Awards-tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Daluigi »

Billede
Forumlegende

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af # 23 »

Den liste er mere end hele verden til fucking grin.

Hvordan fanden kan Juan Mata ikke være på en liste over de 23 bedste?? Han var arkitekten bag FA Cup og Champions League-sejr, og i denne sæson har han været fuldkommen outstanding. Han var ligeledes med i Spaniens EM-trup, som vandt det hele, selvom han ikke spillede.

Og det samme med David Silva. Han var helt fantastisk sidste år og i denne sæson har han haft lidt problemer, men stadig.

Jeg kan og kommer aldrig til at tage de her kåringer seriøst. Sommetider giver nomineringer ikke mening.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17814
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af emo »

Enig...

Hvordan kan SAF være nomineret igen... !? Det er som om der er et par obligatoriske navne der skal med hver gang. Kigger man kun på resultater burde Pep hellere ikke være nomineret, når navne som Diego Simeone og især Conte mangler.

Eneste trofæer der er noget værd, er dem man selv vinder via statistikker, som Messis gyldne støvle :d.
Allez...

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af # 23 »

emo skrev:Enig...

Hvordan kan SAF være nomineret igen... !? Det er som om der er et par obligatoriske navne der skal med hver gang. Kigger man kun på resultater burde Pep hellere ikke være nomineret, når navne som Diego Simeone og især Conte mangler.

Eneste trofæer der er noget værd, er dem man selv vinder via statistikker, som Messis gyldne støvle :d.
Conte burde være med ja. SAF er jo bare SAF. Det er jo lidt ligesom Rooney. Spillemæssigt var han ikke noget vidunder sidste sæson, men han puttede dem ind på de andres service. Han hev IMO ikke holdet op på et ekstra niveau, men holdet mangler bare mere en kølig afslutter, da Welbeck er fornærmende ringe foran et mål, Chicharito missede hele pre-season og var for meget skadet, og generelt lignede en mand, der var ude af form, og Berbatov fik af uforklarelige årsager ikke nok spilletid.

Men altså, jeg er officielt færdig med kåringer. Når man kan fravælge en så vital spiller som Mata, der har vundet så meget og være så stor en del af Chelseas succes og det samme med Silva, men at spillere som Neymar og Rooney på. Selv Kagawa mangler på den liste. Han var hele Dortmunds omdrejningspunkt, da DOrtmund vandt deres double sidste år, hvor de blandt fuldkommen kørte Bayern over flere gange.

Igen, den liste er virkelig til grin.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvis vi skal gøre det ud fra et statistik-præget udgangspunkt, kan vi da bare lige kigge på WhoScored.com's 23 udvalgte (sorteret efter bedømmelse i 2012):

- Lionel Messi
- Cristiano Ronaldo
- Andrea Pirlo
- Zlatan Ibrahimovic
- Eden Hazard
- Franck Ribéry
- Giorgio Chiellini
- Arturo Vidal
- Marco Reus
- Robin van Persie
- Santi Cazorla
- Wayne Rooney
- Sebastian Giovinco
- Xavi
- Mesut Özil
- Stefan Kiessling
- Mario Mandzukic
- Arjen Robben
- Xabi Alonso
- Toni Kroos
- Klaas-Jan Huntelaar
- Robert Lewandowski
- Francesco Lodi

Så foretrækker jeg alligevel FIFA's. Kiessling, Mandzukic og Lodi blandt verdens 23 bedste? No way, José!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af # 23 »

Blaugrana92 skrev:Hvis vi skal gøre det ud fra et statistik-præget udgangspunkt, kan vi da bare lige kigge på WhoScored.com's 23 udvalgte (sorteret efter bedømmelse i 2012):

- Lionel Messi
- Cristiano Ronaldo
- Andrea Pirlo
- Zlatan Ibrahimovic
- Eden Hazard
- Franck Ribéry
- Giorgio Chiellini
- Arturo Vidal
- Marco Reus
- Robin van Persie
- Santi Cazorla
- Wayne Rooney
- Sebastian Giovinco
- Xavi
- Mesut Özil
- Stefan Kiessling
- Mario Mandzukic
- Arjen Robben
- Xabi Alonso
- Toni Kroos
- Klaas-Jan Huntelaar
- Robert Lewandowski
- Francesco Lodi

Så foretrækker jeg alligevel FIFA's. Kiessling, Mandzukic og Lodi blandt verdens 23 bedste? No way, José!
Jeg kan i hvert fald konkludere at begge lister er til grin. Det er IMO utroligt, at så mange "fodboldjournalister" er så forpulede blinde. Deres job består sgu da at overvære fodbold og bedømme dem. Og har man bare en smule forstand på fodbold, så ved man, at Silva, Kagawa, Mata skal være på den liste.

