FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

gygfo

Re: FC Barcelona

Indlæg af gygfo »

Piquénbauer skrev:
Barcelona want to postpone payment of possible January signing until summer, through instalments or loan with mandatory buy option. [sport]
Jeg må indrømme at al den snak om klubbens økonomi gør mig en smule nervøs. Hvordan kan vi ikke have penge til at købe en ordentlig spiller til januar? Er det pga renoveringen af campen?
Jeg tror, man har brugt næste års transferbudget på en forhåndsaftale med juventus om pogba.

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil gerne have pogba til klubben men det ville sgu være dumt at bruge det hele på ham. Vi skal have forstærket flere pladser imo.

Du kan dog sagtens have ret!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9725
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Fra den artikel jeg postede for noget tid siden:
https://grup14.com/article/understandin ... -situation
When asked about the club being active in the winter transfer window, Monje said: “the club can afford to sign new players. But we have to be very prudent when doing this because we have a ratio to comply with.”

This brings us to the second financial problem the club has right now. The ratio Monje refers to is the maximum net debt to EBITDA ratio specified in article 67 of the club’s bylaws, which were approved in 2013 at the suggestion of the board. Article 67 states that by the end of the 2017-2018 financial year, this ratio has to be less than 2, with a progressive decrease from the time the statuses were approved until 2018.

The 2014-2015 season had a maximum ratio of 2.75 (which was exceeded). For 2015-2016, it’s 2.5, 2.25 for 2016-2017 and from 2017-2018 onwards it’s 2. The fact that the board failed to meet this ratio (debt was €328 million, EBITDA €105 million) for the previous season means that they now have two seasons to get back to the set ratios or they will have to resign. The club’s forecasted EBITDA for 2015-2016 is €120 million and they expect the debt to go down to €290 million, numbers that would give us a 2.41 ratio, thus meeting the required limit.

“We hope that we’ll even have the debt lower than that,” Monje explained, stating that she wants to reach €280 million.

A transfer made in January would increase the forecast debt (transfer fee) and decrease the EBITDA (salary), which means that there is not much room for maneuver at this moment. For example, if the new player’s salary is €1.5 million that means that the debt can be a maximum of €296.25 million which means that the transfer fee would have to be around €6 million. That means that unless there is an unexpected increase in income (like a signing bonus from the new shirt sponsorship deal or the sale of a player for a significant amount) Barça will most likely not sign anyone until this fiscal year is over on June 30th.
Og hvis man skulle være i tvivl:
EBITDA = earnings before interest, taxes, depreciation and amortization
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Klubbens økonomi er ikke ligefrem noget der stråler i disse dage. Jeg synes egentligt heller ikke at det ville være nødvendigt at købe ind til Januar, nu med Vidal og Turan i truppen. Det ville højst sandsynligt være spillere som Lavezzi, Nolito, RVP eller andre panikkøb. Der skal dog virkelig købes, når sæsonen er overstået. Nolito ville som sådan være et fint indkøb, og jeg tror også at Lucho gerne vil have ham til. Men hvis det går hen og viser sig, at vi ikke køber nogen, så rør det mig ikke.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

.. og når Messi kommer tilbage, bliver han den spiller med flest assist. Og måske også mål?
Sergi Roberto, Suarez and Neymar are the three players with most assists for Barcelona in the Liga this season (each 3) #fcblive [via fcb]

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Culé »

Er der nogen der ved om man kan se "Barca Dreams" et sted på nettet? :glad:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Smider den lige herinde:
Most goals+assists in the year 2015: Messi 68 - Suarez 58 - Ronaldo 57 - Neymar 55 #fcblive [via @barcastat]

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Er landskampe inkluderet? Men lige gyldigt om de er eller ej, så er det jo latterlige tal for tre spillere i samme klub...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Helt skørt.
#jesuisSheep

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

PuyolErGud skrev:Er landskampe inkluderet? Men lige gyldigt om de er eller ej, så er det jo latterlige tal for tre spillere i samme klub...

Især i lyset af af den ene har været ude i 2 måneder med en skade, den anden har landsholdsban :-)
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

PuyolErGud skrev:Er landskampe inkluderet? Men lige gyldigt om de er eller ej, så er det jo latterlige tal for tre spillere i samme klub...
Det er med landskampe. Det er syge tal.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

23 goals conceded by Barcelona in 20 games this season, per game: 4 4 1 0 0 1 1 1 4 1 1 2 2 0 1 0 0 0 0 0 #fcblive [via @barcastat]

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Der er stadig mange runder tilbage, så Real kan sagtens ende med at vinde ligaen, men når det er sagt, så imponerede Luis Enrique og holdet, for den tendens, man har set de seneste sæsoner, hvor løbet har været tæt om mesterskabskampen, kan den sejr alligevel gå hen og blive afgørende.

Barca havde selvfølgelig de bedste kort på hånden, for man kunne "godt" leve med et nederlag, men hvor er jeg glad for, at man ikke tabte. Havde man tabt, så mener jeg, at nederlaget skulle være med cifrene 1-0, 2-1 eller 3-2, for det indbyrdes regnskab er afgørende for ligaen, eller det har man set de seneste sæsoner. Lige nu er forspringet på 7 point, og med den målscore, som man fik med, har man råd til at tabe relativ stort på Campen(0-3 eller endda 0-4), hvis det skulle være og stadig ende med titlen, såfremt ligaen skulle blive tæt.

R. Benitez lavede selvfølgelig en del fejl (eksempelvis stemte kæderne ikke overens, hvilket var udslagsgivende for udfaldet), men ok, der skal også gå noget tid, før deres hold kan tilpasse sig systemet. De har lang tid til at rette op på tingene, og for dem gælder det, at de i de kommende kampe ikke smider point, som resultat af nederlaget i lørdags, hvis de skal hænge på.

I øvrigt er jeg imponeret over Sergi Roberto, for han spillede virkelig en brandkamp. Når man kan virke så rolig og overlegen i El Clasico, så kan man regne med, at tingene er ved at gå den rette vej mht. udvikling.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

For the first time in the 2015 calendar year, Barcelona have kept a clean sheet in 4 away games in a row #fcblive [via @barca19stats]

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Shit vores program det næste stykke tid er godt noget presset:
  • Hjemme: Sociedad 28/11 kl 16
  • Hjemme: Villanovense 2/12 kl 20
  • Ude: Valencia 5/12 kl 20.30
  • Ude: Bayer 9/12 kl 20.45
  • Hjemme: Deportivo 12/12 kl 16

Håber godt nok at vi sender b-holdet til vm for klubhold..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 32 gæster