Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Champions league

Indlæg af klogfyr »

Det kan ikke komme til at bide os i røven, hvis vi ryger ud, vil de juble lige meget hvad. Jeg gider ikke at spille moralsk overlegen, det forventer jeg af spillerne, men ikke af fansene. Hvis man er rigtig barca fan, så kan du simpelthen ikke ønske noget godt for Madrid, fordi vi er hinandens modsætninger. Det er tilladt at juble, når de taber. Jeg bliver heller ikke sur, når de jubler over vi taber. Det her er et barca forum, jeg håner dem jo ikke inde på madridista.dk, det synes jeg er provokerende og dårlig stil. At drille dem er okay :D . Men her på forummet, som overordnet set henvender sig til barca fans, er det i orden at håne dem for nederlaget. Jeg jubler stadig mere over en barca sejr, men det her er også et dejligt øjeblik. Men gør som du har lyst, bare lad vær' med at ødelægge vores schadenfreude :D .

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Champions league

Indlæg af klogfyr »

Og nej troede ikke på, de ville vinde cl, men de er altid heldige, så det kunne sagtens ske igen. De er dårlige mod store hold, og tror også, vi tager dem på Bernabæ, men indtil da, vinder madrid alt, og det skal vi også gøre. De havde også vundet alt, selvom de var gået videre, enten vha. dommerne eller hold, der ligger sig ned for dem. Derfor jo før jo bedre at de røg ud, det kommer til at koste dem mange penge.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

Jeg vil mene at skaden næsten er størst for dem at ryge ud i 1/8-finalen i stedet for 1/2-finalen. Bare det symbolske i at de er røget ud 6 år i træk i 1/8-finalen er grobund for maksimal uro efter de har været ude og spendere milliarder på spillere. Dvs. de kunne have sparet alle indkøbene og stadig have gjort det lige så godt med Robben og Sneijder osv. Selvfølgelig har de en truppe nu med masser af fremtid men det gør kun La Liga underholdende mange år frem da vores hold også er meget ungt 8)

Jeg tror f.eks. også at Pep var oprigtig ked af at ryge ud af Copaen da værdien af høj moral mange gange er i højere kurs end lidt flere skader og lidt mere træthed, medmindre man møder freak-uheld såsom langtidskader til de tre-fire vigtigste spillere i truppen.

Pellegrini ryger helt sikkert til sommer og så må de starte om på ny. Det eneste nederen er bare at jeg ønsker klaphatten Pelle bliver idet han pt tydeligt mangler noget i fht til de helt store trænere, det beviste han også før Arsenal kampen sidste år da han var Villareal træner. Jeg er aldrig blevet klog på hvad han er så god til, foruden at se vigtig og alvorlig ud. Ramos i det mindste havde en filosofi om at fintune sine spillere rent fysisk via sit omvandrende fysio-team cirkus og ass. trænere med nye diæt planer osv.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

rummenigge skrev:Jeg vil mene at skaden næsten er størst for dem at ryge ud i 1/8-finalen i stedet for 1/2-finalen. Bare det symbolske i at de er røget ud 6 år i træk i 1/8-finalen er grobund for maksimal uro efter de har været ude og spendere milliarder på spillere. Dvs. de kunne have sparet alle indkøbene og stadig have gjort det lige så godt med Robben og Sneijder osv. Selvfølgelig har de en truppe nu med masser af fremtid men det gør kun La Liga underholdende mange år frem da vores hold også er meget ungt 8)

Jeg tror f.eks. også at Pep var oprigtig ked af at ryge ud af Copaen da værdien af høj moral mange gange er i højere kurs end lidt flere skader og lidt mere træthed, medmindre man møder freak-uheld såsom langtidskader til de tre-fire vigtigste spillere i truppen.

Pellegrini ryger helt sikkert til sommer og så må de starte om på ny. Det eneste nederen er bare at jeg ønsker klaphatten Pelle bliver idet han pt tydeligt mangler noget i fht til de helt store trænere, det beviste han også før Arsenal kampen sidste år da han var Villareal træner. Jeg er aldrig blevet klog på hvad han er så god til, foruden at se vigtig og alvorlig ud. Ramos i det mindste havde en filosofi om at fintune sine spillere rent fysisk via sit omvandrende fysio-team cirkus og ass. trænere med nye diæt planer osv.
Jeg er enig med dig i det meste. Jeg synes dog ikke pellegrini kunne have gjort noget anderledes i går. det er slet ikke Pellegrinis skyld at real ryger ud, det er mere ledelsen og den arrogante holdning klubben og dens spillere har, der var grunden til de røg ud.

Som jeg har nævnt det tidligere, Real var heldig med at tabe 1-0 i Lyon, Lyon sad på det hele, og de kunne nemt have vundet 3-0, real havde reelt kun en stor målchance i den kamp. Efterfølgende er real inde i en god stime a resultater i ligaen, senest mod Sevilla samtidig med at det ikke kører helt for os, hvad sker der så, ja så bliver ledelsen og spillerene arrogante. Efter Sevilla kampen sagde Perez, la liga er ok, men C.L er det vigtigste for Real, Real elsker C.L mere end alle andre turneringer og C.L elsker Real, det er jo meget sjovt at tænke på nu :D

Der er så cristiano og ramos som går ud og siger at Real helt sikkert går videre, spørgsmålet er bare hvor stort de vinder. Det er jo ikke ligefrem professionelt. Kaka hopper med på vognen og siger han helst vil møde barca, når Real spiller finalen på Bernabeu. Der er ingen i klubben der siger vent lige lidt, Lyon er faktisk et godt hold, de vandt over os i Frankrig og vi skal spillere MEGET bedre hvis vi skal gøre os forhåbninger om at gå videre. Nej nej alle var sikre på at Real ville vinde, og Lyon havde intet at skulle sige eller stille noget op.

Man lærer som regel a de fejl man begår, men det som om folk i og omkring real er utrolige dumme, de lærer aldrig a deres fejl. Før el clasico på bernabeu sidste år, var Marcelo, Robben og Sneijder bl.a sikre på at real ville vinde, efter a de havde været inde i en god stime mens vi ikke havde spillet så godt. Vi ved jo allesammen hvordan det gik :D Før alcorcon kampen var klubben så sikker på videre avancement, at de arrangerede reklame optagelser dagen før kampen, for hvad kunne lille Alcrocon imod Real, og vi ved jo hvordan det gik :D I returkampen mod alcrocon var Real jo ikke engang i nærheden a at kunne true Alcorcon for alvor. Trods alle de fejl, så går deres vigtigste spillere (kaka,cristiano og ramos) og melder ud i pressen at de sikkert vinder over Lyon. Det er derfor jeg fryder mig endnu mere over deres exit.

Og ja, hvordan kan man genvælge en præsident og næsten samme ledelse, når man ved hvor meget de fejlede under deres første regeringsperiode? Perez bliver så valgt, og han har ikke lært noget som helst a sine fejl, igen køber han spillere for mange milliarder, ikke fordi de nødvendigvis passer i klubbens filosofi, men fordi de har et stort nok navn. Han ansætter så pellegrini, og Pellegrini skal bare finde en taktik til de spillere han har, i stedet for at finde spillere til den taktik han vil praktisere. Jeg er ret sikker på at real kunne have gjort det ligeså med den samme trup de havde sidste år, de to milliarder er nærmest spildt penge! Tænk at man skiller sig ad med Sneijder og Robben, fordi de ikke har "star quality" eller ikke er så meget hyped i medierne pga deres udseende og deres tåbeligheder.

Ja, det er faktisk en latterlig klub, med en latterlig ledelse og hjernedøde mennesker der er fans a holdet!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg kan ærlig talt ikke se, hvordan de skulle vinde ligaen, de kan IKKE præstere når det virkelig gælder. Det har vi set utallige eksempler på i denne sæson, mod os, mod Milan, mod Sevilla, mod Lyon, mod Alcorcon. Det kan godt være at de vinder nogle flere kampe, men i de afgørende kampe har de simpelthen ikke klassen til at præstere og sætte tingene på plads. Kommer vi op i omdrejninger igen, så er jeg sikker på at vi vinder over dem på Bernabeu og genvinder ligaen.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

En ting man hurtigt glemmer i denne sammenhæng, er at fodbold altså i bund og grund er underholdning.

De mange/store kampe de nu går glip af i CHL, koster ikke blot adskillige millioner. Det koster fansene adskillige timers underholdning (i deres øjne) og dermed koster det moral. Altså har real brugt 2 milliarder kr. på en masse stjerner, som fansene nu kun får lov at se spille i ligaen 1 gang om ugen... det må sQ også være træls.

Et tåbeligt argument i mine øjne, at et senere exit for dem, skulle koste dem flere kampe i ligaen. Barca formåede sidste år at vinde ALT, det kan real nok aldrig nogensinde præstere, men før igår havde de ufattelig meget momentum.. den blev så smadret til jorden.... se dét er vigtigere end kamp trætte ben!
Forumlegende

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

Visca El Barca skrev:Jeg er enig med dig i det meste. Jeg synes dog ikke pellegrini kunne have gjort noget anderledes i går. det er slet ikke Pellegrinis skyld at real ryger ud, det er mere ledelsen og den arrogante holdning klubben og dens spillere har, der var grunden til de røg ud.

Efter Sevilla kampen sagde Perez, la liga er ok, men C.L er det vigtigste for Real, Real elsker C.L mere end alle andre turneringer og C.L elsker Real, det er jo meget sjovt at tænke på nu :D

Der er så cristiano og ramos som går ud og siger at Real helt sikkert går videre, spørgsmålet er bare hvor stort de vinder. Det er jo ikke ligefrem professionelt. Kaka hopper med på vognen og siger han helst vil møde barca, når Real spiller finalen på Bernabeu. Der er ingen i klubben der siger vent lige lidt, Lyon er faktisk et godt hold, de vandt over os i Frankrig og vi skal spillere MEGET bedre hvis vi skal gøre os forhåbninger om at gå videre. Nej nej alle var sikre på at Real ville vinde, og Lyon havde intet at skulle sige eller stille noget op.
Haha, true, lidt af et cirkus det har været når man ser på Perez, Cronaldo, Ramos og Kakas (normalt meget sympatisk men han har åbenbart lidt problemer med at holde benene på jorden) kommentarer.

Pelle er bare ikke en træner jeg er specielt imponeret af som sagt især efter Arsenal Villareal kampen sidste sæson og så hans måde at forvalte sin start hos Madrid på. Jeg mener bare der mangler x-faktor, som med Mourinho som efter CHL sejr med det samme laver et nærmest uovervindeligt hold med Chelsea eller Pep som vinder ALT i hans første sæson som træner på topplan eller måske L. Blanc som har fået skruet noget af en maskine sammen i Bordeaux.

Men det kan også være at det gale hvide hus er indrettet sådan at det næsten er umuligt at gøre det godt på kommando, men så når man tænker over det har Capello (1. periode) og Del Bosque jo gjort det før. Som du siger så har Perez nok ødelagt noget i klubben eller indført en kultur der gør at spillerne føler sig som græske guder og lever på en sky, who knows.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

rummenigge skrev:
Visca El Barca skrev:Jeg er enig med dig i det meste. Jeg synes dog ikke pellegrini kunne have gjort noget anderledes i går. det er slet ikke Pellegrinis skyld at real ryger ud, det er mere ledelsen og den arrogante holdning klubben og dens spillere har, der var grunden til de røg ud.

Efter Sevilla kampen sagde Perez, la liga er ok, men C.L er det vigtigste for Real, Real elsker C.L mere end alle andre turneringer og C.L elsker Real, det er jo meget sjovt at tænke på nu :D

Der er så cristiano og ramos som går ud og siger at Real helt sikkert går videre, spørgsmålet er bare hvor stort de vinder. Det er jo ikke ligefrem professionelt. Kaka hopper med på vognen og siger han helst vil møde barca, når Real spiller finalen på Bernabeu. Der er ingen i klubben der siger vent lige lidt, Lyon er faktisk et godt hold, de vandt over os i Frankrig og vi skal spillere MEGET bedre hvis vi skal gøre os forhåbninger om at gå videre. Nej nej alle var sikre på at Real ville vinde, og Lyon havde intet at skulle sige eller stille noget op.
Haha, true, lidt af et cirkus det har været når man ser på Perez, Cronaldo, Ramos og Kakas (normalt meget sympatisk men han har åbenbart lidt problemer med at holde benene på jorden) kommentarer.

Pelle er bare ikke en træner jeg er specielt imponeret af som sagt især efter Arsenal Villareal kampen sidste sæson og så hans måde at forvalte sin start hos Madrid på. Jeg mener bare der mangler x-faktor, som med Mourinho som efter CHL sejr med det samme laver et nærmest uovervindeligt hold med Chelsea eller Pep som vinder ALT i hans første sæson som træner på topplan eller måske L. Blanc som har fået skruet noget af en maskine sammen i Bordeaux.

Men det kan også være at det gale hvide hus er indrettet sådan at det næsten er umuligt at gøre det godt på kommando, men så når man tænker over det har Capello (1. periode) og Del Bosque jo gjort det før. Som du siger så har Perez nok ødelagt noget i klubben eller indført en kultur der gør at spillerne føler sig som græske guder og lever på en sky, who knows.
Det er den teori jeg hælder mest til. En træner får jo ikke en reel chance for at bygge et ordentlig hold op. Det er som sagt Perez der køber spillere, ofte spillere der slet ikke passer ind i klubben, og så skal træneren præstere med det samme. Vi så at Del Bosque blev fyret, selvom hans hold havde vundet en titel og de spillede nogenlunde godt, virkelig uforståeligt. Jeg kunne heller ikke forstå ansættelsen a Capello, de ansatte Capello. De vidste jo udmærket godt, at manden var meget defensiv i sin tilgang til spillet, han vinder så titlen for dem, og de fyrer ham med den begrundelse at hans hold ikke spiller underholdende. Det er en mærkelig klub, det hele er bare et stort cirkus.

Et tegn på at spillerene føler sig hævet over klubben, er den reaktion eller manglen på samme der kom fra ramos og cristiano. De var sammen med nogle andre (guti,kaka) ude at sige Real ville vinde 100 %. Efter kampen, så stiller de sig ikke til rådighed for pressen, jeg har i hvertfald ikke hørt en udtalelse fra hverken Ramos eller Cristiano i pressen. cristiano som holdets store stjerne og måske en ledertype har et ansvar for at udtale sig til pressen efter kampen, men det skider han på, han tager da bare hjem.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Champions league

Indlæg af abx »

Tjek lige følgende udtalelse:
»På trods af, at det var et godt Real Madrid-hold, der stillede op, blev det smadret af Lyon. Franskmændene viste, at alt er muligt i fodbold - undtagen for dem, der synes, at græstæppet er et aktiemarked«, skriver El País.
Læs resten her: http://politiken.dk/sport/fodbold/champ ... 921121.ece
Próxima Estación.... Parallel!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

eller denne her
Heller ikke salget af merchandise og kampbilletter har fået det forventede løft, som købet af en David Beckham tidligere gav.

Tilskuerne svigter
I forhold til klubber som Chelsea og Liverpool sælger Real Madrid færre trøjer, og tilskuertilstrømningen til hjemmebanen Bernabeu i Madrid er faldet med 7,8 procent i forhold til sidste sæson.
Nedturen i Champions League forventes at koste Real Madrid omkring 450 millioner kroner i gevinstpenge, sponsorkroner og andre indtægter.
Det vurderer Simon Chadwick, som er professor i investering og marketing inden for sportsverdenen, over for Bloomberg.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... on-between

Fedt at Lisandro og Delgado tager pis på ham :D
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

Visca El Barca skrev:http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... on-between

Fedt at Lisandro og Delgado tager pis på ham :D
Hahaha, den læste jeg også det er for cool. Jeg har nu lidt ondt af Ramos da han egentlig virker sympatisk nok men bare uintelligent, og lur mig at han stadig ikke har lært af sin fejl :lol:
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

rummenigge skrev:
Visca El Barca skrev:http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... on-between

Fedt at Lisandro og Delgado tager pis på ham :D
Hahaha, den læste jeg også det er for cool. Jeg har nu lidt ondt af Ramos da han egentlig virker sympatisk nok men bare uintelligent, og lur mig at han stadig ikke har lært af sin fejl :lol:
Jeg er skuffet rumme, han er da ikke symparisk, han er ulækker ligesom alle andre Real spillere :P

Jeg tror heller ikke han har lært a sine fejl, som du siger er han virkelig en uintelligent mand 8)
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

AnderzDK

Re: Champions league

Indlæg af AnderzDK »

Det mår være en ekstra motivation for vores drenge.

Nu er der da først for alvor grund til at nappe ligaen og CL.

Nyd lige tanken:
Vi nakker de hvide 0-3 på Bernabeu, og overtager føringen som vi holder sæsonnen ud.
Dernæst napper vi CL-trofæet på deres hjemmebane.
aaaahhh!!!!

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

Visca El Barca skrev: Jeg er skuffet rumme, han er da ikke symparisk, han er ulækker ligesom alle andre Real spillere :P

Jeg tror heller ikke han har lært a sine fejl, som du siger er han virkelig en uintelligent mand 8)
Nej nej, Ramos er god nok problemet er bare at Guti og Christina snurrer ham rundt om deres "lille finger" så let som ingenting fordi han ikke er den kvikkeste i omklædningsrummet og får ham til at gøre ting han aldrig selv ku finde på. Ellers er manden god nok :wink:

Han virker ellers som en fyr som holder en god stemning i omklædningsrummet, Xavi, Ini og Pique plejer da øjensynligt at gå godt i spænd med Ramos pga landsholdet, men who knows måske skifter jeg mening op til næste Clasico.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 68 gæster