Igen, jeg er sgu chokeret.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Madbassen »

Den liste på 23 spillere er vel ligegyldig i sidste ende, da den bliver skåret ned til kun 3 spillere i November. Lionel Messi, Cristiano Ronaldo og nok Andrés Iniesta. De 3 er der IMO ikke noget at sætte en finger på som finalister.
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af # 23 »

Madbassen skrev:Den liste på 23 spillere er vel ligegyldig i sidste ende, da den bliver skåret ned til kun 3 spillere i November. Lionel Messi, Cristiano Ronaldo og nok Andrés Iniesta. De 3 er der IMO ikke noget at sætte en finger på som finalister.
Det er vi enige om, at den bliver forkortet til de tre, men jeg er bare sådan, at man skal gøre sit job ordentligt, så er jeg ligeglad, om du er gadefejer eller journalister. Hvis der kan spores fejl, er jeg utilfreds, og jeg er alt andet end tilfreds, når man har 23 spillere på en lsite, som skal udgøre eliten af topfodobld, og så indgår der ikke tre spillere, som har været så vitale for deres klubhold og vundet diverse titler og ikke være på listen, når Neuer, Neymar og Rooney kan. Det er IMO fuldstændig til grin, og det irriterer mig, at folk, der får penge for at se fodbold, kan være så åndsvage dumme og ikke anerkende visse spillere bedrifter.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af zqa »

Francesco Lodi? Who?
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Flax_Generous »

# 23 skrev:Når man kan fravælge en så vital spiller som Mata, der har vundet så meget og være så stor en del af Chelseas succes og det samme med Silva, men at spillere som Neymar og Rooney på.
Både Mata og Silva kunne have været på listen - det samme kan siges om Cazorla, Kompany, Di Natale og Hazard - men helt ærligt, så er Neymar og Rooney altså også mere end berettigede. Neymar har bombet mål ind i alle turneringer (38 mål i 43 kampe i 2012) og var en af de få oplevelser ved OL, mens Rooney har haft sin mest målfarlige sæson (34 mål i 44 kampe) samtidig med at han faktisk har været spilstyrende hængende angriber og midtbanespiller. Det er bestemt ikke skudt i kasketten, at Neymar og Rooney nomineres!

For en gangs skyld er det faktisk nogle ok nomineringer. Hvis jeg absolut skal pege på én spiller, der ikke hører til på listen, så er det uden tvivl Balotelli. Det er vel hans semifinalekamp mod Tyskland, der har givet ham den plads. Ellers er han jo blot en alt for svingende tredje/fjerdeangriber i City. Det var ikke tilfældigt, at City først fik sat slutspurten ind, da Balotelli fik karantæne og Tevez overtog.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvad med Drogba? Jeg kan slet ikke se hvad han har at gøre på listen. Ud med ham, ind med Chiellini. Der er i forvejen lige lovligt mange offensive spillere nomineret. Det er virkelig ærgerligt at defensive spillere ikke får den kredit mange af dem ellers fortjener. Især en fyr som Chiellini, som står i skyggen af Kompany, Thiago Silva, Sergio Ramos og lignende, selvom han virkelig bare er en bedre fodboldspiller. Det irriterer mig nok bare, fordi jeg selv er centerback ... ;-)

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Skydefinten »

Jeg synes lidt at der bliver pisset på Bundesliga profilerne - samt de klassespillere, som forlod ligaen efter sidste sæson.

Det virker lidt som om det kun er de mest hypede og populære spillere der er med. Drogba, Balotelli, Rooney, Benzema, (Pique)? Come on!

Hvad med et par af disse: Gomez, Lahm, Reus, Kagawa, Huntelaar, Lewandowski eller Hummels? Spillere som virkeligt har leveret i 2011/12.

