La Liga 2020/2021

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil desuden gerne give dig det med målene. Jeg ville dog løse ved at gå tilbage i 343 og droppe 532 i stedet. Synes vi spillede noget fremragende fodbold i 343 med demb til at presse forsvaret ned...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs maj 11, 2021 3:38 pm
At du fuldstændig kan udelukke en 18 årig spillers offensive potentiale på baggrund af en sæson hvor han hovedsageligt er blevet brugt i en rolle han aldrig har spillet før virker imo for voldsomt. I forlængelse af dette så ser jeg hans rolle markant anderledes end dig. De Jong er muligvis for offensiv qua han skal fylde feltet når Messi går dybt men pedris rolle er hovedsageligt forbundet med bussi. Han har ikke det store offensive ansvar hvilket er ærgerligt da jeg er overbevist om at han kan vise meget mere. Og vi har desuden stats fra før begge begyndte at spille for førsteholdet som viser dette. Pedri han leveret mindst ligeså godt offensivt som puig.

Men der køres i ring. De samme ting er blevet skrevet utallige gange.
Jeg udelukker bestemt intet, men som det er lige nu, så mangler han rigtig meget i det offensive. Der er for lidt bevægelse og dynamik, der mangler det sidste touch og der mangler at man kigger mod mål. Og husk at her snakker jeg om, når man står uden for modstanderens felt og spiller powerplay. I tiden med Xavi og Iniesta kunne man altid se et par minutter i forvejen, hvornår Barca ville score. Når de rykkede kæden frem, så skete det over tre-fire rundgange med bolden foran modstanderens anden kæde og når de så havde spillet dem ned næsten på linje med bagkæden, så gik der kun ti-tyve sekunder, så lå bolden i nettet. Den fornemmelse har man slet ikke i dag. Der mangler kvalitet i de sekvenser og det handler rigtig meget om de tre forreste og midtbanen, minus Messi, for der er han klasse. I den forbindelse faldt jeg også lige over denne her, som omhandler tiki-taka med vores tideligere snak in mente.
"I loathe all that passing for the sake of it, all that tiki-taka. It's so much rubbish and has no purpose. You have to pass the ball with a clear intention, with the aim of making it into the opposition's goal. It's not about passing for the sake of it. Don't believe what people say. Barça didn't do tiki-taka! It's completely made up! Don't believe a word of it! In all team sports, the secret is to overload one side of the pitch so that the opponent must tilt its own defence to cope. You overload on one side and draw them in so that they leave the other side weak."

Pep
Jeg vil ikke afskrive ham til en offensiv midtbane, men jeg ser det ikke lige nu og her. Og husk igen, jeg snakker Puig som alternativ, ikke som starter, førend han får noget mere spilletid.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs maj 11, 2021 3:46 pm
Jeg vil desuden gerne give dig det med målene. Jeg ville dog løse ved at gå tilbage i 343 og droppe 532 i stedet. Synes vi spillede noget fremragende fodbold i 343 med demb til at presse forsvaret ned...
Enig, 3-4-3 har været klart den bedste formation i år, den uden Grizmann vel og mærke. Derudover, så synes jeg trebackkæden fungerer klart bedst, når man har de Jong som libero. Jeg er ikke tilhænger af hverken Piqué eller Araujo i den centrale. Det bliver for defensivt et udtryk, da de kan støde med frem og skabe overtal på samme måde som FdJ. Og hvis du nu vil spørge mig, hvor jeg ser Puig i den formation, og det vil du jo :cool: så er det på den sidste af de offensive positioner. En opstilling med Mingueza, FdJ, Lenglet, Alba, Dest, Busi, Pedri, Messi, Dembélé og Grizmann har nok været det stærkeste, Barca har kunnet stille denne sæson, men jeg gad godt at se Puig blive brugt i den variant i offensiven og helst i stedet for Grizmann. Generelt set er hverken Grizmann eller Dembélé optimale i det system heller, ikke når man har Messi
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
tirs maj 11, 2021 1:05 pm
Hvorfor har en spiller der har spillet offensive pladser hele sit liv (kant og off midt) og på et højere niveau med bedre stats end Puig (i seneste sæson) det svært?

