Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

Samtidig må selve de mest højlydte United-fans anerkende det faktum, at der var reel klasseforskel på de to mandskaber. United ville gerne, men de kunne intet. Fra kampens 30. minut og til en fint dømmende Felix Brychs sidste fløjt stod der Real Madrid på klart det meste.

United blev i store dele af duellen spillet ned under græstæppet på Bernabéu, og levede reelt set kun på dødbolde og kontraløb, der med enkelte undtagelser til særligt Robin van Persie var relativt tandløse.
Så er kampreferatet kommet
Forumlegende

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Insane. :lol:

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Champions league

Indlæg af Bager »

Var jeg den eneste der bed mærke i at hyænerne spillede relativt fair? Det er åbenbart kun mod os de optræder direkte usportsligt.

Med hensyn til kampen, så virker det ikke til at United er vant til et klassemandskab som hyænerne. United blev i store dele revet rundt. Alligevel kom United til chancer. Alt i alt en ganske seværdig kamp, men for meget uoverlagt spil efter min fodboldopfattelse. Dejligt med et godt udgangspunkt inden returopgøret på OT. Nu skal de bare følge den til dørs.
Visca el Barca

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15194
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Bager skrev:Var jeg den eneste der bed mærke i at hyænerne spillede relativt fair? Det er åbenbart kun mod os de optræder direkte usportsligt.
Det er fordi de er kongeklub ligesom United aaahahahahaaha
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15194
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Jeg har gif, hvad nu ??
Alt det jeg har prøvet fungerer ikke :?
Senest rettet af Lopezzz tors feb 14, 2013 1:15 am, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Jeg sad med fornemmelsen at Real kunne score lettere end United. United var stærke defensivt, da de nok var glade for at holde resultatet. Real pressede på, og de kom ikke til flere store og åbne chancer (et par stykker, gjorde United også), end United, men alligevel var det dem man havde på fornemmelsen sagtens kunne score det næste mål.

Men synes sq kampen var rodet. Irriterer mig at United aldrig fik gang i deres midtbane eller kanter, spillede meget kompakt og med mange bold-tab. Måske var dette med vilje, jeg ved det ikke. Men bliver selvf. en anden kamp i Manchester, og United er da favoritter. De skal straffe Real, og med den defensiv de viste i dag kunne det godt tænke sig at de kunne holde stand hjemme.
Allez...

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

Flax_Generous skrev:Før kampen havde jeg med glæde solgt den for 1-1, men efter anden halvleg sidder jeg lidt med følelsen af at United godt kunne have vundet. Real Madrid havde som forventet ikke meget at komme med efter United pakkede sig foran eget felt.

Men en god og underholdende kamp. Hvis dommeren så bare lige have været lidt mindre hjemmebanedommer.
Jeg er ret enig. Der er et helt andet snit over United ifht sidste sæson. Hvis de havde vundet idag havde det været fortjent fordi de spillede klogere og kom til "renere" chancer.

Ærgeligt var det at visse United spillere ikke ku holde niveau, Kagawa synes jeg ikke har topniveauet endnu og gav possesion væk i 2. halvleg og blev træt for tidligt. Welbeck bør kunne spille 90 min uden at få kramper, WTF. I det hele taget blev de domineret for meget, men jeg tror/håber at det bliver anderledes på Old trafford.

Tilgengæld forsvarede United sig bravt og spillede som sagt klogt (bortset fra de tekniske glitches på midtbanen ifht deres vanlige niveau). De Gea viste flaget, manden er på vej, for første gang tænker jeg at MÅSKE har niveauet. Jeg tænker ikke så meget på hans refleksredning med foden som andre målmænd også kunne fluke sig til (flot var det dog), men mere den selvtilid og sikkerhed han udviste i sine indgreb. Han mangler dog stadig at udvise den samme selvtillid når modstander indlæg skal pacificeres.

RVP er dejlig spiller og det samme er Rooney, men idag var ikke sidstnævntes bedste.

RM dominerede mest men GAL hvor er de hovedløse i angrebet. De skyder så snart de får chancen i stedet for lige at have blik for sine medspillere. På den måde spillede United dem rigtigt nu når de ikke kunne dominere dem.

Varane var sindsygt tæt på rødt. Hans alder kom helt klart til syne idag. Manden er blev hypet for vildt, og selvfølgelig kan en 19 årig ikke leve op til det, medmindre man er messias. United havde virkelig muligheden for flere pinde imod RM forsvaret idag.

Kan ikke vente til returen, for det var helt sikkert en underholdene kamp!

#23 - få nu styr på Barca-historien nu du efterhånden er blevet semi-fan af at hænge ud herinde ;-) ...inden du stempler Barca som kun værende store fra 90'erne og fremefter. Som sagt dominerede de sammen med Bilbao og Atletico før RM og Franco havde betydning. Selvfølgelig er United og RM hverken størrere eller rigere på historie.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Champions league

Indlæg af Dytrax »

Varane var sindsygt tæt på rødt. Hans alder kom helt klart til syne idag. Manden er blev hypet for vildt, og selvfølgelig kan en 19 årig ikke leve op til det, medmindre man er Messi

:mrgreen:

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

Dytrax skrev:Varane var sindsygt tæt på rødt. Hans alder kom helt klart til syne idag. Manden er blev hypet for vildt, og selvfølgelig kan en 19 årig ikke leve op til det, medmindre man er Messi

:mrgreen:
One and only ;-)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

Det var en sindssyg rodet kampe, og United var tættere på at vinde kampen end Real.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Champions league

Indlæg af # 23 »

Kampen i går understregede blot den frygt, man har som United-fan, og det er, at Uniteds midtbane ikke er stærk nok rent teknisk i forhold til andre klubber.

Carrick er en gudsbenået taktikker, som ofte er rigtig placeret på banen og lukke hullerne af og en god duelspiller. Men hans boldomgang lider under, at han er en anelse tung i røven og for langsomt tænkende, hvilket er guf for hold, der presser højt og hårdt. Jones var en sand kriger i går, men han har slet ikke samme overblik og teknik til at kunne modstå modstanderne, når han har bolden. Der var for mange bolde tilbage i banen og ud til siden frem for frem i banen.

Det var derfor, at Real formåede at have bolden så meget, selvom de reelt set ikke skabte det største chance, for de havde mange skud fra distancen, hvorimod jeg synes, at United havde de allerstørste chancer. Welbecks skud der bliver lige rettet af Lopez, Giggs' manglende lyst til at skyde på et meget gunstigt sted og RvPs fatale afbrænder.

Jeg synes United formåede at eliminere Reals spil fint. De chancer de fik var ikke store som så. Coentraos skud, hvor De Gea fodredder den skyldes manglende meter af Rooney til at følge ham op.

United skal have en Carrick med meget mere teknik, som lige har den snedighed, at han lige kan glide af på en modstander, når han får bolden med ryggen til mål langt nede på banen og skal opbygge spillet. En Busquets-type. Får United det, bliver det endnu bedre, for forsvaret er ved at finde sig selv igen med Vidics tilbagekomst og De Gea forståelse med forsvaret, og at RvP er fantastisk. Angrebet og forsvaret er godt. Midtbanen mangler bare lige at have den der dominans over sig, så vi i fremtiden kan diktere spillet.

Og lige det allersidste. Nu ved jeg virkelig, hvordan det er at spille i mod Mourinhos Real, når det er imod ens hjertehold.

En Ramos, der smider sig ved alle kontakter, men selv er et svin. En Coentrao der laver en millard frispark uden at få gult, og så den sidste, men klart klammeste spiller i verden, den fodboldbegrænsede Alvaro Arbeloa, der flere gange lavede små svinestreger og lavede ligeså en millard frispark uden at få gult. Det var virkelig til at blive idiot over.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Champions league

Indlæg af Elbarca »

Real havde helt klart overtaget. Når en målmand bliver MOM, så er der en grund til det. Lyder utroligt desperat at få det til at lyde som om United gjorde en rigtig god indsats. De Gea gjorde det tidligere United målmand har gjort så ofte før, reddet dem fra nederlag.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Mht. til at have bolden meget, så var det faktisk ret lige:

RMD - Man U
55% Boldbesiddelse 45%
22 Målforsøg 11
11 Skud på mål 6
11 Skud væk fra mål 5
15 Frispark 15
12 Hjørnespark 8
1 Offside 3
21 Indkast 15
3 Målredninger 9
8 Målspark 15
14 Fejl 12
0 Gule kort 3

Men RMD skød meget på mål uden det blev rigtig farligt. Der var Coentrao X 2, og CR's mål... hvad var der ellers som var rigtig farligt ud af de 22 målforsøg de havde.

Persie havde en på overliggeren og den halvsvage afslutning der dog blev halvfarlig.
Senest rettet af SpillerSomMESSI tors feb 14, 2013 8:04 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg er uenig. Det var Man Utd som var tættest på sejr, ikke Real. Real havde masser af afslutninger, men de fleste voldte de Gea ikke de store problemer. Helt ærligt, Di Maria kan da godt få lov til at trykke af fra over 25 meters afstand, det bliver sjældent farligt og gjorde det heller ikke i går.

Jeg ved ikke, hvorfor det skulle være desperat at mene, Man Utd trods alt havde godt styr på Real.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

RvP havde også et skud, som blev reddet nærmest på stregen. Læg dertil Welbecks kæmpe chancer, som meget heldigt rammer Lopez og så var der Giggs som helt tilsidst i kampen stod blankt foran mål, men gad ikke at afslutte.

Jeg synes Man Utd var tættest på sejren. Jeg fatter ikke, at Real fans går så meget amok. Man skulle tro de havde fyret en brand kamp af, men sådan var det altså overhovedet ikke.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 81 gæster