Men ja, snart er der kun 3 tilbage - formodentligt C.R., Daddy og Casillas/Iniesta/Xavi.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Hvad med Drogba? Jeg kan slet ikke se hvad han har at gøre på listen. Ud med ham, ind med Chiellini. Der er i forvejen lige lovligt mange offensive spillere nomineret. Det er virkelig ærgerligt at defensive spillere ikke får den kredit mange af dem ellers fortjener.
Drogba havde ikke nogen stor sæson sidste år, men han scorede trods alt i FA Cup-semifinaler og -finaler og Champions League-semifinaler og -finaler. Derfor kan jeg godt tolerere hans inklusion.

Hvis du for øvrigt vil have en mere oplagt forsvarsspiller på holdet, ville jeg fjerne Piqué og sætte Thiago Silva eller Kompany ind. Pique har jo ret beset været langt fra imponerende i 2012 - ud over et par kampe under EM.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Skydefinten skrev:Jeg synes lidt at der bliver pisset på Bundesliga profilerne - samt de klassespillere, som forlod ligaen efter sidste sæson.

Det virker lidt som om det kun er de mest hypede og populære spillere der er med. Drogba, Balotelli, Rooney, Benzema, (Pique)? Come on!

Hvad med et par af disse: Gomez, Lahm, Reus, Kagawa, Huntelaar, Lewandowski eller Hummels? Spillere som virkeligt har leveret i 2011/12.

Men ja, snart er der kun 3 tilbage - formodentligt C.R., Daddy og Casillas/Iniesta/Xavi.
Jeg er enig. Det er som om at Bundesligaen og Serie A bliver overset godt og grundigt, men det viser nok også bare hvor megen opmærksomhed vi, Madrid og så hele Premier League løber med. Det er også et gennemgående træk blandt de venner jeg har der sådan interesserer sig nogenlunde meget for fodbold, at de overhovedet ikke følger med i hverken Bundesligaen eller Serie A. Det er næsten kun Premier League, og så naturligvis også Champions League, min omgangskreds følger med i. Det er træls. De er faktisk nogle tabere. Jeg burde finde mig nogle andre venner. Eller måske gå solo. Solo Jan. Det kunne være mig. Hold nu.
Flax_Generous skrev:Drogba havde ikke nogen stor sæson sidste år, men han scorede trods alt i FA Cup-semifinaler og -finaler og Champions League-semifinaler og -finaler. Derfor kan jeg godt tolerere hans inklusion.

Hvis du for øvrigt vil have en mere oplagt forsvarsspiller på holdet, ville jeg fjerne Piqué og sætte Thiago Silva eller Kompany ind. Pique har jo ret beset været langt fra imponerende i 2012 - ud over et par kampe under EM.
Jeg forstår det stadigvæk ikke. Det virker mest af alt som sådan et skulderklap til ham. Som om at FIFA trods alt lige vil sige tak for de mange gode år han havde i Chelsea. Men blandt de 23 bedste i verden er han altså bare ikke.

Piqué vil jeg gerne være med til at fjerne. Men ikke for Thiago Silva eller Kompany. Jeg vil kun Chiellini. Jeg er træt af Thiago Silva og Kompany. De løber med al rampelyset. Især Kompany. Det er træls.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Skydefinten skrev:Det virker lidt som om det kun er de mest hypede og populære spillere der er med. Drogba, Balotelli, Rooney, Benzema, (Pique)? Come on!

Hvad med et par af disse: Gomez, Lahm, Reus, Kagawa, Huntelaar, Lewandowski eller Hummels? Spillere som virkeligt har leveret i 2011/12.
Som sagt er Rooneys plads fuldt fortjent. Benzema er ikke helt lige så fortjent, men han kan man også sagtens forsvare - 32 mål, 15 måloplæg og et spansk mesterskab er bestemt ikke dårligt. Ligeledes bør Drogba kunne tolereres, fordi han trods alt var sidste sæsons største big game player. Balotelli bør til gengæld ikke være der.

Gomez kunne måske have været på listen. F.eks. i stedet for Balotelli. Men Gomez fejlede i de afgørende kampe i Champions League og EM og stod tomhændet ved sæsonslutning, så hans udeblivelse er ikke en skandale.

Reus og Kagawa spillede rigtig godt sidste sæson og jeg kan personligt lide begge spillere, men helt ærligt så præsterede de ikke bedre end eksempelvis Benzema og Rooney. Statistisk set er Reus og Kagawa dårligt nok bedre end Claudio Pizarro og Lukas Podolski.

Hummels kunne godt have overtaget Piqués plads uden at jeg havde brokket mig.

Resten kan jeg ikke se, hvem de skal erstatte.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster