La Liga 2020/2021

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5489
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
fre feb 19, 2021 12:21 pm
Man kan aldrig, som i aldrig nogensinde bruge den der analyse til at se hvilken forskel det gør at Messi spiller eller ikke.. Den x faktor i spillet som Messi bringer .. det som sætter de andre op med hans pasninger.. det at modstanderne konstant skal koncentrere sig om hvad Messi laver, hvor han er og bruge mange ressourcer på ham.. det kan du aldrig se i sådan en analyse.
Vrøvl vrøvl vrøvl. Vi har tabt alt for mange store kampe med Messi på banen til at du kan falde tilbage på den der. Hvad betyder gode pasninger og x faktor når man lukker minimum 2 mål ind pga en elendig struktur?

Det går i de små kampe med messi som den altdominerende spiller men i de store lider vi. Hvorfor? Fordi vi ikke spiller som et hold. Der er ingen struktur, ingen balance. Det er hver kæde for sig. Så kan du sige at det er fordi vi ikke har kdb, ney og hvem du ellers har argumenteret for vi skulle købe for at få det bedste frem i Messi. Men det kan vi ikke.
Messi er La Ligas bedste spiller, som alle forrige sæsoner, stortset, og nu er han problemet. Vi skal 10 år tilbage før Messi lavede noget som helst defentsivt.. Det er jo derfor han i 10 år er blevet kaldt Wakessi.
Han er problemet fordi han enten ikke vil eller fordi trænerne ikke tør rette ham til. Individuelt er han verdens bedste spiller men som holdspiller er han ikke. Det er utroligt at det er så svært at forstå.

Der er INGEN der siger at Messi er dårlig - det handler om fit. Det handler om forudsætningerne for de andre spillere med Messi på banen.
Men i denne sæson hvor holdet omkring ham er betydeligt ringere er det hele jo Messis skyld: Ergo lad os losse ham væk og få en der løber mere til at tage hans plads (i.e. Griezmann som i et og et halv år ikke har kunne sætte en mand, lave en pasning på samme hold) - og så vil holdet pludselig blive forvandlet til det bedre!?!?!?!
Det er ikke Messis skyld - det er den tidligere ledelse. De har købt for dårligt ind og vi står nu i ingenmandsland med et generationsskifte rundt om hjørnet som man stadig ikke er helt sikker på skal tages.

Og du misforstår desuden igen pointen - VI BLIVER IKKE AUTOMATISK ET BEDRE HOLD! Forstå det nu.

Vi bevæger os i den rigtige retning. Det er det det hele handler om. Der bliver bygget noget nyt op. Det vi ser nu fungerer ikke men pga dit blinde kærlighed til Messi så kan du ikke se at han er i et voldeligt ægteskab. Vi bliver ikke bedre med Messi på holdet og han fylder så sindssygt meget at andre spillere ikke kan vokse.

Så nej det bliver ikke bedre med griez men han passer til den måde vi skal spille. Man ville kunne sætte en taktik man kan arbejde videre med med griez.
Jeg har overhovedet ikke problemer med at forstå dine pointer.. jeg har bare problemer med at tro på de er valide.

Nå - vi ser hvad der sker.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Kubala »

Norbit skrev:
fre feb 19, 2021 11:37 am
Kubala skrev:
fre feb 19, 2021 1:07 am
Norbit skrev:
tors feb 18, 2021 11:51 pm
Kubala skrev:
tors feb 18, 2021 10:27 pm
Hvis Messi smutter, så gad jeg godt se Griez ok på toppen, med Ansu som venstre wing og Demb eller Trincao som højre wing i en hel sæson, bare for at se, om de kunne fungere.
For at se ham brænde utallige chancer. Nej tak.

Han var jo en absolut stjerne og klassespiller i Atleti samt en af de bedste angribere i ligaen og muligvis også i verden, så det er da underligt, du ikke vil give ham den chance? Du vil hellere have ham spille som central midt, en position, han aldrig har spillet, og hvor han muligvis ikke vil lykkes, da det er så fjernt fra de egenskaber, som han besidder. Det vil du gerne give en chance, men ikke en position, der er fuldkommen naturlig for ham? Det giver absolut ingen mening.
Hvilken chance snakker du om? Han har sku da fået utallige chancer. Jeg gider ikke høre om "chancer" når vi snakker om Griezmann, et af det dyreste indkøb i klubbens historie med en historik fra den spanske liga. Kommer som "en af de bedste angribere i ligaen og muligvis også i verden" skal ikke have 3 sæsoner for at finde sig til rette. Forstil dig hvis Suarez skulle bruge 3 sæsoner på at komme igang - det ville være mærkeligt og et tydeligt tegn på en fejlcasting.

Ja jeg vil hellere prøve ham af på midtbanen - netop fordi de egenskaber, som han besidder, ikke kan bruges i angrebet. Hellere lade ham knokle på midtbanen, og uden at have set det så kan vi ikke bedømme om det ville gå godt eller skidt. Han minder mig lidt om Bernardo Silva, som gør det virkelig godt på midtbanen, så hvorfor skal Griezmann ikke kunne forsøge sig der.

Hvad er en naturlig position for ham? Synes du ikke at han har fået utallige chancer i angrebet efterhånden?
Forklar mig, hvordan i vil bygge holdet op omkring en spiller der brænder disse chancer:
Hvad har det med "positionering" at gøre? Jeg hater ikke bare på Griezmann for at hate, jeg mener oprigtigt, at han ikke har niveauet til Barca. Det gik fint i Alt Madrid, fordi holdet var bygget op som det nu var. De spillede 4-4-2 hvor Costa tog alle duellerne. I Barca er han langt mere tvunget til at kunne noget på egen hånd (hvorfor Ansu er så god på den venstre side).

Et angreb med Ansu - Griezmann - Dembele, wow.. mener du helt seriøst, at du tror, det vil være et bedre angreb end et med Messi på?

Griezmann kommer fra en historie i den spanske liga, han burde om nogen kunne træde til og gøre en forskel. Det gør han bare ikke. Tør du smide penge på at Griezmann scorer i vores store kampe? Jeg gør ikke. Med Messi er det noget helt andet. Hvis ikke han scorer, så kreerer han kæmpe chancer til vores øvrige spillere (se bare PSG kampen).
Jeg tror, at du ikke helt har forstået mit indlæg. Jeg snakker ikke om chancer i termer, at man skal blive ved med at give ham utallige chancer, når han ikke præsterer. Jeg snakker om chance ift. mulighed. Hvis du vil have ham som centralt midt, en position, som han slet ikke har spillet og som han ikke har egenskaberne til, i kraft af, at han har været wing og angriber hele sin karriere, så burde du også i det mindste give ham mulighed for at spille på sin naturlige position. Alt det andet vil jeg ikke forholde mig til. Det virker ærligt talt som rant.
Senest rettet af Kubala fre feb 19, 2021 2:34 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Kubala »

Og lige for at understrege det igen, for det har jeg også gjort i PSG-kamptråden, at jeg hverken er for eller imod, om Messi bliver eller smutter. Det omkring Griez var bare noget, der kunne være interessant, hvis nu Messi valgte at smutte.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Norbit »

Kubala skrev:
fre feb 19, 2021 2:32 pm
Og lige for at understrege det igen, for det har jeg også gjort i PSG-kamptråden, at jeg hverken er for eller imod, om Messi bliver eller smutter. Det omkring Griez var bare noget, der kunne være interessant, hvis nu Messi valgte at smutte.
Eller omvendt, endnu mere interessant, hvis Griezmann smuttede om man brugte pengene på en reel angriber der kan noget.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Antimadridista
Indlæg: 9228
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Antimadridista »

Der bliver skrevet meget fornuftigt her, men også dele der karambolerer lidt med hinanden!

Personligt er jeg af den overbevisning at holdet, med de rette spillerprofiler og rette taktik/træner, sagtens kan konkurrere på allerhøjeste plan stadig MED Messi på holdet.

Dette er dog i den virkelige verden utopi af flere årsager:

Midlerne er der ikke til de rette forstærkninger henover natten, som der kræves.

Messi ønsker sandsynligvis ikke at blive.

De erfarne som burde skibbes bliver sandsynligvis og folk som Griez og Demb (som imo aldrig bliver gode nok til at bringe Barca til den absolutte top igen) bliver sandsynligvis også, pga hele corona/økonomiske situation.

Så som situationen er, vil jeg mene at det bedste for alle parter er at Messi smutter. Ikke fordi han er problemet, men fordi den kontekst af Messi og øvrige trup/pt ikke er et sync forhold.

(Syntes faktisk han har arbejdet noget defensivt på det seneste og mod PSG så jeg taklinger og tilbageløb/forsvar mod egen baglinje! Men det kan være at tallene siger noget andet?? Måske nogen har tal på def løb og bidrag ift eksempelvis Griez, så bring dem endelig.)

Smutter han til sommer og vi kører videre med ca samme øvrige trup, ser jeg os længere fra en la liga titel! Ingen tvivl. Eneste forbehold for dette, vil være et Real der falder tilsvarende og et Atlético ude af form.

På sigt, 2-3-4 år kan vi sikkert godt blive konkurrencedygtige i la liga igen, alt efter træner filosofi/evner og rette spillerprofiler.

I mellemtiden tror jeg Messi tryller andetsteds!

Edit: imo er det der med at Messi hæmmer øvrige offensive folk, ikke et argument jeg er helt med på. Det er fint at folk har den holdning, men var medspillerne bare gode nok, så tror jeg ikke Messis tilstedeværelse, hverken ville hæmme deres udfoldelse eller gøre at ALT skulle gå gennem ham. Jeg tror gerne han vil aflastes, men når alternativerne er så ringe, tror jeg han føler at han må gøre det selv.!
Om det vitterligt VIL gå bedre, hvis en træner fortalte ham, at nu skal du lade Griez, Jong etc stå for ideerne halvdelen sf tiden, finder vi sandsynligvis aldrig ud af.

Jeg syntes nok bare, at det der med en samlet enhed, burde kunne lade sig gøre også med Messi på holdet og ca i dennrolle han har pt.
Senest rettet af Antimadridista fre feb 19, 2021 3:53 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Kubala »

Norbit skrev:
fre feb 19, 2021 3:12 pm
Kubala skrev:
fre feb 19, 2021 2:32 pm
Og lige for at understrege det igen, for det har jeg også gjort i PSG-kamptråden, at jeg hverken er for eller imod, om Messi bliver eller smutter. Det omkring Griez var bare noget, der kunne være interessant, hvis nu Messi valgte at smutte.
Eller omvendt, endnu mere interessant, hvis Griezmann smuttede om man brugte pengene på en reel angriber der kan noget.

Jeg tænkte nok, at du ville af med ham. Jeg ved ikke, hvem man kan få ind og hvad man kan sælge Griez for. Jeg ved dog, at Messi ville kunne hæmme nogle af de andre spillere, blandt andet dem i højre side. Uanset hvad, så er ideen med Griez som central midt slet ikke optimalt. Hvis det er sådan noget man er ud i, så burde man klart sælge ham. Som sagt, jeg aner ikke, hvad der er det bedste at gøre mht. Messi og alt det der.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Kubala »

I øvrigt var jeg fra starten af skeptisk vedrørende købet af Griez. Jeg mente ikke, at man ville få det meste ud af ham, da han ville være fejlpositioneret i Barca, både grundet Suarez(dengang) og så Messi.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5489
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Nå nå nå Levante... jeg gætter på et hattrick af Suarez i anden halvleg.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Ok ligaen er jo faktisk på vej til at være helt åben :eek:
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9228
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Antimadridista »

Enorme, forventelige og helt klassiske gummiben fra Atlético!!

Hvordan de formåede at tage det mesterskab i 14, er lidt et mysterium.

Tror dog det hjælper Real mere end os! Kan simpelthen ikke se dette Barca hold vinde la liga...

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5489
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af SpillerSomMESSI »

7 point tabt på 5 kampe

Tak De Frutos!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af JonasV »

Det er nærmest bittersødt for sådan jubelpessimist som mig at ligaen nu igen lader til at stå på klem. Jeg kan næsten ikke overskue tanken om at de hvide får mulighed for at rende med titlen, men for pokker, hvor ville det lune hvis vi kunne lægge en reel billet ind på mesterskabet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Vi er vel det bedst spillende hold i la liga siden årsskiftet. Det er åbent og med pique samt araujo tilbage så ser det faktisk ok ud.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9228
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Antimadridista »

JonasV skrev:
lør feb 20, 2021 7:13 pm
Det er nærmest bittersødt for sådan jubelpessimist som mig at ligaen nu igen lader til at stå på klem. Jeg kan næsten ikke overskue tanken om at de hvide får mulighed for at rende med titlen, men for pokker, hvor ville det lune hvis vi kunne lægge en reel billet ind på mesterskabet.
Præcist! Deres erfaring og historie med at komme fra baghjul (når de er dømt ude og færdige), sætter lidt en stopper for glæden....men lad os se hvad der sker :?:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Det har de vel ikke haft den store succes med de seneste år? Sidste år, ja men ellers er det noget tid siden.

Hvis man skal gå ud fra hvem der er bedst til at vinde la liga så har vi en markant fordel set på de seneste årtier.

Jeg ser atm som en større modstander end real.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster