FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14992
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1682 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
lør feb 18, 2023 7:17 pm
Lopezzz skrev:
lør feb 18, 2023 5:22 pm
Antimadridista skrev:
lør feb 18, 2023 4:46 pm
Lopezzz skrev:
lør feb 18, 2023 4:25 pm
Antimadridista skrev:
lør feb 18, 2023 3:57 pm
Lopezzz skrev:
lør feb 18, 2023 3:37 pm
Isageren skrev:
lør feb 18, 2023 11:11 am
Lopezzz skrev:
lør feb 18, 2023 10:54 am
Alle ønsker at straffe os men ingen snakker om den dommer og hans kolleger i VAR rummet som ikke dømte straffe mod United.
Den slags korruption blev vist i live TV og ingen gøre noget ved det.
Alle de mange fejlkendelser ødelægger fodbold og gøre at jeg mister lysten til at følge med.
Det er helt forfærdeligt og katastrofalt at klubber bliver snydt på åben skærm næsten hver dag.
Det er blevet værre efter VAR. Der er flere fejl nu.
Jeg synes ikke at det er blevet værre men at de mange tydelige fejl som alle kunne se ikke bliver tjekket er fuldstændig grotesk.
VAR har også hjulpet rigtig meget men det vi så i torsdagser absolut ikke acceptabel.
Det at man i dag ved at man har VAR, gør at når ting IKKE bliver tjekket, så skaber det langt større opmærksomhed end tidligere, hvor man kunne diskutere om dommeren enten ikke så en potentiel forseelse, eller at det var et dommerskøn!
Jeg er også ret sikker på at der er folk som holder øje med de katastrofale fejl og muligvis vil snart ændre regler.
Hånd på bolden hvor spilleren er ikke på vej til at falde giver 100% straffe. Ingen diskussion.
Syntes det der hånd på bold, er blevet ændret et hav af gange, bare de sidste 3-5 år.

Syntes stadig ikke de har styr på det. Jeg er af den holdning at hvis hånden/armen er i naturlig position og den bliver ramt, er der ikke straffe. Syntes der er for mange str hvor bolden meget utilsigtet rammer arm/hånd.
Specielt med VAR kan man, syntes jeg, se om armen/hånden rykkes og det dermed bliver hånd/arm til bold.
Eller de kan tillade at man skifter til håndbold når bolden er i straffesparksfeltet :lol:
Måske man skulle erstatte str konkurrence med 2x5 minutters fodbold/volley i feltet :thumbup: Det ku sikkert resultere i interessante mma lignende tilstande :lol:
:lol: :lol:
De skal indføre powerslap hvis dommeren laver fejl :mrgreen:
MDCCCXCIX

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1192 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Kan ikke helt finde hoved og hale på Caso Negreira eller Barçagate, som sagen også bliver kaldt. Tilsyneladende har vicepræsidenten, Negreira, fra det spanske fodboldforbund modtaget store summer penge fra Barca i sit selskab DESNIL-95 S.L. Det er det sagen drejer sig om.

Hvad der er nyt, i hvert fald for mig, er, at Negreira tilsyneladende stort set kun har modtaget penge fra Barca. Det store spørgsmål er, hvorfor det kun er Barca, der har brugt Negreira som konsulent? Og hvad fik Barca for pengene?

Som jeg forstår det kører der to spor. Dels et egentligt juridisk spor (er der foregået noget kriminelt?), dels et spor der handler om, hvad konsekvenserne kan blive for Barca. Ifølge en advokat der blev interviewet på katalansk tv, kan konsekvenserne blive alvorlige for Barca. Mine sprogkundskaber rækker desværre ikke helt til at kunne svare på, hvad advokaten nøjagtigt sagde, og hhvilke konsekvenser, der er tale om.

Jeg er ærligt talt lidt nervøs over udviklingen - alene det, at den ny fylder noget i medierne er ikke nødvendigvis et godt tegn.

Ovenstående er noget jeg har hørt og/eller læst i de spanske medier. Jeg har ikke foretaget egentlig kildekritik, så mit indlæg skal tages med alle mulige forbehold.

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

FCBSOCI skrev:
søn feb 19, 2023 2:59 pm
Kan ikke helt finde hoved og hale på Caso Negreira eller Barçagate, som sagen også bliver kaldt. Tilsyneladende har vicepræsidenten, Negreira, fra det spanske fodboldforbund modtaget store summer penge fra Barca i sit selskab DESNIL-95 S.L. Det er det sagen drejer sig om.

Hvad der er nyt, i hvert fald for mig, er, at Negreira tilsyneladende stort set kun har modtaget penge fra Barca. Det store spørgsmål er, hvorfor det kun er Barca, der har brugt Negreira som konsulent? Og hvad fik Barca for pengene?

Som jeg forstår det kører der to spor. Dels et egentligt juridisk spor (er der foregået noget kriminelt?), dels et spor der handler om, hvad konsekvenserne kan blive for Barca. Ifølge en advokat der blev interviewet på katalansk tv, kan konsekvenserne blive alvorlige for Barca. Mine sprogkundskaber rækker desværre ikke helt til at kunne svare på, hvad advokaten nøjagtigt sagde, og hhvilke konsekvenser, der er tale om.

Jeg er ærligt talt lidt nervøs over udviklingen - alene det, at den ny fylder noget i medierne er ikke nødvendigvis et godt tegn.

Ovenstående er noget jeg har hørt og/eller læst i de spanske medier. Jeg har ikke foretaget egentlig kildekritik, så mit indlæg skal tages med alle mulige forbehold.
Fuck det lyder betændt :sad: :|

Troede det var en ex dommer!?

Men bliver han, Negreira, afhørt eller udtaler han sig selv om sagen?

Syntes bare der generelt er meget sådan semi problematisk i spansk fodbold vedr div aftaler etc. Real skulle også have haft en eller andet bigshot på lønningslisten i en årrække!? Og så er der de famøse kufferter i sin tid, det var vel nærmest alle klubber der brugte det, er det egentlig blevet forbudt?

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1192 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Antimadridista skrev:
søn feb 19, 2023 4:07 pm
FCBSOCI skrev:
søn feb 19, 2023 2:59 pm
Kan ikke helt finde hoved og hale på Caso Negreira eller Barçagate, som sagen også bliver kaldt. Tilsyneladende har vicepræsidenten, Negreira, fra det spanske fodboldforbund modtaget store summer penge fra Barca i sit selskab DESNIL-95 S.L. Det er det sagen drejer sig om.

Hvad der er nyt, i hvert fald for mig, er, at Negreira tilsyneladende stort set kun har modtaget penge fra Barca. Det store spørgsmål er, hvorfor det kun er Barca, der har brugt Negreira som konsulent? Og hvad fik Barca for pengene?

Som jeg forstår det kører der to spor. Dels et egentligt juridisk spor (er der foregået noget kriminelt?), dels et spor der handler om, hvad konsekvenserne kan blive for Barca. Ifølge en advokat der blev interviewet på katalansk tv, kan konsekvenserne blive alvorlige for Barca. Mine sprogkundskaber rækker desværre ikke helt til at kunne svare på, hvad advokaten nøjagtigt sagde, og hhvilke konsekvenser, der er tale om.

Jeg er ærligt talt lidt nervøs over udviklingen - alene det, at den ny fylder noget i medierne er ikke nødvendigvis et godt tegn.

Ovenstående er noget jeg har hørt og/eller læst i de spanske medier. Jeg har ikke foretaget egentlig kildekritik, så mit indlæg skal tages med alle mulige forbehold.
Fuck det lyder betændt :sad: :|

Troede det var en ex dommer!?

Men bliver han, Negreira, afhørt eller udtaler han sig selv om sagen?

Syntes bare der generelt er meget sådan semi problematisk i spansk fodbold vedr div aftaler etc. Real skulle også have haft en eller andet bigshot på lønningslisten i en årrække!? Og så er der de famøse kufferter i sin tid, det var vel nærmest alle klubber der brugte det, er det egentlig blevet forbudt?
Tak for din korrektion. Ja, han er vidst “kun” tidligere vice-president for dommerkomiteen, men var fungerende vice-president i den periode, som sagen drejer sig om.

Det sidste jeg har læst, og som nok er det mest fornuftige, der er sagt/skrevet, er, at sagen rejser langt flere spørgsmål, end den giver svar. Blandt andet handler bagsiden på SPORT om sagen.

Se evt. https://theathletic.com/4211242/2023/02 ... s-scandal/

VISCA EL BARCA!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14992
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1682 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

FCBSOCI skrev:
søn feb 19, 2023 5:56 pm
Antimadridista skrev:
søn feb 19, 2023 4:07 pm
FCBSOCI skrev:
søn feb 19, 2023 2:59 pm
Kan ikke helt finde hoved og hale på Caso Negreira eller Barçagate, som sagen også bliver kaldt. Tilsyneladende har vicepræsidenten, Negreira, fra det spanske fodboldforbund modtaget store summer penge fra Barca i sit selskab DESNIL-95 S.L. Det er det sagen drejer sig om.

Hvad der er nyt, i hvert fald for mig, er, at Negreira tilsyneladende stort set kun har modtaget penge fra Barca. Det store spørgsmål er, hvorfor det kun er Barca, der har brugt Negreira som konsulent? Og hvad fik Barca for pengene?

Som jeg forstår det kører der to spor. Dels et egentligt juridisk spor (er der foregået noget kriminelt?), dels et spor der handler om, hvad konsekvenserne kan blive for Barca. Ifølge en advokat der blev interviewet på katalansk tv, kan konsekvenserne blive alvorlige for Barca. Mine sprogkundskaber rækker desværre ikke helt til at kunne svare på, hvad advokaten nøjagtigt sagde, og hhvilke konsekvenser, der er tale om.

Jeg er ærligt talt lidt nervøs over udviklingen - alene det, at den ny fylder noget i medierne er ikke nødvendigvis et godt tegn.

Ovenstående er noget jeg har hørt og/eller læst i de spanske medier. Jeg har ikke foretaget egentlig kildekritik, så mit indlæg skal tages med alle mulige forbehold.
Fuck det lyder betændt :sad: :|

Troede det var en ex dommer!?

Men bliver han, Negreira, afhørt eller udtaler han sig selv om sagen?

Syntes bare der generelt er meget sådan semi problematisk i spansk fodbold vedr div aftaler etc. Real skulle også have haft en eller andet bigshot på lønningslisten i en årrække!? Og så er der de famøse kufferter i sin tid, det var vel nærmest alle klubber der brugte det, er det egentlig blevet forbudt?
Tak for din korrektion. Ja, han er vidst “kun” tidligere vice-president for dommerkomiteen, men var fungerende vice-president i den periode, som sagen drejer sig om.

Det sidste jeg har læst, og som nok er det mest fornuftige, der er sagt/skrevet, er, at sagen rejser langt flere spørgsmål, end den giver svar. Blandt andet handler bagsiden på SPORT om sagen.

Se evt. https://theathletic.com/4211242/2023/02 ... s-scandal/

VISCA EL BARCA!
Vi er vant til at tingene ikke fungerer de sidste 4-5 år hvor vi har oplevet mange dårlige perioder så jeg vil ikke blive overrasket hvis vi oplever endnu et nederlag og ser hele verden griner af os ligesom de gjorde efter Bayern kampen.
Vi kommer i helvede hvis de straffer os hård ligesom Juventus men vi skal nok rejse os og komme tilbage på toppen igen. ;-)
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7197
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1878 gange
Blevet takket: 1116 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

OFFICIAL: Barcelona's wage limit, set by @LaLiga, after the January transfer window is now €648,824

Hvad betyder det, hvis man skal oversætte det til en tal-knallert som mig?

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
man feb 20, 2023 8:28 pm
OFFICIAL: Barcelona's wage limit, set by @LaLiga, after the January transfer window is now €648,824

Hvad betyder det, hvis man skal oversætte det til en tal-knallert som mig?
Tal-knallert :grin:

Hver spiller må tjene €648,824 om måneden..eller om ugen…eller om året….nej aner det ik. Uno…eller pas :crazy:

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1192 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Antimadridista skrev:
man feb 20, 2023 9:04 pm
Dytrax skrev:
man feb 20, 2023 8:28 pm
OFFICIAL: Barcelona's wage limit, set by @LaLiga, after the January transfer window is now €648,824

Hvad betyder det, hvis man skal oversætte det til en tal-knallert som mig?
Tal-knallert :grin:

Hver spiller må tjene €648,824 om måneden..eller om ugen…eller om året….nej aner det ik. Uno…eller pas :crazy:
I er sjove - stort grin herfra :clap:. Jeg tror, I skal lægge mærke til kommaet, så der er altså et samlet lønloft på € 648,8 millioner og ikke € 648.000. De 648,8 millioner svarer til ca. 4,9 mia. DKK. Det er også en slags penge at bruge på lønninger… Jeg skulle være blevet fodboldspiller, frem for en fattig økonomiprofessor :roll: .

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14992
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1682 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Dytrax skrev:
man feb 20, 2023 8:28 pm
OFFICIAL: Barcelona's wage limit, set by @LaLiga, after the January transfer window is now €648,824

Hvad betyder det, hvis man skal oversætte det til en tal-knallert som mig?
Kære Polle, jeg forklarer det hele.
Barca har brugt hele Januar måned til at flytte et vindue og det har kostet dem 648.824 euro.
You are welcome :grin:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Diabolito »

Og hvad var lønbudgettet inden januar?
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Rekick »

https://www.laliga.com/noticias/los-clu ... greira-fcb

Så kom alle de andre også med på vognen på nær lige RM.

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Rekick skrev:
tirs feb 21, 2023 3:20 pm
https://www.laliga.com/noticias/los-clu ... greira-fcb

Så kom alle de andre også med på vognen på nær lige RM.
Super.. :|

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Ialocin »

Hvis vi har urent mel i posen, så fortjener vi en hård straf. Det er godt nok en forfærdelig sag for klubbens iforvejende blødende image.

Antimadridista
Indlæg: 9220
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Jeg vil gerne vide bare en smule om hvad pokker det egentlig er det konkret handler om. Altså udover et beløb (som også varierer alt efter kilde) der skulle være betalt halv fast til ham her Negreira.
Kan man ikke få ham i tale???

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Nyhuus »

Jeg er også lidt uforstående over for, hvad det er der egentlig er foregået.
Og om det er alvorligt, eller om Barca på en mega kluntet måde har bedt om rapporter på, hvordan de forskellige dommere dømmer.
Jeg læste nemlig følgende på The Athletic:
There was, though, an interesting comment from Ernesto Valverde. The current Athletic Bilbao manager, who was in charge at Barca from 2017 to 2020, said he “did not have a clue” about the work DASNIL was paid for.

“It’s been a bit of a surprise for me, too,” he said on Saturday.

“During my time in Barcelona, I didn’t look at them, and actually didn’t even know they existed.

“It’s something common: here, at Athletic Bilbao, we have our reports about the referees that we are going to have on the next game.

“I imagine the story will get clearer with time. We don’t have the full picture so I prefer to remain cautious about that.”
Og ud fra hvad Valverde siger, kunne det lyde som om, at det er normalt, at klubberne samler rapporter på de forskellige dommere, så man rent taktisk kan tilpasse spillet til det. Hvis det "bare" er det det handler om, er der ikke meget at komme efter vel. Er mere måden det er sket på, som gør at det hele lugter af matchfixing og andet skidt (ikke at jeg regner med, at det er dér det ender).

Så hvis trænerne i perioden ikke ved noget. Hvis dommerne, der har dømt i perioden ikke ved noget.
Så må der være nogen der lyver, eller også er der bare ikke mere at komme efter.
Uanset, vil det være rart, hvis der egentlig bare kommer noget afklaring på det snart, så man ved, hvordan man skal forholde sig.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster