Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

@ Visca.

Du kan jo ikke sammenligne Uniteds sidste sæson med denne sæson, da det åbenlyst er to vidt forskellige mentaliter og fodboldfilosofi. Sidste år var United meget, meget taktisk anlagt, mens de i denne sæson er lidt mere ligeglade med at holde nullet, men vil hellere score flere end modstanderen, hvor alle angriber og man er mere tilbøjelig at spille bolden rundt i stedet for at lade modstanderen have bolden og lave en mur foran feltet.

Så længe Barca og United ikke har mødt hinanden kan hverken du eller jeg kommenterer, hvordan en eventuel kamps udfald bliver pga. sidste sæson.

Så vidt jeg har lagt mærke til, at når Barca møder modstander, som har dygtige spiller til at spille offensivt fodbold, så er Barca altså ikke uovervindelige. Her tænker jeg på første halvleg af Copa Del Rey-finalen mod Real, hvor Real trykkede på, samt kampen mod Arsenal på Emirates sidste sæson. Det er jo en skrøne, at fordi man er offensivt anlagt, så får Barca glæde af det. I min verden er det jo næsten omvendt, da Barca er sårbare, når de ikke har bolden, og hvis du kan fravriste dem bolden, er der muligheder.

Men igen, så længe Uniteds nye fodboldfilosofi ikke har mødt verdens bedste hold, Barca, kan hverken du og jeg sige, at Barca på forhånd har vundet kampen.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

# 23

Nårh, jeg lagde ikke mærke til, at tacklingen kom efter skudøjeblikket. Det giver nok forklaringen på det.

Som sagt siger jeg selv, at den eneste du kan sætte en finger på, er Evans, som er for klodset og for ukoncentreret.

At du åbenlyst mener, at Evra er sænket i niveau bevidner IMO om, at du ikke ser nok United. Pånær City kampen har Evra spillet en rigtig flot sæson indtil videre. Det eneste mål han har været skyld i er Walcotts mål mod Arsenal. Ellers har han været fejlfri.

Lukker de mange mål ind? Mod City var deres første mål på frisparket et fantastisk frispark, som Lescott headede flot i. Det andet mål var et drop af De Gea, og det har intet med forsvaret at gøre.

Mod West Brom var det De Gea igen, der droppede. Mod Tottenham holdte de målet rent, og der stod forsvaret flot. Mod Arsenal var det Evra, der solgte forsvaret i Walcotts mål. Det andet mål af van Persie var Ji Sung Parks fejl.

Mod Bolton holdte de nullet og mod Benfica var det en flot afslutning af farlige Cardozo, der blev til mål.

I dag er det en fantastisk aflevering af Anelka, som Torres på ligeså fantastisk vis omsætter til målet.

At Chelsea i dag fik mange chancer i dag skyldes mere at midtbanen var dårlig. Anderson prøvede, men fejlen var Fletcher, som var alt alt alt for nem at komme forbi, gav nemme bolde væk og var generelt meget sejlende, og det udnyttede Chelsea tremands midtbane flot.
Jeg ser nu en hel del af Man Utds kampe, jeg tror jeg missede 2-3 P.L kampe med Man Utd sidste år, og indtil videre har jeg set alle deres kampe. Jeg mener stadig at Evra koster mål, C.L finalen er åbenlys at tage frem som et eksempel, men den lader vi ligge. Mod Arsenal blev han overspillet, og sidste år kan jeg huske en masse situationer, hvor han decideret bliver overspillet, og er fejlplaceret.

Nok kan du sige meget om potentiale hos de unge folk, eller at midtbanen var ikke særlig god i dag, men det er altså unormalt at man modstander hold har 17-18? skud på mål, på Old Trafford. Forsvaret blev jo spillet tyndt, på alle ledder og kanter, i flere tilfælde, og det var kun held og manglende skarphed hos Chelsea folk, der gjorde at at de ikke lukkede flere mål ind.

Jeg kan godt forstå, at de fleste Man Utd fans er nærmest beruset over den sæsonstart holdet har fået, men jeg kan se de samme problemer som i sidste sæson. Nok er spillet blevet klart bedre, det offensive aspekt af det, men Man Utd har stadig kæmpe problemer på midten af banen, Cleverley eller ej, og så er Evra akilleshæl i forsvaret, ligesom de to unge folk og Evans endnu ikke er klar, de mangler en hel del faktisk.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jbninc

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Jbninc »

# 23 skrev:Så vidt jeg har lagt mærke til, at når Barca møder modstander, som har dygtige spiller til at spille offensivt fodbold, så er Barca altså ikke uovervindelige. Her tænker jeg på første halvleg af Copa Del Rey-finalen mod Real, hvor Real trykkede på, samt kampen mod Arsenal på Emirates sidste sæson. Det er jo en skrøne, at fordi man er offensivt anlagt, så får Barca glæde af det. I min verden er det jo næsten omvendt, da Barca er sårbare, når de ikke har bolden, og hvis du kan fravriste dem bolden, er der muligheder..
Så absolut. Hvem husker ikke FCK i Parken, Valencia og som du selv siger, Real Madrid? Det er masser af potentiale i at presse Barcelona, selvom man løber en stor risici. Det er jo verdens bedste hold, man skal bide skeer med.

teemuss

Re: Premier League Tråden

Indlæg af teemuss »

-"23# du er jo united fan ikk? prøv at hør det var ikke for at svine utd til jeg synes de spiller fantastisk og jeg har INTET hadeforhold til utd,så lad please være med at udstille mig som værende dum.det følte jeg faktisk lidt du gjorde i dit indlæg.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

# 23 skrev:@ Visca.

Du kan jo ikke sammenligne Uniteds sidste sæson med denne sæson, da det åbenlyst er to vidt forskellige mentaliter og fodboldfilosofi. Sidste år var United meget, meget taktisk anlagt, mens de i denne sæson er lidt mere ligeglade med at holde nullet, men vil hellere score flere end modstanderen, hvor alle angriber og man er mere tilbøjelig at spille bolden rundt i stedet for at lade modstanderen have bolden og lave en mur foran feltet.

Så længe Barca og United ikke har mødt hinanden kan hverken du eller jeg kommenterer, hvordan en eventuel kamps udfald bliver pga. sidste sæson.

Så vidt jeg har lagt mærke til, at når Barca møder modstander, som har dygtige spiller til at spille offensivt fodbold, så er Barca altså ikke uovervindelige. Her tænker jeg på første halvleg af Copa Del Rey-finalen mod Real, hvor Real trykkede på, samt kampen mod Arsenal på Emirates sidste sæson. Det er jo en skrøne, at fordi man er offensivt anlagt, så får Barca glæde af det. I min verden er det jo næsten omvendt, da Barca er sårbare, når de ikke har bolden, og hvis du kan fravriste dem bolden, er der muligheder.

Men igen, så længe Uniteds nye fodboldfilosofi ikke har mødt verdens bedste hold, Barca, kan hverken du og jeg sige, at Barca på forhånd har vundet kampen.
Under CDR finalen, også i første halvleg spillede Real ikke offensivt, de stillede faktisk meget kompakt op. Forskellen var, at de pressede meget, men offensivt, nej. De prøvede på at spille offensivt i november måned sidste år, og der fik de som bekendt en snitter. Man kan bruge super cup kampene som argument for, at man kan volde Barca problemer med offensivt spil, men selv med manglende træning, manglende form og manglende spillere, kom man ud af kampene som vinder.

Mod Emirates skete der lige præcis det, som det skete mod Sociedad, 10 minutters koncentrationssvigt og nogle personlige fejl var skyld i, at man lukkede 2 mål ind. Ikke så meget det faktum, at Arsenal formåede at presse Barca i bund.

Det man har set indtil videre er, at Barca elsker at møde hold, som vil spille offensivt, og som regel får de hold en fodbold lektion. Med tanke på, at Man Utds trup alt andet lige må være ramt på psyken, efter de to meget klare nederlag, plus det offensive spil, som passer Barca meget godt, så tror jeg at Barca vil have det endnu nemmere mod Man Utd, med Cleverley og Wellbeck på banen.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

@ Visca.

Hvis du ser igen, kan du netop se, hvorfor Chelsea kommer frem til så mange chancer. Jeg siger jo selv, at dagens kamp i dag var mindre god af United, da et modstanderhold på hjemmebane aldrig må have flere skud på mål eller forsøg på dette end værten. Det er jo en uskreven lov for alle fodboldhold. Men hvis du ser igen på kampen, så kig venligst på det tomrum som Anderson og Fletcher giver til Chelseas offensive stjernespillere. Det er ikke forsvaret skyld, men midtbanen for at ikke dække af i hullet mellem forsvar og midtbane.

Jeg ved ikke med dig, men et United-hold som ikke har brugt Vidic, verdens bedste midterforsvar pga. en skade, i 6 og kun lukket 5 mål i kampene mod Chelsea, Arsenal, Bolton, West Bromwich, Tottenham, er i mine øjne godt klaret af nogle unge gutter. Det bevidner om kvalitet hos de unge spillere, selvom jeg ikke siger, at de er verdensklasse, men spillere, som United heldigvis kan sætte deres lid til, når Rio og Vidic er ude med skader.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

teemuss skrev:-"23# du er jo united fan ikk? prøv at hør det var ikke for at svine utd til jeg synes de spiller fantastisk og jeg har INTET hadeforhold til utd,så lad please være med at udstille mig som værende dum.det følte jeg faktisk lidt du gjorde i dit indlæg.
Du skal ikke tage mine indlæg personlige, så jeg undskylder for, at du anser dem som værende personlige, og jeg skal nok huske på, at Barca-fans ikke har den samme indsigt i, hvordan United har ændret sig over sommeren. Men nu har jeg i hvert fald gjort det klart for dig, hvorfor United har forandret sig så meget. :-)
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

At de ikke har lukket mere mål ind, skyldes jo netop manglende skarphed hos modstanderen. Så længe man giver så mange chancer væk, så er det ikke godt, og forsvaret bærer en hel del af skylden for det. Jeg læste f.eks. at De Gea er den målmand i hele P.L som har haft flest redninger, det er selvfølgelig flor, men ikke tilfredsstillende set fra defensiv udgangspunkt.

Jeg kan jo også fortælle dig, at læg venligst mærke til, hvor Jones, Evans og Smalling er ud af positioner, ved de fleste chancer som Chelsea skaber. Kig på Torres' mål, det er da en rigtig god aflevering, men Jones står jo plantet da Torres løber i ryggen på ham, ligesom Evans også er langt væk fra ham. Det samme ved hans friløber, eller da Torres afleverer til Ramires, der bliver de spillet tynde, med simple midler.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

teemuss

Re: Premier League Tråden

Indlæg af teemuss »

#23# det er ok men nu vi taler om utd så håber jeg utd møder madrid i CL og smadre madrid totalt,du kan være sikker på at mødes de to har utd min fulde støtte. :smile:

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af abx »

Hvorfor har vi ikke en spiller der kan skyde på denne måde?

Nani er på ingen måde mere fysisk stærke end vores spillere, hvorfor kan Nani knalde den ind derfra (og det er ikke første gang han gør det) mens vores spillere aldrig gør det?

(se fra 35. sek)
http://onside.dk/fodbold-video/premier- ... afbraender

Det er simpelthen så deprimerende at tænke på somme tider. At der er en kultur i spillertruppen der gør at spillerne holder tilbage med den slags.
Próxima Estación.... Parallel!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

abx skrev:Hvorfor har vi ikke en spiller der kan skyde på denne måde?

Nani er på ingen måde mere fysisk stærke end vores spillere, hvorfor kan Nani knalde den ind derfra (og det er ikke første gang han gør det) mens vores spillere aldrig gør det?

(se fra 35. sek)
http://onside.dk/fodbold-video/premier- ... afbraender

Det er simpelthen så deprimerende at tænke på somme tider. At der er en kultur i spillertruppen der gør at spillerne holder tilbage med den slags.
Ja det må være det, for vi har ellers spillerene til det, Vi har jo set, at Leo, Villa, Cesc og Alexis sagtens kan skyde udefra, det samme kan Dani og tildels Xavi. Det virker bare som om, det er nærmest dødssynd, hvis man vælger at sparke udefra, og det kan jeg ærgerligt, synes jeg.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg tror såmænd vi har masser af spillere der kan skyde på den måde. Det handler jo bare om at Pep ikke vil have at vi scorer vores mål ved at hamre til bolden fra 20 meters afstand - sandsynligheden for at den går ind fra 5 meters afstand er trods alt større! ;-)

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af rummenigge »

United imponerede mig meget idag mod Chelsea, selvom kampene også var blevet 4-4 som ville være et realistisk resultat. Især deres offensive stil imponerede. Der er stadig lidt for meget kontrabold i det som R.Madrid, men risikerer MEGET mere når de har bolden hvilket er godt for underholdningen og deres fine spillere fortjener at spille på denne måde som mere udstiller deres kreativitet. Forsvaret er blevet mere shakey, især når klipperne Vidic og Ferdinand mangler, men ifht sidste års betonbold (sammenlignet med i år) så er der en verden til forskel. God underholdene bold.

PL har fået et løft siden sidste år IMO, City, United og Tottenham fortsætter de gode takter. Dog er det ærgeligt at se Arsenal i den forfatning holdet er i, de skal nok komme stærkt igen men det bliver nok lige sent nok til at vinde noget og måske også for sent til CHL billetter.

Alt i alt godt gået og tillykke Sir Alex.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Jbninc

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Jbninc »

Visca El Barca skrev:
abx skrev:Ja det må være det, for vi har ellers spillerene til det, Vi har jo set, at Leo, Villa, Cesc og Alexis sagtens kan skyde udefra, det samme kan Dani og tildels Xavi. Det virker bare som om, det er nærmest dødssynd, hvis man vælger at sparke udefra, og det kan jeg ærgerligt, synes jeg.

Tjah, det er egentligt lidt synd, at man ikke sparker mere fra distancen, da det uden tvivl ville få modstanderen til at gå en smule frem med forsvarslinjen. Men så igen. Med de spillere, som er i den nuværende trup, er den næsten også synd, at "forfalde" til at skyde udefra, når man nu kan kombinere på absolut højeste niveau.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Michman og 63 gæster