Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Flax_Generous skrev:Er det i øvrigt ikke også lidt paradoksalt at hævde, at Mourinhos normalt forsigtige taktik ikke er velegnet til ligaer, når manden har vundet mesterskabet i samtlige klubber, han har trænet?
Det hører hovedsageligt fortiden til, hvor han var ret god til at vælge sine klubber. Hvis man eksempelvis går tilbage til hans første tid i Chelsea, så brugte klubben langt flere penge end konkurrenterne. Han har haft det langt sværere, når han var oppe imod fair konkurrence.

Det er selvfølgelig ikke sådan, at Mourinho ikke kan vinde med tophold, men hans stil passer bare bedre til mindre hold. Den edge han bringer til sit hold er mest nyttig i kampe, hvor man er underdog. Og dem har man ikke mange af i ligaen, hvis man er topklub.

Jeg vil vurdere, at Guardiolas spillestil vil give omkring 2 point mere per sæson end Mourinhos, hvis de trænede samme topklub. Det lyder ikke af meget, men det vil nok koste en topklub hundrede millioner kroner på spillerbudgettet, hvis de skulle forbedres tilsvarende.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Mourinho fjernstyrede Luke Shaw mod Everton:
- Han leverede en god præstation, men det var hans krop og min hjerne. Han spillede lige ud for mig, og jeg traf alle beslutninger for ham.

- Det var muligt at kommunikere, fordi vi var så tæt på hinanden. Jeg tænkte for ham. Hvornår han skulle lukke af, åbne op, hvornår han skulle presse. Jeg traf alle hans beslutninger for ham.
Man glemmer det til tider, men Mourinho kan være fantastisk, når han er i humøret :grin:

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Det er underholdende, men Mourinhos behandling af Shaw har faktisk været en af Mourinhos fejl. Hverken Darmian, Rojo, Blind eller Young har grebet chancen som venstreback, men alligevel bliver Shaw konstant kritiseret og forbigået. Det er faktisk kun blevet til 185 minutter i Premier League siden oktober.

Mourinho har i perioder også forsøgt at fryse Martial, Mhkitaryan og Schweini ud, selvom de alle tre havde niveauet til at bidrage. Han har sikkert en plan med det, men udefra ser det virkelig mærkeligt ud.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8373
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Michman »

Det bliver en vild sommer.. Tror virkelig Man U skal ud og bruge MANGE MANGE penge..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Jesni »

Storken skrev:
Flax_Generous skrev:Er det i øvrigt ikke også lidt paradoksalt at hævde, at Mourinhos normalt forsigtige taktik ikke er velegnet til ligaer, når manden har vundet mesterskabet i samtlige klubber, han har trænet?
Det hører hovedsageligt fortiden til, hvor han var ret god til at vælge sine klubber. Hvis man eksempelvis går tilbage til hans første tid i Chelsea, så brugte klubben langt flere penge end konkurrenterne. Han har haft det langt sværere, når han var oppe imod fair konkurrence.
Fair konkurrence? Han slog Guardiolas Barcelona i ligaen, og slog os ud i CL med et Inter-hold, da der på ingen måde var havde samme kvalitet som Barcelona på daværendet tidspunkt. Det er sku noget vås. Hans Real Madrid-hold scorede vanvittigt mange mål, og hans Chelsea mandskaber har sku været gode, specifikt i 14/15, hvor de var et af det mest scorende hold i PL.

Og skal man snakke om en mand, der har været dygtig til at vælge de rette klubber, så må fantasten Guardiola da tage førstepladsen. Fremragende job hos os, med måske verdens bedste hold igennem tiden?, og så går han til Bayern, der lige har vundet the treble, hvor han skuffer, og nu er han i City, der har uanede penge. Jeg har mere respekt for Mourinhos trænerkarriere end Guardiolas, omend jeg ikke bryder mig om Mourinhos persona.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Jesni skrev:
Storken skrev:
Flax_Generous skrev:Er det i øvrigt ikke også lidt paradoksalt at hævde, at Mourinhos normalt forsigtige taktik ikke er velegnet til ligaer, når manden har vundet mesterskabet i samtlige klubber, han har trænet?
Det hører hovedsageligt fortiden til, hvor han var ret god til at vælge sine klubber. Hvis man eksempelvis går tilbage til hans første tid i Chelsea, så brugte klubben langt flere penge end konkurrenterne. Han har haft det langt sværere, når han var oppe imod fair konkurrence.
Fair konkurrence? Han slog Guardiolas Barcelona i ligaen, og slog os ud i CL med et Inter-hold, da der på ingen måde var havde samme kvalitet som Barcelona på daværendet tidspunkt. Det er sku noget vås. Hans Real Madrid-hold scorede vanvittigt mange mål, og hans Chelsea mandskaber har sku været gode, specifikt i 14/15, hvor de var et af det mest scorende hold i PL.

Og skal man snakke om en mand, der har været dygtig til at vælge de rette klubber, så må fantasten Guardiola da tage førstepladsen. Fremragende job hos os, med måske verdens bedste hold igennem tiden?, og så går han til Bayern, der lige har vundet the treble, hvor han skuffer, og nu er han i City, der har uanede penge. Jeg har mere respekt for Mourinhos trænerkarriere end Guardiolas, omend jeg ikke bryder mig om Mourinhos persona.
Han slog os ud på den mest heldige måde med hans Inter-hold. De fik anerkendt et offside-mål på Giuseppe Meazza, og i overtiden på Camp Nou fik vi fuldkommen fejlagtigt annulleret et mål i overtiden. Et mål, der havde sendt Barca videre.

Og hans Chelsea-hold var på ingen måder gode i 14/15. De sejlede i CL, og de vandt kun ligaen det år der, fordi Chelsea var det mindst ringe hold. De var kun gode de første tre måneder i ligaen. Herefter gik de lodret ned, hvor de også røg ud af CL, og de vandt snarere ligaen, fordi de andre konkurrenter anført af United, Arsenal, Spurs og City fuldkommen sejlede i alle geledder og kanter.

Men alligevel ser du bort fra Mourinhos karriere.

Han tager fra Porto til Chelsea, da på daværende tidspunkt var verdens rigeste klub, da kun fantasien satte grænser for, hvor mange penge Abramovich ville spytte i kassen. Mourinho fik alt, hvad han pegede på, og det skabte en hel ny kultur i England, da United hidtil var vant til at få, hvem de vilel have af engelske klubber.

Derefter tager han til Inter, hvor ligaen var skudt, begravet og ødelagt forevigt efter Calciopoli-skandalen, hvor Inter var det eneste af de store italienske hold, som gik igennem nåleøjet og ikke blev smadret i stykker, hvorfor Mourinhos trofæer der på ingen måder er imponerende, da hans Inter-hold var alle overlegne.

Så tager han til Real Madrid, hvor han kun købte ind og kun vandt en Cup-turnering og ligaen, men alligevel forlod klubben efter at være blevet gjort til grin og ydmyget af spillerne.

Du kan på ingen måder negligere Pep Guardiola ved at sige, at han har truffet de rigtige og nemme valg, når Mourinhos karriere om nogen har været fuldkommen heldigt, siden han skred fra Porto. Jeg anerkender hans Porto-hold. Det var et fantastisk flot bedrift, hvad han udrettede der, og hnas første sæson i Chelsea tilbage i 2004/2005, men derefter er det, Mourinho har udrettet på ingen måder stort, da han havde al den råderum, han ville have for at udrette det.

Der er langt mere perspektiv i det, Pep foretager sig, end Mourinho. Mourinho er en sociopat, hvis eneste formål er at smide alle andre under bussen end sig selv, og man så det i Real, man så det i Chelsea, og man er allerede ved at se det i United igen, hvordan han udstiller alle og enhver, og det aldrig er hans skyld. Han er en manipulator af klammeste karat.

Det er mig en gåde, at man kan have mere respekt for Mourinhos trænerkarriere, når alle de klubber, han har forladt har været smadret i stykker, mens Pep har forladt hans klubber med respekt og flot arbejde. Desuden er Peps tilgang til spillet og idéer langt mere henrykkende end at se Mourinho irriterende og pragmatiske spillestil.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Mod Inter var de to offside mål, de fik. To klokkeklare straffespark Barca blev snydt for og et klart mål, der blev forkert annulleret. Porto fik også hjælp mod United, da Scholes' mål fejlagtigt blev annulleret. Det mål havde givet United videre avanceret.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:Mod Inter var de to offside mål, de fik. To klokkeklare straffespark Barca blev snydt for og et klart mål, der blev forkert annulleret. Porto fik også hjælp mod United, da Scholes' mål fejlagtigt blev annulleret. Det mål havde givet United videre avanceret.
Ja, det styrker bare endnu mere, at Mourinho har været mere end heldig. Havde United gået videre, havde Mourinho nok ikk eværet den, han var i dag i status.

Jeg glæder mig allerede til, at han bliver fyret i United, for så er han i min verden en færdig mand. Så har han brændt samtlige broer i verden.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg tvivler på, at man når de resultater som Guardiola og Mourinho har nået ved ren og skær held. Vi taler trods alt om to af sportens mest vindende trænere.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Flax_Generous skrev:Jeg tvivler på, at man når de resultater som Guardiola og Mourinho har nået ved at være heldig. Vi taler trods alt om to af sportens mest vindende trænere.
Mourinho har udrettet noget godt, det negligerer jeg ikke - især med Porto og Chelsea i første omgang, inden han blev fyret, men sidenhen har Mourinho levet for meget på sit navn i forhold til, hvad han har præsteret og omstændigheder, der har været helt til grin (Især hans Inter-tid) men det er ved at blive useriøst, hvis man skal tale Pep ned og Mourinho op, når Mourinho en del gange har haft heldet på sin side.

Og jeg caller denne.

Når Pep får et defensiv, hvor målmændene ikke har smør på hænderne, og man finder nogle backs, der ikke lider af hjerneblødninger, og så en defensiv leder a la Kompany anno 2010-2012, så kommer City til at udstille alle i Premier League og kommer til at deltage i samme selskab, som Bayern, Real og Barca er i som verdens absolutte bedste klubber. Deres offensiv er i særklasse, og man kan tydeligt se Peps præg på spillet, men det hjælper ikke, at modstanderne skal blot bruge en chance for at score imod dem. Det er helt og aldeles Peps egen fejl, at han henter en som Bravo, som slet ikke har slået til, og at han i flere omgange gør brug af en kegle som Otamendi, som er noget så dårlig.

Men lur mig ikke, at defensiven er i førersædet til sommer, og så skal Pep nok vise omverdenen, hvorfor så mange betegner ham som den bedste træner i verden.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Mja, jeg foretrækker Guardiolas personlighed og fodboldfilosofi, også selvom han har solgt ud og er blevet træner i City, og jeg har også større tiltro, at han kan vende skuden i City end Mourinho får United tilbage i toppen. Det kræver dog, at han lader være med at købe spillere som Bravo og Stones (440 mio. kr., historiens næstdyreste forsvarsspiller).

Mourinho har dog også bevist, at han er en dygtig manager. Det kan der vel ikke være så meget tvivl om.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Guardiola har vel egentlig en ret dårlig historik med at købe forsvarsspillere.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Alves, Piqué, Alba, Adriano, Maxwell for at nævne et par eksempler.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

I øvrigt var det Diego Milito, der scorede på offside målene.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Men jeg er enig med dem, der siger, at Mourinho er en dygtig træner. Det samme er Pep. Jeg kan dog hverken lide personen, Mourinho eller hans filosofi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 49 gæster