Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

Jbninc skrev:Jeg er langt fra enig i din holdning til resten, udover Werge. Syntes faktisk at dækningen fra tv3 er rigtig god, men Werge har jeg aldrig forstået, hvorfor han er berettiget til at kommentere noget som helst inden for fodbold. De barnagtige sætninger han kan komme med, er decideret pinligt.

Udover den omgang galle, så syntes jeg faktisk at resten af holdet er ganske kompetente. Luna er stjernen over dem alle!
Luna er virkelig god, netop fordi hun er saglig. Jeg ved ikke helt om hun er en culé, men selvom hun skulle vaere det, er hun utrolig saglig. Hun er ikke bange for at rose Barca men heller ikke bange for at kritisere holdet/klubben, hvis der er en anledning til det. Og det samme gaelder Real eller andre hold, hun lader sig ikke styre af sine foelelser naar hun er paa arbejde, men analyserer koldt og kontant, saadan skal det ogsaa vaere.

Jeg har et problem med Elkjaer fordi, han som sagt altid skal tage noget fra Barca naar de spiller godt, og de gange han ikke kan komme udenom holdets praestation, saa giver han ordet bare hurtigt videre efter at han er kommet med en dum-smart bemaerkning. Det skal lige siges, at jeg ville ogsaa blive irriteret paa en ekspert hvis han uden grund og konstant naermest maalrettet kritiserede Real Madrid, og tog aeren fra dem. min pointe er blot, at det er Elkjaers manglende saglighed der pisser mig af, at det saa gaar udover Barca goer at jeg synes han er lige det ekstra irriterende. Men som sagt, selvom han paa denne maade kritiserede selv Real ville jeg synes det er belastende.

Jeg synes til gengaeld Frimann er en rigtig god analytiker. Werge er en klaphat, men trods alt lidt underholdende. Schmeichel er jo bare en kaempe Man Utd fan, men han skal have den ros ( igen i modsaetning til Elkjaer) at han er i stand til at forholde sig nogenlunde neutralt. Og saa er der B. Laudrup, ham kan jeg egentlig rigtig godt lide.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

abx skrev:2 mål af ibra
2 mål af cesc
2 mål af hugain.

puha
Og 2 af Vela! ;)

Edit: Det ser desuden ud som om at UEFA har noteret Higuaín's første mål som et selvmål af Vurnon Anita. Det er jo helt latterligt. Azpilicueta har også lige scoret et, så der blev scoret to selvmål i går og to selvmål i dag? :D

Jbninc

Re: Champions league

Indlæg af Jbninc »

Meget enig med dig. Selvom Elkjær ofte er meget negativ omkring Barcelona, så syntes jeg så heller ikke at han er bleg for at rose dem når det går godt. Werge? Jeg kan simpelthen ikke se hvad der gør ham til et aktiv i det team. Han har ikke en fodboldkarriere, ikke nogle særlige analytiske kompetenser (i modsætning til Frimann) og i det hele taget kun en belastning.

Jeg forstår simpelthen ikke hans ansættelse. Kun et irritationsmoment i løbet af en kamp.

Schmeichel? Jeg syntes faktisk, trods en dårlig start da han blev ansat, at han er en rigtig god vært. Ganske objektiv, og stadig er man ikke i tvivl om, hvilket hold han sympatiserer med.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Champions league

Indlæg af Mander »

Han er ganske vist bedre nu end da han startede på tv, men ikke desto mindre føler jeg altså stadig, at han ville være meget, meget langt fra at få tv-tid, hvis ikke han var tidligere prof. Jeg vil langt hellere have en journalist, der er mere udadvendt, mere karismatisk, osv.

Jeg forstår ærlig talt ikke, hvorfor profspillere altid bliver ansat som kommentatorer (ikke kun på dansk tv, men også på udenlandsk). Fair nok, at de har noget indsigt i fodboldverdenen, men hvis de ikke har den fornødne viden og karisma derudover, så er der ingen grund til at hyre dem. Er lidt ligesom når Maradona bliver hyret som træner - det kan da godt være, at han var en god spiller, men betyder det også, at han er en god træner?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

@ Jbninc

Vi har vist to vidt forskellige syn på Elkjaer. Jeg synes det er ekstrem sjaeldent, ja naermest ikke eksisterende, at han roser Barca. Han skal altid tage noget fra dem, f.eks ved at sige, jamen de spiller mod et daarligt hold, eller når Barca koerer et klassemandskab over, saa er det ikke Barcas fortjeneste men mere fordi det paagaeldende hold ikke gad spille bold og saadan kan man blive ved. Han har meget meget svaert ved at acceptere Barcas overlegenhed og han vil for alt i verden tage aeren vaek fra holdets praestationer. Men saa snart barcas kikser, saa er han ikke bleg for at kritisere saa meget, saa det virker en anelse overdrevet, for at sige det mildt.

Igen, nu er det tilfaeldigvis Barca det gaar ud over og jeg er Barca fan. Men min irritation kommer af, at han ikke er i stand til at vaere professionel naar han er paa job. Som sagt, det havde stadig irriteret mig graenseloes, hvis det var et andet hold end barca det gik udover. Som Mander siger det, manden bidrager med intet sagligt og det er meget meget sjaeldent han analyserer en kamp eller spillerene. Han kommer bare med sine meget farvede holdninger, " jeg synes ikke det er godt nok, eller jeg synes det er mere held end dygtighed" kan man bare ikke bruge til saerlig meget.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Champions league

Indlæg af Guardiola »

Mander - hvis det lykkes at få Mølby væk, så vil jeg opkalde min førstfødte efter dig. Jeg vil nævne dig i min aftenbøn, og jeg vil stemme på dig, hvis du stiller op som statsminister. Og ikke mindst, så vil jeg nyde kampene mere.

Jeg vil sende dem en mail senere. Det syntes jeg også du skal gøre Ladi. Jo flere der skriver, desto sværere bliver det for dem, at se bort fra det. Jeg ved også, at folk i min familie og omgangskreds, som ellers ikke er vildt interesserede i fodbold, som den eneste har et problem med Mølby.

Om Real - ØV.
Og hvor er Ozil desværre god. Som man kunne forvente.

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: Champions league

Indlæg af benjamin »

Jeg synes dog godt, man kan tillade sig, at rose især Brian Laudrup, Luna, Frimann, og Peter Kjær, som jeg synes gør et glimrende stykke arbejde. Men ellers giver jeg jer helt ret, Mølby er ganske enkelt et fjols at høre på - mage til bedrevidende person skal man lede længe efter.

Men synd Ajax ikke er det storhold, de engang var. Der var godt nok nogle enkelte spillere, der gjorde god figur, mens andre simpelthen faldt helt igennem.
Det var dog dejligt, at Real Madrid brændte så mange chancer. Ser ikke skræmmende ud--- ---- ---- udover Øzil!
Stick to your guns.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Champions league

Indlæg af Mander »

Ja, Ajax er virkelig faldet dybt ift. hvor gode de var bare i 90'erne. Fantastisk klub, de fortjener bedre.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

@ benjamin

Ja Luna og Frimann er gode synes jeg, medmindre Frimann og Werge arbejder sammen, saa er det nemlig virkelig irriterende at hoere paa dem. Luna er en af de bedste sportsrapporter/analytikker i hele DK synes jeg. Som sagt, hun er utrolig god til at stille de rette spoergsmaal til traeneren og spillerene, hun er vellidt blandt alle spillere og traenere. Hun kan skaffe interviews med stort set alle, f.eks. var hun den foerste der skaffede eksklusiv interview med Casillas i dansk TV. Hun er ret god til at stille isaer de kritiske spoergsmaal paa en maade, saa de ikke virker stoedende/irriterende paa den person hun stiller spoergsmaal. Og ja saa er hun ret god i sine analyser og virker altid velforberedt. Naar hun snakker, saa ved man at hun har tjek paa emnet og sat sig ind i det. Luna <3
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: Champions league

Indlæg af benjamin »

Helt enig med Luna. En helt og aldeles fremragende reporter, og nok en i af de bedste og førende af slagsen i hele Europa, når hun nærmest med kyshånd modtages af de fineste spillere, der med glæder stiller sig op får at give hende interviews.

Og ja, Werge må gerne holde sig fra Frimann, haha.
Stick to your guns.

Rivaldo10

Re: Champions league

Indlæg af Rivaldo10 »

Det er jo ikke overraskende, at tidligere professionelle fodboldspillere bliver prioriteret fremfor Jens Jensen fra Gladsaxe, trods en større fodboldviden (muligvis)

Nu foretrækker jeg at se CL på fransk og til tider italiensk tv (alt efter kampene), men mit indtryk er da, at holdet som HELHED gør det ok. Man skal jo huske på, at seerne er et broget publikum, som muligvis ikke har styr på noget vi tager for givet.

Men Brian, Frimann og Luna gør det uden tvivl bedst, sådan som jeg husker det.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Champions league

Indlæg af Mander »

Rivaldo10 skrev:Det er jo ikke overraskende, at tidligere professionelle fodboldspillere bliver prioriteret fremfor Jens Jensen fra Gladsaxe, trods en større fodboldviden (muligvis)
Hvis Jens Jensen fra Gladsaxe ved mere og fungerer bedre på tv, så er han da også bedre kvalificeret end en tidligere prof, der ikke ved noget om moderne fodbold, og i øvrigt ingen udstråling eller talegaver har.

Form uden indhold tiltaler åbenbart masserne (dermed ikke sagt, at hele holdet er sådan).
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: Champions league

Indlæg af Rivaldo10 »

Min pointe var så men blot, at det er svært at finde en person, der både er interessant for pøblen i kraft af tidligere bedrifter (oplagt at disse er blevet til på en fodboldbane), fungere godt på tv og samtidig have en viden om fodbold. Modsat Jens Jensen fra Gladsaxe, så kan alle bortset fra Werge jo give deres besyv med, når det kommer til egne oplevelser. Man skal jo huske på, at 4 af dem har spillet på et forholdsvis højt niveau.

Derudover skal det jo helst være nogle personer masserne kender, hvis man ser det fra et økonomisk perspektiv kunne jeg forestille mig (seertal).

Men jo, jeg havde nok også foretrækket nogle mere dybtegående analyser og mere fagligt snak, men nogle gange fungerer det andet også ganske fint. Men så er det jo godt, at man kan varriere i kraft af sendepladen, hvert fald for mit vedkommende.

Men 3+ er altså ikke meget anderledes end i udlandet, hvor det rent faglige niveau og de dybtegående analyser ligeledes sjældent er i fokus, nu når programmerne henvender sig til masserne/pøblen.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Champions league

Indlæg af Mander »

Ved skam godt, at der er flest penge i de tidligere spillere, og de må gøre hvad de vil med deres tv-station... men derfor synes jeg stadig, at det er ærgerligt, at blot fordi man har spillet på højt niveau i 80'erne, så skal man agere ekspert på noget man ikke nødvendigvis aner en pind om (spillere i dag, klubber i dag, hvordan det er at være prof i dag).

Mht. tidligere bedrifter og hvad folk vil kigge på, så vælges værterne for Nyhederne (ikke at de er specielt gode) jo også ud fra kameratække, ikke hvad de tidligere har opnået som folk kender til (eftersom folk næppe kender nogen af dem, der bliver værter, før de rent faktisk er der). Hvis Jens Jensen var sportsjournalist, så kan jeg ikke se, hvorfor han ikke skulle kunne komme på tv, også selvom han er fra Gladsaxe.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: Champions league

Indlæg af Rivaldo10 »

Lige præcis, de følger seertalene og de vil unægtelig være højere efter kl. 22.35 og inden 20.45, hvis Schmeichel og kompagni er på skærmen og ikke den lidt dygtigere, eller meget Jens Jensen fra Gladsaxe.

Nu synes jeg heller ikke, at det står så slemt til. Som jeg husker det, så er de fleste nogenlunde velinformerede (skal de vel for dælen være) og synes i øvrigt at det er ganske godt, at der findes modsætninger(Elkjær foretrækker det italienske, Schmeichel det engelske, Brian det tyske/engelske/spanske/tekniske og Werge det spanske/tekniske. At Mølby så ikke er den skarpeste at høre på kan vi da godt blive enige om.

Jo, men det kan jo ikke rigtig sammenlignes kan jeg forestille mig, hvis man kigger på seertalene. En nyhedsoplæser skal bare kunne sit job også er det lige meget om man er "kendt eller ukendt". Det er ikke dem der er i fokus, men selve nyhederne. Det er lidt noget andet i studiet, hvor forskellige præferencer bliver påtaget af hver enkel medlem af studiet. De er jo sågar subjektive, selvom de prøver at skjule det til tider.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 79 gæster