Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Terry skal først i retten efter EM, hvor han jo er en bærende spiller for det engelske landshold. Jep Jep, systemet virker i England.
Nu er det jo to forskellige "systemer," som behandler de to sager. Og jeg tvivler altså på, at det engelske retsvæsen interesserer sig særlig meget for EM. De er bare langsomme og orker ikke besværet med at indkalde vidner midt i en travl fodboldsæson.
Visca El Barca skrev:Det er iøvrigt også meget passende at det ikke er FA, som tager sagen op. På den måde kan man udsætte det hele lidt, netop så det engelske landshold kan drage nytte af det.
FA tager ikke sagen op, fordi nogle overfølsomme fans har meldt Terry til politiet, og FA derfor bliver nødt til at vente med deres afgørelse for ikke at influere juryen og forhindre en fair og rimelig retssag. Det er der altså ikke noget suspekt ved - udover selvfølgelig at Terry risikerer at blive smidt i fængsel for at sige "black cunt". Hvilket er tåbeligt.

FA kan først kritiseres, hvis de beslutter at frikende Terry alene på baggrund af en frifindelse i den verserende strafferetssag. FA og det engelske retsvæsen opererer med forskellige standarder for bevisbyrde, så de kan ikke bare problemfrit følge domstolsafgørelsen.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous

Nu er det jo to forskellige "systemer," som behandler de to sager. Og jeg tvivler altså på, at det engelske retsvæsen interesserer sig særlig meget for EM. De er bare langsomme og orker ikke besværet med at indkalde vidner midt i en travl fodboldsæson.
Det engelske befolkning og det engelske samfund interesserer sig virkelig virkelig meget for EM, og retsvæsen er vel en del af det selvsamme samfund eller? Jeg finder det suspekt, at denne sag som faktisk er rimelig klar ( med tanke på at der findes video beviser!), skal trækkes så meget, så Terrys deltagelse i EM ikke kommer i fare.
Flax_Generous
FA tager ikke sagen op, fordi nogle overfølsomme fans har meldt Terry til politiet, og FA derfor bliver nødt til at vente med deres afgørelse for ikke at influere juryen og forhindre en fair og rimelig retssag. Det er der altså ikke noget suspekt ved - udover selvfølgelig at Terry risikerer at blive smidt i fængsel for at sige "black cunt". Hvilket er tåbeligt.
Såvidt jeg har læst mig til, så er den værste straf han kan få, 2500 pund og ikke en fængselsstraf. Hvad er det værste ved det? Ja det er nemlig størrelsen af bøden. Jeg synes da det er mere tåbeigt og også problematisk, at den engelske landsholdsanfører ( som i den grad er en repræsentant for England og det engelske samfund) kan finde på at kalde, en af sine landsmænd for "fucking black cunt", og vi er altså i 2012!. Det er mere tåbeligt end at nogle "følsomme" fans skulle melde ham.

Desuden agerer netop de følsomme fans, fordi FA er for langsomme til at inlede en sag imod Terry. En a grundene til at Suarez heller ikke blev meldt til politiet er vel, at FA var ret hurtige til at agere i sagen. Det gjorde de ikke i Terry sagen.

Med FAs historie og deres hykleriske tendenser, er har de ikke en stor troværdighed hos mig, desværre.
Flax_Generous
FA kan først kritiseres, hvis de beslutter at frikende Terry alene på baggrund af en frifindelse i den verserende strafferetssag. FA og det engelske retsvæsen opererer med forskellige standarder for bevisbyrde, så de kan ikke bare problemfrit følge domstolsafgørelsen.
Nej efter min mening kan de kritiseres, fordi de netop er så sene til at agere i sagen. Beviserne mod Terry var ret så stærke og og de kom prompte, men alligevel holdt FA sig i baggrund, og så besluttede nogle fans sig for at melde ham til politiet. PÅ denne måde var man sikker på, at han ikke slap ustraffet hen.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Mander »

Bødesager tager i gennemsnit 84 dage at behandle ved byretterne i Danmark. Dette gennemsnit indeholder en hel del ligetil trafiksager, hvor det ikke er noget større problem for anklagemyndigheden at løfte bevisbyrden. Hvor nemt tror du, det er, hvis en retssag skal afgøres på basis af mundaflæsning? Hvis der er domsmænd på den engelske sag (hvilket jeg ikke er klar over, om der er), så bliver det tilsvarende gennemsnit for Danmark i øvrigt på 141 dage.

Nej, det er mest tåbeligt, at Terry kan få en bøde (af myndighederne, ikke FA) for at være en idiot. Hvorfor skal det offentlige inddrages i, at han muligvis har været en idiotisk racist?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Som jeg skriver, han bliver jo meldt, netop fordi FA var langsomme til at reagere, i modsætning til Suarez sag. Havde FA med det samme taget affære, så havde nogle fans nok ikke meldt ham, tror jeg.

