Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

Ethvert hold i England ville de smaske, korrekt.
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Mancini havde ikke andre alternativer, # 23. Tévez nægtede at spille og de eneste der var tilbage på bænken, udover ham, var Lescott, Zabaleta og Pantimilion. Ikke just offensivt orienterede spillere at skulle vælge imellem. Det handlede jo nok om at han måtte prøve noget alternativt. Kolarov synes jeg faktisk var et friskt pust og han gjorde markant meget mere væsen af sig, end både Nasri og Silva, der begge var helt væk. At han skifter Dzeko ud kan jeg heller ikke helt sætte mig ind i, men som sagt har han vel været i vildrede - der var absolut intet der fungerede og et eller andet måtte han vel prøve.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Champions league

Indlæg af # 23 »

@ Daluigi.

Hvis City virkelig stiller rigtigt op med den rette filosofi og ikke alt det destruktive fodboldpis, som Mancini ikke fatter, at det passer ikke til så dygtige teknikkere som han har, så vil City sagtens kunne vinde over Barca, ligeså vel Barca kunne slå City uden problemer.

Den trup, City har, er simpelthen fatnastisk, men Mancini kan af uforklarelige årsager ikke indse, at han skal styre sit hold som et kontrollerende mandskab og ikke alt det der afvetnende lorte fodbold, som han elsker at praktisere.

@ Blaugrana92.

Hvis han kan se, at holdet ikke har flere offensive alternativer, så skal han da ikke skifte offensive ud med defensive? Det giver jo ingen mening. Ligeledes er det ikke første gang, at når City under Mancini møder et tophold, så er de under store problemer, fordi Mancini ikke har den fornødne autoritet, taktiske forståelse og erfaring med egoer til at skabe de store resultater. Det er mig en gåde, at den mand ikke kan indse, at hvis han omvender sig selv og ser den offensive fodbold som stil, så ville de nå så langt. Det er vel kun Barca, der kan hamle op med Nasri, Aguero, Balotelli, David Silva, Yaya og Tevez i bedste form spillermæssigt.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

# 23 skrev:Hvis han kan se, at holdet ikke har flere offensive alternativer, så skal han da ikke skifte offensive ud med defensive? Det giver jo ingen mening. Ligeledes er det ikke første gang, at når City under Mancini møder et tophold, så er de under store problemer, fordi Mancini ikke har den fornødne autoritet, taktiske forståelse og erfaring med egoer til at skabe de store resultater. Det er mig en gåde, at den mand ikke kan indse, at hvis han omvender sig selv og ser den offensive fodbold som stil, så ville de nå så langt. Det er vel kun Barca, der kan hamle op med Nasri, Aguero, Balotelli, David Silva, Yaya og Tevez i bedste form spillermæssigt.
Jamen, jeg er da slet ikke uenig i at Mancini er inkompetent. Det har jeg vidst aldrig nævnt noget om. Jeg påpeger blot at hans muligheder for at agere var yderst begrænsede i går, når nu Tévez er en kæmpe idiot - og han følte sig tydeligvis nødsaget til at agere.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

# 23 skrev:@ Daluigi.

Hvis City virkelig stiller rigtigt op med den rette filosofi og ikke alt det destruktive fodboldpis, som Mancini ikke fatter, at det passer ikke til så dygtige teknikkere som han har, så vil City sagtens kunne vinde over Barca, ligeså vel Barca kunne slå City uden problemer.

Den trup, City har, er simpelthen fatnastisk, men Mancini kan af uforklarelige årsager ikke indse, at han skal styre sit hold som et kontrollerende mandskab og ikke alt det der afvetnende lorte fodbold, som han elsker at praktisere.

@ Blaugrana92.

Hvis han kan se, at holdet ikke har flere offensive alternativer, så skal han da ikke skifte offensive ud med defensive? Det giver jo ingen mening. Ligeledes er det ikke første gang, at når City under Mancini møder et tophold, så er de under store problemer, fordi Mancini ikke har den fornødne autoritet, taktiske forståelse og erfaring med egoer til at skabe de store resultater. Det er mig en gåde, at den mand ikke kan indse, at hvis han omvender sig selv og ser den offensive fodbold som stil, så ville de nå så langt. Det er vel kun Barca, der kan hamle op med Nasri, Aguero, Balotelli, David Silva, Yaya og Tevez i bedste form spillermæssigt.
Du skriver at de med den opstiling ville smaske ethvert hold i verden. Så må du formulerer dig mere præcist hvis du ikke vil irettesættes. Selvfølgelig ville de have chancer mod Barca. Men vores start 11 vil stadig være den mest frygtindgydende i verden, og at skrive vi ville få smask af City er lige i overkanten... De ville ha chancer, korrekt. Smaske os, nej.
Forumlegende

Jbninc

Re: Champions league

Indlæg af Jbninc »

# 23 skrev:Hvis City virkelig stiller rigtigt op med den rette filosofi og ikke alt det destruktive fodboldpis, som Mancini ikke fatter, at det passer ikke til så dygtige teknikkere som han har, så vil City sagtens kunne vinde over Barca, ligeså vel Barca kunne slå City uden problemer.

