FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Har været der 8 gange siden ‘99. Skal ned og se mit 4 clasico til maj! Udover det så jeg dem mod Brøndby i ‘98 og mod ps&e for nogle år siden.
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Jeg har været på Camp'en otte gange - derudover så jeg også kampen mod FCK i Parken og så en træningskamp mod HSV i 2012 (Titos første kamp som cheftræner, Dølle var med og scorede)

Barça-Osasuna 2-0 (2011)
Villa, Messi

Barça-Levante 5-0 (2011)
Fabregas, Fabregas, Cuenca, Messi, Alexis

Barça-Athletic Bilbao 2-0 (2012)
Iniesta, Messi

Barça-Valladolid 2-1 (2013)
Pedro, Valiente (selvmål)
(der blev efterfølgende fejret mesterskab - en aften hvor himlens sluser var åbne. Husker en masse våd konfetti, Tito, Abi ...og selvfølgelig at Song lavede denne klassiker)

Barça-Espanyol 1-0 (2013)
Alexis

Barça-Celta Vigo 0-1 (2014)
(Av.)

Barça-Rayo Vallecano 5-2 (2015)
Neymar, Neymar, Neymar, Neymar, Suarez

Barça-Leganés 2-1 (2017)
Messi, Messi (mål på straffespark i overtiden af en tvær Messi, som nægter at fejre det)


Herudover har jeg planer om en tur dertil til januar igen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvor er du heldig, Jonas. Gid jeg havde været på stadion, da Cuenca scorede et af sine mange legendariske mål! Det er næsten på niveau med dengang, jeg så Ezquerro i levende live.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Blaugrana92 skrev:Hvor er du heldig, Jonas. Gid jeg havde været på stadion, da Cuenca scorede et af sine mange legendariske mål! Det er næsten på niveau med dengang, jeg så Ezquerro i levende live.
Det var også stort, kan jeg love dig. Det var før han kunne gro et David Brent-skæg.
Det svarer vel nærmest til at have set Beatles før de brød igennem.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15059
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1694 gange
Blevet takket: 1131 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Arnold var forbi i dag for at aflevere Terminator udstyr til Messi

Billede
MDCCCXCIX

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Jeg var der som lille dreng første gang i 1992, da vi slog Benfica 2-1 i Mesterholdenes Turnering...

Stoichkov og Bakero. 115.000 tilskuere. Så var jeg solgt.
Så gammel er jeg.
phpBB [video]
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5500
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 577 gange
Blevet takket: 566 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hej skyde... jeg er nok ældre... i 1992 var jeg 24
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

FC Barcelona

Indlæg af De La Barça »

Barça - Las Palmas (2001)
Guayre scorede på Pepe Reina efter 7 min. men Gabri, Overmars, Rivaldo og Dani Garcia vendte kampe til 4-1. Til anden halvleg blev Puyol skiftet ind i stedet for Reiziger.

Barça - Arsenal 3-1 (2011)

Barça - Getafe 2-2 (2014)
Foran 2-1 indtil overtiden, hvor Dani Alves begår frispark på midten og i stedet for at løbe hjem, begynder han at hoppe på midten i protest over dommeren. Getafe tager et hurtigt frispark og sparker bolden ud i vores højreside, hvor Dani Alves nu mangler. Indlæg og 2-2. To runder senere spiller vi 0-0 mod Atletico hjemme og taber mesterskabet.


Visca el Barça i Visca Catalunya

PuyolErGud
Indlæg: 10757
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

To runder senere spiller vi 0-0 mod Atletico hjemme og taber mesterskabet.
Den endte rigtig nok uafgjort, men det var 1-1. Var på stadion til netop den kamp, og lige så euforisk stemningen var ved 1-0 målet, lige så tam var den ved udligningen.
Senest rettet af PuyolErGud man sep 25, 2017 9:45 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af De La Barça »

PuyolErGud skrev:
To runder senere spiller vi 0-0 mod Atletico hjemme og taber mesterskabet.
Den endte rigtig nok uafgjort, men det var 1-1. Var på stadion til netop den kamp, og lige så euforisk stemningen var ved 1-0 målet, lige så tam var den ved udligningen.
Ja, sorry! Var nok lidt for fokuseret på det uafgjorte resultat.


Visca el Barça i Visca Catalunya

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Jeg er seriøst virkelig bekymret for vores offensive spil. Medmindre Messi er i fuldkommen hopla og Iniesta finder gnister fra hans prime-tid, så kan vi vitterlig intet skabe.

Det går for langsomt, kreativiten er der ikke, lysten til at tage risikoer er fuldkommen væk, og bevægelsen er minimal. Der er for lidt bevægelse for boldholderen, og vores spil på tredje mand er også skidt. Derudover er der ingen, der gider at tage de her forgæves løb, som skaber rum og forvirring hos modstanderen.

Det hele er meget lagt op til, at Messi skal stå for det hele. Det er desværre alt, alt for nemt at gardere sig imod en mand - også selvom han hedder Messi.

Vi mangler decideret trussel i dybden, vi mangler forgæves løb, og vi mangler bare generelt bevægelse og lysten til at ofre de ekstra meter for hinanden. Får Valverde ikke styr på det snart, så vil vores korthus falde fra hinanden. Lige pt. har vi den der uovervindelige fornemmelse, at det ikke kan gå alt, fordi vi vinder, selvom det ikke er alt for godt, men hvis vi får et nederlag, kan det hurtigt vende om på selvtilliden.

Jeg er vitterlig ikke særlig begejstret for denne sæson. Især slet ikke, at Suarez har formået at gå en tand længere op på uduelighedslisten. Vi har ikke råd til at have et stort navn som Suarez rendende og være så pivhamrende fucking ringe. Han skal være cornerstone for os, ikke shitstone.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nu er kampen i går ikke normal idet vi tydeligvis ofrede noget offensivt for kontrol ved at spille ini og roberto som kanter. Det var tydeligt at det vigtigste var ikke at tabe og derfor så man ikke dybdeløb osv. Generelt mener jeg dog ikke at bevægelse, dybdeløb osv har været problemet. Problemet har været at vi spiller Messi som falsk 9'er og suarez som kant. Og så selvfølgelig at dembele er skadet.

Suarez er ikke i form. jeg synes egentlig han så rigtigt fin ud i sæsonstarten (tyndere end i lang tid og ret trimmet) men skaden har virkelig ikke været god for ham. Han kom alt for hurtigt tilbage og jeg synes stadig at det er tydeligt at han ikke kan løbe igennem. Desværre tror jeg det vil fortsætte hele sæsonen hvis han ikke snart tager en pause. Og så hjælper det selvfølgelig ikke at han bliver spillet ude af position. Han ville have problemer med at spille kanten da han var bedst og i dag går det slet ikke.

Hvis Messi skal fortsætte som falsk 9'er så må Suarez på bænken og så skal denis og dølle spille. De kommer med bevægelse, dybdeløb osv. Ellers må man gå over i en 4-2-3-1 hvis messi skal fortsætte centralt og suarez skal spille.

Med alt det sagt så mener jeg stadig at valverde har løst det største problem idet holdets organisation er kommet på plads. Vi er i langt bedre balance og midten bliver brugt meget mere. Og når man så har messi helt fremme så kan vi spille med om det hele. Hvis offensiven kommer på plads så kunne det ligefrem blive rigtig godt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

http://www.sport-english.com/en/news/ba ... na-6317127

Det er ret tydeligt at Valverde endnu ikke har fundet en løsning. Men det er sgu også en svær situation han står i...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 923
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af !Option »

Piquénbauer skrev:http://www.sport-english.com/en/news/ba ... na-6317127

Det er ret tydeligt at Valverde endnu ikke har fundet en løsning. Men det er sgu også en svær situation han står i...
Dette er også en af grundene til at jeg endnu er ret fortrøstningfuld. Når han er lykkedes med at få langt mere styr på vores defensiv (Pique undtaget... :roll: ), så er jeg sikker på han også kan det offensivt når først han finder det rette system, samt får Dembele og den rigtige Suarez tilbage.
Rey Abi!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Billede


Juve er 22/11 og Valencia er den 26. Rip.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster