EM 2016

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:
Luis Enrique skrev:
Kubala skrev: Så Portugal er latterlige, men det er Frankrig ikke? Hvorfor? Franskmændene har spillet samme omgang bold som portugiserne og de har mødt virkelig lette modstandere(samlet set, vil jeg sige, at Portugal endda har mødt sværere modstandere end Frankrig).
Vi må være enige om at være uenige. Det går ikke med så forskellige perception.
Fair nok. Jeg synes, at det er pudsigt, at man kan forsvare det ene hold, men ikke det andet. Det har selvfølgelig at gøre med præferencer, for neutralt set, har Frankrig spillet på samme måde som Portugal, forskellen er den, at Frankrig har været effektive, mens Portugal ikke har været det. Desuden har Portugal mødt sværere modstandere set over hele turnering end Frankrig.
Altså ... Portugal var i den ringeste gruppe jeg nogensinde har set ved en større international landsholdsturnering. Alligevel formåede de ikke at vinde én eneste kamp. Franskmændene havde heller ikke nogen svær gruppe, men umiddelbart tror jeg da de fleste ville mene at Schweiz er et bedre landshold end både Østrig, Ungarn og Island er. Og så har Frankrig altså lige slået de regerende verdensmestre.
Det skal du ikke være sikker på. Østrig havde gjort det rigtig godt op til EM. De var også langt større favoritter til at vinde EM end Schweiz på oddset.

Man kan ikke komme uden om, at Frankrig har haft en nem vej. Den har måske været sværere end Portugals, men det siger heller ikke meget.
Sikkert fordi Østrig ligger 10'er på FIFAs latterlige rangliste, efter at have været i kvalifikationsgruppe med et historisk ringe russisk hold og et svensk hold, der knapt kunne ramme målet i deres tre kampe i slutrunden. Østrig viste sit sande niveau her i slutrunden. Det samme gælder i øvrigt Schweiz, der egentlig spillede rigtig fint gennem turneringen, hvis vi ser bort fra deres åbningskamp mod Albanien. Mod Rumænien skulle de have vundet og mod Frankrig spillede de ganske fint. Mod Polen var de også klart bedste i anden halvleg. Østrig var elendige.

Jeg skriver faktisk også at Frankrig heller ikke havde nogen svær gruppe. Irland og Island er heller ikke svære modstandere. Men for at stå i den her finale skulle Frankrig slå de regerende verdensmestre. Portugal skulle slå et amputereret walisisk hold og sparke Rakitic i tre lige store stykker, for at nå så langt.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Flax_Generous »

Og Nani, ej at forglemme.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:
Luis Enrique skrev:Jeg håber i øvrigt Rizzoli også får finalen, men det er nok desværre utænkeligt. Han ydede en verdensklassepræstation i dag og ville pille alle Portugals svinestreger fra hinanden i finalen.
Kenn Hansen er i hvert fald fuldstændig enig med dig.
Dommerne har været det eneste lyspunkt i den her slutrunde. Overraskende mange gode præstationer.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Og Nani, ej at forglemme.
Også ham, ja. Det er faktisk ligefør man også kan sige at Rui Patricio har været bedre og vigtigere. Men Renato Sanches og Pepe har helt sikkert været bedre og vigtigere for Portugal end Ronaldo, mens Nani og Rui Patricio nok har været på samme niveau som Ronaldo. 3 mål og 2 assists er i virkeligheden ret misvisende for den turnering Ronaldo har spillet. Og det er i øvrigt helt med vilje at jeg skriver 3 mål og 2 assists, i stedet for 3 mål og 3 assists. Jeg kan ikke begribe hvordan man kan tælle hans brændte afslutning mod Kroatien, som Subasic parerer over til Nani, som en assist.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: EM 2016

Indlæg af JonasV »

Dette EM er pænt usexet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

EM 2016

Indlæg af zqa »

Det har været forfærdeligt.. Men det har trods alt været dejligt, at der har været noget fodbold..

Kom så Pogba!
#jesuisSheep

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Luis Enrique »

Clattenburg dømmer EM-finalen. I det mindste er den mistrøstige situation for det engelske landshold og de engelske klubhold da til gavn for nogen.

kklaus
Indlæg: 9750
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1281 gange

Re: EM 2016

Indlæg af kklaus »

Ronaldo, Pepe, Griezmann, Clattenburg. The UCL Final getting a replay at #Euro2016 #FRA #POR
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Piquénbauer »

Clattenburg tillader ofte for hårdt spil. Det vil komme Portugal til gode. Desuden kan jeg ikke lide hans stil med at snakke så meget med spillerne fremfor at give kort.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

EM 2016

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg synes, han har været rigtig god ved den her slutrunde, og han er i det hele taget blevet bedre i de seneste par sæsoner, men ja, han er Premier League-dommer, så han tillader lidt mere.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Blaugrana92 »

Clattenburg kunne ikke holde styr på Tottenham-Chelsea. Man kunne godt frygte at det også løber løbsk for ham, her hvor der også står en stor titel på spil.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Flax_Generous »

Clattenburg har tidligere leveret stinkende ringe præstationer, men der er blevet længere imellem dem. Han har også dømt FA Cup- og Champions League-finaler i de seneste par måneder, så han har i hvert fald erfaring med finaler.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Skydefinten »

Rusland, Tyrkiet og Sverige var dårlige til det hele.
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Storken »

God analyse af kampen i går:
http://www.zonalmarking.net/2016/07/08/ ... -dominate/

Tyskland spillede det bedste fodbold hidtil i turneringen, men Frankrig straffede et par individuelle fejl.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Flax_Generous »

Enig.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 36 gæster