Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Hahaha, hvordan kan der ikke være frispark til Poulsen der? Man skulle tro at en dommer der havde dømt Old Firm, ikke ville lade sig gå på af sådan en flok cyprioter.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Wow, jeg troede slet ikke at det var slemt i starten, men det er sgu godt set af dommeren. Den er god nok. To strakte ben og knopperne forrest, tackler over bolden og direkte på Pione. Det er forbavsende godt dommerarbejde, det der. Og han er endda fra Skotland og har før dømt Old Firm.
Jeg havde fået et føl, hvis Barca havde fået et rødt kort for den tackling i El Clasico. Det er muligt, at regelbogen siger noget andet, men det er ikke rødt kort i min bog.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:Wow, jeg troede slet ikke at det var slemt i starten, men det er sgu godt set af dommeren. Den er god nok. To strakte ben og knopperne forrest, tackler over bolden og direkte på Pione. Det er forbavsende godt dommerarbejde, det der. Og han er endda fra Skotland og har før dømt Old Firm.
Jeg havde fået et føl, hvis Barca havde fået et rødt kort for den tackling i El Clasico. Det er muligt, at regelbogen siger noget andet, men det er ikke rødt kort i min bog.
Hvorfor er det ikke et rødt kort? Hvordan vil du argumentere for at det ikke er et rødt kort? Hvis der nu der allerede havde været et par tacklinger i den kategori tidligere i kampen, hvor dommeren ikke havde gjort noget ved det, kunne jeg måske forstå en argumentering for at der ikke skal være rødt, men det er jo ikke tilfældet i den her kamp. Sagen er bare den at Vinicius smider sig ind i tacklingen, med to strakte ben, knopperne forrest, over bolden og rammer manden. Der er tale om en tackling der er 'careless', 'reckless' og med 'excessive force' i en kamp, hvor der ikke har været lignende tacklinger og generelt ikke nogen ond stemning, omend der dog har været tænding på. Jeg har svært ved at få øje på én god grund til ikke at smide ham ud.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:Wow, jeg troede slet ikke at det var slemt i starten, men det er sgu godt set af dommeren. Den er god nok. To strakte ben og knopperne forrest, tackler over bolden og direkte på Pione. Det er forbavsende godt dommerarbejde, det der. Og han er endda fra Skotland og har før dømt Old Firm.
Jeg havde fået et føl, hvis Barca havde fået et rødt kort for den tackling i El Clasico. Det er muligt, at regelbogen siger noget andet, men det er ikke rødt kort i min bog.
Hvorfor er det ikke et rødt kort? Hvordan vil du argumentere for at det ikke er et rødt kort? Hvis der nu der allerede havde været et par tacklinger i den kategori tidligere i kampen, hvor dommeren ikke havde gjort noget ved det, kunne jeg måske forstå en argumentering for at der ikke skal være rødt, men det er jo ikke tilfældet i den her kamp. Sagen er bare den at Vinicius smider sig ind i tacklingen, med to strakte ben, knopperne forrest, over bolden og rammer manden. Der er tale om en tackling der er 'careless', 'reckless' og med 'excessive force' i en kamp, hvor der ikke har været lignende tacklinger og generelt ikke nogen ond stemning, omend der dog har været tænding på. Jeg har svært ved at få øje på én god grund til ikke at smide ham ud.
Jeg kan vitterligt ikke se det store problem ved tacklingen. Der er næsten ikke nogen fart, da han sådan set bare ligger sig ned.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Champions league

Indlæg af JonasV »

Det er potentielt pænt farligt for den modstander, det går ud over. Klart rødt i min optik.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Stærkt argument, at der næsten ikke er noget fart på. Totti stod praktisk talt også stille, dengang han sparkede Balotelli ned. Pepe gik heller ikke ret stærkt, dengang han trådte Messi over hånden. Jeg kan ærligt talt ikke se hvorfor det er relevant, hvor meget fart han havde på da han begik forseelsen.

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Culé »

Må indrømme at jeg er smuttet over på TV3Sport 1 for at give Ajax-Rapid en chance. Sku imponerende at der stadig møder 50.000 op til deres kampe på trods af det unge og uerfarende hold som Ajax har.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Stærkt argument, at der næsten ikke er noget fart på. Totti stod praktisk talt også stille, dengang han sparkede Balotelli ned. Pepe gik heller ikke ret stærkt, dengang han trådte Messi over hånden. Jeg kan ærligt talt ikke se hvorfor det er relevant, hvor meget fart han havde på da han begik forseelsen.
Ved vurdering af følgestraffe i forbindelse med tacklinger skal dommeren lægge følgende til grund for sit skøn:
• kontrollen over tacklingen (ingen / ét / begge ben i kontakt med jorden)
voldsomheden i tacklingen (den hastighed, hvormed tacklingen sættes ind)
• muligheden for at spille bolden
• viljen til at spille bolden
Kilde:
http://www.dbu.dk/~/media/Files/DBU_Bro ... 14_web.pdf

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Meget belejligt at du undlader det efterfølgende afsnit i din citering, Storken:
En voldsom, ukontrolleret tackling med ét eller begge ben, som rammer modspilleren og bringer hans sikkerhed i fare, betragtes som spil, som i alvorlig grad er utilladeligt og straffes med direkte frispark og udvisning. Dette gælder, uanset om tacklingen sættes ind forfra, bagfra eller fra siden.
Fuldkommen samme kilde. Synes du ikke at det er en voldsomt og ukontrolleret tackling, hastigheden uagtet? Synes du ikke at han bringer Pione Sistos sikkerhed i fare?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

@Blau

Jeg synes lige vi skal tage den en gang til. Du skrev følgende:
Blaugrana92 skrev:Jeg kan ærligt talt ikke se hvorfor det er relevant, hvor meget fart han havde på da han begik forseelsen.
Foboldloven siger følgende:
Ved vurdering af følgestraffe i forbindelse med tacklinger skal dommeren lægge følgende til grund for sit skøn:
• kontrollen over tacklingen (ingen / ét / begge ben i kontakt med jorden)
voldsomheden i tacklingen (den hastighed, hvormed tacklingen sættes ind)
• muligheden for at spille bolden
• viljen til at spille bolden
Du tog altså fejl. Det undlader du meget belejligt at forholde dig til :cool: ;-) :lol:


Blaugrana92 skrev:Meget belejligt at du undlader det efterfølgende afsnit i din citering, Storken:
En voldsom, ukontrolleret tackling med ét eller begge ben, som rammer modspilleren og bringer hans sikkerhed i fare, betragtes som spil, som i alvorlig grad er utilladeligt og straffes med direkte frispark og udvisning. Dette gælder, uanset om tacklingen sættes ind forfra, bagfra eller fra siden.
Fuldkommen samme kilde. Synes du ikke at det er en voldsomt og ukontrolleret tackling, hastigheden uagtet? Synes du ikke at han bringer Pione Sistos sikkerhed i fare?
Det er muligt fodboldloven foreskriver, at der skal være rødt. Jeg kan bare ikke se problemet, da der ikke var fart nok i tacklingen til at gøre den store skade.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:@Blau

Jeg synes lige vi skal tage den en gang til. Du skrev følgende:
Blaugrana92 skrev:Jeg kan ærligt talt ikke se hvorfor det er relevant, hvor meget fart han havde på da han begik forseelsen.
Foboldloven siger følgende:
Ved vurdering af følgestraffe i forbindelse med tacklinger skal dommeren lægge følgende til grund for sit skøn:
• kontrollen over tacklingen (ingen / ét / begge ben i kontakt med jorden)
voldsomheden i tacklingen (den hastighed, hvormed tacklingen sættes ind)
• muligheden for at spille bolden
• viljen til at spille bolden
Du tog altså fejl. Det undlader du meget belejligt at forholde dig til :cool: ;-) :lol:


Blaugrana92 skrev:Meget belejligt at du undlader det efterfølgende afsnit i din citering, Storken:
En voldsom, ukontrolleret tackling med ét eller begge ben, som rammer modspilleren og bringer hans sikkerhed i fare, betragtes som spil, som i alvorlig grad er utilladeligt og straffes med direkte frispark og udvisning. Dette gælder, uanset om tacklingen sættes ind forfra, bagfra eller fra siden.
Fuldkommen samme kilde. Synes du ikke at det er en voldsomt og ukontrolleret tackling, hastigheden uagtet? Synes du ikke at han bringer Pione Sistos sikkerhed i fare?
Det er muligt fodboldloven foreskriver, at der skal være rødt. Jeg kan bare ikke se problemet, da der ikke var fart nok i tacklingen til at gør den store skade.
Jeg tvivler på at alle fire kriterier skal opfyldes, før end en udvisning kan komme på tale. I så fald skulle Totti eller Pepe heller ikke være smidt ud, da Totti sparkede Balotelli ned eller da Pepe trådte Messi over hånden. I dette tilfælde tror jeg at hastigheden er irrelevant, da tacklingen er så ukontrolleret og farlig som den er. Det var min pointe til at starte med.

Men hvis du endelig vil snakke om belejligt, så er da ganske belejligt at du vælger fuldkommen at ignorere hvad fodboldloven foreskriver, fordi du synes at tacklingen var okay.

Og det ville måske klæde dig, at pakke den der nedladende og arrogante attitude væk, Storken. Det begynder virkelig at være trættende at være vidne til. Det var det samme i Transfer-rygter tråden forleden. Måske kan du, med din klæbehjerne, huske det, men jeg smed sgu ikke noget ":lol:" efter dig, når du valgte ikke at forholde dig til de bedste af mine argumenter i den debat. En mere respektfuld tone fra din side, ville faktisk klæde dig ganske meget.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:


Og det ville måske klæde dig, at pakke den der nedladende og arrogante attitude væk, Storken. Det begynder virkelig at være trættende at være vidne til. Det var det samme i Transfer-rygter tråden forleden. Måske kan du, med din klæbehjerne, huske det, men jeg smed sgu ikke noget ":lol:" efter dig, når du valgte ikke at forholde dig til de bedste af mine argumenter i den debat. En mere respektfuld tone fra din side, ville faktisk klæde dig ganske meget.
:lol: er en smiley. Jeg synes nu den er meget sjov.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Champions league

Indlæg af JonasV »

Læser du hvad han skriver?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:


Og det ville måske klæde dig, at pakke den der nedladende og arrogante attitude væk, Storken. Det begynder virkelig at være trættende at være vidne til. Det var det samme i Transfer-rygter tråden forleden. Måske kan du, med din klæbehjerne, huske det, men jeg smed sgu ikke noget ":lol:" efter dig, når du valgte ikke at forholde dig til de bedste af mine argumenter i den debat. En mere respektfuld tone fra din side, ville faktisk klæde dig ganske meget.
:lol: er en smiley. Jeg synes nu den er meget sjov.
Jeg er godt klar over at det er en smiley, men tak for informationen. Jeg ved bare ikke hvorfor du skal køre ud i en "haha-jeg-havde-ret-i-lige-præcis-det-her" i stedet for at holde debatten på et nogenlunde sagligt niveau.

Du burde i øvrigt sigte efter en karriere som politiker, Storken. Din evne til at ignorere væsentlige argumenter og snakke uden om er ganske forbløffende.

PuyolErGud
Indlæg: 10807
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 602 gange
Blevet takket: 582 gange

Re: Champions league

Indlæg af PuyolErGud »

Kom nu Midtjylland.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster