FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DeanCassady
Indlæg: 1590
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Var der også så meget udskiftning under Bartomeu?
Robert Zimmerman

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2795
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 289 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Mon ikke det her bunder ud i Laportas ønske om at hente Messi?

Dani Alves
Indlæg: 105
Tilmeldt: lør jan 23, 2010 9:44 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dani Alves »

whidgee skrev:
tirs maj 16, 2023 6:13 pm
Mon ikke det her bunder ud i Laportas ønske om at hente Messi?
Tænkte præcis det samme, de skulle vidst være rimelig uenige om at hente Messi hjem.
Personligt hælder jeg også til det er en dum idé af flere af de grunde som allerede er nævnt herinde, men modsat mangler vi virkelig noget skarphed i front.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

At hente én enkelt spiller retur, skulle helst ikke kunne ødelægge en ledelse. Alemany blev tilbudt en absurd sum penge, hvis han ville skifte arbejdsgiver og den mulighed greb han. (Naturligvis)

Med hensyn til Cruyff, så tænker jeg at der nok skal findes en passende udskifter i kulissen.

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Ikke specielt opfølgende, hvis den sportslige ledelse bakker ud, fordi Præsidenten trumfer sin vilje igennem.

+ vi har simpelthen ikke råd til en hovsa løsning i den sportslige ledelse, og det kan jeg godt frygte nu, da situationen er presset op til et ret vigtigt transfervindiue.

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Nyhuus »

I tror ikke det har noget at gøre med Barcelonas finansielle situation også?
Jeg tænker i hvert fald bare, at det må være nogle ekstremt anstrengende betingelser at arbejde under, at økonomien er som den er. Uanset hvor man læser henne, er der ikke rigtig nogen, der 100% kan finde ud af, hvad klubben har af midler at handle for.
Det virker til tider som om, at man i klubben selv er i tvivl. Ikke mindst pga. nogle ret komplekse FFP-regler.

Bevares, jeg kan godt forstå, at Alemany takker ja til en gedigen aftale.
Kan bare godt have min tvivl, om han havde takket ja, hvis det havde været for 10 år siden, hvor situationen trods alt var en anden i klubben.

Men det er også bare ren spekulation. Er spændt på, hvordan det bliver med Deco, hvis han altså ender på posten.
Og på, hvem der kommer til i stedet for Cruyff.

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Hristo »

Nyhuus skrev:
tirs maj 16, 2023 11:29 pm
I tror ikke det har noget at gøre med Barcelonas finansielle situation også?
Jeg tænker i hvert fald bare, at det må være nogle ekstremt anstrengende betingelser at arbejde under, at økonomien er som den er. Uanset hvor man læser henne, er der ikke rigtig nogen, der 100% kan finde ud af, hvad klubben har af midler at handle for.
Det virker til tider som om, at man i klubben selv er i tvivl. Ikke mindst pga. nogle ret komplekse FFP-regler.

Bevares, jeg kan godt forstå, at Alemany takker ja til en gedigen aftale.
Kan bare godt have min tvivl, om han havde takket ja, hvis det havde været for 10 år siden, hvor situationen trods alt var en anden i klubben.

Men det er også bare ren spekulation. Er spændt på, hvordan det bliver med Deco, hvis han altså ender på posten.
Og på, hvem der kommer til i stedet for Cruyff.
Jeg tror det er ganske opslidende med både Tebas, presset fra fans og muligvis også en Laporta, som har sine egne holdninger, som måske ikke kun er sportsligt begrundede. Og så er det stadig nogle år til at man må forvente en normaltilstand igen.

Omvendt er det et fint tidspunkt at give faklen videre.
Forsvaret er fremtidssikret - måske lige med undtagelse af en ægte højre back. Araujo, Kounde, AC, Balde har MANGE år foran sig.
Midtbanen dette samme med undtagelse af en DM. De jong, Pedri, Gavi er nærmest ligs begyndt.
Angrebet er måske mest udfordret, da både Fati og Torres ikke slår til pt, men en eller to ændringer og så ser det også meget fornuftigt ud.

Stammen er der, men alligevel ærgerligt at Alemany/Cruyff ikke har lyst til af løfte holdet til næste niveau.

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Det er sgu noget skræmmende, at den sportslige ledelse sådan har travlt med at rømme skibet.
Frygter skeletterne i skabet ikke ikke kun er præsidentens magtfuldkommenhed

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

📋 Bojan Krkić is one of the names to reinforce Barça's sporting organization chart next season.

📋 Barça want to incorporate Bojan as a link between the academy and the first team. He will have no connection with the transfer market whatsoever.


[Gerard Romero]

Filten
Indlæg: 1878
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 191 gange
Blevet takket: 185 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Filten »

Dytrax skrev:
ons maj 17, 2023 10:56 am
📋 Bojan Krkić is one of the names to reinforce Barça's sporting organization chart next season.

📋 Barça want to incorporate Bojan as a link between the academy and the first team. He will have no connection with the transfer market whatsoever.


[Gerard Romero]
2 bojans i klubben?
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Det aner jeg ikke en hujende om :grin:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

🚨🚨 | There are three major reasons for the departure of one of Barca's sporting directors Jordi Cruyff:

• 1: The Dutchman was not delighted with his salary.

• 2: He felt increasingly uncomfortable with the club's sporting structure and Deco's future arrival.

• 3: He believed that his position was more of a 'decoration', perhaps because Mateu Alemany was doing most of the work.

On June 30, the 49-year-old will officially leave Blaugrana to join a different project – just like Alemany.

[Via: TV3🥇]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Mateu Alemany has changed his mind and is now considering on staying at Barça. [Diario Sport]

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Dytrax skrev:
ons maj 17, 2023 2:41 pm
Mateu Alemany has changed his mind and is now considering on staying at Barça. [Diario Sport]
I så fald er det da dejlig skizofrent...
Deco ind - det lugter lidt for meget af, at Laporta gerne vil lege med kammersjukkerne (Sergi som B-træner som et andet eksempel) og helst dukketeater.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Alemany will stay at Barça, and Deco will replace Jordi Cruyff. [La Vanguardia]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster