La Liga 2020/2021

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Det er sgu tæt på perfekt det her. Ligaen er helt åben!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Kubala »

Uafgjort er det bedste resultat for Barca. Real vil være 2 point efter og Atleti vil være 6 point foran, hvilket kan hentes.
Senest rettet af Kubala søn mar 07, 2021 7:11 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Lopezzz »

Nu kan Real Madrid vinder mesterskabet. FUUUUUCK!!!! :twisted:
Deres held er evig
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Kubala »

Jep, perfekt resultat for Barca. Ligaen er nu åbent igen.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Kubala »

Havde man bare vundet over Cadiz...

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 617
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af PeterPedal »

Kubala skrev:
søn mar 07, 2021 7:13 pm
Havde man bare vundet over Cadiz...
Ja, men det gjorde "man" ikke. Nu er vi 2 foran Real og 3, 4 eller 6 bag Atletico med 12 runder tilbage. Og alle kan snuble i finalen, inkl. Atletico. Vi gjorde det selv i sidste sæson, hvor det sådan set så meget godt ud indtil juleferien ...

Så kryds fingrene og send positive vibes afsted mod Camp Nou
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Kubala »

PeterPedal skrev:
søn mar 07, 2021 7:58 pm
Kubala skrev:
søn mar 07, 2021 7:13 pm
Havde man bare vundet over Cadiz...
Ja, men det gjorde "man" ikke. Nu er vi 2 foran Real og 3, 4 eller 6 bag Atletico med 12 runder tilbage. Og alle kan snuble i finalen, inkl. Atletico. Vi gjorde det selv i sidste sæson, hvor det sådan set så meget godt ud indtil juleferien ...

Så kryds fingrene og send positive vibes afsted mod Camp Nou

Jo, jo, alt kan ske. Jeg siger jo heller ikke, at det ikke er muligt, men man havde stået langt bedre. Det er, hvad det er. Atleti har dog stadig en ok fordel, men man må håbe, at de kommer i problemer, og at Barca ikke laver nogen fejl i ligaen fremadrettet.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Lopezzz »

Vores program til næste 12 kampe ser forfærdelig ud i forhold til Real og Atletico som efter min mening er psykisk stærkere end os.
Vi er nok det svageste led i kampen om mesterskabet. Bare vi ikke slutter sæsonen uden titler så vi kan tage på sommerferie i god humør
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Antimadridista »

Havde Real vundet, var Atletico gået helt i stå! Fint med X. Ringeagtet pointforskellen, ser jeg Real som største konkurrent.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Kubala »

Ja, lad os nu se, hvad der sker. Umiddelbart vil jeg mene, at Barca har det sværeste slutprogram, efterfulgt af Atleti, der har det næst sværeste og så endelig Real, der har det letteste.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Antimadridista »

Tror ikke du skal ligge så meget i programmet. Mere i humøret og stemningen i og omkring truppen.

Atlético havde 10 point + 1 kamp i hånden, nu 3 & 5 point + kamp. Havde de tabt, var luften og gejsten røget imo.

Real er i modsætning til Atlético, vant til at vinde store titler, det samme er Barca. Pt virker gejsten og humøret dog bedre i Barca end hos Real.

Det bliver tæt, tror jeg!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Kubala »

Humøret og gejsten er selvfølgelig nogle vigtige faktorer, men jeg mener ikke, at man alene kan vinde på det. Og man burde have slutprogrammet med i ligning, det kan man ikke bare sådan feje til siden ved at henvise til humøret og gejsten, hvis du spørger mig.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Antimadridista »

Du kan sagtens tage programmet som hovedelement, men vi har også set i år, at alle de 3 store kan tabe til alle, hvis de er i en dårlig periode, samtidig er hver deres topniveau også så højt, at kører det, så slår de også alle.
I humør og gejst iberegner jeg også form (selvtillid er en vigtig ingrediens her).

Desuden skriver jeg ikke at det står alene. Kulturen og historien omkring at være vant til at vinde, spiller som sagt også ind.

Men lad os se, programmet (blandet op med historien) gør i hvert fald at jeg er glad for at Real pt er bagefter og heldigvis vandt de ikke i går.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg er ikke uenig i vurderingen af at Reals program ser en anelse lettere ud end Barca og Atletico´s, men de har et hårdt slutprogram med Sevilla hjemme, Granada ude og Bilbao ude. Derudover synes jeg, man skal huske at de indbyrdes opgør, der venter Barca mod Real ude og Atletico hjemme, ligeså meget er muligheder for at slå en direkte konkurrent, som det er en mulighed for at sætte point til. Med de respektives øjeblikkelige form in mente, ser jeg de to kampe udelukkende som positive, da man her har en direkte mulighed for at tage point fra dem. Det er klart at de også kan give bagslag, hvis man taber, men lige nu, er det en god ting at have disse kampe i hånden.

På den måde kan jeg kun give dem ret, som argumenterer for at form er vigtigere end program. Lige nu har Barca momentum, det er klart det vigtigste her, hvor vi er gået ind i den sidste tredjedel af sæsonen. Det er grund til forsigtig optimisme, da der sker mange gode ting i klubben lige nu og omklædningsrummet ser ud til at være mere forenet end længe set. Der bliver kæmpet for tingene, både som hold, men også for spilletid på stort set alle positioner. Det er sundhedstegn, der giver optimisme og tro.

Nu skal man lige have overstået PSG, så man ved, hvor man står, men jeg er ikke i tvivl om at uanset udfaldet, så kommer Barca til at køre på resten af sæsonen. Det at man har en reel mulighed for at vinde ligaen nu og at man i en CdR finale, vil gøre en CL exit meget mere overkommelig og skulle man gøre det umulige og sende PSG ud, ja, så vil momentum nå nye højder. Alternativt vil man kunne fokusere udelukkende på Ligaen og CdR finalen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Kubala »

Jep, det var godt, at Real ikke vandt. Real fik jo ikke noget ud af kampen mod Atleti. Barca fik noget ud af det og Atleti fik en lille smule ud af det.

Og igen, selvfølgelig er det vigtigt, at man har momentum, formen og gejst er der samt troen er der, men slutprogrammet har også noget at skulle have sagt. Barca har selvfølgelig både Real og Atleti tilbage, og omvendt for dem også, men mod Real er man bagud indbyrdes og skal hente en 3 måls sejr, med mindre Real inden har udspillet deres chancer, så kan man kun nøjes med en sejr. Og mod Atleti er man også bagud, både pointmæssigt, men også indbyrdes, da man tabte til dem 1-0. Det er lidt vildt, at man ikke tager slutprogrammet så seriøst i det her, især fordi alle tre hold svinger, også selv med den form, Barca er i.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster