Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

UncleBobbyB skrev:
# 23 skrev:Luiz ville godt kunne følge med Barcas spillere i en evt. løbeduel mod de tre forreste, da han er en hurtig herre. Men ligeså hurtig han er, lige så vild er han til at være ukoncentreret og være fejlplaceret, og mod Barca kræver det sgu, at man er vaks og hele tiden opmærksomhed på sin modstander, og det er ikke noget Luiz mestrer til perfektion. Han kan til tider nulre sig selv i søvne ved at være opmærksomhed.

Så der er både fordele og ulemper.
ja, det kunne være meget dejligt med en ukoncentreret, fejlplaceret forsvarsspiller.
men hvad med Cahill, er han så mere koncentreret og placerer sig bedre men langsommere?
Jeg har ikke lagt mærke til at Cahill er sådan hurtig som Luiz er, men Cahill var i Bolton-tiden en solid forsvarsspiller, som gjorde det meget flot. Men i Chelsea virker han alt for imponeret over tilstandene i en topklub, og det har gjort, at han har spillet meget vaklende og til tider direkte pinligt ofrsvarsspil, som ikke burde ske på så højt niveau. Hvis han spiller sit Bolton-spil, er han et gevinst for Chelsea, men hvis det er hans nuværende spil, han finder frem mod Barca, er det en gave til Leo, Alexis og Pedro. Især med tanke på, at Barca praktiserer højt presspil. Det kan Cahill ikke så godt lide.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

UncleBobbyB
Indlæg: 118
Tilmeldt: man nov 15, 2010 10:29 am
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af UncleBobbyB »

Så må vi håbe han ikke finder sit bolton spil frem.. selvom jeg ikke øjner Chelsea mange chancer om han så skulle spille som Vidic eller hvad de gode forsvarspillere ellers hedder...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Luiz har forbedret sig enormt meget i de seneste par måneder. Så umiddelbart tror jeg faktisk, at Terry er den af Luiz, Cahill og Terry, der ville få det sværest mod Barca. Terry er god til at forsvare inde i feltet, men mod dybdeløb og et hårdt pres kan han godt komme i vanskeligheder.

Når alt kommer til alt kan jeg dog ikke se Chelsea slå Barca uanset hvem de stiller med i forsvaret. Dagens kamp er noget af det bedste, Chelsea har præsteret i 2012, og i store perioder var de alligevel næstbedst. Bare Atkinson ikke er dommer, så skal det nok gå.

UncleBobbyB
Indlæg: 118
Tilmeldt: man nov 15, 2010 10:29 am
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af UncleBobbyB »

Ja - hørte også godt kommentatoren sige at det var en af chelsea bedste kampe og som du skriver Flax så dominerede tottenham faktisk store dele af kampen, specielt første kamp og generelt spillede bedre..
Så nej, chelsea har nok ikke mange chancer mod Barcelona over 2 kampe, men det er der ærlig talt heller ikke mange hold der har.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af abx »

Fatter ikke jeres optimisme overfor de kampe mod Chelsea. Også endda på Stamford....
Próxima Estación.... Parallel!

UncleBobbyB
Indlæg: 118
Tilmeldt: man nov 15, 2010 10:29 am
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af UncleBobbyB »

abx skrev:Fatter ikke jeres optimisme overfor de kampe mod Chelsea. Også endda på Stamford....
Hvis vi skulle ha' mødt dem sidste sæson, havde det nok ikke været så optimistisk, hvertfald ikke fra min side..
Men Chelsea har sejlet ret meget i denne sæson, selvom det er blevet bedre efter AVB er blevet fyret og Matteo er kommet til, synes jeg egentlig ikke de har gjort det meget bedre, ganske vidst har de vundet en masse kampe, men mange af kampene har de haft marginalerne og heldet med sig også har de overhovedet ikke spillet nogen form for god fodbold, derfor er jeg ret optimistisk, specielt fordi det er over 2 kampe, hvor barcelona slutter på Camp nou hvor de egentlig selv kan afgøre det..

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af klogfyr »

abx skrev:Fatter ikke jeres optimisme overfor de kampe mod Chelsea. Også endda på Stamford....
hvorfor ikke?? vi er jo allerede i finalen, ifølge Mourinho

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af abx »

haha klogfyr.

Jamen really, man kan på ingen måde sammenligne Chelseas PL med den kamp de nu skal spille i CHL mod Barcelona. Det er jo en hel anden fodbold de skal møde, og det kan meget vel komme til at ligge til højrefoden for Chelsea.

Jeg er på ingen måde rolig for kampen på Stamford.

De har direkte spil, dødbolde, fysik, kontraspil og en al for god målmand.
Próxima Estación.... Parallel!

UncleBobbyB
Indlæg: 118
Tilmeldt: man nov 15, 2010 10:29 am
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af UncleBobbyB »

Altså man skal jo sammenligne med et eller andet? så der jo ikke rigtigt noget galt med at bruger deres seneste form.
Nå, men så kan man jo sammenligne med deres seneste CHL kampe mod Benfica hvor de i størstedelen af begge kampe ikke formået at slå igennem og dominere kampen, men havde heldet med sig..
Du mener det meget vel kunne ligge til Chelseas højreben, men det kunne da ligeså vel ligge til Barcelonas højreben?
Broen er overhovedet ikke hvad det har været, man så hvordan Benfica faktisk dominerede dele af den kamp men som du siger så er der tale om en helt ny kamp men barcelona er et bedre hold en benficas så jeg tror faktisk de kommer til at have godt styr på Chelsea i begge kampe.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

abx skrev:De har direkte spil, dødbolde, fysik, kontraspil og en al for god målmand.
De har ikke haft særlig meget af det der i denne sæson. De ligger nr. 6 i Premier League. Efter Newcastle.

Ja, Chelsea er ikke længere katastrofalt ringe defensivt som under Villas-Boas. De rutinerede spillere som Lampard, Drogba, Terry, osv. har også løftet deres spil igen, mens Torres endelig spiller bare ok. Så de har vel klassen til én rigtig god præstation mod Barca. Og hvis de er heldige kolliderer dette med en af Barcas meget sjældne off-days. Men altså... chancen for dette er efter min mening forsvindende lille.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Jeg synes også at Chelsea kan blive en svær modstander, og at de kommer til at spille kompakt og fysisk, dog har jeg ikke være imponeret af dem i denne sæson, og at de er for svingende. Milan spillede også kompakt, men de havde også Zlatan, som denne sæson har være skræmmende, men jeg kan ikke se, hvem der skulle score målene for Chelsea, altså Torres scorer ikke, Drogba ligeledes, samt de andre scorer hist og pist.

Det kan blive svært, hvis vi ikke præsterer, altså spiller vores spil, samt at spillet bliver langsomt, usammenhængende, uden at vi skaber ro og stabilitet i vores spil. Chelsea kan dog godt gå videre, hvis de er kompakte og effektive på deres chancer, som der nok skal komme, og det er de defensive dyder, der bliver vigtigt for en samlet Chelsea sejr, men hvis vi spiller i et højt gear, så er vi videre.

Vi skal slå Chelsea, længere er den ikke, hvis vi skal vinde CL(så møder vi sværere modstander i eventuelt finalen), og selvfølgelig havde Benfica været bedre, men det kan jo ikke lade sig gøre. Benfica spillede mere underholdende, hvorimod Chelsea er kedelige.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Abx;

Selvfølgelig skal det ikke lyde som om, at vi (eller jeg i hvert fald) tror Barca kører Chelsea over. Det er slet ikke det, men når man tager et kig på deres spil den seneste tid eller denne sæson, deres spillere og deres spillestil, så synes jeg godt man kan føle en vis form for optimisme.

Ray Wilkins som er en gammel Chelsea mand og som også er tidligere assistent træner i klubben ( Under Hiddink og Ancelotti), var inde på noget interessant i skysports studie. Han sagde, at da de skulle forberede sig imod Barca tilbage i 2009, så kiggede de nøje på Barcas spil, og de kom frem til, at den bedste måde for Chelsea var, at eliminere midtbanen fuldstændig. Ikke Barca, men bare midtbanen generelt, det var bare om at "losse" bolden på Drogba, og så skulle man komme i anden bølge. Det gav Barca store problemer, som vi alle ved, men den taktik betød så også, at Barca havde meget af bolden. Wilkins sagde dog, at fordi man havde Essien, Lampard, Drogba, Terry, Carvalho, Cashley m.fl på absolut toppen af sin karriere, de kunne arbejde hårdt og slide sig igennem. Derfor gjorde det ikke så meget at Barca havde bolden, fordi alle spillere gjorde deres arbejde, og var i stand til at arbejde hårdt, netop fordi de fleste var i den bedste alder.

Wilkins mente, at Barca nu er blevet et bedre hold, og er blevet bedre til at tackle den slags taktik og spillestil. Det er dog stadig den bedste måde at spille imod Barca på, den taktik giver man de bedste muligheder for videre avancement mod Chelsea. Der var dog et men. Wilkins mente, at fordi taktikken indebærer at Barca har bolden meget, og fordi folk som Leo, Xavi, Ini og Busi er blevet endnu bedre, så er Barcas hold mere komplet. Udover det, så sagde Wilkins, at Chelsea ikke spiller samme stil, selvom Di Matteo spiller lidt anderledes end AVB, så er det ikke oversætteren eller Hiddink taktik, han praktiserer.

Derudover var der spillerenes form, en Lampard er ikke den han har været, heller ikke Drogba, Essien eller Terry. Det er alle vigtige spillere, men vigtige spillere som er på vej ned. Hvis man ser Chelsea, både i ligaen eller C.L ( Benfica havde dem godt presset, i begge kampe. Jeg mener faktisk Benfica var bedre end dem), så er de ikke i stand til at spille ligeså kompakt, ligeså hårdt og ligeså tæt. Der er kommet andre folk til, f.eks. Sturridge, Torres, Mata, Ramires, og disse spillere spiller en helt anden form for fodbold. De er mere offensive, eller skulle jeg hellere sige, flagrende, og det vil give os muligheder. Det mente Wilkins også, og derfor synes han at Chelseas chancer var ikke så store.

Jeg er enig med ham, selvfølgelig kan Chelsea skabe problemer for os, selvfølgelig er Chelsea stadig et rigtig godt hold, ellers havde de ikke kvalificeret sig til C.L semi-finaler. Men man kan vidst rolig sige, at Chelsea anno 2012 er et helt andet og anderledes hold, end holdet i 2009. Selvom Chelsea vil skabe problemer, så synes jeg godt vi kan forlange at Barca skal gå videre. Og hvis man tror at Barca er store favoritter, så er det heller ikke helt forkert.

Som sagt, jeg kan i hvert fald ikke se dette Chelsea sidde dybt og bare tage imod, ligesom de kunne i 2009. De har simpelthen ikke spillerene til det. F.eks er Cahill og Luiz meget flagrende. Det er et hold, der spiller med høj forsvarslinje ( selvom Di Matteo ikke spiller med en ligeså høj forsvarslinje som AVB), de er som sagt mere flagrende og mindre kompakte, og sådan hold kan vi godt lide at spille imod.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Det er også min opfattelse af Chelsea, Visca. Derfor nævnte jeg også Milan, som jeg synes var meget kompakte, lå dybt, og truede os med deres omstillinger og kontraangreb. Derfor synes jeg også, at hvis Chelsea skal slå os, så skal de spille kompakt, være dygtige på deres omstillinger og kontraangreb, hvis de spiller sådan selvfølgelig, og det er også den spillestil, som har voldt os problemer. Men som sagt, altså så er Chelsea mandskabet bestående af aldrende herrer, som førhen var meget skræmmende og have den fornødne kvalitet, hvor de i dag er på vej ned ad bakken.

Vi skal selvfølgelig ikke tage let på opgaven, og det tror jeg heller ikke Pep og teamet gør, da det vil ende katastrofalt, men vi skal videre til finalen over to kampe. Barca har udviklet sig vildt siden 2009, og det samme har Chelsea, dog i den negativ retning. Lad os håbe at det ender godt for os.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Wigan ligner godt nok ikke et nedrykkerhold. Først spillede de bedre end Chelsea og blev frarøvet point af dommeren, så slog de fortjent United og nu fører de 2-0 mod Arsenal på Emirates. Nogen burde fortælle dem, at det ville være en god idé at spille sådan hele sæsonen...

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af emo »

Hvordan kan de være så ustabile... det er jo lidt irriterende et sted, af et hold man helst så vinde PL, fremfor nogen af de andre "top" hold. Grrr...
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 77 gæster