Landsholdsfodbold

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Mander »

Hvor har du set, hvilke byer de spiller i? Kommer Spanien til Århus, eller skal man en tur forbi Herning for at se dem?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Mander »

Storklubber kræver minisæson for landshold

Hvad siger folk? Personligt så jeg hellere, at alle venskabskampe på landsholdsplan blev afskaffet. Mindre omvæltende, men samtidig kunne det skære ned på en masse (ekstremt ligegyldige) kampe. Kan dog sagtens se Rummenigges pointe.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Flax_Generous »

Så forslaget er, at der skal være to måneder med landsholdsfodbold om året? Det ved jeg ikke helt. Det lyder kedeligt.

Umiddelbart vil foretrække at afskaffe alle venskabskampe undtagen før de store turneringer, lave en pre-kvalifikationsturnering for de dårligste landshold eller lave flere, mindre grupper (så de store nationer ikke skal spille 10-12 kvalifikationskampe), og så kun spille dobbeltkampe. Så vil der være 4-5 landsholdspauser i en hel kvalifikationsturnering. Morten Olsen vil sikkert hade ikke at have mere tid med spillerne, men jeg er lidt ligeglad. Så vil jeg hellere give landsholdene lidt længere tid sammen før de store turneringer.

For øvrigt: "Det er lidt dumt, at vi i Bundesligaen ikke udnytter den bedste tid på året mellem juni og august," mener Rummenigge. Hørt.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg har det lidt på samme måde som Flax.

1: Det lyder lidt kedeligt, med to måneders landsholdsfodbold i løbet af sen sæson. Men udover det, hvordan skal man lægge den? de to måneder man snakker om, hvor skal man finde dem?

2: Hvorfor kan man ikke afskaffe de mange og efter min mening meningsløse venskabskampe, på den måde sparer man nogle kampe.

Yderligere har Cypern, San Marino, Færøerne osv. ikke noget at gøre i en EM eller VM kvalifikations pulje. Hvorfor laver man ikke en pre-kvalifikation system, sådan som man kender det fra C.L. På den måde kan man sortere de aller dårlige fra, og så kan et hold som Spanien, England, Frankrig etc etc spille 6 eller 8 kampe i stedet for de 10-12 stykker de spiller nu, for at kvalificere sig til en slutrunde.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Raman93 »

Hvis det bliver indført, får spillerne så en ferie?

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Mander »

Rummenigges forslag inkluderer en måneds ferie til spillerne (8 måneders klubsæson, 2 måneders landsholdssæson, 1 måneds træning med klubberne, 1 måneds ferie, ikke nødvendigvis i den rækkefølge). Jeg er enig i, at to måneder med ren landsholdsbold lyder møgkedeligt. Så spændende er det altså ikke at se landshold uden for VM og EM.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Le Roi Soleil

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Le Roi Soleil »

Hvad er der galt med det nuværende landsholdsformat? Der skal der være plads til venskabskampe ligeså. Landsholdsfodbold har uden tvivl sin charme, så længe det ikke tager overhånd i løbet af et kalenderår, hvilket jeg heller ikke mener er tilfældet.

Ingen grund til at ændre noget der fungerer, fordi et pa klubtrænere/klubber tuder over skader, host Robben, host.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Mander »

Jeg ser ingen charme i ligegyldige kampe, der kun kan resultere i skader og træthed.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af klogfyr »

Rivaldo10 har du skiftet navn igen???

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Visca El Barca »

klogfyr skrev:Rivaldo10 har du skiftet navn igen???
Nej, han har blot skiftet brugernavn, som han selv sagde sidst :p

@ Rivaldo10

Nu ved jeg ikke om Bayern tuder ligefrem. de har jo fat i noget. En af deres vigtigste hvis ikke den vigtigste spiller har ikke kunnet spille i denne sæson, fordi man valgte at tage ham med til en slutrunde, hvor han ikke var 100% klar, samtidig med, at man vidste Robben er meget skrøbelig og sårbar overfor skader. Man ser jo tit, at landsholdstrænere skider højt og tydeligt på klubbernes ønsker og tager halvskadede spillere med, eller udtager en spiller til en ligegyldig træningskamp, selvom spilleren lige er kommet tilbage fra en længerevarende skade, det er da belastende.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

I mine øjne har spilleren altså også selv et ansvar, og må sige fra hvis han selv eller hans klubs læge vurderer at det ville være for risikabelt at spille kampen. Så kan man godt tillade sig at melde afbud til en træningskamp om så det er mod Cypern, Sverige eller Brasilien - det er trods alt en træningskamp.

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Pieyanthikos »

Tillykke til Rusland og Qatar, det er nogen modige og gode valg. For begge lande er det en kæmpe mulighed for at åbne sig over for Vesten. Jeg kan godt lide når fodbolden åbnes op for hele verden, og ikke bare indsnævres til "de sædvanlige lande" (som hvis man havde valgt England). Begge lande vil helt sikkert gøre alt hvad de kan for at imponere.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af zqa »

D'oh..
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg synes Qatar er en god idé. Der er næppe noget land i Verden der pt. er villig til at ofre ligeså mange penge på et VM-arrangement som Qatar er. Det betyder at alt kommer til at være i top i Qatar om 12 år - stadions, infrastruktur, hoteller, sikkerhed. De har 12 år og ´a shit load of money´ til at gøre sig klar og sidst men ikke mindst, så har de motivationen og lysten til at vise resten af Verden at det godt kan lade sig gøre at holde et globalt event med massiv mediedækning i et land i Mellemøsten og samtidig føle sig sikker. Jeg er så godt som sikker på at det nok skal blive godt, for jeg føler mig overbevist at de har i sinde at lægge alle deres kræfter i projektet og så lige lidt til.

Le Roi Soleil

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Le Roi Soleil »

Synes det er fantastisk at Rusland og Qatar får VM. Særligt førstnævnte (ja, man har russiske aner - Rurik-familierne).

Rusland har nogle flotte og gamle byer og de værtsbyer, der er blevet udvalgt byder på en masse. Lige fra subtropiske Sochi til ekstremt smukke Sankt Petersborg. Skal nok blive fantastisk og på tide at verdens største land får slutrunden.

Qatar er jeg også sikker på bliver en succes. Især, når man tager deres økonomi og tydelige engagement i betragtning. Ikke at glemme miljøet og de efterfølgende planer med stadionerne.

Det bliver dog EKSTREMT varmt. Da jeg var i Dubai sidste år om vinteren var der dengang næsten dagligt 25-30 grader...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 70 gæster