Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Mander »

Nogle helt fantastisk ringe afslutninger i denne kamp.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Kampen burde næsten være endt 6-3 eller sådan noget. Vist kun Nani som kunne afslutte i dag.
Visca El Barca skrev:Hvor er Cashley klam!, Og endnu engang giver det kun et gult? Det kan altså kun ske i engelsk fodbold, at en spiller kan slippe afsted med sådan en svinsk tackling.
Absolut forfærdelig 'tackling'. Klart rødt, i min bog.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20897
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Hvordan fanden kan Torres brænde den chance?! :eek:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:Kampen burde næsten være endt 6-3 eller sådan noget. Vist kun Nani som kunne afslutte i dag.
Visca El Barca skrev:Hvor er Cashley klam!, Og endnu engang giver det kun et gult? Det kan altså kun ske i engelsk fodbold, at en spiller kan slippe afsted med sådan en svinsk tackling.
Absolut forfærdelig 'tackling'. Klart rødt, i min bog.
Ja det er altså sindssygt at dommeren gang på gang vælger at se så mildt på det. Sådan nogle tacklinger hører ingen steder hjemme på en fodboldbane. Jeg synes de engelske dommere har en del af ansvaret for de brækkede knogler, som spillerene får hver eneste sæson i P.L. De tillader altså alt for hårdt spil, det er ok go også charmerende at se det engelske spillestil som er fysisk, men der er forskel på fysisk spil og svinsk spil. Det er de engelske dommere ikke særlige gode til at skelne imellem.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Mander skrev:Nogle helt fantastisk ringe afslutninger i denne kamp.
Jep, fantastisk ringe afslutninger og fantastisk ringe forsvarsspil, det er de to ting man vil have huske fra denne kamp.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

Hvordan kan Ashley Cole få gult kort for sin tackling uden at United får straffe? Er vi ikke enige om, at enten får United straffe og Ashley får det røde kort, ellers er der intet? Jeg forstod intet af den situation?

@ Visca.

Må jeg seriøst lige høre, hvad din ærlige mening om Smalling-Jones-Evans-Evra backkæden er?

Smalling og Jones er to kæmpe talenter, der i denne sæson har været suveræne for United. I sidste sæson var Jones fantastisk for Blackburn, og Smalling viste virkelig lovende spil for United, når han fik chancen. Evra er Evra, en verdensklasse back. Den eneste, jeg kan se, som du kan kritiserer, er Evans, for hans koncentrationsløse spil og manglende taktiske overblik.

Dagens kamp var en dårlig kamp af United IMO. De manglede deres to nye spillere, som har ændret Uniteds fodboldstil i denne sæson i form af Welbeck og Cleverley, som er helt fantastiske til Uniteds nye koncept med one-touch fodbold, da de er meget bevægelige og teknisk dygtige i modsætning til Fletcher, som er lidt mere old school box-to-box og en vaskeægte angriber-type i Chicharito, som ikke har spidskompetencer i den individualistiske del af fodboldgamet, men mere målnettet.

Jeg er tilfreds. Chelsea spillede IMO en flot kamp, og jeg er stolt af, at Uniteds unge bagkæde stod imod så mange gode aktioner mod Chelsea. Villa-Boas bliver en god træner for dem.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Plus Nani. Noget nær ustoppelig i dag. Det er sjældent man ser Ashley Cole blive leget med på den måde.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

Flax_Generous skrev:Plus Nani. Noget nær ustoppelig i dag. Det er sjældent man ser Ashley Cole blive leget med på den måde.
Nani var helt suveræn i dag. Når han er i det humør der, er han en verdensklasse spiller. Problemet er bare, at han stadig kan spille som en Danmarkserie spiller i nogle kampe, og i den anden som en spiller fra en anden planet. Bare bundniveau, og han ville en dag kunne være kunne kategoriseres som en af verdens allerbedste fodboldspillere efter Messi, Ronaldo, Iniesta og Xavi samt Robben.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

teemuss

Re: Premier League Tråden

Indlæg af teemuss »

nu vi snakker man utd,hvordan kan det være at de er så ovelegne i PL men lige så snart de møder barca virker de bange for os,det undre mig meget!! se CL finalen igen barca køre jo fuldstændig rundt med utd,og nu styre de total PL
hmm strange. :?

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

# 23 skrev:Hvordan kan Ashley Cole få gult kort for sin tackling uden at United får straffe? Er vi ikke enige om, at enten får United straffe og Ashley får det røde kort, ellers er der intet? Jeg forstod intet af den situation?

@ Visca.

Må jeg seriøst lige høre, hvad din ærlige mening om Smalling-Jones-Evans-Evra backkæden er?

Smalling og Jones er to kæmpe talenter, der i denne sæson har været suveræne for United. I sidste sæson var Jones fantastisk for Blackburn, og Smalling viste virkelig lovende spil for United, når han fik chancen. Evra er Evra, en verdensklasse back. Den eneste, jeg kan se, som du kan kritiserer, er Evans, for hans koncentrationsløse spil og manglende taktiske overblik.

Dagens kamp var en dårlig kamp af United IMO. De manglede deres to nye spillere, som har ændret Uniteds fodboldstil i denne sæson i form af Welbeck og Cleverley, som er helt fantastiske til Uniteds nye koncept med one-touch fodbold, da de er meget bevægelige og teknisk dygtige i modsætning til Fletcher, som er lidt mere old school box-to-box og en vaskeægte angriber-type i Chicharito, som ikke har spidskompetencer i den individualistiske del af fodboldgamet, men mere målnettet.

Jeg er tilfreds. Chelsea spillede IMO en flot kamp, og jeg er stolt af, at Uniteds unge bagkæde stod imod så mange gode aktioner mod Chelsea. Villa-Boas bliver en god træner for dem.
Tacklingen kommer efter, at bolden er ude, så nej, jeg mener ikke der kan dømmes straffe. At der så skulle have været rødt til Cashley, det er en anden sag.

Min mening og den forsvarskæde er, at den vil give rigtig mange chancer væk, og det har de også gjort, ikke kun i kampen i aften, men hver gang de har spillet sammen. Nok er Smalling og Jones store talenter, men de mangler en hel del, før de kan komme op og tilhøre eliten. Evans har jeg aldrig set det store lys i, så ham behøver jeg ikke at kommentere på. Evra overbeviser mig heller ikke, det sidste halvandet år, har han været impliceret i mange af de mål, som Man Utd har lukket ind. Det er ikke bare sådan småfejl, men kæmpe fejl, hvor han enten er fejlplaceret eller også bare bliver overspillet. Jeg synes han har mistet en del, og som sagt, han er tit og ofte impliceret i de mål, som Man Utd lukker ind.

Summa Summarum, Jones har et stort talent, det samme kan siges om Smalling, men de er langtfra verdensklasse, det samme er Evans og Evra, han er god, men ikke så god som han har været.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:Plus Nani. Noget nær ustoppelig i dag. Det er sjældent man ser Ashley Cole blive leget med på den måde.
Ja Nani var rigtig god, nærmest ustyrlig. Nu skal han bare oppe sit bundniveau så er han godt på vej.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

teemuss skrev:nu vi snakker man utd,hvordan kan det være at de er så ovelegne i PL men lige så snart de møder barca virker de bange for os,det undre mig meget!! se CL finalen igen barca køre jo fuldstændig rundt med utd,og nu styre de total PL
hmm strange. :?
Utroligt man ikke kan se det, men jeg kan prøve at forklare det for dig så.

I dag spillede United IMO deres fodbold fra sidste sæson. De to sidste kampe viser deres fodboldstil fra sidste sæson mod Benfica (Selvom det nok vil fortsætte i CL, når United er på udebane) og mod Chelsea.

Uniteds nye fodboldstil skyldes tilgangen af Welbeck og Cleverley, som giver United et større teknisk aspekt og mere mobilt tilgang til deres fodboldstil.

Før i tiden anvendte Fergie Fletcher eller Carrick som balancespilleren og derved IMO en anelse for stationært, hvilket gjorde, at United hyppigst set kun havde de to kanter samt en eller to angriber til at angribe med.

I denne sæson har Cleverleys fantastiske evne til at løbe for holdet og være bevægelige og hele tiden tilbyde sig og hele tiden prøve en fremadrettet aflevering (Noget som Carrick pbenbart har et kompleks med) samt Welbeck i front som individualistisk set har meget at tilbyde med, gjort, at United er blevet mere dominerende i offensiven samt at de er blevet bedre til at holde fast i bolden og køre kombinationsspil og diktere spillet.

I dag var ingen af de to spillere med, og for mig var det tydeligt at se, at de var savnet. Omvendt kan man se, at Ferguson nu er ved at køre generationsskifte ind ved at anvende denne type form for fodbold fremover, og som jeg analyserer det, er det midtbanen, som han vil skifte ud til næste sæson, hvor Mario Götze og Ross Barkley er to spillere, der bliver sat i forbindelse med Unitd, som er to spillere, der passer perfekt til uniteds nye form for fodbold.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

Visca El Barca skrev:
# 23 skrev:Hvordan kan Ashley Cole få gult kort for sin tackling uden at United får straffe? Er vi ikke enige om, at enten får United straffe og Ashley får det røde kort, ellers er der intet? Jeg forstod intet af den situation?

@ Visca.

Må jeg seriøst lige høre, hvad din ærlige mening om Smalling-Jones-Evans-Evra backkæden er?

Smalling og Jones er to kæmpe talenter, der i denne sæson har været suveræne for United. I sidste sæson var Jones fantastisk for Blackburn, og Smalling viste virkelig lovende spil for United, når han fik chancen. Evra er Evra, en verdensklasse back. Den eneste, jeg kan se, som du kan kritiserer, er Evans, for hans koncentrationsløse spil og manglende taktiske overblik.

Dagens kamp var en dårlig kamp af United IMO. De manglede deres to nye spillere, som har ændret Uniteds fodboldstil i denne sæson i form af Welbeck og Cleverley, som er helt fantastiske til Uniteds nye koncept med one-touch fodbold, da de er meget bevægelige og teknisk dygtige i modsætning til Fletcher, som er lidt mere old school box-to-box og en vaskeægte angriber-type i Chicharito, som ikke har spidskompetencer i den individualistiske del af fodboldgamet, men mere målnettet.

Jeg er tilfreds. Chelsea spillede IMO en flot kamp, og jeg er stolt af, at Uniteds unge bagkæde stod imod så mange gode aktioner mod Chelsea. Villa-Boas bliver en god træner for dem.
Tacklingen kommer efter, at bolden er ude, så nej, jeg mener ikke der kan dømmes straffe. At der så skulle have været rødt til Cashley, det er en anden sag.

Min mening og den forsvarskæde er, at den vil give rigtig mange chancer væk, og det har de også gjort, ikke kun i kampen i aften, men hver gang de har spillet sammen. Nok er Smalling og Jones store talenter, men de mangler en hel del, før de kan komme op og tilhøre eliten. Evans har jeg aldrig set det store lys i, så ham behøver jeg ikke at kommentere på. Evra overbeviser mig heller ikke, det sidste halvandet år, har han været impliceret i mange af de mål, som Man Utd har lukket ind. Det er ikke bare sådan småfejl, men kæmpe fejl, hvor han enten er fejlplaceret eller også bare bliver overspillet. Jeg synes han har mistet en del, og som sagt, han er tit og ofte impliceret i de mål, som Man Utd lukker ind.

Summa Summarum, Jones har et stort talent, det samme kan siges om Smalling, men de er langtfra verdensklasse, det samme er Evans og Evra, han er god, men ikke så god som han har været.
Nårh, jeg lagde ikke mærke til, at tacklingen kom efter skudøjeblikket. Det giver nok forklaringen på det.

Som sagt siger jeg selv, at den eneste du kan sætte en finger på, er Evans, som er for klodset og for ukoncentreret.

At du åbenlyst mener, at Evra er sænket i niveau bevidner IMO om, at du ikke ser nok United. Pånær City kampen har Evra spillet en rigtig flot sæson indtil videre. Det eneste mål han har været skyld i er Walcotts mål mod Arsenal. Ellers har han været fejlfri.

Lukker de mange mål ind? Mod City var deres første mål på frisparket et fantastisk frispark, som Lescott headede flot i. Det andet mål var et drop af De Gea, og det har intet med forsvaret at gøre.

Mod West Brom var det De Gea igen, der droppede. Mod Tottenham holdte de målet rent, og der stod forsvaret flot. Mod Arsenal var det Evra, der solgte forsvaret i Walcotts mål. Det andet mål af van Persie var Ji Sung Parks fejl.

Mod Bolton holdte de nullet og mod Benfica var det en flot afslutning af farlige Cardozo, der blev til mål.

I dag er det en fantastisk aflevering af Anelka, som Torres på ligeså fantastisk vis omsætter til målet.

At Chelsea i dag fik mange chancer i dag skyldes mere at midtbanen var dårlig. Anderson prøvede, men fejlen var Fletcher, som var alt alt alt for nem at komme forbi, gav nemme bolde væk og var generelt meget sejlende, og det udnyttede Chelsea tremands midtbane flot.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

# 23 skrev:
teemuss skrev:nu vi snakker man utd,hvordan kan det være at de er så ovelegne i PL men lige så snart de møder barca virker de bange for os,det undre mig meget!! se CL finalen igen barca køre jo fuldstændig rundt med utd,og nu styre de total PL
hmm strange. :?
Utroligt man ikke kan se det, men jeg kan prøve at forklare det for dig så.

I dag spillede United IMO deres fodbold fra sidste sæson. De to sidste kampe viser deres fodboldstil fra sidste sæson mod Benfica (Selvom det nok vil fortsætte i CL, når United er på udebane) og mod Chelsea.

Uniteds nye fodboldstil skyldes tilgangen af Welbeck og Cleverley, som giver United et større teknisk aspekt og mere mobilt tilgang til deres fodboldstil.

Før i tiden anvendte Fergie Fletcher eller Carrick som balancespilleren og derved IMO en anelse for stationært, hvilket gjorde, at United hyppigst set kun havde de to kanter samt en eller to angriber til at angribe med.

I denne sæson har Cleverleys fantastiske evne til at løbe for holdet og være bevægelige og hele tiden tilbyde sig og hele tiden prøve en fremadrettet aflevering (Noget som Carrick pbenbart har et kompleks med) samt Welbeck i front som individualistisk set har meget at tilbyde med, gjort, at United er blevet mere dominerende i offensiven samt at de er blevet bedre til at holde fast i bolden og køre kombinationsspil og diktere spillet.

I dag var ingen af de to spillere med, og for mig var det tydeligt at se, at de var savnet. Omvendt kan man se, at Ferguson nu er ved at køre generationsskifte ind ved at anvende denne type form for fodbold fremover, og som jeg analyserer det, er det midtbanen, som han vil skifte ud til næste sæson, hvor Mario Götze og Ross Barkley er to spillere, der bliver sat i forbindelse med Unitd, som er to spillere, der passer perfekt til uniteds nye form for fodbold.
Ikke desto mindre, vil de jo få kæmpe problemer, hvis de stiller med Cleverley og Wellbeck f.eks, mod Barca. Det vil jo være ren guf for Barca, hvis Man Utd har samme offensiv tilgang til spillet mod dem, som de har haft indtil videre i P.L i den nye sæson.

Det kan derfor undre en, hvordan Man Utd kan køre de fleste hold over i P.L men samtidig have så store problemer mod Barca. Sidste år blev de også komfortabel mestre i England, men aldrig var de i nærheden af sejren i C.L finalen, og de tabte altså for anden gang en finale til Barca, på tre år.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jbninc

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Jbninc »

Helt fantastisk at se en Fernando Torres, der er nogenlunde brugbar for Chelsea igen. Der var bestemt nogle indikationer på, at han er på rette vej uagtet hans fatale afslutning foran et tomt mål. Lækre driblinger på snævre områder og en fantastisk afslutning ved reduceringen.

Jeg glæder mig virkelig til at se, hvor meget Mata kan vokse med opgaven i Chelsea. Det var lige før, at man gik rundt og tænke på, om han skulle blive det næste evighedstalent ala Joaquin.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 36 gæster