Den trup, City har, er simpelthen fatnastisk, men Mancini kan af uforklarelige årsager ikke indse, at han skal styre sit hold som et kontrollerende mandskab og ikke alt det der afvetnende lorte fodbold, som han elsker at praktisere.
Manchester City - FC Barcelona ville helt sikker blive tætte kampe, hvis Manchester City forlod den italiensk-inspirerede taktik, der ikke bærer meget seværdig fodbold af sig. Manchester City har en helt suveræn trup, men jeg tvivler på, at de over mange kampe ville slå FC Barcelona. Xavi, Iniesta, Messi etc. har spillet sammen de seneste mange år, og deres fornemmelse for hinanden kan man heldigvis ikke købe sig til.

På papiret kommer Manchester City måske tættest på FC Barcelonas startopstilling, men i virkeligheden tror jeg, at de er længere væk end de fleste tophold.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

# 23 skrev:Jeg ved ikke, om I så kampen, men at man skifter Dzeko ud med De Jong, hvor man er bagud, beviser bare, at Mancini ikke forstår princippet i at vinde. Ligeledes skiftede han bagefter Kolarov ind i stedet for Barry. Hvad i helvede er det for en tankegang?
Tankegangen var vel at få lidt bedre styr på kampen. Så vidt jeg kan læse mig til var Citys problem i går, at Bayern totalt dominerede og udspillede dem. I den sammenhæng er De Jong en god spiller at sætte ind. Derefter kan man så smide Tevez på banen - hvis han da ellers gad at opføre sig som en voksen.
# 23 skrev:... samlet sted er [Citys] trup jo vanvittig. Men ja, Mancini fortsætter med at spille kujon fodbold
For det første har City fået en ret god start på sæsonen og spillet fint offensiv fodbold, så helt galt kan Mancini da ikke gøre det.

For det andet er der ingen grund til at gøre Citys trup bedre end den er. De er ikke milevidt foran de andre topklubber i England eller Europa (det er kun Barca, som er det). Her er Citys trup i forhold til Uniteds trup:

Joe Hart = David De Gea
Costel Pantilimon = Anders Lindegaard

Micah Richards = Rafael
Pablo Zabaleta = Chris Smalling

Gael Clichy < Patrice Evra
Aleksandar Kolarov > Fabio

Vincent Kompany < Nemanja Vidic
Kolo Touré < Rio Ferdinand
Joleon Lescott = Phil Jones
Stefan Savic < Jonny Evans

Yaya Touré > Anderson
Nigel De Jong > Darren Fletcher
Gareth Barry = Michael Carrick
James Milner < Ryan Giggs
Owen Hargreaves < Tom Cleverley

David Silva < Nani
Samir Nasri = Ashley Young
Adam Johnson < Antonio Valencia
Shaun Wright-Phillips < Ji-Sung Park

Carlos Tevez < Wayne Rooney
Sergio Agüero > Javier Hernandez
Edin Dzeko = Dimitar Berbatov
Mario Balotelli = Danny Welbeck
Luca Scapuzzi < Michael Owen

Dertil kommer det faktum, at Uniteds trup er fyldt med rutinerede vindere, mens Citys er fyldt med problembørn og forkælede lejesoldater.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Champions league

Indlæg af zqa »

Nani bedre end Silva?
#jesuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

Jeg hopper lige med på vognen - NANI BEDRE END SILVA!? :eek:

Derudover er Rio simpelthen overvurderet efterhånden. Han ser altså ikke for heldig ud de sidste par kampe, og spørgsmålet er om hans alder ikke snart trykker for meget. Jeg har i hvert fald elsket at se Messi & co. spille overfor ham.
Forumlegende

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:Nani bedre end Silva?
Ja. Nani scorer flere mål og laver flere måloplæg. I de seneste 60 kampe, som er det antal kampe David Silva har spillet for City, har han scoret 8 mål og lavet 20 måloplæg. I samme periode har Nani scoret 15 mål og lavet 28 måloplæg, på trods af, at han har har spillet færre kampe.

Det var ikke et tilfælde, at Nani kom på PFA Team of the Year sidste sæson foran bl.a. David Silva.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Daluigi skrev:Derudover er Rio simpelthen overvurderet efterhånden.
Jeg overvurderer ikke Rio. Jeg pointerer blot, at han er noget bedre end Kolo Touré, Lescott og Savic, som kæmper om pladsen ved siden af Kompany.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Derudover udelukker jeg selvfølgelig ikke, at David Silva kan blive bedre og mere produktiv end Nani. Faktum er bare, at han ikke har været det siden skiftet til City.

Det er jo også muligt, at Smalling snart er bedre end Zabaleta, at Jones bliver meget, meget bedre end Lescott og at Tevez aldrig nogensinde kommer til at spille for City igen. Det ændrer bare ikke på styrkeforholdet lige nu.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Champions league

Indlæg af Skydefinten »

Billede
Ren mandehygge! I can feel your tits mr. Lahm.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 849
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Champions league

Indlæg af Diabolito »

Flax, jeg antog ikke dig for at være en, der dømte en spillers kvaliteter ud fra statistikker ?
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Diabolito skrev:Flax, jeg antog ikke dig for at være en, der dømte en spillers kvaliteter ud fra statistikker ?
Det ville da være fjollet ikke at vurdere offensive spillere på konkrete parametre som mål og måloplæg, når nu de er så ligetil og gennemskuelige. Det er ikke det eneste, som betyder noget, men det har meget stor betydning.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 80 gæster