FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg er ikke enig i, at Roberto ikke er god nok, for ikke så sent som sidste sæson, var han blandt top 5 højrebacks i verden, men Semedo derimod, tror jeg ikke på, er god nok til Barca. Og ja, der skal nogle ændringer til på højresiden, det giver jeg dig ret i.

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:Jeg er ikke enig i, at Roberto ikke er god nok, for ikke så sent som sidste sæson, var han blandt top 5 højrebacks i verden, men Semedo derimod, tror jeg ikke på, er god nok til Barca. Og ja, der skal nogle ændringer til på højresiden, det giver jeg dig ret i.

Top 5!! Hvad baserer du det på?

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Robertos præstation. Og derudover bakker data det også op.

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:Robertos præstation. Og derudover bakker data det også op.

Allright! Syntes din Roberto ja-hat, er et stykke til den store side..

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Nu trender Chiellinis ... på Twitter, fordi han står nøgen i baggrunden på et billede taget af Raoul Bellanova - der står sammen med Ronaldo, selvfølgelig.

Which leads me to Bellanova. Jeg læste artiklen om billedet på EB, og så læste jeg, at Bellanova er højre back, 19 år, og skolet på Milans akademi. Tjekkede lige et par Youtube videoer, og synes umiddelbart at det ser rigtig fint ud.

Hvem kan vi smide af i Milano? Med en sæk penge, selvfølgelig?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
Kubala skrev:Robertos præstation. Og derudover bakker data det også op.

Allright! Syntes din Roberto ja-hat, er et stykke til den store side..
Og nejsigeres er det samme. Han bliver undervurderet, men altså, fred være med det. Sidste sæson var han blandt de bedste, ikke bare noget, jeg fyrer af, da data også bakker det op, som sagt. I øvrigt er dataen her på forummet, hvis man gider at kigge på det. Både Blau og jeg har postet det.

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
Antimadridista skrev:
Kubala skrev:Robertos præstation. Og derudover bakker data det også op.

Allright! Syntes din Roberto ja-hat, er et stykke til den store side..
Og nejsigeres er det samme. Han bliver undervurderet, men altså, fred være med det. Sidste sæson var han blandt de bedste, ikke bare noget, jeg fyrer af, da data også bakker det op, som sagt. I øvrigt er dataen her på forummet, hvis man gider at kigge på det. Både Blau og jeg har postet det.
Jo jo, ved godt I har lagt diverse data op. Imo er Roberto, på den lange bane, blot ikke god nok til at spille højre back fast. Top 5 er i hvert fald overdrevet.
Data kan være rigtig godt, er selv i mange henseender tilhænger, men det kan ikke stå helt alene.

Men ja, fred være med det. Kan være vi kan omskole Dembele:)

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det var jo ikke kun data, der gjorde, at han var blandt de bedste sidste sæson. Han leverede solide præstationer på backen. Han er startet skidt, men det er hele holdet også. Semedo kan jeg simpelthen ikke se som løsning, og han er også kun et år yngre end Roberto, så man kan heller ikke sige, at han stadig er et talent. Desuden finder man ikke Alves, for hans type synes jeg ikke, der er derude, i hvert fald ikke med samme tekniske kunnen. Hvis der var en, der kunne gøre en forskel fra dag et, så ville jeg pege på Kimmich, men han er ikke inden for rækkevidde, desværre. Jeg vil sige, at løsningen burde være at ændre hele højreside, og gør man det, så tror jeg også, at Roberto vil være en rigtig god og habil back. Man er nødt til at redefinere Messis rolle, for ellers er der også en del unge spillere, der er udlukket for Barca(bare kig på Demb og Malcom). Jeg synes ikke rigtigt, at Valverde har kunnet gøre det; at redefinere Messis rolle.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Munir ser skarp ud til træning:)



Men jeg var også altid god i opvarmningen til en tenniskamp, men fik slag i kampene.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:Det var jo ikke kun data, der gjorde, at han var blandt de bedste sidste sæson. Han leverede solide præstationer på backen. Han er startet skidt, men det er hele holdet også. Semedo kan jeg simpelthen ikke se som løsning, og han er også kun et år yngre end Roberto, så man kan heller ikke sige, at han stadig er et talent. Desuden finder man ikke Alves, for hans type synes jeg ikke, der er derude, i hvert fald ikke med samme tekniske kunnen. Hvis der var en, der kunne gøre en forskel fra dag et, så ville jeg pege på Kimmich, men han er ikke inden for rækkevidde, desværre. Jeg vil sige, at løsningen burde være at ændre hele højreside, og gør man det, så tror jeg også, at Roberto vil være en rigtig god og habil back. Man er nødt til at redefinere Messis rolle, for ellers er der også en del unge spillere, der er udlukket for Barca(bare kig på Demb og Malcom). Jeg synes ikke rigtigt, at Valverde har kunnet gøre det; at redefinere Messis rolle.
Vi er ikke enige, det vil jeg ikke bruge mere krudt på. Jeg forstår dog godt klubben ift hvor besværligt højre back markedet er, hvilket selvfølgelig gør Roberto et ok midlertidigt alternativ. Er bare bekymret for, om man tænker han også er fremtiden på pladsen.

Må jeg spørge dig, hvordan du gerne ser Messis rolle bedst brugt, her de sidste af hans år?

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Enten som offensivmidt eller CF, hvor der er en frontangriber, eller også skal han agere som angriber, hvor det er meget flydende. Med den første mulighed(offensivmidt/CF) kræver det, at de restende spillere arbejder alle defensivt, for ellers kan det blive for offensivt, eller kontrol kan mangle. Genpres kunne være en løsning. Den angriber, der ville spille på top, skal også være en arbejdsom angriber. Derudover bliver Messis og vedkommendes indbyrdes forståelse vigtig; at de kan kombinere på små områder. I den anden, hvor Messi er på toppen(flydende angriberrolle), har de fleste allerede peget på, eller givet udtryk for, så ingen forklaring her.

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:Enten som offensivmidt eller CF, hvor der er en frontangriber, eller også skal han agere som angriber, hvor det er meget flydende. Med den første mulighed(offensivmidt/CF) kræver det, at de restende spillere arbejder alle defensivt, for ellers kan det blive for offensivt, eller kontrol kan mangle. Genpres kunne være en løsning. Den angriber, der ville spille på top, skal også være en arbejdsom angriber. Derudover bliver Messis og vedkommendes indbyrdes forståelse vigtig; at de kan kombinere på små områder. I den anden, hvor Messi er på toppen(flydende angriberrolle), har de fleste allerede peget på, eller givet udtryk for, så ingen forklaring her.
Offensiv midt kan jeg simpelthen ikke se fungere, i hvertfald ikke som den ene af 3 såkaldte midtbanespilere. Det vil blive alt for offensivt og skævt i det defensive arbejde.
Han skal ikke derned permanent. At han ofte gør det alligevel, er en udmærket tilføjelse til den normale bolddominans, men vi bliver nødt til at bruge ham hvor han er bedst.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Arthur - De Jong - Puig.

Savl.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2800
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 289 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Tello skrev:Arthur - De Jong - Puig.

Savl.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Mangler der ikke lidt fysik?

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blach »

whidgee skrev:
Tello skrev:Arthur - De Jong - Puig.

Savl.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Mangler der ikke lidt fysik?
Har du nok ret i. Ligesom Busquets, Iniesta og Xavi mod Essien, JO Mikel, Ballack og Lampard.
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: PuyolErGud og 6 gæster