Det er for nemt bare at tage pedri ud (eller andre ud) og sige de gør det dårligt. Pedri spiller ekstremt sikkert med bolden. Han har vist at han både kan drible og slå gode afleveringer så hvorfor gør han det ikke? Jeg vil vove at påstå at grunden til at han ikke gør det, og til at Puig ikke vil gøre det, er tre-delt:

1.Vi er ekstremt sårbare overfor kontrastød hvilket betyder at stort set alle andre spillere end Messi (som har en komplet fri rolle) er bange for/har fået besked på ikke at slå risikable afleveringer og tage chancer med bolden (driblinger).
2. Vores midt altafgørende for at Messi kan bevæge sig rundt som han gør offensivt og tage chancer med bolden. De skal støtte ham defensivt overalt på banen.
3. De skal støtte bussi. Bussi kan ikke løbe de meter der kræves men han er ekstremt vigtig for spillet.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at både de jong og pedri kan gøre det bedre offensivt. Men deres rolle er "bundne". De skaber balance, rydder op, de jong skal fylde feltet osv. Jeg kan ikke se hvordan Puig skal gå ind på midten og spille sit spil. Opgaverne forsvinder jo ikke. Hvis pedri ikke støtter hvem skal så? Og det er et kæmpe problem da vi på trods af løbestærke spillere på midten stadig har enorme defensive problemer (igen se stats smidt op herinde). Vi lukker mange mål ind og vi giver mange chancer væk.
Det er simpelthen så tæt på spot on, som det bliver. Der er meget få spillere i truppen, der tør spille risikobetonet (om det er et bevidst valg fra Koeman, eller et resultat af bevidsthed om holdets akilleshæl skal jeg være usagt, men det er yderst iøjnefaldende).

Vi mangler ikke per se mål, vil jeg mene. Differencen, der bliver henvist til, dækker vel fortrinsvist over mål i stor sejre, hvilket pointmæssigt er ligegyldigt. I øvrigt kommer det IMO primært ned til eksekvering, hvis sammenligningsgrundlaget er post Pep perioden - Messi er den eneste med over middel kompetence på det plan i truppen (og selv han lever ikke op til tidligere standarder), og han ynder at spille midtbane.

Forsvaret skal være langt stærkere og/eller midtbanen mere blodsikker og/eller angrebet farligere, før vi for alvor kan spille risikobetonet på midtbanen og fortsat ligge til i La Liga.

Af samme grund vil jeg også hellere have et rigtigt godt forsvarskøb end eksempelvis en ny offensiv stjerne.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Madameskrald skrev:
tirs maj 11, 2021 5:08 pm
Messi er den eneste med over middel kompetence på det plan i truppen (og selv han lever ikke op til tidligere standarder)
Det er faktuelt forkert:

https://www.espn.com/soccer/blog-marcot ... -candidate
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af ladislau »

Madame, der er bare ikke så meget nyt i det. Messi har aldrig knoklet, det gjorde Ronaldinho heller ikke og Van Gaal havde kæmpe skænderier om Rivaldos position.

Det er jo bare ikke ensbetydende med, at man kun kan spille a la Koeman.
For jeg er uenig med dig i vi har et tilfredstillende output, og jeg kan ikke forstå man ikke starter med genopbygningen af midtbanen. Det er der vi har noget at byde ind med.
Vi er gået fra at være et stort hold med(store) svagheder, til at nærme os middelmådigheden.
Det startede vi med, da vi erstattede Xavi med Rak, og satsede på angrebet istedet.
Nu har vi et angreb bestående af Messi, en middelmådig spillende midtbane, og et elendigt forsvar.

Vi må starte midt på, hvis du spørger mig. De handler sim sagt ikke primært om hvilke spillere, men hvordan de spiller.

Så kan vi hurtigt blive enige om, at forsvaret gerne må kunne tage lidt fra bare. Der må jeg så også give backs deres del af skylden. Den unge hollænder er virkelig udfordret, og Alba har vel ikke bevæget sig i forsvaret regelmæssigt et par sæsoner.
Selvfølgelig skal backs i FCB kunne forsvare, skal Alba lege Alves, så skal den anden kunne agere Abidal.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Lopezzz »

Hvis dommer svin har ikke hjulpet Real med 6 minutters forlængelse mod Sevilla de vil nu ligge på 4. plads med 3 point op til Atletico :sick: :sick: :sick:
Sevilla har lige vundet over Valencia.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Lopezzz »

Vigtig sejr til Atletico. Reals sæson er meget tæt på at slutte uden titler.
Real talk, no jinx :grin:
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Antimadridista »

Klassisk at Real bare basker de hold vi snubler mod :|

Frygter stadig de snyder Atlético.. :?

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Ba sai luo na »

ja , Det skal nok passe Real Madrid tager den på målstregen.

Real sidste kamp mod villarreal vinder de - da villarreal kunne tænkes at sende reserverne i spil.
Dog skal de spille mod bilbao 72 timer efter Granada kampen. Det ihvertfald ikke et kampprogram til Reals fordel. Godt gået hvis Real madrid rent faktisk kommer ud af de kampe med 6 point. Respekt for det så.

Atl Madrid sidste kamp mod Valladolid kan blive tricky da valladolid kæmper for nedrykning og evt kan være tvunget til sejr. Man må håbe at Atl madrid kan holde fokus.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af PuyolErGud »

Ba sai luo na skrev:
fre maj 14, 2021 3:10 am
ja , Det skal nok passe Real Madrid tager den på målstregen.

Real sidste kamp mod villarreal vinder de - da villarreal kunne tænkes at sende reserverne i spil.
Dog skal de spille mod bilbao 72 timer efter Granada kampen. Det ihvertfald ikke et kampprogram til Reals fordel. Godt gået hvis Real madrid rent faktisk kommer ud af de kampe med 6 point. Respekt for det så.

Atl Madrid sidste kamp mod Valladolid kan blive tricky da valladolid kæmper for nedrykning og evt kan være tvunget til sejr. Man må håbe at Atl madrid kan holde fokus.
Ja, det bliver nok spændende runder rent objektivt set. Valladolid kan dog også allerede være rykket ned inden sidste runde, men det kræver at Getafe får point hjemme mod Levate, samt at Huesca får minimum et point ude mod Betis mens Valladolid taber til Sociedad ude. Så er de nede inden sidste runde.

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1228
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 146 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Reevenge »

Nu choker Atletico... Fandme om Real ikke tager den, fucking lortehold vi har. Granda, Levante, Celta og 1 point af 12 mulige mod vores direkte rivaler. Sølle.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Lopezzz »

Hooooooooooooooold uuuuuuuuuuuud!!
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Antimadridista »

Waaauw!!!

Den er ikke hjemme endnu for Atlético, har Valladolid, der vist har nedrykning på spil!?, i sidste runde. Men forhåbentlig giver det comeback holdet et boost!!

Barca...5 point i 5 kampe, hvor man selv kunne afgøre det...håbløst!! Men mange faktorer spiller ind og det ville næsten have været forkert, hvis sådan en sæson havde givet et mesterskab!!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Antimadridista skrev:
søn maj 16, 2021 8:38 pm
Waaauw!!!

Den er ikke hjemme endnu for Atlético, har Valladolid, der vist har nedrykning på spil!?, i sidste runde. Men forhåbentlig giver det comeback holdet et boost!!

Barca...5 point i 5 kampe, hvor man selv kunne afgøre det...håbløst!! Men mange faktorer spiller ind og det ville næsten have været forkert, hvis sådan en sæson havde givet et mesterskab!!
Mere rigtig hvis Real vinder den ?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster