FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Storken skrev:
Heartbreaker skrev:Well, Storken. Vi har vel set rigeligt med eksempler på, at de større internationale (og spanske) fodboldforbund ikke er til at stole på. Hvis man tror, de alle har rent mel i posen, så er man naiv.
Nej, men modsat konsensus herinde, så tror jeg ikke, at alle vil Barca ondt. Vi er ikke altid offeret.
Din kritik af at folk er unuancerede, er ret unuanceret. Det kan godt være, du synes at nogen er en anelse paranoide, men lad nu være med at overdrive. Med mindre det er for at provokere - i så fald: mission accomplished.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

JonasV skrev:
Storken skrev:
Heartbreaker skrev:Well, Storken. Vi har vel set rigeligt med eksempler på, at de større internationale (og spanske) fodboldforbund ikke er til at stole på. Hvis man tror, de alle har rent mel i posen, så er man naiv.
Nej, men modsat konsensus herinde, så tror jeg ikke, at alle vil Barca ondt. Vi er ikke altid offeret.
Din kritik af at folk er unuancerede, er ret unuanceret. Det kan godt være, du synes at nogen er en anelse paranoide, men lad nu være med at overdrive. Med mindre det er for at provokere - i så fald: mission accomplished.
Der har ellers været kritik af alt fra dommerne, disciplinærkomiteen, ligaforbundet, fodboldforbundet til FIFA. Man får hurtigt en fornemmelse af, at alle vil have Barca ned med nakken. Real Madrid kan knap nok få et tvivlsomt straffe før der er tale om korruption.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Storken skrev:
JonasV skrev:
Storken skrev:
Heartbreaker skrev:Well, Storken. Vi har vel set rigeligt med eksempler på, at de større internationale (og spanske) fodboldforbund ikke er til at stole på. Hvis man tror, de alle har rent mel i posen, så er man naiv.
Nej, men modsat konsensus herinde, så tror jeg ikke, at alle vil Barca ondt. Vi er ikke altid offeret.
Din kritik af at folk er unuancerede, er ret unuanceret. Det kan godt være, du synes at nogen er en anelse paranoide, men lad nu være med at overdrive. Med mindre det er for at provokere - i så fald: mission accomplished.
Der har ellers været kritik af alt fra dommerne, disciplinærkomiteen, ligaforbundet, fodboldforbundet til FIFA. Man får hurtigt en fornemmelse af, at alle vil have Barca ned med nakken. Real Madrid kan knap nok få et tvivlsomt straffe før alle skriger op om korruption.
Jep, men fra at kritisere dommerne, disciplinærkomiteen, ligaforbundet og så til oprigtigt at mene at alle er imod en og at hele skidtet er bundkorrupt - der er et stykke vej.

Synes du i øvrigt at kritikken af disse forskellige instanser har været forkert? Det er for nemt bare at pege fingre og pådutte folk martyr-etiketten. Der har jo været mange forskellige årsager til al denne kritik. Det kan ikke bare smækkes sammen til én stor "alle er ude efter os"-kage.

I øvrigt skal man nok tage med i overvejelserne, at når folk sprutter i kamptrådene, stedet hvor der oftest vurderes eksempelvis dommernes indsats, så er folk nok mere i deres følelsers vold end andetsteds. Og ja, i min optik har der været den ene utilgiveligt ringe dommerpræstation efter den anden - hvilket godt kan få mig op i det røde felt - men det er ikke fordi jeg tror, Perez har købt sommerhuse til dem allesammen.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

JonasV skrev:
Storken skrev:
JonasV skrev:
Storken skrev:
Heartbreaker skrev:Well, Storken. Vi har vel set rigeligt med eksempler på, at de større internationale (og spanske) fodboldforbund ikke er til at stole på. Hvis man tror, de alle har rent mel i posen, så er man naiv.
Nej, men modsat konsensus herinde, så tror jeg ikke, at alle vil Barca ondt. Vi er ikke altid offeret.
Din kritik af at folk er unuancerede, er ret unuanceret. Det kan godt være, du synes at nogen er en anelse paranoide, men lad nu være med at overdrive. Med mindre det er for at provokere - i så fald: mission accomplished.
Der har ellers været kritik af alt fra dommerne, disciplinærkomiteen, ligaforbundet, fodboldforbundet til FIFA. Man får hurtigt en fornemmelse af, at alle vil have Barca ned med nakken. Real Madrid kan knap nok få et tvivlsomt straffe før alle skriger op om korruption.
Jep, men fra at kritisere dommerne, disciplinærkomiteen, ligaforbundet og så til oprigtigt at mene at alle er imod en og at hele skidtet er bundkorrupt - der er et stykke vej.

Synes du i øvrigt at kritikken af disse forskellige instanser har været forkert? Det er for nemt bare at pege fingre og pådutte folk martyr-etiketten. Der har jo været mange forskellige årsager til al denne kritik. Det kan ikke bare smækkes sammen til én stor "alle er ude efter os"-kage.

I øvrigt skal man nok tage med i overvejelserne, at når folk sprutter i kamptrådene, stedet hvor der oftest vurderes eksempelvis dommernes indsats, så er folk nok mere i deres følelsers vold end andetsteds. Og ja, i min optik har der været den ene utilgiveligt ringe dommerpræstation efter den anden - hvilket godt kan få mig op i det røde felt - men det er ikke fordi jeg tror, Perez har købt sommerhuse til dem allesammen.
Eksempel:
For nogle år tilbage fik Barca ikke tildelt særlig mange straffespark i en sæson, hvor Real Madrid fik lidt flere. Da ligaen var tæt på afgjort til Real Madrids fordel, der fik vi igen tildelt straffespark. Var det korruption? Den episode nævnes nemlig stadig herinde fra tid til anden.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Det er ikke nødvendigvis korruption, men derfor er det da stadig ikke i orden?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

JonasV skrev:Det er ikke nødvendigvis korruption, men derfor er det da stadig ikke i orden?
Det nævnes ellers som eksempel herinde, når man være konkret mht. korruption fra dommernes side. Derudover er der selvfølgelig disciplinærkomiteen som er i lommen på Perez, når en Real Madrid spillers ugerning ikke bliver taget op og straffet. Eller når ligaforbundet ligger en svær udekamp tæt op af en vigtig Champions League kamp. Eller når FIFA straffer os for en ulovlighed vi har begået, så er det ikke i orden, når de sørger for, at straffen bliver overholdt. Jeg kunne finde rigtig mange eksempler, hvor der bliver nævnt korruption eller at organisationer ønsker os ned med nakken.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

Men du synes ikke, at det til tider virker lidt suspekt?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Heartbreaker skrev:Men du synes ikke, at det til tider virker lidt suspekt?
Jeg sidder ikke og tænker, at de hver og én er imod Barca. Der vil altid være individer med motiver, men jeg tvivler på, at vi ser en samlet konspiration imod klubben. Eksempelvis er dommerne i Spanien generelt bare dårlige. Alle holdene oplever massevis af fejlkendelser hver eneste sæson.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

True. Dog var der en episode, hvor en dommer havde udtalt, at størstedelen af dommerne i La Liga var Real Madrid tilhængere, hvorefter han blev sacked. Jeg sidder på mobilen på arbejdet, så kan ikke lige finde linket frem. Det er et sted på forummet.

Det skal dog lige siges, at jeg ikke påstår, at det hele er en ond konspiration i mod Barcelona, men at jeg til tider finder det ret suspekt. Det er dog fint, at du er lidt kritisk.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Men hvor mange herinde mener rent faktisk at det hele er én stor sammensværgelse?
Rækker I lige hånden op?

Der er forskel på at påpege tendenser hos fx. dommerstanden og på at tro at det er reel korruption.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

JonasV skrev:Men hvor mange herinde mener rent faktisk at det hele er én stor sammensværgelse?
Rækker I lige hånden op?

Der er forskel på at påpege tendenser hos fx. dommerstanden og på at tro at det er reel korruption.
Jeg synes jo også FIFA er korrupt. Jeg synes bare, at man skal passe på med at antyde bagvedliggende motiver hver gang en beslutning går klubben imod. Det skal dog siges, at klubbens egen ledelse ikke er noget forbillede. De antyder sammensværgelse ved hver given lejlighed.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:
JonasV skrev:
Storken skrev:
Heartbreaker skrev:Well, Storken. Vi har vel set rigeligt med eksempler på, at de større internationale (og spanske) fodboldforbund ikke er til at stole på. Hvis man tror, de alle har rent mel i posen, så er man naiv.
Nej, men modsat konsensus herinde, så tror jeg ikke, at alle vil Barca ondt. Vi er ikke altid offeret.
Din kritik af at folk er unuancerede, er ret unuanceret. Det kan godt være, du synes at nogen er en anelse paranoide, men lad nu være med at overdrive. Med mindre det er for at provokere - i så fald: mission accomplished.
Der har ellers været kritik af alt fra dommerne, disciplinærkomiteen, ligaforbundet, fodboldforbundet til FIFA. Man får hurtigt en fornemmelse af, at alle vil have Barca ned med nakken. Real Madrid kan knap nok få et tvivlsomt straffe før der er tale om korruption.
Jeg har altid været ekstremt kritisk overfor alle du nævner, men hvad får dig til at tro at min kritik er lig med at jeg tror de vil Barcelona ondt? Det er absolut en fejlslutning, Storken. Min kritik, og der tror jeg i øvrigt også at jeg taler på vegne af flere, er en konsekvens af at de ganske enkelt bare er inkompetente, elendige og inkonsistente. Og det er skam ikke kun os det går udover. Det mindes jeg aldrig at have påstået i en seriøs diskussion.

Sendt fra min fede telefon, bitches!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Storken skrev: Eksempel:
For nogle år tilbage fik Barca ikke tildelt særlig mange straffespark i en sæson, hvor Real Madrid fik lidt flere. Da ligaen var tæt på afgjort til Real Madrids fordel, der fik vi igen tildelt straffespark. Var det korruption? Den episode nævnes nemlig stadig herinde fra tid til anden.
Nu er jeg nysgerrig: Kan du huske hvor mange de der "lidt flere" straffespark var i forhold til os - på det tidspunkt inden ligaen var afgjort? - Jeg kan hjælpe lidt, det var i sæsonen 2011-2012...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Alias-A »

Lækker video med klip fra sidste sæson :cool:

phpBB [video]
93' Iniesta

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Official: 24 players called up for pre-season tour in United States, including Barcelona B players Jose Suarez, Samper and Gumbau #fcblive
[1/2] Squad (USA tour): Ter Stegen, Masip, Jose Suarez, Vidal, Douglas, Pique, Bartra, Vermaelen, Mathieu, Adriano, Alba, Busquets, Samper
[2/2] Squad (USA tour): Rakitic, Sergi Roberto, Gumbau, Iniesta, Halilovic, Arda, Rafinha, Pedro, Munir, Suarez, Sandro #fcblive
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 51 gæster