FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Altså hvis han går 75% ned i løn så skal han være velkommen til at blive. Men hvordan du vil have at klubben skal overkomme vores nuværende økonomiske situation og samtidig bygge noget op når vi har en spiller på 33 (34 i næste sæson) som får en gigantisk løn ved jeg virkelig ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
tirs jan 26, 2021 3:35 pm
Altså hvis han går 75% ned i løn så skal han være velkommen til at blive. Men hvordan du vil have at klubben skal overkomme vores nuværende økonomiske situation og samtidig bygge noget op når vi har en spiller på 33 (34 i næste sæson) som får en gigantisk løn ved jeg virkelig ikke.
Ronaldo er 2 år ældre og topscorer i Italien, med Zlatan på 39 lige efter...

Tror man generelt skal passe på med alder versus bygge op.

Suarez er vist også ret gammel, men pt liga topscorer på et helt andet hold end han er vant til.

Messi er 33 indtil juni, og har potentiale til mange sæsoner på topplan endnu. Han er La Ligas bedste spiller jfr. ratings, skabte chancer, mål etc.

Økonomien er en anden snak.. Han skal selvfølgelig ned i løn - ligesom alle andre, og det har han da heller ikke udtalt at han ikke var villig til vel?

Jeg ville langt hellere ofre alle de andre spillere der kun præsenterer 20 til 40 % af det Messi præsterer: ek.s Demb, Cou, Griez so alle har kostet kassen og får høj hyre.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det kan sagtens være at de nævnte spillere leverer i forhold til mål men der er meget andet de ikke gør mere. Defensivt arbejde feks. De bliver også mere og mere stationere med tiden hvilket kræver meget fra deres medspillere.

Og den eneste af de andre spillere jeg ville holde er demb pga alder. Cou skal væk og hvis der kommer et fint bud på griez så er det også adios.

Jeg ved ikke om han er villig til at gå ned i løn men jeg tvivler på at han er villig til at gå så langt ned som det kræves.

Og så er vi tilbage til spørgsmålet om hvor klubben står pt. Hvad er det vi vil? Som jeg ser det så er man ved at bygge noget op. Nye unge spillere, taktik osv. At holde på en ældre spiller der fylder så meget taktisk og lønmæssigt giver bare ikke mening.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

I den ideelle verden, ser jeg ikke dette vage defensive arbejde som den største hurdle ift Messi bevaring eller ej. Med rette fokus og taktik, men nok også med rette midler, vil Messis plusser klart kompensere for dette.

Men det er lidt en anden snak. Midlerne Er der IKKE.

Messi går ikke hverken 50% eller 70% ned i løn, kan jeg simpelthen ikke tro!

Det vil også passe mig fint, at starte lidt fra scratch!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Korrekt. Taktik osv bliver for spekulativt og individuelt.

Vi har ikke pengene. Længere er den ikke. Derfor er det også kun meget få spillere i truppen der er fredet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Champione »

Har I læst dette om vores økonomi og pandemiens effekt på tallene?

Det er voldsomt og kan være epokeafgørende for fremtidens kontrakter - og afhængigheden af eksisterende:

https://twitter.com/swissramble/status/ ... 46368?s=21
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja den danner hele grundlaget for denne diskussion.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Piquénbauer skrev:
man jan 25, 2021 3:01 pm
Ja jeg er heller ikke den største fan. Men han er en markant opgradering i forhold til braith og han er gratis. Vi har heller ingen angriber på b-holdet. Jeg vil også hellere have ham end aguero som imo er alt for gammel, løntung og præcis den type vi skal væk fra.

Måske kan man prøve ansu helt fremme og så kan depay komme lidt ud på kanten osv. Det er lappeløsninger men jeg ser os ikke have andre muligheder. Og depay vil på sigt kunne sælges igen hvis vi altså holder hans løn nede på et fornuftigt niveau.
Spørgsmålet er netop, om han vil kræve en opskruet sign off-fee og løn. Det kunne man godt forestille sig.

Jeg synes ikke, at det vil være klogt at hente en spiller, der tydeligvis er miscastet til den position, vi så desperat har brug for at forstærke os på. Derudover er det en noget uholdbar strategi blot at krydse fingre for, at vi snildt kan sende ham videre, såfremt han ender med at være en fuser. Netop salg er vi notorisk horrible til - særligt fordi vores spillere ofte er så dyre i drift, at andre klubber ikke vil matche lønningerne.

Det er en fristende handel, eftersom Depay er en solid spiller, men vi må simpelthen have lært noget af Coutinho/Griezmann-fadæserne. Alternativerne er derude et sted. Og jeg kan heldigvis prise mig lykkelig for, at det ikke er mig, der har ansvaret for at finde dem.

Aguero er vi helt enige om. Det er dyre lønkroner for en spiller, der er skadet i over halvdelen af sæsonen.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er svært at argumentere imod. Især når man som sådan ikke er fan af at hente ham. Og hvis han vil have en høj løn/sign on så skal han selvfølgelig ikke hentes.

I forhold til truppen så er det så simpelt at jeg ser ham tage braiths “rolle”. Og som 1:1 erstatning er han en markant opgradering. Bevares vi mister lidt fart men det er det. Især depays evne til at holde på bolden ville være positivt. Holdet ville blive bedre af at give depay braiths minutter. Eller det tror jeg i hvert fald. Også selvom han ikke er et perfekt fit osv.

Men i bund og grund skyldes det vores situation. Vi har ikke en angriber fra la masia og vi har ikke pengene til at hente en. Jeg ved ikke om der er bedre løsninger som kan komme på en fri? Men jeg ved at det ikke går med braith mere og jeg finder det decideret pinligt at se ham rende rundt med nummer 9 på ryggen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af !Option »

Piquénbauer skrev:
ons jan 27, 2021 8:16 am
Det er svært at argumentere imod. Især når man som sådan ikke er fan af at hente ham. Og hvis han vil have en høj løn/sign on så skal han selvfølgelig ikke hentes.

I forhold til truppen så er det så simpelt at jeg ser ham tage braiths “rolle”. Og som 1:1 erstatning er han en markant opgradering. Bevares vi mister lidt fart men det er det. Især depays evne til at holde på bolden ville være positivt. Holdet ville blive bedre af at give depay braiths minutter. Eller det tror jeg i hvert fald. Også selvom han ikke er et perfekt fit osv.

Men i bund og grund skyldes det vores situation. Vi har ikke en angriber fra la masia og vi har ikke pengene til at hente en. Jeg ved ikke om der er bedre løsninger som kan komme på en fri? Men jeg ved at det ikke går med braith mere og jeg finder det decideret pinligt at se ham rende rundt med nummer 9 på ryggen.
Enig, det er den nok den bedste løsning i den situation vi står i pt. Med al respekt for Braithwaite og hans arbejdsindsats, så vil det være en kraftig opgradering med Depay.

Og alle opgraderinger (tilnærmelsesvis gratis) skal være velkomne!
Rey Abi!

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Piquénbauer skrev:
ons jan 27, 2021 8:16 am
Det er svært at argumentere imod. Især når man som sådan ikke er fan af at hente ham. Og hvis han vil have en høj løn/sign on så skal han selvfølgelig ikke hentes.

I forhold til truppen så er det så simpelt at jeg ser ham tage braiths “rolle”. Og som 1:1 erstatning er han en markant opgradering. Bevares vi mister lidt fart men det er det. Især depays evne til at holde på bolden ville være positivt. Holdet ville blive bedre af at give depay braiths minutter. Eller det tror jeg i hvert fald. Også selvom han ikke er et perfekt fit osv.

Men i bund og grund skyldes det vores situation. Vi har ikke en angriber fra la masia og vi har ikke pengene til at hente en. Jeg ved ikke om der er bedre løsninger som kan komme på en fri? Men jeg ved at det ikke går med braith mere og jeg finder det decideret pinligt at se ham rende rundt med nummer 9 på ryggen.
Spørgsmålet er igen, om det er dét værd. Han er med garanti en opgradering i forhold til Braithwaite, men har vi råd til at sidde med endnu en spiller, der ikke for alvor får systemet til at klikke? Fati kunne, som du nævner, være en mulighed som spidsangriber, men er samtidig så ekstremt farlig fra venstrekanten, at det næsten vil være dumt at flytte ham.

Depay er endnu en kantspiller/angriber, der reelt set ser sig selv som ti'er og ønsker have friheden til at kunne bevæge sig, hvor han vil. Og i kraft af at både Griezmann og Messi helst optager banens centrale positioner, vil vi ende uden egentlig bredde i angrebet, hvis Depay overtager venstrekanten. Det holder simpelthen ikke.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men en af de ting jeg skrev var at Messi skulle væk. Så det er kun griez der gør det.

Vi kan blive ved og ved. For mig at se giver han noget bredde i vores offensiv, han vil være gratis og vi kan sende braith afsted. Det er fint for mig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Fred være med det.

Uanset om Messi skifter eller ej, ville et køb af Depay mere end antyde, at vi stadig ikke har lært vores lektie og ufortrødent fortsætter med at hente spillere, der på papiret er fremragende, men med overvejende sandsynlighed ikke bibringer det, holdet reelt har brug for.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men hvad er løsningen så? I det mindste ville vi kunne skifte braith ud. Hvis vi ikke henter depay så må vi beholde braith og satse på ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Løsningen er at hente en decideret angriber. Én der løber dybt, én der skaber plads til vores øvrige spillere. Alternativerne er med garanti derude, såfremt vores scouts gør deres arbejde.

Det kan ikke passe, at det er Depay eller ingen.
Robert Zimmerman

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster