Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

#23 skrev:Kampen i går understregede blot den frygt, man har som United-fan, og det er, at Uniteds midtbane ikke er stærk nok rent teknisk i forhold til andre klubber.
Carrick ramte en medspiller med 87% af afleveringerne i går. Bedre end Alonso (som så også konstant forsøgte lange afleveringer). Det var snarere forsvaret (minus Ferdinand), Jones og ikke mindst Rooney, der smed boldene væk under pres.

Men ellers enig Og jeg er særligt glad for, at andre af Uniteds fans begynder at få øjnene op for Real Madrids forfærdelige attitude og mange svinestreger.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Visca El Barca skrev:... og så var der Giggs som helt tilsidst i kampen stod blankt foran mål, men gad ikke at afslutte.
Jeg kalder dette syndrom for 'momentan Dani Alves syge'.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg synes også Carrick var ret god, det var også ham, medspillerne søgte, hver gang de lige skulle spille sig ud af pres, eller hver gang de kom i tvivl og vidste ikke hvad de skulle gøre. Rooney var meget skuffende synes jeg, Rafael også.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Real havde masser af afslutninger, men de fleste voldte de Gea ikke de store problemer. Helt ærligt, Di Maria kan da godt få lov til at trykke af fra over 25 meters afstand, det bliver sjældent farligt og gjorde det heller ikke i går.
Ja, Real Madrid sparkede på alt, men det var sjældent virkelig farligt. Faktisk vil jeg påstå, at United havde flere farlige forsøg mål - selvom Real Madrid sparkede mod mål meget oftere. Så på den måde kan man godt sige, at United var tættest på at vinde. Jeg ved dog ikke om det havde været en decideret fortjent sejr.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Visca El Barca skrev:RvP havde også et skud, som blev reddet nærmest på stregen. Læg dertil Welbecks kæmpe chancer, som meget heldigt rammer Lopez og så var der Giggs som helt tilsidst i kampen stod blankt foran mål, men gad ikke at afslutte.

Jeg synes Man Utd var tættest på sejren. Jeg fatter ikke, at Real fans går så meget amok. Man skulle tro de havde fyret en brand kamp af, men sådan var det altså overhovedet ikke.
Sådan var det jo også da RMD i CDR klarede 1-1 mod os... det blev betegnet som en sejr for dem.. På Madridista står der at Man U blev spillet ned under græstæppet i går.

Jeg vil sige at RMD spillede bedst og spillede mere på modstanders bane end omvendt... De skaber bare ikke det store.

Kampens store detaljer var CR's fejl afleveringer "en Masse" - bedst illustreret da CR's laver "kigge-væk" finten og afleverer til en modspiller... Der kom aftenkaffen altså i den gale hals på undertegnede.:

Billede
Senest rettet af SpillerSomMESSI fre feb 15, 2013 12:14 am, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:
Visca El Barca skrev:Real havde masser af afslutninger, men de fleste voldte de Gea ikke de store problemer. Helt ærligt, Di Maria kan da godt få lov til at trykke af fra over 25 meters afstand, det bliver sjældent farligt og gjorde det heller ikke i går.
Ja, Real Madrid sparkede på alt, men det var sjældent virkelig farligt. Faktisk vil jeg påstå, at United havde flere farlige forsøg mål - selvom Real Madrid sparkede mod mål meget oftere. Så på den måde kan man godt sige, at United var tættest på at vinde. Jeg ved dog ikke om det havde været en decideret fortjent sejr.
Jeg har det lidt svært med det der "fortjent" udtryk i fodbold. Jeg vil dog sige det sådan, hvis et hold på udebane er i stand til at score 1 mål, have masser af offensive spillere på banen, samtidig med at hjemmeholdet tage defensive folk ind i stedet for offensive, plus man "jagter" sejrsmålet og helt tilsidst har chancer for at socre, er mere end godkendt. Hvis Man Utd havde vundet kampen, havde det været helt på sin plads.

Nu skal det siges, at Real selvfølgelig også havde chancer, men jeg synes bare der rundt omkring snakkes om niveau forskel,og det synes jeg absolut ikke der var.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

SpillerSomMESSI skrev:
Visca El Barca skrev:RvP havde også et skud, som blev reddet nærmest på stregen. Læg dertil Welbecks kæmpe chancer, som meget heldigt rammer Lopez og så var der Giggs som helt tilsidst i kampen stod blankt foran mål, men gad ikke at afslutte.

Jeg synes Man Utd var tættest på sejren. Jeg fatter ikke, at Real fans går så meget amok. Man skulle tro de havde fyret en brand kamp af, men sådan var det altså overhovedet ikke.
Sådan var det jo også da RMD i CDR klarede 1-1 mod os... det blev betegnet som en sejr for dem.. På Madridista står der at Man U blev spillet ned under græstæppet i går.

Jeg vil sige at RMD spillede bedst og spillede mere på modstanders bane end omvendt... De skaber bare ikke det store.

Kampens store detaljer var CR's fejl afleveringer "en Masse" - bedst illustreret da CR's laver "kigge-væk" finten og afleverer til en modspiller... Der kom aftenkaffen altså i den gale hals på undertegnede.
Ja fuldstændig enig. Real spillede bedst, eller rettere sagt, de spillede i hvert fald mere på modstanderens halvdel. Men er det ikke også det, et hjemmehold i en Champions League knald eller fald kampe skal gøre? Jeg regner f.eks. med, at det omvendte sker i Manchester, selvom Man Utd har et resultat, de med rette kan vælge at forsvare. De var på Man Utds banehalvdel, men de blev aldrig for alvor farlige. De trykkede af på næsten alt, det giver selvfølgelig god statistik, men de helt store åbne chancer havde de ikke mange af, i hvert fald ikke flere end Man Utd.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

F.eks siger Real Madrids træner, at de Man Utd ikke spillede for at vinde. Det er noget fis, synes jeg. Opstilling og Man Utds indskiftninger, fortæller en anden historie. Selvfølgelig skulle de også spille klogt, men de spillede altså ikke ultra defensivt, ligesom Real heller ikke spillede ultra offensivt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Champions league

Indlæg af # 23 »

Flax_Generous skrev:
#23 skrev:Kampen i går understregede blot den frygt, man har som United-fan, og det er, at Uniteds midtbane ikke er stærk nok rent teknisk i forhold til andre klubber.
Carrick ramte en medspiller med 87% af afleveringerne i går. Bedre end Alonso (som så også konstant forsøgte lange afleveringer). Det var snarere forsvaret (minus Ferdinand), Jones og ikke mindst Rooney, der smed boldene væk under pres.

Men ellers enig Og jeg er særligt glad for, at andre af Uniteds fans begynder at få øjnene op for Real Madrids forfærdelige attitude og mange svinestreger.
Igen, Carrick er ofte god for præcise afleveringer, men det er mere de pressede situationer, jeg er ved at blive træt af. Jeg elsker mandens taktiske sans. Der er der virkelig få midtbanespillere i verden, der er på højde med ham i at placere sig rigtigt på banen og dække af for spilmuligheder. Men når han har bolden, og han er omringet af spillere er slet ikke Carricks kompetence. Han mangler IMO for meget teknik der til at lige gøre noget med bolden og komme uden om det pres. Det er det, der frustrerer mig, for evnede Carrick det, at han lige havde nogle driblekundskaber i ærmet (Ikke ROnaldo-finter eller lignende, men bare kunne en kropsfinte og snøre sin direkte modstander) ville han være fuldkommen den perfekte defensive midtbanespiller.

Det er et vedvarende problem for United, at vores midtbane ikke er dominerende nok. Det er mit problem i europæisk henseende.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Champions league

Indlæg af # 23 »

Visca El Barca skrev:F.eks siger Real Madrids træner, at de Man Utd ikke spillede for at vinde. Det er noget fis, synes jeg. Opstilling og Man Utds indskiftninger, fortæller en anden historie. Selvfølgelig skulle de også spille klogt, men de spillede altså ikke ultra defensivt, ligesom Real heller ikke spillede ultra offensivt.
Tja. Jeg synes i går var en typisk United-kamp på udebane i Champions League. Man jagter ikke hovedløst sejren men prøver at jagte en god resultat. Det var mere resultatsorienteret, så på nogle punkter kan jeg godt følge Mourinho. Men det sjove er bare, at det var United, der havde de største chancer. Jeg håber og tror, at Ferguson går til angreb på Old Trafford. Og så vil jeg tro, at tilstedeværelsen af Vidic i bagkæden giver mere autoritet - noget jeg synes vi lige manglede i går.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Visca El Barca skrev:F.eks siger Real Madrids træner, at de Man Utd ikke spillede for at vinde. Det er noget fis, synes jeg. Opstilling og Man Utds indskiftninger, fortæller en anden historie.
Du burde kigge en ekstra gang på Uniteds udskiftninger. De viser tydeligt, at Ferguson var fint tilfreds med 1-1 og ikke gik efter sejren.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

Storken skrev:
Visca El Barca skrev:F.eks siger Real Madrids træner, at de Man Utd ikke spillede for at vinde. Det er noget fis, synes jeg. Opstilling og Man Utds indskiftninger, fortæller en anden historie.
Du burde kigge en ekstra gang på Uniteds udskiftninger. De viser tydeligt, at Ferguson var fint tilfreds med 1-1 og ikke gik efter sejren.
Welbeck, Rooney og Kagawa

Blev til sidst til

Valencia, Anderson og Giggs

Jeg ved ikke hvor super defensivt det er i fht til at

Di Maria, Benzema og Alonso

Blev til

Modric, Higuain og Pepe

Jeg synes da ikke at det er mere defensivt af SAF end hvad bangebuksen Mourinho udviste på hjemmebane. Anderson kom i øvrigt ind helt til sidst.

Det er da mere Mourinho som var bange og RM som ikke var gode nok til ikke at give chancer bort sidst i kampen, trods overtaget, at han ikke introducerede mere samlet angrebsjuice for at få den sejr.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg var faktisk lidt overrasket over Mourinhos indskiftninger. Higuain for Benzema var logisk, men Modric for Di Maria var underlig, eftersom Di Maria faktisk var rimelig farlig med sine indlæg. Pepe for Alonso var meget konservativ, når man tænker på, at Real Madrid jagtede en sejr på hjemmebane og vist havde Kaka på bænken.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Flax_Generous skrev:Jeg var faktisk lidt overrasket over Mourinhos indskiftninger. Higuain for Benzema var logisk, men Modric for Di Maria var underlig, eftersom Di Maria faktisk var rimelig farlig med sine indlæg. Pepe for Alonso var meget konservativ, når man tænker på, at Real Madrid jagtede en sejr på hjemmebane og vist havde Kaka på bænken.
Jep, Det med Pepe var overraskende... Alonso havde vist en lille skade, men det ville da være logisk at skifte Kaka ind i stedetfor.

Så ville man da kunne kalde det at gå efter sejren på hjemmebane.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

rummenigge skrev: Welbeck, Rooney og Kagawa

Blev til sidst til

Valencia, Anderson og Giggs

Jeg ved ikke hvor super defensivt det er i fht til at

Di Maria, Benzema og Alonso

Blev til

Modric, Higuain og Pepe

Jeg synes da ikke at det er mere defensivt af SAF end hvad bangebuksen Mourinho udviste på hjemmebane. Anderson kom i øvrigt ind helt til sidst.

Det er da mere Mourinho som var bange og RM som ikke var gode nok til ikke at give chancer bort sidst i kampen, trods overtaget, at han ikke introducerede mere samlet angrebsjuice for at få den sejr.
Nu handlede diskussionen ikke om Mourinhos dispositioner. Ferguson handlede ud fra et defensivt mindset, da han først tog Kagawa ud for Giggs og dernæst Welbeck og Rooney for Valencia og Anderson. Der er intet i vejen med udskiftningerne, men det er ukorrekt at betegne disse for værende offensive.

Derudover vil jeg gerne vide, hvordan du kan få udtrykket "super defensivt" ud af mit indledende indlæg?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 57 gæster