Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:Når nu Storken nævner Mærsk, går jeg ud fra, at 'rettidig omhu' er lige om hjørnet.
Læs mit indlæg igen :glad:

Jeg brugte netop eksemplet med Mærsk, så jeg kunne flette rettidig omhu ind i mit indlæg :grin:
Nogle gange er jeg blind. Det her var en af de gange.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:Når nu Storken nævner Mærsk, går jeg ud fra, at 'rettidig omhu' er lige om hjørnet.
Læs mit indlæg igen :glad:

Jeg brugte netop eksemplet med Mærsk, så jeg kunne flette rettidig omhu ind i mit indlæg :grin:
Nogle gange er jeg blind. Det her var en af de gange.
Hvordan kan man være sikker på, at man kun er blind nogle gange? Hvis man enkelte gange har opdaget ens blindhed, vil man så ikke begynde at stille spørgsmålstegn ved alt man har set? Kan man i virkeligheden være så blind, at man ikke kan se det?

Det er situationer som denne, der kan ændre ens livssyn fuldstændig :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

https://www.transfermarkt.com/real-madr ... verein/418

Prøv at tjek reals transfers. De har haft ligeså mange idiotiske køb som os. Sahin (10 mio), Coentrao (30 mio), Illarramendi (32 mio), Bale (101 mio), Lucas silva (13 mio), James (75 mio), Danilo (31.5 mio) og så er der en spiller som kovacic (31 mio) og Moratta (30 mio) der ikke er slået igennem endnu. Og Isco (30 mio) der først er begyndt at spille fint.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Blaugrana92 skrev:Jeg tror ikke Storkens pointe var, at Bale og James nødvendigvis var dårlige indkøb. De er måske bare ikke de bedste eksempler på omhyggelig scouting, da de fleste nok godt vidste, hvad man fik med Bale og James.

Hvis man derimod ser på spillere som Varane, Asensio, Isco, Casemiro og snart formentlig også en fyr som Vallejo, så virker de jo som ekstremt fornuftige indkøb. Ingen har været voldsomt dyre, i hvert fald ikke dyrere end André Gomes, alle har en god alder og de passer alle fint ind i Madrids måde at spille fodbold på, både da man havde Ancelotti og nu med Zidane.

Når nu Storken nævner Mærsk, går jeg ud fra, at 'rettidig omhu' er lige om hjørnet. De fem spillere jeg nævner, er vel alle fine eksempler på det. Alle køb opfylder i hvert fald kriteriet om langtidsholdbare resultater. Især fordi Madrid rent faktisk har holdt fast i - og ikke mindst troet på - dem. Gad vide hvordan Munir havde gjort det, hvis vi havde gjort det samme med ham.

Nuvel, der er også masser af eksempler på at Real gør det modsatte, men jeg synes det er lettere at finde positive eksempler hos Madrid end hos os, hvis man ser på de seneste par sæsoner. Umtiti er vel nærmest det eneste positive eksempel for os.
Ja, jeg er med på, hvad Storken mente. Jeg tilføjede bare, at selv de to altså ikke er dårlige køb.
Senest rettet af Kubala ons maj 03, 2017 5:42 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:https://www.transfermarkt.com/real-madr ... verein/418

Prøv at tjek reals transfers. De har haft ligeså mange idiotiske køb som os. Sahin (10 mio), Coentrao (30 mio), Illarramendi (32 mio), Bale (101 mio), Lucas silva (13 mio), James (75 mio), Danilo (31.5 mio) og så er der en spiller som kovacic (31 mio) og Moratta (30 mio) der ikke er slået igennem endnu. Og Isco (30 mio) der først er begyndt at spille fint.
Jeg synes overhovedet ikke, at Morata, Isco, Coentrao eller Sahin var idiotiske transfers. Jeg vil faktisk vove den påstand, at de var særdeles glimrende køb. Det gav simpelthen rigtig god mening, da man hentede dem i sin tid.

Morata havde kostet €60 mio på det åbne marked, Sahin burde have kostet mindst det dobbelte og Isco var et ekstremt lysende talent dengang. Det var samtidig ret oplagt med Coentrao, da hans sammenspil med Ronaldo på landsholdet fungerede glimrende.

Nogle gange slår spillerne ikke igennem i fodbold, selvom man laver en super transfer. Det samme var tilfældet med Cesc hos os, men det var stadig et forrygende godt køb i min bog.

Bale og James var ekstremt dyre, hvilket selvfølgelig trækker ned. De ville dog stadig have en høj salgspris, hvis de blev solgt i dag. Danilo, Kovacic og Lucas Silva var nok ikke de bedste køb. Kovacic blev eksempelvis sat af holdet i perioder i foråret, da han spillede elendigt for Inter, men Real Madrid hentede ham alligevel om sommeren.

Illarramendi er en underlig fætter, da han har været en fantastisk fodboldspiller i alle hans år i Real Sociedad, men det gik bare ikke i Real Madrid. Jeg er overbevist om, at det blev en fantastisk transfer i et parallelt univers, hvor terningerne faldt en lille smule anderledes.

Vores idiotiske indkøb er derimod kendetegnet ved, at de aldrig nogensinde gav mening. Det var dumt fra starten at købe Mathieu, Vermaelen, Song, Douglas osv.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Mathieu har gjort rigeligt til at være sine 20 mio værd. Bare de vigtige mål han scorede i første sæson "tjente" dem nærmest ind. Og køb som song, verm og Douglas kostede os ikke det store (lidt over hvad Real gav for Danilo).

Jeg synes virkelig at Real køb bliver talt op. Når man bevæger sig på markedet så laver man gode og dårlige handler. Det er tilfældet hos os som dem. Vi har også lavet nogle sygt gode handler over de sidste år. Problemet for os har været at vi ikke har reageret hurtigt nok på aldrende spillere. Nu må vi så se om Real gør det med Ramos, Pepe, modric, Ronaldo osv der også er ved at være gamle.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Mathieu har gjort rigeligt til at være sine 20 mio værd. Bare de vigtige mål han scorede i første sæson "tjente" dem nærmest ind. Og køb som song, verm og Douglas kostede os ikke det store (lidt over hvad Real gav for Danilo).

Jeg synes virkelig at Real køb bliver talt op. Når man bevæger sig på markedet så laver man gode og dårlige handler. Det er tilfældet hos os som dem. Vi har også lavet nogle sygt gode handler over de sidste år. Problemet for os har været at vi ikke har reageret hurtigt nok på aldrende spillere. Nu må vi så se om Real gør det med Ramos, Pepe, modric, Ronaldo osv der også er ved at være gamle.
Mathieu har fået så latterligt meget spilletid, at han selvfølgelig vil have sine øjeblikke. Selv et ødelagt ur har ret to gange om dagen.

Det var simpelthen tåbeligt at smide €20 mio efter en gammel franskmand, der overhovedet ikke har niveauet til Barca. Lucho har bare udvist escalation of commitment i stedet for at erkende sin fejl.

Danilo var et underligt køb i stil med nogle af vores. Det virker som om, at scouts til tider sætter sig for at opdage det nye stortalent. Og hvis de ikke finder stortalentet, så finder de én alligevel.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Jeg kan huske, at en NFL scout engang sagde, at man skulle gå ind til en ny spiller med det erklærede mål at afkræfte ham som en kandidat. Det var så vigtigt at fokusere på fejlene og manglerne, da man hurtigt kunne blive begejstret for en spiller.

En scout skal simpelthen have nej-hatten på. Og den kommer kun af, hvis spilleren nærmest kaster ja-hatten i hovedet på én.

Jeg tror ikke vores scouts har haft den indstilling, da de så Vermaelen eller Douglas.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes sgu ikke at selve købet af Mathieu har været så åndssvagt. 20 mio for en cb der også kunne dække vb og som har haft godt med rutine i la liga. Det er ok imo. Og hans første sæsoner var også fine. Meget af den kritik han har fået har været fordi han ikke var den unge spiller vi fans ville have. Og det er også det der er negativt omkring Mathieu handlen. Den burde aldrig være blevet til noget da ledelsen skulle have lukket hullet efter puyol med marquinhos da han kunne købes.

Verm og Douglas gav ikke ret meget mening udover at de skulle være fyld i truppen op til en transferkarantæne men de kostede heller ikke ret meget. Og song var god i Arsenal og blev købt som bredde spiller.

Hele den her real/barca transfer debat er imo lidt for farvet af skuffelsen omkring Reals gode sæson. I det store hele er der slet ikke så stor forskel som det bliver gjort til. Og jeg tror at der mange Realfans der er ligeså negative over at vi fik ney og suarez som vi er over de fik isco og modric.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

JUVE JUVE JUVE!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Det ville være typisk, hvis Real Madrid møder Monaco i finalen.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Champions league

Indlæg af zqa »

La vecchia signora!

Billede
#jesuisSheep

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Jeg tror, at Real vinder CL for anden sæson i træk. Hverken Juve eller Monaco kan tage den fra dem.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Juve spiller virkelig godt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

PuyolErGud
Indlæg: 10805
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 602 gange
Blevet takket: 584 gange

Re: Champions league

Indlæg af PuyolErGud »

Så spring da Higuain. Let dine tunge fødder.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: nosslo15 og 64 gæster