Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Champions league

Indlæg af Ponte »

Pieyanthikos skrev:Jeg ved ikke om man skal glæde sig for meget over Reals exit - godt nok er 2 mia.-historien god en aften som denne, men som andre påpeger har Real nu fuldt fokus på La Liga. Og så skal vi lige selv videre, inden vi hoverer for meget. Hovmod står jo til tider for fald. Og med vores spil i de seneste kampe føler jeg mig ikke i humør til at hovere for meget.

Negativt er det selvfølgelig, at vi ikke kan genvinde CHL over Real på Bernabeu, meeen.. jeg havde nok helst set Real ryge ud senere på foråret, sådan strategisk set.
Så er ordene længere oppe (også fra mig) åbenbart ikke slået igennem som de skulle :)
Men hvad vi hver især får ud af Madrids exit i aften, må jo være op til den enkelte. Nu er det her ikke for at være bedrevidende overfor dem der er bekymret over, at Madrid nu kan fokusere på ligaen, men burde man ikke være realist og indse at jo, vi vinder ikke mesterskabet og CL fra nu af og de næste xx år i træk, ja vi kommer i modvind på et tidspunkt, ja vi kommer til at ryge tidligt ud i de internationale turneringer osv., Vi har altså lige revet 6 trofæer drenge og man er godt nok naiv hvis man tror vi ikke kommer til at møde modgang på et tidspunkt efter det. Hvorfor ikke bare nyde det her mens det endnu står på og skulle vi stå uden trofæer når sæsonen er ovre, så kan vi stadig lukrere på de seneste års dominans uden lige og opnåelse af noget intet andet klubhold har præsteret :!:
Klubfølelse findes ikke kun i skabet med trofæer :!:
Der er da intet hovmod i at hovere en aften som i aften, vi har jo nået alt det som Madrid (og alle andre klubber) drømmer om.
Og igen, er vi skarpe nok, så står vi også med trofæer efter denne sæson, det afgør vi helt selv og står vi uden må vi også være loyale nok til at erkende det. Vi er et kollektiv og ikke egoister som dem der kalder sig Real Madrid.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Jbninc

Re: Champions league

Indlæg af Jbninc »

Er det muligt at Real Madrid er et fremmedord for fiasko?

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Champions league

Indlæg af abx »

Der er al grund til jubel.

ALene det at klubben har investeret 2 milliarder i at kunne vinde ChL, allerede blive slået ud i 1/8 af et formsvagt Lyon-hold. Så kan vi nok så meget ryge ud, men skuffelsen er LANGT større hos madrid-fans end den vil blive hos Barca-fans. Specielt med den formkurv vi er inde i.
Próxima Estación.... Parallel!

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

Pieyanthikos skrev: Og så skal vi lige selv videre, inden vi hoverer for meget. Hovmod står jo til tider for fald. Og med vores spil i de seneste kampe føler jeg mig ikke i humør til at hovere for meget.

Negativt er det selvfølgelig, at vi ikke kan genvinde CHL over Real på Bernabeu, meeen.. jeg havde nok helst set Real ryge ud senere på foråret, sådan strategisk set.
Nu ville jeg også blive nervøs hvis det var Barcas spillere som begyndte at hovere over Madrid og allerede havde meldt sig videre i kvartfinalerne. At fans på et forum benytter sig af håneretten er en helt anden sag og gør ingen forskel på Stuttgart kampen så længe spillerne har fødderne på jorden. Her er Pep jo mesteren i beskedenhed hvilket præcis er det en mammutklub som Barca har brug for også for en sags skyld Madrid.

Hvis man ser på de sidste trænere for Madrid som har været beskedenhed og respektfuld overfor modstanderen så har det været Del Bosque (til dels også Schuster og Capello), der indførte en masse dyder i en truppe der nemt kunne have fået meganykker netop som tilfældet er i dette års Madrid. Jeg husker sidste år inden Villareal skulle op imod Arsenal på Emirates med hvilken arrogance Pellegrini gjorde opmærksom på hvor sikker han var på at ku slå Arsenal ud da Villareal var et bedre hold, vi ved så alle hvad der skete lige efter. Jeg håber virkelig Madrid beholder ham da det ku være sjovt hvis de røg ud til flere lavdivisionshold i Copaen og flere 1/8-dels finaler :wink:

Goal.com havde f.eks en sjov artikel igår om at det er fint hvis Madridistere eller generelt fans for en klub tipper kampen imod Lyon til 3-0 på forhånd eller for den sags skyld 10-0, men at en af spillerne (Ramos) gør det bliver billedet helt anderledes arrogant og giver måske et billede af hvor lidt man har benene på jorden i den klub.

Barca som klub skal blive ved med at gøre fremskridt på en beskeden og respektfuld måde, netop som man hidtil har mestret under de fleste trænere efter Cruyff.

Så synes jeg det er fedt at P.Madrid netop ryger ud i 1/8-finalen, dvs. med et købt hold til næsten 2 milliarder er man ikke nået længere. gode spillere som man skilte sig af med, Robben og sneider, er enten videre i CHL eller har bedre chancer for det, det er da sjovt :D
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

Pjanic en sej 19 årig gut (måske har han en lille Barca fan i sig):
http://goal.com/en/news/1716/champions- ... -the-media
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Remmen

Re: Champions league

Indlæg af Remmen »

Blaugrana92 skrev:Er nu lidt enig med FC. Barcelona her. Ja, ja - naturligvis skal vi glæde os over at vores største rivaler har mødt et nederlag, der gør så ondt på dem, at ikke engang et los i løgposen fra Mr. Hogan ville kunne gøre det. Men så er det altså heller ikke større. Vi er stadig først i marts. Vi mangler at spille os videre til næste runde. Og så er ligaen forresten fuldstændigt åben. Men som FC. Barcelona også skrev om, forstår jeg ikke helt den der overdrevede form for jubel der bryder ud, 'bare' fordi Madrid bliver slået ud af en turnering. Altså - jeg forsøger jo ikke at forsvare Madrid, men det var mere bare en lille dæmper til jer Barcelona-fans der farer sådan op over det. Måske det hele ville blive lidt lettere hvis vi blot koncentrerede os om os selv? ;)

Men når det så er sagt - bla bla bla - så er der da ingen tvivl om at det er dejligt for os at de får et slag og forhåbentlig også lige et lille knæk. Og ja, hvis Madrid vil af med Higuaín vil jeg da ikke sige nej. Han er da den eneste med lidt kvalitet på det hold der. ;)
Forstår udemarket hvad du mener, men er ikke helt enig. Tror dette nederlag vil dræbe en stor del af det mumentum og den selvtillid som de havde fået efter endelig at fange Barca i ligaen, og samtidig gøre det via en fantastisk comeback mod Sevilla. Den positive stemning der var i Madird vil unden tvivl ændre sig til det modsatte, og flere spillere vil blive hængt ud i pressen. For dette var ikke bare "en" tunering for Real. Det var den tunering der i år skulle vise at Real igen var en del af verdens eliten og så skulle finalen endda spilles på deres egen hjemmebane. Efter min mening havde Real netop denne tunering i tankerne da man brugte tons vis af penge i sommers.

Dette ændre stemninger i Madrid til negativ og stemningen i Barcelona til positiv, hvilket jo altid er vigtigt, især i Spanien.

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Champions league

Indlæg af ladislau »

Selvfølgelig er det glædeligt, at de ryger ud på røv og albuer. Dog vil jeg slutte mig til Fcbarcelona, Blaugrana og Pieyanthikos.
Naturligvis skal ve skele til vores helt store konkurrent, men vi skal først se på os selv. Hvilket vi aldrig har været gode til i Barca, hverken når det går godt eller skidt. Ligesomde andre, så venter jeg med euforien, til vi igen selv er flyvende igen.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

ladislau skrev:Selvfølgelig er det glædeligt, at de ryger ud på røv og albuer. Dog vil jeg slutte mig til Fcbarcelona, Blaugrana og Pieyanthikos.
Naturligvis skal ve skele til vores helt store konkurrent, men vi skal først se på os selv. Hvilket vi aldrig har været gode til i Barca, hverken når det går godt eller skidt. Ligesomde andre, så venter jeg med euforien, til vi igen selv er flyvende igen.
så vil jeg give holdet give noget fortjent kredit (måske er jeg en af de sjældnere optimistiske Barca fans :wink: ), men især siden Pep's ankomst har holdet nu været meget gode til at koncentrere sig om sig selv. Det er umuligt at et hold ikke til an vis grad bliver påvirket af omgivelser og andre resultater, men vi kan takke Pep for at vi er blevet solide på den front og fukousere på egne mangler og styrker. At vi har et form dyk lige nu kan ikke nødvendigvis tilskrives at holdet fokuserer på andre resultater. Derimod skal holdet måske have de 6 trofæer helt ud af systemet og Pep gør sit for at lade det ske.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

I kølvandet på Arsenals flotte sejr og den store fokus på Bendtner så jeg lige denne klassevideo inde hos indkast.dk:
http://www.youtube.com/watch?v=2aIIXBmY ... _embedded#

Han har altså teknikken (pasninger og afslutninger) i orden i denne video og det er ikke fordi den er kort, tværtimod, tætpakkede 5 minutters med mål og assists en masse!
Senest rettet af rummenigge tors mar 11, 2010 1:04 pm, rettet i alt 1 gang.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Champions league

Indlæg af ladislau »

Jamen, du har så evig ret Rumenigge. Især mht manglende optimisme(medmindre vi er min. ti point foran), som er den anden dårlige kvalitet, som bliver udledt mindreværds komplekserne for Real. Håber snart det er helt ude af systemet.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

Hvorfor må man ikke glæde sig over at ens rival flopper så fælt? Jeg fatter det ikke, hvorfor skulle det være tegn på mindreværdskomplekser eller for meget fokusering på modstanderen og for lidt på eget hold, hvis man glæder sig over at Real er ude?

Først og fremmest er det jo fansene der glæder sig, jeg har ikke set at nogen fra FC Barcelona ledelsen eller truppen har givet udtryk for deres glæde i pressen over reals exit? Jeg er træt a dem der ALTID skal spille "klog" herinde. Man må ikke gøre det ene eller det andet og bla bla bla..

Nej det er ikke mindreværdskomplekser, nej det er ikke for meget fokusering på andre, det er bare en glæde over at ens største rival flopper i den turnering de havde som førsteprioritet. Det er da mere tegn på mindreværdskomplekser og for lidt tiltro til sit eget hold, når man er bange for at blive "bidt" i røven og bange for at ens eget hold flopper. Derfor holder man sig tilbage med at hovere eller udtrykke glæde over Reals exit til efter kampen mod Stuttgart?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

Visca El Barca skrev:Hvorfor må man ikke glæde sig over at ens rival flopper så fælt? Jeg fatter det ikke, hvorfor skulle det være tegn på mindreværdskomplekser eller for meget fokusering på modstanderen og for lidt på eget hold, hvis man glæder sig over at Real er ude?

Først og fremmest er det jo fansene der glæder sig, jeg har ikke set at nogen fra FC Barcelona ledelsen eller truppen har givet udtryk for deres glæde i pressen over reals exit? Jeg er træt a dem der ALTID skal spille "klog" herinde. Man må ikke gøre det ene eller det andet og bla bla bla..

Nej det er ikke mindreværdskomplekser, nej det er ikke for meget fokusering på andre, det er bare en glæde over at ens største rival flopper i den turnering de havde som førsteprioritet. Det er da mere tegn på mindreværdskomplekser og for lidt tiltro til sit eget hold, når man er bange for at blive "bidt" i røven og bange for at ens eget hold flopper. Derfor holder man sig tilbage med at hovere eller udtrykke glæde over Reals exit til efter kampen mod Stuttgart?
lige præcis. Er sQ på grænsen til det patetiske, at man evig og altid har nogen som "spiller klog" i den forstand, at man vil løfte en pegefinger.. prøv at hør her, denne tråd omhandler CL, vi forholder os her til at Real er røget ud og hvor komisk det er efter der sprængte budget og store drømme om finalen på bernabeu. En ting er i ikke selv gider glæde jer over det, bevares, helt fint med mig og alle andre. Men drop det fis med at bebrejde os, at vi er glade og fejre det en smule. Er ærlig talt ret småligt, at man føler et behov for at gøre sig til bedrevidende på et forum. Deltag lidt i festlighederne, eller ignorer dem, og skriv i andre tråde omhandlende vores hold.
Forumlegende

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Champions league

Indlæg af klogfyr »

Der findes da intet bedre end at vågne op, og finde ud af, at den våde drøm, man havde, om at Puta var røget ud af CL, er virkelig. Det bringer jo næsten tårer i øjnene af glæde, når man læser at de vil fyre pellegrini, Higuain og Kaka.
Jeg er ligeglad, jeg hader den klub, og alt hvad den repræsenterer og står for, og ønsker dem alt muligt ondt. Okay ingen skal dø, men ville ikke græde over det, men enhver sportslig og økonomisk setback de får, glæder mig umenneskeligt. Har intet til overs for dem, og så må jer på de høje heste gøre hvad i vil, it's a celebration b*tch.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

klogfyr skrev:Der findes da intet bedre end at vågne op, og finde ud af, at den våde drøm, man havde, om at Puta var røget ud af CL, er virkelig. Det bringer jo næsten tårer i øjnene af glæde, når man læser at de vil fyre pellegrini, Higuain og Kaka.
Jeg er ligeglad, jeg hader den klub, og alt hvad den repræsenterer og står for, og ønsker dem alt muligt ondt. Okay ingen skal dø, men ville ikke græde over det, men enhver sportslig og økonomisk setback de får, glæder mig umenneskeligt. Har intet til overs for dem, og så må jer på de høje heste gøre hvad i vil, it's a celebration b*tch.
:D :D :D Fedt indlæg, bedre kan det ikke siges :D thumbs up 8)
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Rivaldo10

Re: Champions league

Indlæg af Rivaldo10 »

For min skyld må i gøre hvad i vil, jeg nævner blot at det kan bide en i røven senere hen.

Men det er naturligvis op til den enkelte. Ja, fedt de røg ud, men hvor mange herinde troede helt ærligt på, at de ville vinde CL? Det ville i mine øjne være bedre, hvis de røg ud i semifinalen og sandsynligvis tabt fodfæste i ligaen i mellemtiden.

Men ok..sådan skulle det desværre ikke gå.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 82 gæster