Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Champions league

Indlæg af Raman93 »

Jeg synes lidt, at de mangler en, der råber højt i kampen og ikke kun analyserer. Noget ala. spanske/italienske kommentatorer, bare i lidt mindre stil. Jeg synes det er fint med Werge, men det ser vist ud til, at det kun er mig, der har den holdning.

Frimann er dog min foretrukne. Jeg kan godt lide hans analyser, og så er han den eneste, der holder sig nogenlunde objektiv.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Champions league

Indlæg af Mander »

Nu kan det jo diskuteres hvor objektive de er på Nyhederne/TV-Avisen, men det er en helt anden debat. For værten i CL-studiet er det jo også fodbolden, der er i centrum, præcis ligesom nyhederne er i fokus, når journalisten præsenterer nyhederne.

Jeg synes ikke, at hverken Elkjær eller Mølby virker specielt vidende på noget som helst område (ud over Hellas Verona og Liverpool), og ingen af dem er karismatiske (med mindre man vil betegne Elkjærs iltre temperament som "udstråling"), ergo har de ingen af de to kvaliteter, som jeg personligt efterlyser. Michael Laudrup er indtil videre den kommentator, der har været den bedste pakkeløsning, men det er selvfølgelig forståeligt nok, at han ikke har tid til at sidde og pludre på 3+.

Gid Viasat kunne kapre Troels Bech fra TV2 (og han havde tid til mere end landskampe). Han bliver alligevel ikke udnyttet til noget som helst på TV2, når der kun vises landskampe, og han har i det mindste både analyse og humor.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: Champions league

Indlæg af soul_pitcher »

Hvor er Faxe?? Ingen kan gi' gas som han.
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

Mander skrev:Nu kan det jo diskuteres hvor objektive de er på Nyhederne/TV-Avisen, men det er en helt anden debat. For værten i CL-studiet er det jo også fodbolden, der er i centrum, præcis ligesom nyhederne er i fokus, når journalisten præsenterer nyhederne.

Jeg synes ikke, at hverken Elkjær eller Mølby virker specielt vidende på noget som helst område (ud over Hellas Verona og Liverpool), og ingen af dem er karismatiske (med mindre man vil betegne Elkjærs iltre temperament som "udstråling"), ergo har de ingen af de to kvaliteter, som jeg personligt efterlyser. Michael Laudrup er indtil videre den kommentator, der har været den bedste pakkeløsning, men det er selvfølgelig forståeligt nok, at han ikke har tid til at sidde og pludre på 3+.

Gid Viasat kunne kapre Troels Bech fra TV2 (og han havde tid til mere end landskampe). Han bliver alligevel ikke udnyttet til noget som helst på TV2, når der kun vises landskampe, og han har i det mindste både analyse og humor.
Troels Bech var rædsom at høre på under Island kampen. Gad vide om hans loosing streak har gjort ham mere taknemmelig for sejre. Ihvertfald mente han at DK spillede en fin kamp, og de var ååh så tålmodige.... Christ, vi var så vanvittig heldige i de døende minutter.

Men nok om det, Troels har gjort det bedre i andre kampe bevares.
Forumlegende

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Champions league

Indlæg af Mander »

Ved jeg ikke, så ikke Island-kampen. I kampen mod Tyskland var han i hvert fald god, og det samme i studiet under VM.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

Mander skrev:Ved jeg ikke, så ikke Island-kampen. I kampen mod Tyskland var han i hvert fald god, og det samme i studiet under VM.
Lige et lille citat fra ham i studiet før Tyskland kampen. "Rommedahl var jo bedre end Messi under VM"... :shock: ... :) .... :D ...... :lol: ..... :shock:
Forumlegende

Jbninc

Re: Champions league

Indlæg af Jbninc »

Daluigi skrev:
Mander skrev:Ved jeg ikke, så ikke Island-kampen. I kampen mod Tyskland var han i hvert fald god, og det samme i studiet under VM.
Lige et lille citat fra ham i studiet før Tyskland kampen. "Rommedahl var jo bedre end Messi under VM"... :shock: ... :) .... :D ...... :lol: ..... :shock:
Uden at man skal gøre Rommedahl til en græsk gud, så kan man vel godt sige at han gjorde det fremragende. Han scorede vitale mål, og lage ydermere op. Scorede Messi overhovedet? Jeg kan umiddelbart ikke erindre det. Syntes ikke at det er helt forket, at sige at Rommedahl gjorde det bedre end Messi til VM.

Messi lavede vel nogle gode aktioner, men der var mange der var over ham. I Barcelona er han ubetinget verdens bedste, med stor afstand ned til den næste.

Er altså enig med Troels Bech.

Toure

Re: Champions league

Indlæg af Toure »

Jbninc skrev:
Daluigi skrev:
Mander skrev:Ved jeg ikke, så ikke Island-kampen. I kampen mod Tyskland var han i hvert fald god, og det samme i studiet under VM.
Lige et lille citat fra ham i studiet før Tyskland kampen. "Rommedahl var jo bedre end Messi under VM"... :shock: ... :) .... :D ...... :lol: ..... :shock:
Uden at man skal gøre Rommedahl til en græsk gud, så kan man vel godt sige at han gjorde det fremragende. Han scorede vitale mål, og lage ydermere op. Scorede Messi overhovedet? Jeg kan umiddelbart ikke erindre det. Syntes ikke at det er helt forket, at sige at Rommedahl gjorde det bedre end Messi til VM.

Messi lavede vel nogle gode aktioner, men der var mange der var over ham. I Barcelona er han ubetinget verdens bedste, med stor afstand ned til den næste.

Er altså enig med Troels Bech.
Seriøst?
Messi tryllede under VM, og med lidt mere held havde han scoret +5 mål. Desværre arbejdede hans holdkammarater ikke ligefrem med ham, for han gav en masse fantastiske bolde. Rommedahl scorer en gang mod Cameroon, og så var han lige pludselig bedre end Messi til VM..? Hvad med mod Japan, hvor var Rommedahl dér?

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Champions league

Indlæg af Bager »

Luna er herlig. Hun er rent mentalt den perfekte kvinde. Jeg er overbevist om at hun er Barca-fan. og så er hun en rigtig dygtig journalist, der er meget passioneret (for spansk fodbold) og det gør at hun altid er en fornøjelse at høre på.

Frimann virker sådan lidt retarderet eller afstumpet, men også udemærket. Jeg synes der er sådan lidt autisme over ham. Har også et meget fascinerede syn på fodbold som også gør ham god at høre på.

Werge kan man sige meget om. Han kan være nok så irriterende og kæk, men han er meget karismatisk og synes han er god til at gøre en kamp interessant.

Schmeichel, Elkjær og Laudrup kan jeg altid rigtig godt li' at se. Laudrup ved en hel del, Schmeicel synes jeg ikke er så dårlig som folk siger og Elkjær er jo altid interessant at høre hvad han kommer med. Han siger nogle vildt grinern ting engang imellem. De tre er virkelig gode sammen, de er meget karismatiske alle tre og elsker når tingene går lidt på slap line og de tager pis på hinanden.

De kommentatorer der ikke er så gode er nogle af dem på kanal 6 og 9 som man intet forhold har til. De kan være virkelig kedelige at høre på. Og så når de nogle gange laver fodfejl. Morten Bruun har jeg et meget ambivalent forhold til. Han ved sikkert utrolig meget, men han kan ødelægge en kamp ved at udpensle et billede af Barca eller RM. Enten er de fantastiske eller også er de elendige. Når han så kører rundt i det i 90 er det godtnok trættende.
Visca el Barca

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Champions league

Indlæg af Mander »

Daluigi skrev:
Mander skrev:Ved jeg ikke, så ikke Island-kampen. I kampen mod Tyskland var han i hvert fald god, og det samme i studiet under VM.
Lige et lille citat fra ham i studiet før Tyskland kampen. "Rommedahl var jo bedre end Messi under VM"... :shock: ... :) .... :D ...... :lol: ..... :shock:
Det havde jeg lykkeligt glemt - selv den bedste kan jo fejle, og når niveauet er så lavt som det er, så er han stadig langt foran de andre. :)

Et andet citat fra Danmark-Tyskland, vedrørende det, at tyskerne stillede med rene reserver (som ethvert ordentligt landshold naturligvis bør gøre til de forbandede venskabskampe):

"Nu er jeg ikke sikker på, at det var Löws beslutning [at undvære stamspillerne], men det er altså sådan, at i tysk fodbold er der to personer over Joachim Löw... den første er Vorherre, og lige over ham er Franz Beckenbauer."

@ Bager

Problemet ved Elkjær er, at han primært kommer med gnavne kommentarer. Det er træls at høre på negative mennesker uafbrudt, og det kommer endda fra mig, der er et af de mest negative mennesker i denne landsdel. Han har heller ikke hjemmel for noget som helst han siger, i stedet slynger han om sig med "jeg synes"... meget fint for en lægmand, men altså ikke, hvis man står på landsdækkende tv.

Måske er mit problem, at jeg ikke synes, at nogen af dem har humor.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Champions league

Indlæg af JonasV »

Man får ofte en fornemmelse af at blive talt ned til som tv-seer, synes jeg. Det er mit store problem. Det kan godt være at fodbold har et ry for at være for hjernedøde aber, men således hænger det jo ikke (altid) sammen. Skru op for IQ'en, og skru for guds (og alle andres-) skyld ned for Werge når han forsøger sig med humor der er så gumpetung at det får serien Joey til at virke som en genistreg. Og dét er det ikke.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Champions league

Indlæg af Diabolito »

Er nærmest ligeglad med mine kommentatorer efterhånden, så længe det ikke er Jan Mølby. Det siger ikke så lidt.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

Jbninc skrev:
Daluigi skrev:
Mander skrev:Ved jeg ikke, så ikke Island-kampen. I kampen mod Tyskland var han i hvert fald god, og det samme i studiet under VM.
Lige et lille citat fra ham i studiet før Tyskland kampen. "Rommedahl var jo bedre end Messi under VM"... :shock: ... :) .... :D ...... :lol: ..... :shock:
Uden at man skal gøre Rommedahl til en græsk gud, så kan man vel godt sige at han gjorde det fremragende. Han scorede vitale mål, og lage ydermere op. Scorede Messi overhovedet? Jeg kan umiddelbart ikke erindre det. Syntes ikke at det er helt forket, at sige at Rommedahl gjorde det bedre end Messi til VM.

Messi lavede vel nogle gode aktioner, men der var mange der var over ham. I Barcelona er han ubetinget verdens bedste, med stor afstand ned til den næste.

Er altså enig med Troels Bech.
Alene den sætning vidner om så ufattelig mangel på fodboldviden.

Romme gjorde det super godt, og var en af vores bedste spillere. Men Messi var dælme god under VM i hans rolle som offensiv midt - IKKE angriber. Han lagde en masse assists, og var konstant til fare for modstanderens forsvar. Han træk konstant 2 mand med sig og skabte plads for de andre. Han var også med på listen da der skulle vælges slutrundens bedste spillere, og hvor var Romme der?..
Forumlegende

Jbninc

Re: Champions league

Indlæg af Jbninc »

Daluigi skrev:Alene den sætning vidner om så ufattelig mangel på fodboldviden.
Du er simpelthen altid så moden, specielt når andre har et andet synspunkt end dig.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

Jbninc skrev:
Daluigi skrev:Alene den sætning vidner om så ufattelig mangel på fodboldviden.
Du er simpelthen altid så moden, specielt når andre har et andet synspunkt end dig.
Prøv at argumenter for din holdning. Jeg har argumenteret for min.

Nuvel, det er også rimelig off topic i denne tråd
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 83 gæster