Som sagt, det er jo ikke svært at mundaflæse ham, ud fra de videor der er kommet frem, plus der er en del vidner i sagen, altså spillere. Det var vist også noget med at QPR ville melde ham, men igen var FA for langsomme.

Jeg kan så heller ikke forstår, at man bliver nærmest fortørnet over, at Terry kan få en bøde for at være racistisk. Jeg kan ikke se et problem i det, især når FA er så langsomme til at tage affære.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Mander »

Visca El Barca skrev:Som jeg skriver, han bliver jo meldt, netop fordi FA var langsomme til at reagere, i modsætning til Suarez sag. Havde FA med det samme taget affære, så havde nogle fans nok ikke meldt ham, tror jeg.
Det har du jo ret beset ingen anelse om. Hvis the FA tager sagen op, så kan folk jo stadig politianmelde Terry. Rent gætværk, om fans havde afholdt sig fra at melde ham.
Som sagt, det er jo ikke svært at mundaflæse ham, ud fra de videor der er kommet frem, plus der er en del vidner i sagen, altså spillere. Det var vist også noget med at QPR ville melde ham, men igen var FA for langsomme.
Ikke svært at mundaflæse ham? Seriøst? Mundaflæsning er altså ikke en videnskab - har du først fået at vide, hvad du "skal høre", så kan hvad som helst passes på mundbevægelser... især når man råber. Han kan have sagt hvad som helst. Det havde jeg da troet, at en Barca-fan ville forstå oven på Busquets-sagen. Det er ikke ligefrem solide beviser. Angående spillere, der skulle være vidner, så er det meget muligt. Det har jeg ikke undersøgt.
Jeg kan så heller ikke forstår, at man bliver nærmest fortørnet over, at Terry kan få en bøde for at være racistisk. Jeg kan ikke se et problem i det, især når FA er så langsomme til at tage affære.
Det er så et ytringsfrihedssynspunkt, som du åbenbart ikke er enig i. Det må du selv om. Bemærk endnu engang, at jeg ikke ville have noget imod det, hvis det var the FA, der tog hånd om det. Jeg har heller ikke større problemer med at tro på, at Terry sagde det, men nu er man vel stadig uskyldig indtil det modsatte er bevist. Og domstole har altså aldrig arbejdet hurtigt, tværtimod, så drop nu sammensværgelserne.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Mander

Det har du jo ret beset ingen anelse om. Hvis the FA tager sagen op, så kan folk jo stadig politianmelde Terry. Rent gætværk, om fans havde afholdt sig fra at melde ham.
[/quote]

Ja, men hvis FA havde taget affære med det samme, som de burde have, så havde den politi anmeldelse været lidt ligegyldig, synes du ikke?. Det kan godt være det bare er mig, men jeg hof mig har FA ikke den store troværdighed, og det skyldes ikke blot Terry sag. De rejste en sag mod Suarez, selvom det var ord mod ord, altså ingen beviser whatsoever, udover Evras beskyldninger. Det samme kunne de ikke gøre mod Terry, selvom Ferdinand og QPR mente, at Terry havde brugt racistiske ord? Terry indrømmede det endda selv;
Terry does not deny using the words, but claims the context in which he said them meant they could not be taken as racist abuse.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... z1lFyszrXL
Han siger blot, at tingene er taget ud af kontekst, eller at ordene ikke var brugt i ond tro. Minder det dig om en anden spiller, som faktisk er blevet stemplet racist af FA, fordi han brugte ord "Negrito", som efter hans udsagn er et uskyldigt ord i den kultur han er opvokset i?.
Mander
Ikke svært at mundaflæse ham? Seriøst? Mundaflæsning er altså ikke en videnskab - har du først fået at vide, hvad du "skal høre", så kan hvad som helst passes på mundbevægelser... især når man råber. Han kan have sagt hvad som helst. Det havde jeg da troet, at en Barca-fan ville forstå oven på Busquets-sagen. Det er ikke ligefrem solide beviser. Angående spillere, der skulle være vidner, så er det meget muligt. Det har jeg ikke undersøgt.
Ja seriøst, det er ikke særlig svært at mudaflæse, hvad han siger i den video. Der var dog en endnu bedre video, som kom frem senere, og det var på baggrund af den, at det engelske politi åbnede sagen imod ham, igen jeg er uforstående overfor FAs passivitet, når de ellers går så meget op i, at reglerne skal respekteres.

Mander skrev: Det er så et ytringsfrihedssynspunkt, som du åbenbart ikke er enig i. Det må du selv om. Bemærk endnu engang, at jeg ikke ville have noget imod det, hvis det var the FA, der tog hånd om det. Jeg har heller ikke større problemer med at tro på, at Terry sagde det, men nu er man vel stadig uskyldig indtil det modsatte er bevist. Og domstole har altså aldrig arbejdet hurtigt, tværtimod, så drop nu sammensværgelserne.
[/quote][/quote]

Men når FA ikke tager hånd om det, hvad skal man så? Når FA er sene til at tage reagere, så er det vel ok, at der er nogen, som tager hånd om det?. Som sagt, det er ikke sammensværgelserne, når man kender lidt til FAs hykleriske side. Det er faktisk ret legitmit at sætte spørgsmålstegn ved deres roværdighed. Når det engelske retsvæsen så skal bruge over et halvt år, på så simpel en sag, så er det også ok at give udtryk for, at det ikke er godt nok, og systemet lige netop i denne sag er til grin.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Mander »

En politianmeldelse havde da ikke været ligegyldig, hvis nogle fans af en anden klub synes, at Terry havde fortjent dobbeltstraf. Reelt kunne han jo få både karantæne og bøde af the FA, og så en bøde af myndighederne.

Okay, så indrømmer han at have sagt det (hvilket er noget helt andet end at skulle mundaflæse - der er altså kun et fåtal af mulige mundbevægelser, og hvis man allerede har fået at vide, hvad man bør læse, så læser man netop dét). Det betyder da stadig ikke, at det er en ligetil sag. Han benægter jo tydeligvis, at det skulle være sagt i den sammenhæng og med den mening, som Ferdinand mener. Det gør jo unægteligt en forskel, når nu man ikke straffes for ordene, men intentionen.

Det er meget muligt, at the FA har tanke på EM 2012 - det skulle jo ikke undre nogen, når nu de er det engelske fodboldforbund, og har deres eget landshold i tankerne. Men jeg synes ærlig talt, at det er lidt mourinhosk at begynde at tro, at de engelske domstole forhaler sagen, fordi de er så glødende fodboldfans. Måske de bare har vigtigere ting at give sig til i første omgang, som f.eks. voldssager? Det er trods alt London; domstolene skal formentlig tage stilling til en hel del. Har du undersøgt de sædvanlige sagsbehandlingstider?

Og nej, jeg synes ikke, at det er i orden, at myndighederne rejser anklage mod Terry, fordi the FA ikke gør noget ved det.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

FA har reageret, og Terry er ikke længere landsholdsanfører. De skal have ros for at de har taget denne beslutning, man kan ikke have en landsholdsanfører, som er anklaget for racisme, og som kalder sine kollegaer for "Fucking black cunt", uanset hvilken kontekst ordene er blevet brugt i.

Det bliver spændende at se, hvem der overtager anførerbindet efter Terry?. Rooney er ikke med i de to første kampe ved EM, og desuden mener jeg ikke han er moden nok til at blive anfører, ikke endnu i hvert fald. Rio er konstant skadet, og det er vel tvivlsomt om han ovehovedet kommer med?. Han vil desuden ikke have bindet igen, efter at han blev droppet som anfører sidste gang. Hans plads i startopstilling er heller ikke så sikker, som den har været.

Cole er rutineret, men igen, for mig virker han slet slet ikke som en ledertype. Hvad har de så tilbage?. Nogle unge gutter i Jones, Walker, Smalling ( hvis de overhovedet kommer med til slutrunden). Der er selvfølgelig en Gerrard, men han har også sine problemer med skader. Måske bliver det Parker?. Men er han fast mand på det engelske landshold?.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Mander »

Lampard, hvis han kommer med? Ellers er Joe Hart vel også et udmærket bud.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

emo
Indlæg: 17813
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af emo »

Gerrard, helt klart :D, eller dunno, men han kan det med at lede.
Allez...

Brugeravatar
Nidzo7
Indlæg: 759
Tilmeldt: lør feb 05, 2011 12:03 am
Geografisk sted: København
Har takket: 48 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Nidzo7 »

Selvfølgelig skal Heskey bærer anførerbindet. Fantastisk leder!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Mander skrev:Lampard, hvis han kommer med? Ellers er Joe Hart vel også et udmærket bud.
Ja spørgsmålet er om Lampard overhovedet kommer med?. Hart, måske, men er han ikke lidt for ung og urutineret?.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Sikke en kamp RVP er i gang med at spille, to mål og en assist indtil videre i første halvleg. Arsenal fører 3-1 hjemme mod Blackburn. Årets spiller i P.L står vel mellem ham og David Silva.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1162 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Allerede 5-1! Det bliver en meget stor sejr! Chamberlain er cool.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

@ Brombi?

Kan du finde links til Uniteds kamp fra i midtugen mod Stoke? På forhånd tak!
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 36 gæster