La Liga 2017/2018

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af JonasV »

Enig. Jeg føler på ingen måde at vi har udsigt til at komme tørskoede i land, omend det heller ikke har set helt så skidt ud som jeg havde frygtet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Piquénbauer »

Hvornår har vi været heldige? Getafe? Jeg synes ikke spillet har været imponerende men heldige mener jeg ikke vi har været.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Getafe, ja. Juventus. Resultatet mod Eibar var også misvisende godt. Vi var uheldige i den første Supercopa-kamp og mod Betis, men ellers sidder jeg tilbage med en fornemmelse af, at vores resultater har været noget bedre end vores spil. Især kunne vores modstandere have scoret flere mål.

I vores sidste tre kampe har vi i alt haft 27 afslutninger. Vores modstandere har til sammen haft 39. Det synes jeg er bekymrende.
qepd

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Storken »

Vi har egentlig været nogenlunde defensivt, men offensiven afhænger alt for meget af Messis effektivitet. Det er ret beset kun mod Espanyol, at vi kommer frem til mange chancer. Vi var heller ikke specielt farlige mod Juventus, og skarphed var nærmest den eneste forskel på de to hold i den kamp.

Jeg er i hvert fald en smule skeptisk omrking vores sæson indtil videre. Det kunne være blevet rigtig grimt, hvis Messi ikke havde været mere vanvittig end normalt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er enig i at vi offensivt ikke har leveret (og vi er for afhængige af messi) og de misvisende resultater (vi var meget bedre end juve så den er ok med mig), men jeg synes ikke vi har været heldige. Vi har holdt modstanderne fint nede (vi står meget bedre defensivt) og det kan godt være de har haft mange afslutninger men de har ikke været ret farlige (der var en friløber i alaves og eibar kampene som MAtS tog). Defensiven og holdets organisation har klart været det der er blevet forbedret mest.

Offensiven skal på plads for ellers har i ret i at det bliver noget skidt. At Messi spiller en stor rolle er hvad det er. Det ville han gøre på alle hold. Det er mere hans medspillere som skal op på et ordentlig niveau (suarez) og ellers kende deres rolle (dembele, dølle, denis).

Som jeg ser det så er vi på nuværende tidspunkt to forskellige hold - et når der står uafgjort og et når vi er foran. Når vi er foran og får plads så er vi fremragende men når vi skal skabe noget så fungerer det ikke (bla pga det ovennævnte).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Storken skrev:Vi har egentlig været nogenlunde defensivt, men offensiven afhænger alt for meget af Messis effektivitet. Det er ret beset kun mod Espanyol, at vi kommer frem til mange chancer. Vi var heller ikke specielt farlige mod Juventus, og skarphed var nærmest den eneste forskel på de to hold i den kamp.

Jeg er i hvert fald en smule skeptisk omrking vores sæson indtil videre. Det kunne være blevet rigtig grimt, hvis Messi ikke havde været mere vanvittig end normalt.
Siden ligaens start har vi indkasseret 2 mål på 62 skud imod. Det lyder jo helt vanvittigt.
qepd

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Storken »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Storken skrev:Vi har egentlig været nogenlunde defensivt, men offensiven afhænger alt for meget af Messis effektivitet. Det er ret beset kun mod Espanyol, at vi kommer frem til mange chancer. Vi var heller ikke specielt farlige mod Juventus, og skarphed var nærmest den eneste forskel på de to hold i den kamp.

Jeg er i hvert fald en smule skeptisk omrking vores sæson indtil videre. Det kunne være blevet rigtig grimt, hvis Messi ikke havde været mere vanvittig end normalt.
Siden ligaens start har vi indkasseret 2 mål på 62 skud imod. Det lyder jo helt vanvittigt.
Det er helt sikkert uholdbart i længden, men vi har unægteligt indkasseret en del håbløse afslutninger. Det er i hvert fald ekstremt lavt, når modstanderens expected goals per skud er på 0,056 xG (3,5/62). Det tyder på, at vi holder modstanderen fra de oplagte skudmuligheder.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Storken skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Storken skrev:Vi har egentlig været nogenlunde defensivt, men offensiven afhænger alt for meget af Messis effektivitet. Det er ret beset kun mod Espanyol, at vi kommer frem til mange chancer. Vi var heller ikke specielt farlige mod Juventus, og skarphed var nærmest den eneste forskel på de to hold i den kamp.

Jeg er i hvert fald en smule skeptisk omrking vores sæson indtil videre. Det kunne være blevet rigtig grimt, hvis Messi ikke havde været mere vanvittig end normalt.
Siden ligaens start har vi indkasseret 2 mål på 62 skud imod. Det lyder jo helt vanvittigt.
Det er helt sikkert uholdbart i længden, men vi har unægteligt indkasseret en del håbløse afslutninger. Det er i hvert fald ekstremt lavt, når modstanderens expected goals per skud er på 0,056 xG (3,5/62). Det tyder på, at vi holder modstanderen fra de oplagte skudmuligheder.
Hmm, interessant. At vi kun har indkasseret lidt over halvdelen af de xG er selvfølgelig også en betydelig afvigelse, men jeg havde troet, xG ville være højere. Synes der har været en del, der har været tæt på. Men sådan noget som Piques næsten-selvmål og næsten-assist (til modstanderen) mod Getafe er selvfølgelig heller ikke medregnet i xG, selvom det let kunne have gået galt.
qepd

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Storken »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Hmm, interessant. At vi kun har indkasseret lidt over halvdelen af de xG er selvfølgelig også en betydelig afvigelse, men jeg havde troet, xG ville være højere. Synes der har været en del, der har været tæt på. Men sådan noget som Piques næsten-selvmål og næsten-assist (til modstanderen) mod Getafe er selvfølgelig heller ikke medregnet i xG, selvom det let kunne have gået galt.
Vi vil sandsynligvis indkassere større chancer fremadrettet. Modstanderens manglende kvalitet har nok betydet, at de afslutter tidligt i stedet for at spille chancerne større. Det vil være anderledes mod de lidt bedre hold.

Det er generelt svært at konkludere noget på baggrund af fem kampe. Jeg vil eksemplevis tro, at Barca får betydeligt bedre offensive xG stats fremadrettet. Det er simpelthen en afvigelse, at vi har været så ringe til at skabe chancer indtil videre. Man burde se lidt regression to the mean i de næste fem kampe.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Min frygt er så bare, at vores offensive "mean" har "regressed" lidt i forhold til de seneste sæsoner.
qepd

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Storken »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Min frygt er så bare, at vores offensive "mean" har "regressed" lidt i forhold til de seneste sæsoner.
Det tror jeg du har ret i. Jeg tror især Dembeles skade bliver dyr, da Deulofeu kun har niveauet til en spansk midterklub. Derudover virker det som om, at Suarez har fået et endnu dårligere touch på bolden end han havde i forvejen.

ladislau
Indlæg: 1267
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af ladislau »

Er enig i, at vi ikke har været uheldige i felternerne her i opstarten.
Synes dog i overfortolker statistikken en kende. Det vil altid være endel af vores spil, at spille chancerne større. Derfor har vi ofte haft kampe, hvor vi ikke har mange forsøg.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af MessiPogba »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Storken skrev:Vi har egentlig været nogenlunde defensivt, men offensiven afhænger alt for meget af Messis effektivitet. Det er ret beset kun mod Espanyol, at vi kommer frem til mange chancer. Vi var heller ikke specielt farlige mod Juventus, og skarphed var nærmest den eneste forskel på de to hold i den kamp.

Jeg er i hvert fald en smule skeptisk omrking vores sæson indtil videre. Det kunne være blevet rigtig grimt, hvis Messi ikke havde været mere vanvittig end normalt.
Siden ligaens start har vi indkasseret 2 mål på 62 skud imod. Det lyder jo helt vanvittigt.
Har vi seriøst haft 62 skud i mod os i fem kampe???! Det er jo decideret middelmådigt af os det der. Det skal være bedre.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af zqa »

Det er mildt sagt meget ringe.
#jesuisSheep

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20818
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 318 gange
Blevet takket: 1139 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Så i snit 12,4 skud i mod os pr. kamp? Jøsses det er ringe. Vi har jo ikke engang mødt nogle rigtig gode hold.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster