FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja og det er selvfølgelig flot. Men det ændrer ikke på at Barca også kan. At klubben faktisk ikke giver op men kæmper.

Samtidig kunne man måske som fan, qua snakken omkring real og deres tro på tingene, hype sin egen klub og tro lidt på det i stedet for at påpege at det ikke sker i CL og er “must score” mål.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Piquénbauer skrev:
søn maj 08, 2022 3:29 pm
Dembele er indbegrebet af kaos. Han har vitterligt ingen anelse om hvad han laver.
Ja, det er svært at spille overfor Dembele, da man aldrig ved hvilket ben han bruger. Problemet er bare, at Dembele heller ikke ved det.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Antimadridista
Indlæg: 9224
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
søn maj 08, 2022 4:15 pm
Ja og det er selvfølgelig flot. Men det ændrer ikke på at Barca også kan. At klubben faktisk ikke giver op men kæmper.

Samtidig kunne man måske som fan, qua snakken omkring real og deres tro på tingene, hype sin egen klub og tro lidt på det i stedet for at påpege at det ikke sker i CL og er “must score” mål.
Flot! Det er exceptionelt.

Men i ligaen har vi gjort det en del i år og husker det faktisk også som om vi gjorde det en del sidste år, måske var det i copaen?

I CL er det et fact at troen i truppen har været skrøbelig i årevis. Kan ikke se hvorfor man skulle ændre fortællingen om virkeligheden på et forum, for at hype sin klub.

Jeg håber at det ændret sig og håber selvfølgelig på det bedste, men det skal komme fra klubben, fra folkene dernede, teamet, truppen etc. De skal vise vejen, så skal jeg sku nok tro på det!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg snakker ikke så meget om vores lille forum men det generelle narrativ omkring vores klub på sociale medier osv. Som jeg skrev for nogle dage siden så er der en skidt kultur omkring klubben og dit skriv her var bare et meget godt eksempel på det man ser fra mange fans: “Jaja men real bla bla”, “De skal vise det før jeg tror på det”.

Jeg vil vove at påstå at det er omvendt - vi skal vise at vi tror på dem. Præcis som Reals fans gør. Det er sådan man løfter holdet. Ikke ved at kræve “beviser”. Og igen jeg snakker generelt - ikke dig anti.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9224
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Men i Real tror de jo på det, fordi de har bevist det/gjort det en del gange efterhånden.

Syntes det er utopi, at det er fansene der skal omvende kulturen inde i klubben.

I momentet, i kampene, da tror jeg nu stadig at folk tror og folk støtter. Men det skal ikke som udgangspunkt starte ved tilhængerne/være op til tilhængerne.

Der skal også noget realisme ind. Siden altdominerende Peps hold, har der været et nærmest krav om CL sejr. Noget der bare pressede truppen mere og mere, desto svagere kvaliteten af truppen blev, kom forventningerne længere og længere væk fra virkeligheden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Real tror på det fordi de ser sig selv som kongeklubben. I Barca er det omvendt dem der altid bliver set ned på.

Du siger det er utopi at fansene skal omvende for senere at skrive at forventningerne i forhold til cl har været helt tossede. Det kunne være en ide at man i stedet for at forvente det værste og stadig svine holdet når det går som “forventet”, prøvede at have positiv og støttende tro til holdet. Det er en flok unge spillere og alle læser med på nettet. De ved hvad der bliver sagt omkring dem.

Ja jeg ved godt at det er svært at vende en kultur men det er giftigt det vi er inde i pt. To dårlige resultater og så kom vi ikke i top 4. Før resultaterne var det irriterende at vi ikke var med i Cl for den ville vi vinde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Der går rant i den fra min side. Jeg er generelt hamrende træt af at forholdene omkring fodbold (fans, medier osv) er blevet så hamrende reaktionært.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9224
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Ja, kongeklub og dem der er blevet holdt nede. Det ved jeg. Det er dog ikke min vinkel.

Ift forventningerne, var det ikke fanskaren jeg mente, men indefra klubben. Den italesættelse der kom helt fra toppen og hele vejen ned til truppen og i truppen. “Vi SKAL vinde CL” De sidste 10-12 år.

Jeg syntes som sagt folk er støttende, som udgangspunkt. Men jeg følger heller ikke sociale medier specielt meget.

Men enig i at sociale medier sikkert kan være et helvede for unge mennesker, hvis man vælger at følge og læse alt der foregår

nosslo15
Indlæg: 1037
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Piquénbauer skrev:
søn maj 08, 2022 6:25 pm
Real tror på det fordi de ser sig selv som kongeklubben. I Barca er det omvendt dem der altid bliver set ned på.

Du siger det er utopi at fansene skal omvende for senere at skrive at forventningerne i forhold til cl har været helt tossede. Det kunne være en ide at man i stedet for at forvente det værste og stadig svine holdet når det går som “forventet”, prøvede at have positiv og støttende tro til holdet. Det er en flok unge spillere og alle læser med på nettet. De ved hvad der bliver sagt omkring dem.

Ja jeg ved godt at det er svært at vende en kultur men det er giftigt det vi er inde i pt. To dårlige resultater og så kom vi ikke i top 4. Før resultaterne var det irriterende at vi ikke var med i Cl for den ville vi vinde.
Pique har helt ret her, bare se den stemning der har været her på forum det meste af sæsonen - det kunne ikke blive lavt nok.

Så kom der noget medgang i foråret, hvor alle herinde lige pludselig glemte fortiden og begyndte at drømme og blæse sæbebobler.

Så kom der et par bump på vejen - og straks var det hele ad helvedes til igen og vi kom ikke med i Champions League.

Det smitter af på holdet, når deres fans ikke er mere trofaste og stabile i deres opmuntring.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2646
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

nosslo15 skrev:
søn maj 08, 2022 7:48 pm
Piquénbauer skrev:
søn maj 08, 2022 6:25 pm
Real tror på det fordi de ser sig selv som kongeklubben. I Barca er det omvendt dem der altid bliver set ned på.

Du siger det er utopi at fansene skal omvende for senere at skrive at forventningerne i forhold til cl har været helt tossede. Det kunne være en ide at man i stedet for at forvente det værste og stadig svine holdet når det går som “forventet”, prøvede at have positiv og støttende tro til holdet. Det er en flok unge spillere og alle læser med på nettet. De ved hvad der bliver sagt omkring dem.

Ja jeg ved godt at det er svært at vende en kultur men det er giftigt det vi er inde i pt. To dårlige resultater og så kom vi ikke i top 4. Før resultaterne var det irriterende at vi ikke var med i Cl for den ville vi vinde.
Pique har helt ret her, bare se den stemning der har været her på forum det meste af sæsonen - det kunne ikke blive lavt nok.

Så kom der noget medgang i foråret, hvor alle herinde lige pludselig glemte fortiden og begyndte at drømme og blæse sæbebobler.

Så kom der et par bump på vejen - og straks var det hele ad helvedes til igen og vi kom ikke med i Champions League.

Det smitter af på holdet, når deres fans ikke er mere trofaste og stabile i deres opmuntring.
Men det er også helt klart værst herinde på Forum. Når du hører folk fra udlandet især, på andre grupper og sådan, er det overhovedet ikke lige så pessimistisk. Altså du har f.eks en Drake herinde, som jo vitterligt mener at vi er et nedrykningshold. Det kan vi ikke have. Selvfølgelig sammenligner vi os med Real. Når de får de der resultater bliver man jo jaloux, og der har været ekstra dårlig stemning på grund af det, men jeg synes at fansene i udlandet er meget mere støttende end os her på Forum. Til gengæld er vi mere “realistiske” hvis man vil.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9224
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

nosslo15 skrev:
søn maj 08, 2022 7:48 pm
Piquénbauer skrev:
søn maj 08, 2022 6:25 pm
Real tror på det fordi de ser sig selv som kongeklubben. I Barca er det omvendt dem der altid bliver set ned på.

Du siger det er utopi at fansene skal omvende for senere at skrive at forventningerne i forhold til cl har været helt tossede. Det kunne være en ide at man i stedet for at forvente det værste og stadig svine holdet når det går som “forventet”, prøvede at have positiv og støttende tro til holdet. Det er en flok unge spillere og alle læser med på nettet. De ved hvad der bliver sagt omkring dem.

Ja jeg ved godt at det er svært at vende en kultur men det er giftigt det vi er inde i pt. To dårlige resultater og så kom vi ikke i top 4. Før resultaterne var det irriterende at vi ikke var med i Cl for den ville vi vinde.
Pique har helt ret her, bare se den stemning der har været her på forum det meste af sæsonen - det kunne ikke blive lavt nok.

Så kom der noget medgang i foråret, hvor alle herinde lige pludselig glemte fortiden og begyndte at drømme og blæse sæbebobler.

Så kom der et par bump på vejen - og straks var det hele ad helvedes til igen og vi kom ikke med i Champions League.

Det smitter af på holdet, når deres fans ikke er mere trofaste og stabile i deres opmuntring.
For det første må man lige forholde sig til, om det vitterligt er så negativt alle steder og ikke primært her eller steder som her. Altså et ret fjernt Forum. Jeg aner ikke om det er sådan overalt og i nærområdet?

Dernæst tænker jeg at unge i dag er vokset op med sociale medier og et enormt fokus fra medier etc. Det er ikke kun i Barca, men overalt.
Jeg tænker at man også som spiller må kunne forholde sig til hvad der er overdrevet og hvad der er virkelighed. Ellers må de få noget hjælp.
Unge spillere som Gavi, Fati og Pedri virker heller ikke, med deres præstationer i en meget ung alder, heller ikke videre tynget. De er vel hovedgruppen af sociale medier brugere..!

Jeg tror ikke helt på det der med at det hænger så meget på fanbasen.

Men det er da helt rigtig at man kan lade sig rive med. Jeg troede da selv en smule på mesterskabet efter Sevilla kampen.. en måned senere frygtede jeg en 5 plads!! Men så kan man vel også sige (hvis tilhængernes humør har en stor indflydelse) at troen herinde (etc) på mesterskab etc, skulle give den samme positive effekt på holdet..det gjorde det ikke…

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2646
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Antimadridista skrev:
søn maj 08, 2022 9:04 pm
nosslo15 skrev:
søn maj 08, 2022 7:48 pm
Piquénbauer skrev:
søn maj 08, 2022 6:25 pm
Real tror på det fordi de ser sig selv som kongeklubben. I Barca er det omvendt dem der altid bliver set ned på.

Du siger det er utopi at fansene skal omvende for senere at skrive at forventningerne i forhold til cl har været helt tossede. Det kunne være en ide at man i stedet for at forvente det værste og stadig svine holdet når det går som “forventet”, prøvede at have positiv og støttende tro til holdet. Det er en flok unge spillere og alle læser med på nettet. De ved hvad der bliver sagt omkring dem.

Ja jeg ved godt at det er svært at vende en kultur men det er giftigt det vi er inde i pt. To dårlige resultater og så kom vi ikke i top 4. Før resultaterne var det irriterende at vi ikke var med i Cl for den ville vi vinde.
Pique har helt ret her, bare se den stemning der har været her på forum det meste af sæsonen - det kunne ikke blive lavt nok.

Så kom der noget medgang i foråret, hvor alle herinde lige pludselig glemte fortiden og begyndte at drømme og blæse sæbebobler.

Så kom der et par bump på vejen - og straks var det hele ad helvedes til igen og vi kom ikke med i Champions League.

Det smitter af på holdet, når deres fans ikke er mere trofaste og stabile i deres opmuntring.
For det første må man lige forholde sig til, om det vitterligt er så negativt alle steder og ikke primært her eller steder som her. Altså et ret fjernt Forum. Jeg aner ikke om det er sådan overalt og i nærområdet?

Dernæst tænker jeg at unge i dag er vokset op med sociale medier og et enormt fokus fra medier etc. Det er ikke kun i Barca, men overalt.
Jeg tænker at man også som spiller må kunne forholde sig til hvad der er overdrevet og hvad der er virkelighed. Ellers må de få noget hjælp.
Unge spillere som Gavi, Fati og Pedri virker heller ikke, med deres præstationer i en meget ung alder, heller ikke videre tynget. De er vel hovedgruppen af sociale medier brugere..!

Jeg tror ikke helt på det der med at det hænger så meget på fanbasen.

Men det er da helt rigtig at man kan lade sig rive med. Jeg troede da selv en smule på mesterskabet efter Sevilla kampen.. en måned senere frygtede jeg en 5 plads!! Men så kan man vel også sige (hvis tilhængernes humør har en stor indflydelse) at troen herinde (etc) på mesterskab etc, skulle give den samme positive effekt på holdet..det gjorde det ikke…
Vi var aldrig gode nok til et mesterskab, men jeg vil heller ikke sige at fansenes humør har haft stor indflydelse på spillerne. Det har bare generelt været en dårlig sæson på grund af interne ting i klubben, samt spillermaterialet, vi mistede jo også Messi.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9224
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Generelt har det bare været en mærkelig sæson. Real har tabt til Tiraspol :eek: og 0-4 i classico, men er i CL finale!

Vi har tabt til Rayo, Cadiz, Frankfurt, Benfica etc, men voldbanket Atlético og Real:crazy:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5157
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 796 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Jeg glæder mig til at høre Koemans næste undskyldning!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster