eller århus.
Eller mener du at de tosser fra BIF forleden er mere hjernedøde (nu hvor du har gjort det en hjernedøds konkurence) end de nynazister fra FCK der gang på gang har haft nazi flag med i parken, som har ødelagt hele næstved satdion plus by osv osv?
Og i så fald hvorfor er de mere hjernedøde? Fordi de er fra Brøndby og du fra FCK?

Rivaldo10

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Rivaldo10 »

Nazi gruppe? Huh :lol:

Jeg kan heller ikke tage dig seriøs bare rolig. Du snakker om generalisering også generaliserer du selv som det første og konstaterer at en nazigruppe :lol: åbenbart udelukkende består af folk fra København, herunder Amager.

Skal vi bare stoppe her?

Brøndby fans er de mest rabiate, bare se deres tilhængerskare fra i søndags. Det er sku ikke engang noget man burde diskutere efterhånden, især når Brøndbys ledelse selv har indrømmet før i tiden, at de er den klub med flest problemer på netop det punkt.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Jønde »

Ja nazi gruppe, som sagt kender et par af tosserne, de har haft nazi flag med i parken gennem flere år. Sidste år blev det stoppet først. Hvis du ikke vil tro på de argumenter jeg kommer med er du jo svær at diskutere med, men igen det jo din sag.

"Du snakker om generalisering også generaliserer du selv som det første og konstaterer at en nazigruppe :lol: åbenbart udelukkende består af folk fra København, herunder Amager."

Please svar mig her ik? Hvor i mit indlæg PRÆCIS ser du at jeg konstatere at en nazigruppe UDELUKKENDE kommer fra KBH og amager? Du bør altså snart stoppe med at lægge ord i min mund er så træt af det, kan ikke se hvad du får ud af det andet end mudderkast, har sagt op til flere gange at jeg IKKE vil finde mig i det og ikke bare lader det stå til trods opfordring fra Guadiola...

"Brøndby fans er de mest rabiate"
NEJ de er ikke for søren, det er dem der laver mest ballade, men det er en anden snak. Lur mig om ikke FCK`s fans efter 5 år med konstant nedtur også vil blive en anelse gale i bøtten og vi vil se meget meget mere ballade i Parken end nu. Sådan var det ihvertfald den gang deres resultater var lidt som BIF`s nu.
Vil du være med til at anderkende at resultater på banen som oftest er en med årsag til negativ opførsel blandt fan grupper? eller vil du blot pege fingre uden noget vidre konstruktivt formål?

Jeg forstår slet ikke dit og andres behov for at gøre det til en konkurence om hvem er værst. Hvad skal denne konkurence gøre godt for? Hvorfor kan vi ikke bare blive enige om at en voldsmand er en voldsmand uanset om han har sort, gul eller grøn trøje på og at hærværk er hærværk uanset hvem pokker der laver det.

Rivaldo10

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Rivaldo10 »

SÅ STOP DOG FOR DÆLEN MED AT GØRE DET SELV EVIG OG ALTID, INDEN DU TUDER EFTERFØLGENDE. ELLER FORMULER DIG KLARERE. SVÆRERE ER DET ALTSÅ HELLER IKKE. DU ER EFTERSIGENDE SNART 40 ÅR.

I modsætning til dig, så skrev jeg rent faktisk mange. Du skrev i modsætning til mig, at de kom fra København, herunder Amager. Uden at uddybe nærmere, så min tolkning var helt på plads, så drop tuderiet. Derudover er det sjovt, at du ikke kan acceptere at jeg har kendskab til BIF fans fra provinsen, som er de mest rabiate, mens du samtidig selv bruger dine egne erfaringer som lov. Tal om dobbeltmoral, men det er jo efterhånden typisk, når det er dig der er debattøren.

Og vil du ikke droppe at citere folk, når du nu ikke citerer HELE SÆTNINGER, men udelukkende få ord. Møgirriterende.
Jeg snakker specifikt om Brøndby. Og faktum er, at de har været årsag til mest ballade i de seneste år, senest deres hjernedøde opførsel i søndags, hvor jeg tilfældigvis var i Parken. Også er jeg ligeglad med hvad det skyldes.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Jønde »

Lad mig blive 30 før jeg bliver 40 år...

Ja her på amager hvor jeg bor høre en gruppe fans af FCK og Lazio til, de er desuden medlem af dansk front og flere af dem har nazi tatoveringer på kroppen.

"Derudover er det sjovt, at du ikke kan acceptere at jeg har kendskab til BIF fans fra provinsen, som er de mest rabiate, mens du samtidig selv bruger dine egne erfaringer som lov."

Jeg anderkender blankt at du har kendskab til BIF tosser fra provinsen, dem kender jeg skam også og du har da ret sikker nogen tosser, jeg vil overhovedet slet ikke forsvare dem det mindste. Men som jeg ser det kan man dårligt blive mere syg i bøtten end folk fra dansk front med hagekors tatoveret på kroppen. Desuden ser jeg ikke formålet i at gøre nogen værre end andre, hvorfor ikke bare kalde ALLE dem der laver lort i en for tosser uden den der skelner mellem hvor de kommer fra. Ballade er vel ballade.

"Og vil du ikke droppe at citere folk, når du nu ikke citerer HELE SÆTNINGER, men udelukkende få ord. Møgirriterende."

Nej det vil jeg ikke, det er nu engang min måde at gøre det på, forsøger altid at undgå at tage ting ud af kontekst og kan ikke se at det er sket her.

Kan iøvrigt heller ikke helt se hvor jeg gør mine ord til lov som du anklager mig for, hvis du vil uddybe for mig hvor du ser jeg gør sådan, vil jeg overveje om jeg skal tage det i mig igen, da det bestemt ikke er en måde jeg bifalder at diskutere på, heller ikke fra egen side af.

Rivaldo10

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Rivaldo10 »

Aha. Men nu bragte jeg selv alderen på banen, da du jo selv elsker at gøre det.

Og hvor mange er der tale om? 10-15 stykker højest? Hvor mange er det lige som har nazi-tatoveringer og holder både med Lazio og FCK blandt FCKS fans? Hvor mange rabiate Brøndby tosser var der bare i søndags i forhold til? Tror målstoksforholdet var 1-1000... Hvor mange gange skal Brøndbys ledelse gøres opmærksom på det enorme problem?

Jeg siger blot, at der er flere af sådan nogle typer blandt Brøndbys fans, netop fordi at Brøndby i aldersgruppen 20-30 år har været den mest populære klub i DK og sikkert stadig er det og det tiltrækker unægteligt tosser fra provinsen, udkantsdanmark you name it SAMT fra KBH og omegn. Min oplevelse er bare, at de fleste af de mere rabiate ikke er købenahavnere i Brøndbys tilfælde.

Fordi at FCK og Brøndby lige har mødtes. Og måske fordi, at Brøndby fans var årsag til de største uroligheder i mange år?

I dit første indlæg er der et eksempel på, hvordan du ikke tager hensyn til det jeg har skrevet forinden eller efter.


Men back to topic gider ikke en langvarig debat og har heller ikke rigtig tid i aften.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Jamial »

Ubrugelig debat. Der er idioter alle steder. I to burde måske få jeres eget forum at diskutere i, som er åbent kun for jer, som I så kan sidde og smide svinere til hinanden på. Så kan vi få noget ro. :)

Det er umuligt for NOGEN af jer to at sige, hvilken fangruppe der er den værste. Jeg er enig med Jønde på det punkt. Brøndby fans kommer mere til udtryk i øjeblikket, idet FCK-Away heldigvis har gjort meget. Brøndby burde indføre det samme. Nu.

At argumentere for at de fleste "rabiate" Brøndby-fans er fra provinsen er så stupidt, at jeg næsten får ondt. Hvor ved du det fra? Du kender en, som kender en, hvis søsters mands tredje barn med hans anden kones fætters nevøs mors lillesøster har en ven der er fra Frederikshavn, går i sort tøj og råber "fuck jer lortepansere" om lørdagen nede på stampubben...

Ubrugeligt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Michman, Paulinho15 og 62 gæster